معرفی و دانلود کتاب صوتی جنگی که بالاخره نجاتم داد

عکس جلد کتاب صوتی جنگی که بالاخره نجاتم داد
قیمت:
۱۱۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جنگی که بالاخره نجاتم داد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جنگی که بالاخره نجاتم داد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جنگی که بالاخره نجاتم داد

کتاب صوتی جنگی که بالاخره نجاتم داد از محبوب‌ترین رمان‌های کیمبرلی بروبیکر بردلی نویسنده‌ی پرآوازه‌ی آمریکایی است. این کتاب جلد دوم رمان صوتی جنگی که نجاتم داد به حساب می‌آید و ادامه‌ی سرگذشت پر از فراز و نشیب آدای یازده ساله، دختری شجاع و دوست‌داشتنی را در بحبوحه‌ی جنگ جهانی دوم روایت می‌کند. گفتنی است که این رمان زیبا نامزد جایزه‌ی گودریدز بوده و در زمره‌ی پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب صوتی جنگی که بالاخره نجاتم داد

کتاب صوتی جنگی که بالاخره نجاتم داد (The War I Finally Won) جلد دوم مجموعه کتاب جنگی که نجاتم داد (The War That Saved My Life) به قلم نویسنده‌ی محبوب کودکان و نوجوانان کیمبرلی بروبیکر بردلی (Kimberly Brubaker Bradley) است. او در این جلد زندگی آدا را در میانه‌ی آتش و دود جنگ جهانی دوم دنبال می‌کند و سرنوشت باورنکردنی او را با قلمی ظریف و پر از عاطفه شرح می‌دهد.

در جلد اول دیدیم که آدا دختر ده ساله‌ای که مچ پای راستش پیچ خورده و به همان صورت شکل گرفته، در خانه محبوس بود و به طور مداوم توسط مادرش تحقیر می‌شد. او نمی‌توانست راه برود و کاملا از مادرش نفرت داشت اما دور از چشم او راه رفتن را تمرین می‌کرد. با فرا رسیدن جنگ جهانی دوم به همراه برادرش از خانه فرار می‌کند و در این مسیر با فراز و نشیب‌های بسیاری مواجه می‌شود. در جلد دوم همچنان در جنگ جهانی دوم هستیم و آدا و برادرش جیمی در کلبه‌ی خانم تورتون و کنار سوزان که سرپرستی آن‌ها را برعهده گرفته است، زندگی می‌کنند. طی یک عمل جراحی استخوان پای آدا درمان می‌شود و به این ترتیب ناتوانی پایش برطرف می‌شود و نفرت او از مادرش بیشتر شعله می‌کشد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی جنگی که بالاخره نجاتم داد

آدا یازده ساله است و پر از احساس مسئولیت. او به خاطر معلولیت پایش و همچنین زیر سایه‌ی جنگ و بی‌کسی بسیار زودتر از آنکه باید، بزرگ می‌شود. تلاش می‌کند خودش را با شرایط وفق بدهد و مرهمی بر دردهایش بگذارد. بعد از مدتی روت یک دختر یهودی آلمانی هم به آن‌ها می‌پیوندد. یک آلمانی یعنی یک دختر از جبهه‌ی دشمن! ‌جنگ پیش می‌‌رود و همه‌چیز سخت‌تر وپیچیده‌تر می‌شود و آدا و دوستانش باید قوی‌تر از قبل برای زندگی بجنگند.

همانطور که گفتیم، مادر آدا با او بسیار بدرفتاری می‌کرده و آدا از مادرش نفرت داشت. در طول روند داستان، کم‌کم می‌بینیم لایه‌های انسانی شخصیت مادر برایش آشکار می‌شود و شکلی واقعی‌تر به خود می‌گیرد. بد نیست بگوییم باقی شخصیت‌های کتاب نیز چندلایه و عمیق هستند که در وحشت جنگی ویران‌کننده با رنج از دست دادن دائمی عزیزان دست و پنجه نرم می‌کنند، رشد می‌کنند و همدلی و عشق را می‌آموزند.

