معرفی و دانلود کتاب صوتی شیر نشو

عکس جلد کتاب صوتی شیر نشو
قیمت:
۹۰۰۰۰ ۶۳,۰۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شیر نشو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شیر نشو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شیر نشو

کتاب صوتی شیر نشو نوشته‌ی مجید قیصری، مجموعه‌ داستانی است که بر موضوع واقعه‌ی کربلا و البته رسم و رسومات حول محور آن در میان شیعیان ایرانی تاکید دارد و قصه‌ی نوجوانانی را روایت می‌کند که نکوداشت وقایع محرم به بخش مهمی از زندگیشان تبدیل شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی شیر نشو

محرم و وقایع آن در میان ملت‌های شیعه از ارزش و جایگاه والایی برخوردار است، ولی شاید بتوان با اطمینان این را گفت که در میان تمام این ملت‌ها، ایرانیان احترام و ارادت خود را به امام سومشان و خاندان او، هنرمندانه‌تر و زیباتر نشان داده‌اند. مراسمی که برای هر یک از وقایع و تاریخ‌های مهم ماه محرم در ایران برگزار می‌شود، ارتباط تنگاتنگی با احساسات و باورهای مردم دارد و تأثیر شگفت‌انگیزی نیز بر زندگی روزمره‌ی آن‌ها می‌گذارد؛ به‌نحوی که همه عادت دارند در ایام محرم، شهر را سیاه‌پوش و دسته‌های عزاداری را در جای‌جای شهر ببینند. از آنجا که این آداب و رسوم در میان قشر مذهبی جامعه بسیار پررنگ است، داستان‌های زیادی هم درباره‌ی این ارتباط معنوی وجود دارد؛ داستان‌هایی شبیه آنچه در کتاب صوتی شیر نشو، نوشته‌ی مجید قیصری می‌شنویم.

معرفی و دانلود کتاب صوتی شیر نشو

مجید قیصری در کتاب صوتی شیر نشو، مجموعه‌ای از داستان‌ها را ارائه داده که شخصیت اصلی‌ اغلب‌شان یک نوجوان است؛ به‌همین‌خاطر شاید بتوان گفت که مخاطب اصلی این کتاب، نوجوانان هستند. در این داستان‌ها، سری به زندگی روزمره‌ی مردمی می‌زنیم که عشقشان به امام حسین (ع)، مسیر زندگی و تصمیماتشان را تغییر می‌دهد.

در قصه‌ی اول، به سراغ دو نوجوان به نام‌های «جمشید» و «داریوش» می‌رویم که با سن‌وسال کم، رویاهای بزرگی را در سر می‌پرورانند. شاید شرایط زندگی آن‌ها را این‌طور بار آورده و شاید هم صرفاً سر پرسودایی دارند که به این مسیر کشیده شده‌اند. آن‌ها شانزده‌ساله‌اند؛ اندام ریزه و استخوانیشان با اندک ریش و سبیلی که تازه روی صورتشان سبز شده تناسبی ندارد و وقتی که نگاهشان می‌کنی، کمتر از سن‌وسال واقعی‌شان به نظر می‌رسند. ولی با همین سن کم، هر دو در تعمیرگاه «اوس بهرام» کار می‌کنند و خرج خودشان را در می‌آورند.

تازگی‌ها اوس بهرام تصمیم گرفته تا تعمیرگاهش را اجاره دهد؛ اوضاع نابسامان کشور او را هم به طمع انداخته که به شهر برود و کار ساخت‌وساز راه بیندازد. داریوش و جمشید هم که مدت‌هاست در این تعمیرگاه کار می‌کنند، به صرافت این افتاده‌اند که مغازه را از اوستایشان اجاره کنند و خودشان آن را بچرخانند. ایده‌ی بدی هم نیست، اما مشکلی وجود دارد؛ جمشید تصمیم گرفته تا خودش را به جبهه برساند و در جنگ شرکت کند. این چند وقت آن‌قدر برای حضور در خط مقدم رویابافی کرده که پاک حساب زمان و مکان از دستش خارج شده، طوری‌که با یادآوری داریوش متوجه می‌شود که فردا اول محرم است و قرار است دوباره بساط نذری و عزاداری و تعزیه در محلشان برپا شود...

