معرفی و دانلود کتاب طراحی سر و صورت: شخصیت و حالت

عکس جلد کتاب طراحی سر و صورت: شخصیت و حالت
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طراحی سر و صورت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی سر و صورت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی سر و صورت: شخصیت و حالت

یکی از مهم‌ترین شاخه‌های موضوعی هنر نقاشی از ابتدای تاریخ، طراحی چهره و پیکر انسان بوده است. جیووانی سیواردی در نگارش کتاب طراحی سر و صورت، به این نکته تاکید دارد که طراحی چهره تنها محدود به توجه به علائم ظاهری و فیزیکی نیست، بلکه یک پرتره‌ی زیبا و دقیق، لازم است که از طریق بیان حالات و احساسات در چهره‌ی سوژه، شخصیت او را به تصویر بکشد. این اثر با بررسی نمونه‌های طراحی پرتره و آموزش گام به گام مهارت‌ها و ابزارهای لازم در این زمینه، منبع آموزشی جامع و کاملی در این زمینه در اختیار هنرجویان تازه‌کار می‌گذارد.

درباره‌ی کتاب طراحی سر و صورت

جیووانی سیواردی (Giovanni Civardi) در کتاب طراحی سر و صورت (Heads & Faces with Character and Expression) به معرفی ابزارها، مفاهیم، و تکنیک‌های ضروری در طراحی چهره می‌پردازد. بدیهی است که چهره و بدن انسان، از آغاز تاریخ هنر یکی از عناصر اساسی و منابع الهام هنرمندان در سبک‌ها و فرم‌های متنوع بوده است. یکی از این اشکال، فرم پرتره است که توسط هنرمندان مختلف به اشکال و سبک‌های بی‌شمار به تصویر کشیده شده. ما روزانه ممکن است با هزاران چهره‌ی متنوع روبه‌رو شویم، در خیابان، در صفحه‌ی تلویزیون، در خیال و یا در آینه، اما چه اتفاقی می‌افتد که به تصویر درآوردن این صحنه تا این حد دشوار و غیرممکن به نظر می‌رسد؟ برای کشیدن چهره به جز یادگیری تکنیک و ابزار و اصول اولیه‌ی طراحی به چه چیز دیگری احتیاج داریم؟ سیواردی در این کتاب در توضیح این مسئله می‌نویسد که برای خلق یک پرتره‌ی «زیبا» پیش از همه چیز باید تلاش کنید شخصیت، افکار و احساسات انسان‌ها را در چهره‌شان به تصویر بکشید؛ او در ادامه ادعا می‌کند که معمولاً ظواهر فیزیکی افراد رابطه‌ی تنگاتنگی با اوصاف درونی‌شان دارند. نویسنده وجه تمایز مطالعه‌ی پیکر با طراحی چهره را در توانایی هنرمند در به تصویر کشیدن این ویژ‌گی‌ها در قالب حالات و ویژگی‌های ظاهری سوژه می‌داند.

معرفی و دانلود کتاب طراحی سر و صورت

جیووانی سیواردی در فصل اول کتاب طراحی سر و صورت به معرفی تکنیک‌ها، عناصر و ابزارهای لازم در طراحی چهره، مانند استفاده از قالب گچی یا عکس برای تمرین، انواع ژست‌ها و معنا و نقش آن‌ها، تنظیمات ترکیب‌بندی و نورپردازی می‌پردازد. در فصل دوم کتاب و در قالب آموزش مفاهیم آناتومی و ریخت‌شناسی، با ویژگی‌های اجزای مختلف صورت انسان و پیچیدگی‌های آن آشنا می‌شویم. در ادامه و در فصل سوم کتاب به معرفی روش‌های مختلف خلق پرتره و ابزارهای اساسی در این زمینه پرداخته شده و در طی مثال‌های متعدد، به‌صورت گام به گام تکنیک‌های لازم برای کار با هر یک از این ابزارها ارائه گردیده است.

بخش‌های بعدی کتاب طراحی سر و صورت با عناوین «سر و صورت بزرگسالان»، «سر و صورت نوزادان و خردسالان» و «سر و صورت افراد مسن» به شرح آناتومی بدن و سر انسان در سنین مختلف پرداخته و با نمایش مثال‌های تصویری متعدد، بر تمایزهای قابل توجه ظاهری انسان در سنین مختلف و تکنیک‌های متفاوت طراحی در این زمینه تاکید می‌کند. هنرجویان تازه‌کار با همراهی با آموزش‌های کتاب و اجرای تصاویر تمرینی به نمایش گذاشته در این اثر، قادر خواهند بود به خوبی به خلق تصاویر چهره‌ای بی‌نقص و زیبا بپردازند.

این کتاب از سوی انتشارات برگ نگار و با ترجمه‌ی سمانه سیدی در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.

در نکوداشت کتاب طراحی سر و صورت

  • بسیاری از هنرمندان فرآیند به تصویر کشیدن شخصیت و حالات انسان را دشوار می‌دانند. در این کتاب اطلاعات مفیدی مانند مشاهده، ترکیب‌بندی، آناتومی، روش‌ها و مواد خواهید یافت. (www.YarnsAndFabrics.co.uk)

کتاب طراحی سر و صورت برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب طراحی سر و صورت برای تمام هنرجویان تازه‌کار و علاقه‌مند به طراحی مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب طراحی سر و صورت: شخصیت و حالت می‌خوانیم

روش‌ها و مواد
ظاهراً همه چیز آماده است_ اما هنوز یک چیز کم است...
رویکردهای احتمالی متنوعی برای انجام طراحی یک چهره وجود دارد که هر یک از آن‌ها ثمره‌ی سنت و تجربه و همچنین نگرش‌های هنری و ترجیحات فردی هستند. به‌طورکلی، این رویکردهای متعدد را می‌توان در دو مسیر مخالف خلاصه کرد که بر اساس دو روش مشاهده‌ی متمایز یا دو نحوه‌ی متضاد درک دیده‌هایمان شکل گرفته‌اند. مسیر اول را می‌توان «استنتاجی» نامید، زیرا هنرمند کارش را با انتخاب یک ویژگی چهره (معمولاً یک یا هر دو چشم) برای طراحی شروع کرده و سپس ویژگی‌های دیگر را اضافه می‌کند، درحالی‌که اقدامات ضروری برای همبستگی نسبت‌های ویژگی‌ها به یکدیگر را نیز انجام می‌دهد. مسیر دوم که می‌توان آن را «استقرایی» نامید، با یک ارزیابی کلی از اشکال سر یا صورت به‌عنوان یک کل آغاز می‌شود و از کل به جزء حرکت کرده و جزئیات را یک به یک در موقعیت صحیح آن‌ها در طرح کلی قرار می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
شروع کار
آناتومی و ریخت‌شناسی بیرونی
روش‌ها و مواد
مثال‌های گام‌به‌گام: مداد
مثال‌های گام‌به‌گام: آبرنگ
مثال‌های گام‌به‌گام: گواش
سر و صورت بزرگسالان
سر و صورت نوزادان و خردسالان
سر و صورت افراد مسن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی سر و صورت: شخصیت و حالت
نویسنده
مترجمسمانه سیدی
ناشر چاپیانتشارات برگ نگار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات65
زبانفارسی
شابک978-964-7352-35-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طراحی سر و صورت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب طراحی سر و صورت

برای دریافت کتاب طراحی سر و صورت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.