همچون دیگر آثار کیمبرلی بروبیکر بردلی، علاقه‌ی قلبی او به اسب‌ها در کتاب صوتی جنگی که بالاخره نجاتم داد نیز مشهود است. جنگ محور اصلی داستان است. رمان مضامین اخلاقی ارزشمندی همچون عشق به خانواده، دوستی، اعتماد و همدلی و اهمیت دادن به حیوانات را به کودکان و نوجوانان می‌آموزد.

کتاب صوتی جنگی که بالاخره نجاتم داد را مرضیه ورشوساز به فارسی برگردانده و نشر پرتقال روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است. نشر صوتی آوانامه با صدای زیبای ماهتینار احمدی نسخه‌ی صوتی آن را در اختیار شما قرار داده است.

جوایز و افتخارات کتاب جنگی که بالاخره نجاتم داد

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز برای بهترین کتاب کودکان در سال 2017
  • بهترین کتاب سال نشریات واشنگتن پست، بوستون گلویب، کرکوس، Southern Living و BookPage
  • برنده‌ی مدال California Young Readers در سال 2020
  • در فهرست کتاب‌های برگزیده‌ی Indie Next
  • کتاب برگزیده‌ی سایت آمازون به انتخاب معلمان

نکوداشت‌های کتاب جنگی که بالاخره نجاتم داد

  • کم پیش می‌آید که یک کتاب کودک و نوجوان تا این حد صادقانه و جسورانه باشد. در عین حال رویای آدا برای عشق ورزیدن و رشد کردن آرامش‌بخش نیز هست. نقطه‌ی قوت کتاب آنجاست که با طمانینه و گاهی با غم توضیح می‌دهد که می‌شود در میان دردها و با دردها زندگی کرد. (نیویورک تایمز)
  • آدا شخصیتی متفکر، جسور و عاقل است که بیشتر از سنش می‌فهمد. فوق‌العاده است! (کرکوس ریویوز)
  • کیمبرلی بروبیکر بردلی با ظرافت تمام سفر آدا در مسیر دوست داشتن خود، آنهم پس از تجربه‌ی سال‌ها بی‌توجهی را به تصویر می‌کشد و داستانی سوزناک و درخشان می‌نویسد. (Publishers Weekly)
  • آدا یکی از به‌یادماندنی‌ترین شخصیت‌ها در ادبیات مدرن کودکان است. (واشنگتن پست)
  • دوستداران کتاب اول، جلد دوم را بیشتر هم دوست خواهند داشت. با وجود اینکه می‌تواند کتاب مستقلی هم به حساب آید، اما خواننده را وا می‌دارد که جلد اول را هم بخواند تا بیشتر دستاوردهای آدا را تحسین کند. (School Library Journal)
  • آدم‌های پیچیده در سخت‌ترین شرایط به بهترین شکل ممکن عمل می‌کنند. این چیزی است که در این داستان تلخ و شیرین می‌خوانیم. برای اشک‌ها و لبخندهای همزمان آماده باشید! (Imagination Soup)

کتاب صوتی جنگی که بالاخره نجاتم داد برای چه کسانی مناسب است؟

رمان حاضر برای کودکان و نوجوانان رده‌ی سنی 8 تا 12 سال مناسب است. همچنین علاقه‌مندان به ادبیات جنگ و داستان‌های جنگ جهانی دوم نیز این اثر را از دست ندهند.

در بخشی از کتاب صوتی جنگی که بالاخره نجاتم داد می‌شنویم

شنبه‌ی بعد هوا خوب بود و سوزان پرستارها را راضی کرد اجازه بدهند من را با صندلی چرخدار ببرد بیرون. اکتبر شده بود. هوا تمیز و خنک بود و آسمان آبیِ آبی. توی هوا یک کم بوی چوب سوخته می‌آمد. هواپیمایی دیده نمی‌شد. بمب‌افکنی نبود. حمله‌ای نبود، دست‌کم هنوز نبود.

