معرفی و دانلود کتاب صوتی جعبه‌ی خاطرات: آشنایی کودکان با مفهوم سوگ

عکس جلد کتاب صوتی جعبه‌ی خاطرات: آشنایی کودکان با مفهوم سوگ
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جعبه‌ی خاطرات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جعبه‌ی خاطرات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جعبه‌ی خاطرات: آشنایی کودکان با مفهوم سوگ

کتاب صوتی جعبه‌ی خاطرات از زبان دختر کوچکی است که به بیان احساساتش، درمورد عزیزی ازدست‌رفته می‌پردازد. این کتاب به قلم زیبا و لطیف جوآنا رولاند نوشته شده است و راه‌های کودکانه‌ی کنار آمدن با سوگ را به بچه‌ها نشان می‌دهد. گفتنی است که اثر حاضر جایزه‌ی کتاب مون بیم را در سال 2017 از آن خود کرده.

درباره‌ی کتاب صوتی جعبه‌ی خاطرات

سخت می‌توان با حس از دست دادن عزیزی کنار آمد. فرقی نمی‌کند عضوی از خانواده باشد یا دوست و یا حتی حیوان خانگی. شاید هرگز نشود به پذیرش کامل این موضوع رسید. خاطرات عزیزان همیشه با ما هستند. غم و شادی‌ها و تجربیات مشترکی که باهم داشته‌ایم، همیشه در قلب ما باقی می‌ماند. کودکان چطور با این موضوع مواجه می‌شوند؟ آن‌ها که حتی درک مفهوم مرگ هم برایشان آسان نیست، چه برسد به سوگ ناشی از آن؟ اثری که پیش رو دارید، کتاب صوتی جعبه‌ی خاطرات (The Memory Box: A Book About Grief) به قلم جوآنا رولاند (Joanna Rowland) به رشته‌ی تحریر درآمده است. این کتاب با زبان لطیف و کودکانه به موضوع سوگ و مرگ می‌پردازد و کودکان را با این مفاهیم دردناک آشنا می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی جعبه‌ی خاطرات

کتاب صوتی جعبه‌ی خاطرات از زبان دختر کوچولویی بیان می‌شود که روزی بادکنک خود را گم می‌کند. او بادکنک را محکم گرفته بود، اما ناگهان باد شدیدی وزید و بادکنک از دستانش رها شد. بادکنک رفت و رفت و رفت تا توی ابرها گم شد. دخترک خیلی ناراحت شد، اما نه به اندازه‌ی آن روزی که عزیزش را از دست داد. این دختر کوچولو با زبان ساده و شیرین خطاب به عزیز ازدست‌رفته‌اش حرف می‌زند. او دلش برای بغل عزیزش تنگ شده و از کارهایی که برای کنار آمدن با فقدان او انجام می‌دهد، می‌گوید. مثلا او یک جعبه‌ی خاطرات از یادگاری‌ها برای خودش درست می‌کند و به مکان‌هایی که با هم می‌رفتند، می‌رود و خاطراتش را مرور می‌کند تا کمتر از غصه و دلتنگی درد بکشد.

ترجمه‌ی کتاب صوتی جعبه‌ی خاطرات را مائده بازرگان بر عهده داشته و انتشارات مهرسا آن را با صدای زهره احمدی به انتشار رسانده است.

جوایز و افتخارات کتاب جعبه‌ی خاطرات

  • برگزیده‌ی جایزه‌ی کتاب مون بیم در سال 2017؛
  • نامزد نهایی جایزه‌ی کتاب مید وِست؛
  • عنوانِ شایسته‌ی تقدیر جایزه‌ی منتخب مادران.

نکوداشت‌های کتاب جعبه‌ی خاطرات

  • کودکان در مواجهه با مرگ عزیزان بیشتر از همیشه به محبت و حمایت نیاز دارند. اثر حاضر با دقت و همدلی به این موضوع می‌پردازد، راهکارهایی برای طی کردن هرچه راحت‌تر روند سوگواری ارائه می‌دهد و به پیش‌برد یک سوگواری سالم و طبیعی کمک می‌کند. (سو اتکینز، نویسنده‌ی کتاب الفبای تربیت کودکانی شاد)
  • یک کتاب کودک نمی‌تواند همه چیز را بگوید، اما می‌تواند به یک چیز مهم بپردازد. این کتاب دقیقا همین کار را می‌کند. جوآنا رولاند با عطوفت بسیار از کودکی می‌گوید که عزیزی را از دست داده و با درد فقدان دست و پنجه نرم می‌کند. او عزیزش را از دست داده، اما عشقش و خاطراتش در دل او زنده می‌ماند. بچه‌ها با گوش دادن به این کتاب به آرامش می‌رسند. (کلی کاپیک، نویسنده‌ی پرفروش)

کتاب صوتی جعبه‌ی خاطرات برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به کوچولوهای 3 تا 8 سال می‌آموزد که چطور با سوگ خود کنار بیایند. والدین و مربیان می‌توانند آن را برای کودکان بگذارند و باهم درباره‌ی موضوع سوگواری صحبت کنند.

در بخشی از کتاب صوتی جعبه‌ی خاطرات: آشنایی کودکان با مفهوم سوگ می‌شنویم

امروز می‌خوام از همه بپرسم چه خاطره‌ی خوبی از تو دارن که جالب و بامزه باشه. شاید بعضی از خاطره‌ها درست مثل خود تو باشن. من به تک تک کلمه‌ها گوش می‌دم و تصور می‌کنم که تو هم با ما به این خاطره‌ها می‌خندی.

فکر کردن به لحظه‌های خاصی که با هم داشتیم، خیلی خوبه و کمکم می‌کنه. می‌خوام برم سراغ کارایی که قرار بود با هم انجام بدیم و همه‌شونو انجام بدم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
جعبه‌ی خاطرات

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جعبه‌ی خاطرات: آشنایی کودکان با مفهوم سوگ
نویسنده
مترجممائده بازرگان
راویزهره احمدی
ناشر صوتیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های داستان آموزنده کودک، کتاب‌های کودک 6 تا 8 سال
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جعبه‌ی خاطرات

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جعبه‌ی خاطرات

برای دریافت کتاب صوتی جعبه‌ی خاطرات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.