معرفی و دانلود کتاب صوتی گراز دریایی و گوزن شمالی

عکس جلد کتاب صوتی گراز دریایی و گوزن شمالی
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گراز دریایی و گوزن شمالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گراز دریایی و گوزن شمالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گراز دریایی و گوزن شمالی

الان درست یازده هزار سال پیش است و یک اسکیموی تنها در قطب شمال قرار است داستان به وجود آمدن گراز دریایی و گوزن شمالی را برای ما تعریف کند. کتاب صوتی گراز دریایی و گوزن شمالی نوشته‌ی مالیکا هارپر قرار است به کودکان یاد بدهد که آزمون و خطا کردن چه‌قدر مهم است و ما چقدر می‌توانیم از اشتباه کردن درس بگیریم.

درباره‌ی کتاب صوتی گراز دریایی و گوزن شمالی

خیلی خیلی خیلی سال پیش... جایی در قطب شمال... وقتی که همه‌چیز سفیدی بود و یخ، پیرزنی به نام گاک تصمیم گرفت تا به بخش‌هایی از لباس خود جان ببخشد و با دمیدن در آن، حیوانات زیبا و مختلفی درست کند. گاک شروع می‌کند به ساخت حیوانات مختلف در سر و شکل‌های گوناگون اما وقتی‌که به‌خوبی دقت می‌کند می‌بیند که حیواناتی که او ساخته است ظاهر عجیبی دارند؛ به همین خاطر گاک شروع می‌کند به تغییر دادن جای شاخ و دندان‌ها تا آن‌ها شبیه موجوداتی شوند که امروزه به‌عنوان گراز دریایی و گوزن شمالی می‌شناسیم.

اگر خانم گاک جای دندان‌ها و شاخ‌ها را عوض نکرده بود هیچ‌وقت موفق نمی‌شد تا موجوداتی به زیبایی گراز دریایی و گوزن شمالی خلق کند! پس شاید اشتباه کردن آن‌قدرها هم چیز بدی نیست، اگر به رفتارهایمان توجه کنیم و سعی کنیم تا با ایجاد تغییرات، چیزها را بهتر و قشنگ‌تر کنیم. این نکته‌ای است که مالیکا هارپر (Maika Harper) در داستان صوتی و آموزنده‌ی گراز دریایی و گوزن شمالی (The Walrus and the Caribou) به کودکان یادآوری می‌کند و در کنار آن نیز یکی از زیباترین و جالب‌ترین داستان‌های محلی سرزمین‌های شمالی را برای ما تعریف می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی گراز دریایی و گوزن شمالی

خیلی از داستان‌ها و ضرب‌المثل‌های رایجی که امروزه در میان ما وجود دارند، ریشه در گذشته‌های بسیار دور دارند. داستان‌ها نقل می‌شوند، بین مردم هر شهر، روستا و کشور به‌صورت دهان به دهان می‌چرخند و به نسل‌های بعدی خود می‌رسند. افسانه‌ها و داستان‌های عامیانه، بخشی از باورهای اصیل مردم هر کشور و نژاد هستند. وقتی که ما با عقاید و داستان‌های عامیانه‌ی یک ملت آشنایی داشته باشیم می‌توانیم ترس‌ها، باورها، آیین‌ها و رفتارهای آنان را بشناسیم و حتی پیش‌بینی کنیم. هر چه زمان جلوتر می‌رود و دنیای کودکان مدرن‌تر و مدرن‌تر می‌شود، اهمیت آشناکردن آنان با داستان‌ها و افسانه‌های قدیمی بیش‌تر و بیش‌تر می‌شود.

کتاب صوتی گراز دریایی و گوزن شمالی توسط محمد طالشیان ترجمه شده است و وظیفه‌ی تهیه و تولید آن نیز برعهده‌ی نشر صوتی آوارسا بوده است. شما می‌توانید این داستان جذاب و شنیدنی را با صدای دلنشین نرگس داغمه چی گوش دهید.

نکوداشت‌های کتاب گراز دریایی و گوزن شمالی

  • روایت شورانگیز هارپر نویسنده از این داستان قدیمی بومی، نسخه‌ی دلنشینی از آن را پدید آورده است. (Kirkus Reviews)
  • اثر هنری پیش رو سندی است بر قدرت انعطاف‌پذیری و مشکل‌گشایی گاک‌ها یا همان اسکیموها در شرایط طبیعی مختلف. (وبسایت بوک‌لیست)

کتاب صوتی گراز دریایی و گوزن شمالی برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان 4 تا 8 سال می‌توانند با شنیدن این داستان صوتی جذاب و آموزنده علاوه‌بر این‌که از یک داستان عامیانه‌ی سرزمین‌های شمالی آگاهی پیدا می‌کنند، یاد بگیرند که آزمون و خطا کردن چقدر برای موفقیت در زندگی مهم و تأثیرگذار است.

در بخشی از کتاب صوتی گراز دریایی و گوزن شمالی می‌شنویم

درسته! گاک فهمید که باید چیکار کنه! بلافاصله جلوی گوزن شمالی رفت و دوتا دندونش رو کند، همینطور نزدیک آب شد و شاخ‌های قهوه‌ای گراز رو هم درآورد. دور گردن گوزن شمالی طناب بلندی بست و اون رو روی زمین نشوند. شاخ رو روی سرش گذاشت به یک سنگ بزرگ بست. بعد دندون‌های بلندی که توی دستش بود رو داخل دهن گراز دریایی گذاشت و به داخل آب هلش داد. از فردای اون روز گوزن شمالی که این دفعه شاخش درست روی سرش بود، توی زمین‌های گِلی عصر یخبندان شروع به کار کرد و با شخم زدن خاک، همه چیز رو برای کاشتن بذر آماده کرد. چندین ماه گذشت و گاک همینطور به ساختن حیوون‌ها ادامه داد. گراز دریایی صاحب خانواده و تعدادشون خیلی بیشتر شد. کل ساحل آب‌های عصریخبندان که کاملا سفید و یخ بسته بود، پر از گرازهای دریایی، شیر‌های دریایی و فک‌های سفید بامزه شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
12 دقیقه
گراز دریایی و گوزن شمالی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گراز دریایی و گوزن شمالی
نویسنده
مترجممحمد طالشیان
راوینرگس داغمه چی
ناشر صوتی آوارسا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های داستان آموزنده کودک، کتاب‌های کودک 6 تا 8 سال
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گراز دریایی و گوزن شمالی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گراز دریایی و گوزن شمالی

برای دریافت کتاب صوتی گراز دریایی و گوزن شمالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.