پیراهن پوشیده بودم و روی آن ژاکتی که سوزان از بازار دست دوم فروشی پیدا کرده بود. روی پای توی گچم و پای چپ برهنه‌ام پتو کشیده بودم. سوزان صندلی چرخدار را هل می‌داد. جیمی کنارمان گاهی راه می‌آمد. گاهی بپربپر می‌کرد. سوزان گفت: «خیابون اصلی رو می‌ریم بالا و عصرونه می‌خوریم. ولی اول می‌خوام یه چیزی نشونتون بدم». بیرون یک کلیسا صندلی را نگه داشت. از کلیسای روستایمان بزرگتر بود، ولی فرق چندانی نداشت. قهوه‌ای و مستطیلی بود با برجی بلند و قبرستانی پر از سنگ‌های ایستاده.

سوزان آهسته گفت: «آروم صحبت کنید. با انگشت نشون ندید، ولی اونجا رو نگاه کنید. اون آدم‌ها رو می‌بینید و اون قبر خالی رو، یعنی سوراخی که توی زمینه و اون جعبه چوبیه؟ به اون جعبه می‌گن تابوت. این بخش پایانی مراسم خاکسپاریه. بخش اولش توی کلیسا اتفاق می‌افته. الان می‌خوان درگذشته رو خاک کنن».

جیمی پرسید: «در گذشته؟»

سوزان گفت: «کسی که مرده.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی اول
نمونه‌ی دوم
18 دقیقه
فصل اول
11 دقیقه
فصل دوم
14 دقیقه
فصل سوم
17 دقیقه
فصل چهارم
12 دقیقه
فصل پنجم
23 دقیقه
فصل ششم و هفتم
14 دقیقه
فصل هشتم
13 دقیقه
فصل نهم
15 دقیقه
فصل دهم
27 دقیقه
فصل یازدهم
23 دقیقه
فصل دوازدهم و سیزدهم
12 دقیقه
فصل چهاردهم و پانزدهم
19 دقیقه
فصل شانزدهم و هفدهم
15 دقیقه
فصل هجدهم و نوزدهم
16 دقیقه
فصل بیستم و بیست‌ویکم
24 دقیقه
فصل بیست‌ودوم و بیست‌وسوم
12 دقیقه
فصل بیست‌وچهارم و بیست‌وپنجم
21 دقیقه
فصل بیست‌وششم و بیست‌وهفتم
21 دقیقه
فصل بیست‌وهشتم و بیست‌ونهم
19 دقیقه
فصل سی‌ام و سی‌ویکم
18 دقیقه
فصل سی‌ودوم و سی‌وسوم
11 دقیقه
فصل سی‌وچهارم و سی‌وپنجم
21 دقیقه
فصل سی‌وششم و سی‌وهفتم
16 دقیقه
فصل سی‌وهشتم و سی‌ونهم
18 دقیقه
فصل چهلم و چهل‌ویکم
17 دقیقه
فصل چهل‌ودوم
14 دقیقه
فصل چهل‌وسوم
16 دقیقه
فصل چهل‌وچهارم و چهل‌وپنجم
18 دقیقه
فصل چهل‌وششم و چهل‌وهفتم
23 دقیقه
فصل چهل‌وهشتم و چهل‌ونهم
14 دقیقه
فصل پنجاهم و پنجاه‌ویکم
18 دقیقه
فصل پنجاه‌ودوم و پنجاه‌وسوم
18 دقیقه
فصل پنجاه‌وچهارم
20 دقیقه
فصل پنجاه‌وپنجم و پنجاه‌وششم
12 دقیقه
فصل پنجاه‌وهفتم و پنجاه‌وهشتم
16 دقیقه
فصل پنجاه‌ونهم، شصتم و شصت‌ویکم
19 دقیقه
فصل شصت‌ودوم و شصت‌وسوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جنگی که بالاخره نجاتم داد
نویسنده
مترجممرضیه ورشوساز
راویماهتینار احمدی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جنگی که بالاخره نجاتم داد

سارا حسینی
۱۴۰۳/۵/۱۱
اصلا کتاب مناسبی برای سن ۶ تا ۸ سال که زده بودن نیست استارتش با غم و صدای غمگین تر گویینده
پارسا اداوی
۱۴۰۳/۵/۱۱
از نویسنده متشکرم خیلی خوب بود و از گوینده ترجمه گر ممنون
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جنگی که بالاخره نجاتم داد

برای دریافت کتاب صوتی جنگی که بالاخره نجاتم داد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.