معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی مثل همیشه

عکس جلد کتاب صوتی مثل همیشه
قیمت:
رایگان
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مثل همیشه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مثل همیشه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مثل همیشه

کتاب صوتی مثل همیشه نوشته‌ی نوشین جم نژاد، داستان کوتاهی درباره‌ی یک پزشک تنهاست که در یک روز ابری و خلوت در مطبش، ناگهان با بیماری روبه‌رو می‌شود که انتظار دیدنش را در مطبش نداشته و نمی‌داند چطور باید از او پذیرایی کند...

درباره‌ی کتاب صوتی مثل همیشه

نوشین جم‌نژاد در کتاب صوتی مثل همیشه، داستان یک روز ابری و مطب خالی یک دکتر را روایت می‌کند. آن روز صبح هم دکتر مثل همیشه، ساعت هفت صبح در مطبش را باز می‌کند و بعد از ضدعفونی کردن ابزار معاینه‌اش، به انتظار آمدن بیماران می‌نشیند. دل آسمان هم مثل دل دکتر گرفته، ولی برخلاف هوای ابری آسمان، دل دکتر مدت زمان زیادی است که طوفان‌زده و غمگین مانده.

ساعت حالا به هشت رسیده و هنوز سروکله‌ی هیچ بیماری پیدا نشده. دکتر که کمی از این انتظار خسته و کلافه شده، به پنجره پناه می‌برد تا شاید دیدن آسمان کمی حالش را بهتر کند. دیدن آسمان ابری و تاریک حالش را بهتر نمی‌کند؛ حتی دیدن چند کلاغ که افسرده سرهایشان را در بالشان پنهان کرده‌اند و گاه‌گداری صدای قارقار گوش‌خراشی را در محیط پخش می‌کنند، حالش را کمی بدتر هم می‌کند. همین باعث می‌شود تا ناخودآگاه دست به سوی جیبش ببرد تا با آتش زدن سر سفید و بی‌گناه سیگاری، کمی از سنگینی آن روز و احوال را کمتر کند.

حالا دکتر بر روی صندلی‌اش نشسته و به دود سیگاری که از میان لب‌هایش خارج و در محیط پخش می‌شود نگاه می‌کند. هنوز در عوالم خودش مشغول است که بالأخره صدای خش‌خش کفشی تمرکزش را سر جایش می‌آورد. خیره به در می‌ماند تا قامت اولین بیمار امروزش در آستانه‌ی در ظاهر شود و او کارش را شروع کند، ولی با دیدن چهره‌ای که در مقابلش ایستاده خشکش می‌زند. سیگار از میان انگشتان دکتر می‌لغزد و راهش را تا زمین باز می‌کند. دکتر هنوز هم بهت‌زده سر جایش نشسته و تکان نمی‌خورد. این نقطه شروعی است که نوشین جم‌نژاد برای داستان کتاب صوتی مثل همیشه انتخاب کرده است.

صاحب آن چهره که بر روی صندلی بیمار مقابل دکتر می‌نشیند، تازه او را از حیرت و شگفتی بیرون می‌کشد. حالا چشمان دکتر از خشم سرخ شده و در پیشانی‌اش کورگره‌ای افتاده که گویی هرگز باز نمی‌شود. پسرک نوجوان سیاه‌پوستی که مقابل دکتر نشسته، سر و وضع جالبی ندارد که از خانواده‌ی فقیرش نشان دارد. استرس در تک‌تک اعضای زمخت صورت پسرک خودی نشان می‌دهد و او در تلاشی ناموفق، پاشنه‌ی پاهایش را به زمین فشار می‌دهد تا کمی خودش را آرام کند. هیچ‌یک حرفی نمی‌زنند تا وقتی که صبر دکتر به سر می‌رسد و با لحنی عصبی می‌پرسد که چرا او پایش را داخل مطبش گذاشته.

پسر با ترس انگشتان آسیب‌دیده‌اش را به دکتر نشان می‌دهد و از او می‌خواهد که فکری به حال آسیب دستش کند. دکتر خشمگین نعره می‌زند که «باز با چه کسی دعوا کردی؟ باز جان چه کسی را گرفته‌ای؟» پسرک لرزان و بی‌پناه لب باز می‌کند تا بلکه با توجیهاتی که تابه‌حال هزاران بار تکرارش کرده، ننگ کشتن کسی را از دامنش پاک کند و قلب هزارتکه‌شده‌ی دکتر را کمی آرام کند، اما این کار هم درست مانند تلاش برای فرو نشاندن اضطراب و حال خرابش، بی‌نتیجه باقی می‌ماند...

کتاب صوتی مثل همیشه را نشر صوتی خانه‌ی داستان چوک منتشر کرده و شما آن را با صدای غزل بابایی می‌شنوید.

کتاب صوتی مثل همیشه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های کوتاه با تم اجتماعی علاقه دارید، از شنیدن این قصه نیز سرگرم خواهید شد.

در بخشی از کتاب صوتی مثل همیشه می‌شنویم

شبیه آدم‌های گیج بود و این گیجی اصلاً با موقعیتش جور به نظر نمی‌رسید. سرش را به پشتی صندلی تکیه داده بود و چشم‌هایش را به اندازه‌ای باز نگه داشته بود که بتواند نگاهش را به نقطه‌ای در دوردست بفرستد. هرکس او را می‌دید، می‌فهمید که ذهنش در گذشته‌ها پرسه می‌زند و روحش در جای دیگر سیر می‌کند. هوا رو به تاریکی رفته بود و همین پرده‌ی کدر پنجره‌ی بزرگ مطب کوچک را بیش از پیش تیره کرده بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

19 دقیقه
مثل همیشه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مثل همیشه
نویسنده
راویغزل بابایی
ناشر صوتی خانه داستان چوک
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مثل همیشه

hana
۱۴۰۳/۴/۱۲
خوانش راوی خوب نیست انگار داره شعر میخونه اما داستان، داستان خوبی بود متاسفانه کار غیر اصولی و غیر اخلاقی دکتر دور از انتظار جامعه هست درصورتی که فردی که دچار سوگ شده خیلی این مرحله پذیرش براش سخته و متاسفانه در جوامع غربی این بحث نژاد پرستی خیلی آزار دهنده هست جای صحبت زیادی هست اما ممنون از کتابراه از کتاب صوتی رایگان
ندا ونه بینی
۱۴۰۳/۴/۱۲
داستان از دست دادن که هیچ وقت فراموش نمی شود. درد آن کهنه نمیشه. مخصوصا اگر کودک باشد و در یک دعوای ساده از بین رفته باشد. دردی که وقتی کتاب را می خوانیم شاید اولش یکم جا بخوریم از رفتار پزشک ولی بعد شاید بشه درکش کرد که کسی که از دست داده دنبال مقصر هم میگرده.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مثل همیشه

برای دریافت کتاب صوتی مثل همیشه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.