کتاب صوتی شیر نشو اثری از نشر صوتی سماوا و انتشارات کتابستان معرفت است. این اثر را با صدای امیرحسین مدرس می‌شنوید.

کتاب صوتی شیر نشو برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به نوجوانان و همچنین بزرگسالان علاقه‌مند به ادبیات مذهبی و داستان‌هایی با محوریت محرم و مراسم عاشورا پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی شیر نشو می‌شنویم

آسمان دیگر داشت تاریک می‌شد. صدای اذان که بلند شد، کم‌کم مردان و زنانی که کاری نداشتند، پاکشان حیاط را خالی کردند و رفتند طرف مسجد آقابزرگ. چندتایی زن و بچه هنوز نشسته بودند توی حیاط و بِروبِر نگاه می‌کردند به میله‌های برجا مانده از خیمه. ویرانی دیدن نداشت. انگار به دنده‌های بیرون‌زده‌ی گاوی سلاخی‌شده نگاه کنی.

خواست چند دقیقه‌ای دیگر بنشیند، دید طاقت دیدن این منظره را ندارد. طاقت خانه را هم نداشت. تاحالا خبر سوختن خیمه حتماً به مادرش هم رسیده بود. دلش طاقت نمی‌آورد که برود خانه. راه افتاد طرف مردانی که داشتند هنوز دور هم حرف می‌زدند. انگار بحثشان عوض شده بود و با چشمی آتش‌نشان‌ها را می‌دیدند و با چشمی جمع خودشان را.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
19 دقیقه
یک: دوچرخه
14 دقیقه
خورشیدی
11 دقیقه
مدرسه
6 دقیقه
آتش
4 دقیقه
حیاط مدرسه
8 دقیقه
دو: درمانگاه
4 دقیقه
بوی چوب
16 دقیقه
تعزیه
5 دقیقه
رَهشا
7 دقیقه
زعفر جنی
4 دقیقه
شیرخوان
5 دقیقه
آتش‌نشان
10 دقیقه
سه: دست شیر
7 دقیقه
رادیو
20 دقیقه
قاب عکس
15 دقیقه
به زودی
16 دقیقه
مقصر
7 دقیقه
بچه گربه‌ها
18 دقیقه
جنگ ادامه دارد
13 دقیقه
چهار: اجاق
5 دقیقه
معلم ریاضیات
8 دقیقه
دل کندن از زمین
10 دقیقه
خاکستان
7 دقیقه
پرچم
23 دقیقه
پنج: سوم محرم
8 دقیقه
جاده
5 دقیقه
چراغ سه پایه
6 دقیقه
شش: چهار گوشه زمین
8 دقیقه
دیدار
15 دقیقه
کتیبه
12 دقیقه
بوی خوش
5 دقیقه
آژیر قرمز
21 دقیقه
هفت: نسخه‌خوانی
11 دقیقه
شمشیر دو دَم
12 دقیقه
پوستین
6 دقیقه
هشت: یک روز مانده به تاسوعا
13 دقیقه
میز خیاطی
21 دقیقه
آبدارخانه
17 دقیقه
دیدن نریمان
13 دقیقه
صبح تاسوعا
13 دقیقه
نه: روز عاشورا
19 دقیقه
حر وارد می‌شود
11 دقیقه
حمله
42 دقیقه
رسم شیر شدن
2 دقیقه
ده: دو روز بعد از عاشورا
6 دقیقه
گلدان شمعدانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شیر نشو
نویسنده
راویامیرحسین مدرس
ناشر چاپیانتشارات کتابستان معرفت
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۹۰۰۰۰ ۶۳,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شیر نشو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شیر نشو

برای دریافت کتاب صوتی شیر نشو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.