معرفی و دانلود کتاب عیب یابی و تعمیر ماشین‌های لباسشویی

عکس جلد کتاب عیب یابی و تعمیر ماشین‌های لباسشویی
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عیب یابی و تعمیر ماشین‌های لباسشویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عیب یابی و تعمیر ماشین‌های لباسشویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عیب یابی و تعمیر ماشین‌های لباسشویی

کتاب عیب یابی و تعمیر ماشین‌های لباسشویی تألیف علیرضا کبریایی، موتور و بُرد ماشین‌های لباسشویی را تشریح می‌کند و می‌کوشد نحوه‌ی برطرف‌کردن مهم‌ترین ایرادهای آن‌ها را آموزش دهد. این راهنمای کاربردی ساختار الکتریکی این دستگاه توضیح می‌دهد، در مورد انواع سنسورها، سوییچ‌ها و شیر برقی ماشین لباسشویی صحبت می‌کند و از رایج‌ترین عیب‌ها و خطاهای آن می‌گوید.

درباره‌ی کتاب عیب یابی و تعمیر ماشین‌های لباسشویی

تا همین چند سال پیش ماشین لباسشویی ابزاری تجملاتی تلقی می‌شد و خیلی از افراد و خانواده‌ها به آن دسترسی نداشتند. به خاطر همین بسیاری مجبور بودند با دست‌هایشان لباس‌ها را بشویند که در درازمدت می‌توانست به آسیب‌های بدنی و بیماری‌های پوستی جدی منجر شود. اما در سال‌های اخیر این تصور غلط عوض شد و خیلی‌ها ماشین لباسشویی را نه وسیله‌ای تجملی که ابزاری کاربردی و مفید یافتند. این وسیله نیز مثل خیلی از وسایل الکتریکی دیگر ممکن است دچار مشکلاتی شده و خراب شود. کتاب عیب یابی و تعمیر ماشین‌های لباسشویی تألیف علیرضا کبریایی تلاش کرده به رایج‌ترین مشکلات و ایرادهای این وسیله‌ی برقی بپردازد و نحوه‌ی برطرف کردن آن‌ها را آموزش دهد. این راهنما ساختار موتور و بردهای الکتریکی ماشین‌های لباسشویی‌ها را تشریح می‌کند و به خواننده یاد می‌دهد که چطور انواع آسیب‌ها را تشخیص دهند و مرتفع سازند.

برخلاف آنچه تصور می‌شود، ماشین لباسشویی اختراع چند دهه‌ی گذشته نیست. شواهد نشان می‌دهد که اولین مدل این دستگاه در قرن هجدهم ساخته شد. گرچه آن ماشین بیشتر از نیروی مکانیکی استفاده می‌کرد ولی توانست تا حد زیادی مصائب شست‌وشو با دست را کاهش دهد. در طول سال‌های بعدی، ماشین‌های لباسشویی به‌مرور تکامل پیدا کردند و توانستند از نیروی برق استفاده کنند. این پیشرفت‌ها ادامه یافت تا امروز که ما ماشین‌های هوشمندی داریم که می‌توانند به اینترنت متصل شوند و برنامه‌های شست‌وشوی مختلف بگیرند. طبیعتاً وسایل مدرن‌تر، موتور و به‌طورکلی ساختار پیچیده‌تری دارند. در آن‌ها سنسورهای متفاوتی وجود دارد که به کوچک‌ترین نوسانی حساس هستند و ممکن است آسیب ببینند. به همین دلیل کسی که قصد دارد تعمیر این ماشین‌ها را بر عهده بگیرد، باید درک کاملی از اجزا داشته باشد و آن‌ها را بشناسد. علیرضا کبریایی در کتاب عیب یابی و تعمیر ماشین‌های لباسشویی پس از مرور تاریخچه‌ی این وسیله، به معرفی و شرح اجزای الکتریکی آن می‌پردازد و می‌کوشد تجهیزاتی را که در آن‌ها به‌کاررفته تشریح کند. در این قسمت شما با انواع مدارها، گیت‌های منطقی، رله‌های قدرت، دیاک، دیمر، ترانسفورماتور و ترانزیستور آشنا می‌شوید و نقش آن‌ها را در ماشین لباسشویی یاد می‌گیرد. نویسنده پس‌ازآن به سراغ منابع تغذیه‌ای این دستگاه رفته و مدارهایی همچون سوئیچینگ و پاور را توضیح می‌دهد و ایرادهایی را که ممکن است برای آن‌ها پیش بیاید، بازگو می‌کند. کبریایی همین‌طور عملکرد شیر برقی ماشین لباسشویی را موردبررسی قرار می‌دهد، شیوه‌ی تست کردن و عیب‌یابی آن را هم می‌گوید. معرفی انواع سنسورها و سوئیچ‌ها از دیگر مطالبی هستند که در این راهنما به آن‌ها پرداخته شده و در موردشان بحث صورت گرفته است.

