معرفی و دانلود کتاب صفر تا صد طراحی مجتمع‌های تجاری

برای دانلود قانونی کتاب صفر تا صد طراحی مجتمع‌های تجاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صفر تا صد طراحی مجتمع‌های تجاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صفر تا صد طراحی مجتمع‌های تجاری

چگونه فضاهایی را ایجاد کنیم که نه‌تنها نیازهای تجاری را بر برآورده می‌کنند، بلکه تجربه‌ای جذاب و کارآمد برای مشتریان و کسب‌وکارها فراهم می‌آورند؟ کتاب صفر تا صد طراحی مجتمع‌های تجاری اثر مشترک فریبرز علی اصغری و فریناز علی اصغری در کنار شرح اصول طراحیِ مجتمع‌های جذابِ تجاری، ما را با انتخاب رویکرد مناسب و به‌صرفه برای رسیدن به این هدف آشنا می‌کند.

دررباره‌ی کتاب صفر تا صد طراحی مجتمع‌های تجاری

مجتمع تجاری، ساختمان یا مجموعه‌ای از ساختمان‌ها است که برای فعالیت‌های تجاری و خرید طراحی شده‌اند. این مجتمع‌ها معمولاً شامل فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، دفاتر کاری و گاهی اوقات مکان‌هایی برای سرگرمی مانند سینماها و باشگاه‌های ورزشی هستند. مجتمع‌های تجاری می‌توانند از نظر اندازه و طراحی متفاوت باشند، از مراکز خرید کوچک محلی گرفته تا مراکز خرید بزرگ و پیچیده که به عنوان مراکز خرید منطقه‌ای شناخته می‌شوند. آن‌ها علاوه‌بر انجام معاملات تجاری، می‌توانند به‌عنوان مکان‌هایی برای تجمع و تعامل اجتماعی، عمل کنند و می‌توانند نقش مهمی در اقتصاد محلی ایفا کنند.

فریبرز علی‌ اصغری و فریناز علی اصغری در کتاب صفر تا صد طراحی مجتمع‌های تجاری توضیح می‌دهند که چگونه طراحی جذاب و اصولی مجتمع‌های تجاری می‌تواند به‌ تقویت پیوندهای اجتماعی کمک کند و تأثیر بسیاری بر زیبایی‌شناسی و کاربردی بودن فضای شهری بگذارد. آن‌ها معتقدند که مجتمع‌های بزرگ تجاری می‌توانند بر الگوهای ترافیکی تأثیر بگذارند و نیاز به برنامه‌ریزی دقیق حمل‌ونقل را افزایش دهند. به همین دلایل مختلفِ شهری و محیط‌زیستی، در طراحی مجتمع‌های تجاری باید به رویکرد معماری سبز و پایدار تمرکز کرد.

کتاب صفر تا صد طراحی مجتمع‌های تجاری به ما درباره‌ی معماری سبز و کاربرد آن می‌گوید. معماری سبز که به طراحی پایدار نیز شناخته می‌شود، تأثیرات مثبتی برای محیط زیست، اقتصاد و جامعه دارد و باعث کاهش هزینه‌های عملیاتی نیز می‌شود. تأثیراتی مثل کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای با استفاده از مواد ساختمانیِ پایدار، بهبود کیفیت آب‌وهوا با استفاده از سیستم‌های مدیریت پایدار منابع آب و حفاظت از دیگر منابع طبیعی.

فریبرز علی اصغری و فریناز علی اصغری بر رویکرد معماری سبز و پایدار برای طراحی مراکز تجاری باور دارند. این رویکرد به معنای ایجاد فضاهای تجاری است که با توجه به اصول پایداری و کاهش تأثیرات منفی بر محیط زیست انجام می‌شود. این فضاها به‌دلیل انعطاف‌پذیری و تطبیق‌پذیری می‌توانند به‌راحتی تغییر کاربری دهند و با نیازهای آینده سازگار باشند. آن‌ها در کتاب صفر تا صد طراحی مجتمع‌های تجاری عوامل مؤثر برای ارتقای تعاملات در مجتمع‌های تجاری را بررسی می‌کنند و توضیح می‌دهند که چگونه رویکرد معماری سبز و پایدار نه‌تنها به کاهش هزینه‌های جاری کمک می‌کند، بلکه می‌تواند تجربه‌ای بهتر برای کاربران فضا و جامعه در بر داشته باشد. همچنین مجتمع‌های تجاری با رویکرد معماری سبز می‌توانند به‌عنوان الگویی برای توسعه‌ی پایدار شهری عمل کنند.

کتاب صفر تا صد طراحی مجتمع‌های تجاری به نویسنذگی فریبرز علی اصغری و فریناز علی اصغری توسط مؤسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده است.

کتاب صفر تا صد طراحی مجتمع‌های تجاری برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به فعالان مهندسی عمران و معماری پیشنهاد می‌شود و همچنین مناسب افرادی است که علاقه‌مند به طراحی ساختمان هستند و به‌دنبال شیوه‌هایی جدید و مؤثر برای طراحی ساختمان می‌گردند.

در بخشی از کتاب صفر تا صد طراحی مجتمع‌های تجاری می‌خوانیم

به طور حتم یکی از دغدغه‌های خانواده خریداران - سرگرم کردن کودکان و افراد همراه آن‌ها می‌باشد که خیلی زود از خرید والدین خسته می‌شوند و بی‌طاقتی می‌کنند برای رفع این مشکل نیز طراحان دست به ابتکار جالبی زده‌اند آن‌ها با ایجاد فضاهایی برای سرگرمی کودکان علاوه بر رفع این مشکل توانستند جذابیت جدیدی برای این مجتمع‌ها بوجود بیاورند. البته باید توجه داشت که جایگزینی این فضا در قلب مجتمع می‌تواند مشکلاتی هم برای مغازه‌داران و کسبه آنجا به وجود بیاورد که با تدابیری که طراح در سیرکولاسیون مجتمع به وجود می‌آورد می‌تواند این مشکلات را حل نماید. می‌توان به این نتیجه رسید که با طراحی این‌گونه فضاها درون مجتمع‌های تجاری اولاً خانواده‌ها با خیالی آسوده از اینکه فرزندان ایشان در محیطی امن سرگرم هستند به خرید خود برسند و دوماً جذابیت این‌گونه بازی‌ها درون شهر به خودی خود یک جاذبه گردشگری برای آن منطقه محسوب شده و علاقه‌مندان به بهانه تفریح از مغازه‌ها نیز دیدن خواهند کرد. این امر در ایجاد حس تعلق به ساختمان نیز مؤثر خواهد بود. از مجتمع‌های تجاری درون ایران که چنین فضایی را درون خود جای داده‌اند می‌توان به مجتمع تیراژه تهران - الماس شرق مشهد - ستاره فارس شیراز اشاره کرد.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: انواع مجتمع تجاری
بخش 2: اصول طراحی مجتمع‌های تجاری
بخش 3: اصول طراحی نورپردازی مجتمع تجاری
بخش 4: انواع مجتمع تجاری بر اساس رویکرد
بخش 5: عوامل موفقیت مراکز تجاری
بخش 6: بررسی نمونه‌های موردی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صفر تا صد طراحی مجتمع‌های تجاری
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات193
زبانفارسی
شابک978-622-218-522-0
موضوع کتابکتاب‌های معماری، کتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب صفر تا صد طراحی مجتمع‌های تجاری

برای دریافت کتاب صفر تا صد طراحی مجتمع‌های تجاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.