معرفی و دانلود کتاب سوزن‌های دوخت در فرآیند تولید منسوجات

برای دانلود قانونی کتاب سوزن‌های دوخت در فرآیند تولید منسوجات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سوزن‌های دوخت در فرآیند تولید منسوجات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سوزن‌های دوخت در فرآیند تولید منسوجات

کتاب سوزن‌های دوخت در فرآیند تولید منسوجات نوشته‌ی کاترین فرهرست، یکی از کتاب‌های مورد نیاز دانشجویان رشته‌ی مهندسی نساجی است. این کتاب به توضیح کامل اجزای اصلی مکانیزم دوخت، سوزن‌های دوخت، مشکلات احتمالی هریک از اجزای این مکانیزم که باعث ایجاد اختلال در فرآیند دوخت می‌شود و... می‌پردازد و به کسانی که در صنعت نساجی و مد و پوشاک فعالند، کمک می‌کند شناختی دقیق و کامل از انواع سوزن‌های دوخت به دست آورند.

درباره‌ی کتاب سوزن‌های دوخت در فرآیند تولید منسوجات

صنعت نساجی، یکی از مهم‌ترین صنایعی است که در هر کشور پیشرفته‌ای با قدرت به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این صنعت، برعکس بسیاری از صنایع دیگر، ارتباطی مستقیم با زندگی مردم عادی دارد. تنوع، کیفیت و کمیت تولیدات صنعت نساجی، نه تنها بر صنعت مد و پوشاک اثر مستقیم دارد بلکه می‌تواند باعث افزایش کیفیت زندگی مردم، کمک به اقتصاد خانواده‌ها و حتی محافظت از محیط زیست شود. کتاب سوزن‌های دوخت در فرآیند تولید منسوجات (Advances in Apparel Production (Woodhead Publishing Series in Textiles)) به دست یکی از مهم‌ترین اساتید این حوزه در دانشگاه متروپولیتن منچستر، دکتر کاترین فرهرست (Catherine Fairhurst)، نوشته شده است تا همه‌ی نکات را درباره‌ی یکی از مهم‌ترین موضوعات این صنعت به مهندسان نساجی و دانشجویان این رشته ارائه کند.

کتاب سوزن‌های دوخت در فرآیند تولید منسوجات ابتدا اجزای اصلی مکانیزم دوخت را مروری کلی می‌کند و به معرفی کلی سوزن‌های دوخت می‌پردازد. همین‌طور تأثیر تک‌تک اجزای اصلی مکانیزم دوخت در مشکلات کمی و کیفی دوخت به‌صورت کامل توضیح داده می‌شود. در ادامه، سوزن‌های دوخت، به دلیل اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر کیفیت دوخت هستند، از ابعاد گوناگون بررسی می‌شوند. اجزای سوزن‌های دوخت، سیستم و نمره‌گذاری سوزن‌های دوخت، پوشش آن‌ها و... موضوعاتی است که در کتاب سوزن‌های دوخت در فرآیند تولید منسوجات به آن پرداخته می‌شود. در انتها نیز، عیوب و مشکلات دوخت و راهکارهای حل آن، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

کتاب سوزن‌های دوخت در فرآیند تولید منسوجات با توضیحات جامع و طبقه‌بندی‌شده، تصاویر متعدد رنگی و سیاه و سفید، جداول بسیار و... همه‌ی المان‌های یک کتاب درسی خوب را دارد و می‌توان به راحتی مطالب آن را خواند و به یاد سپرد. کتاب سوزن‌های دوخت در فرآیند تولید منسوجات را دکتر زینب سلطان‌‌زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه یزد و مهندس محسن بهادر نجف‌آبادی به خوبی ترجمه کرده‌اند و انتشارات دانشگاه یزد آن را به چاپ رسانده است.

کتاب سوزن‌های دوخت در فرآیند تولید منسوجات برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب سوزن‌های دوخت در فرآیند تولید منسوجات برای دانشجویان رشته‌ی مهندسی نساجی و همه‌ی کسانی که حرفه‌شان مرتبط با تولید منسوجات است، کاربردی است.

در بخشی از کتاب سوزن‌های دوخت در فرآیند تولید منسوجات می‌خوانیم

چشمی سوزن

چشمی سوزن یک سوراخ بر روی بدنه سوزن است که از یک سمت به شیار بلند و از سمت دیگر به اسکارف و شیار کوتاه متصل است و نخ دوخت از داخل این سوراخ عبور می‌کند. خصوصیات و شکل قسمت بالای داخلی چشمی سوزن بسیار مهم است. در هنگام ورود سوزن به منسوج نخ دوخت بیشترین تماس را با سطح بالایی داخلی چشمی سوزن دارد. به همین دلیل خصوصیات و شکل این ناحیه بسیار مهم است و باعث کاهش آسیب دیدگی نخ دوخت و تشکیل یک ساختار حلقه خوب می‌شود.

در بعضی سوزن‌ها قسمت چشمی حالت برآمده دارد و ناحیه چشمی سوزن سطح مقطع بزرگ‌تری نسبت به بقیه بدنه سوزن دارد و جداره‌ها کمی برجسته هستند. این سوزن یک سوراخ بزرگ‌تر نسبت به فضای مورد نیاز برای عبور بدنه سوزن در منسوجات ایجاد می‌کند و باعث کاهش اصطکاک میان منسوج و بدنه سوزن و در نتیجه کاهش حرارت می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: فرآیند تشکیل بخیه و ایجاد دوخت
فصل دوم: سوزن‌های دوخت ارگان
فصل سوم: سوزن‌ها‌ دوخت گروزبکرت
واژه‌نامه
منابع
پیوست

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سوزن‌های دوخت در فرآیند تولید منسوجات
نویسنده
مترجمزینب سلطان زاده، محسن بهادر نجف آبادی
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه یزد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات183
زبانفارسی
شابک978-622-5846-66-1
موضوع کتابکتاب‌های خیاطی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب سوزن‌های دوخت در فرآیند تولید منسوجات

برای دریافت کتاب سوزن‌های دوخت در فرآیند تولید منسوجات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.