کتاب عیب یابی و تعمیر ماشین‌های لباسشویی را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب عیب یابی و تعمیر ماشین‌های لباسشویی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر راهنما به تکنیسین‌ها و علاقه‌مندان به شغل تعمیر ماشین لباسشویی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب عیب یابی و تعمیر ماشین‌های لباسشویی می‌خوانیم

موتورهای ماشین لباسشویی می‌توانند یکی از پیچیده‌ترین و حساس‌ترین اجزای این دستگاه باشند. بعد از این قطعه اصلی، سایر مشکلات رایج می‌تواند شامل پمپ تخلیه، قطعی برق و یا ایراد در مخزن دستگاه باشد.

موتور ماشین لباسشویی واحد مرکزی است که کل دستگاه را هدایت می‌کند. اگر مشکلی در دستگاه وجود داشته باشد، احتمال اینکه منبع آن موتور باشد یا مستقیما به این قطعه مربوط گردد وجود دارد. دلیل این امر، این است که موتور به عناصر داخلی ماشین لباسشویی نیرو می‌دهد که شامل گیربکس، پمپ و کلاچ است. اگر موتور خاموش شود، همه موارد دیگر از کار خواهند افتاد. در صورتی که در ماشین لباسشویی خود با نشانه‌هایی مانند عدم چرخش لباس‌ها در دستگاه، ایجاد ایراد در نحوه شست‌وشو و یا عدم خشک شدن لباس‌ها روبه‌رو شدید، بلافاصله در خصوص تعویض موتور یا تعمیر ماشین لباسشویی خود اقدام کنید.

به طور معمول، خرابی موتور لباسشویی باعث می‌شود که دستگاه روشن نشده یا صدای زیادی را تولید نماید. همچنین باعث لرزش در دستگاه در حین چرخش شده و به تسمه آن نیز آسیب وارد می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با ماشین لباسشویی
فصل دوم: آشنایی با موتور ماشین لباسشویی و عیب‌یابی و تعمیر آن
فصل سوم: آشنایی با شیر برقی و عیب‌یابی و تعمیر آن
فصل چهارم: انواع سنسورها در ماشین لباسشویی
فصل پنجم: معرفی انواع سوئیچ‌های فشار ماشین لباسشویی
فصل ششم: عیب‌های رایج لباسشویی و تعمیر آن‌ها
فصل هفتم: ارورهای ماشین لباسشویی
فصل هشتم: الکترونیک
فصل نهم: اصول کارکرد منابع تغذیه
فصل دهم: آموزش تعمیر برد ماشین لباسشویی مدل‌های مختلف به‌صورت تخصصی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عیب یابی و تعمیر ماشین‌های لباسشویی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات157
زبانفارسی
شابک978-622-218-587-9
موضوع کتابکتاب‌های تأسيسات
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب عیب یابی و تعمیر ماشین‌های لباسشویی

برای دریافت کتاب عیب یابی و تعمیر ماشین‌های لباسشویی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.