معرفی و دانلود کتاب سفر پرماجرا

عکس جلد کتاب سفر پرماجرا
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سفر پرماجرا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سفر پرماجرا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سفر پرماجرا

کتاب سفر پرماجرا، رمان نوجوان جذابی به قلم لیلا دارابی است. نیما، پسری هنرمند اما خجالتی است که معلمشان اصرار دارد باید با سپهر و امیرعباس، تئاتری درباره‌ی شاه‌ عباس اجرا کنند. اما، بچه‌ها بلد نیستند چطوری گروهی کار کنند و نیما هم اصلا دوست ندارد روی صحنه برود. تا اینکه وسط دعواهایشان، ناگهان پرتاب می‌شوند به زمان شاه عباس صفوی و تازه سفر پرماجرایشان شروع می‌شود.

درباره‌ی کتاب سفر پرماجرا

وقتی مطلبی تاریخی می‌خوانیم، با خود می‌گوییم کاش در آن زمان بودیم. کاش ماشین زمانی بود که ما را به دوره‌های مختلف تاریخی می‌برد. کاش می‌توانستیم بزرگان و مشاهیر دوران‌ مختلف را ببینیم. حتی گاهی خودمان را در لباس مردمان زمان هخامنشیان تصور می‌کنیم، در قالب شاهزاده‌ای اشکانی یا جنگجویی در کنار نادرشاه افشار. ماجرای رفتن از زمان حال به گذشته، هسته‌ی اصلی بسیاری از رمان‌ها، فیلم‌ها و سریال‌های محبوب بوده است. در رمان نوجوان سفر پرماجرا، نوشته‌ی لیلا دارابی، سه نوجوان ناگهان به دوران صفویه پرتاب می‌شوند و سر از زمان شاه عباس صفوی درمی‌آورند.

معرفی و دانلود کتاب سفر پرماجرا

شخصیت اصلی داستان سفر پرماجرا، نیما، پسری کم‌رو و خجالتی اما شجاع و هنرمند است. او کمی لکنت زبان دارد و به‌خاطر همین دوست ندارد در جمع بلند حرف بزند و مورد تمسخر بچه‌ها قرار گیرد. اما آقای یاوری، معلم کلاس ششم، این حرف‌ها حالی‌اش نمی‌شود. او گیر داده است که نیما، به همراه سپهر و امیرعباس، باید تئاتری درباره‌ی شاه عباس صفوی را برای همه‌ی کلاس ششمی‌ها آماده و اجرا کنند. نیما به‌شدت دنبال راه دررویی است تا روی صحنه نرود و نخواهد در مقابل آن‌همه دانش‌آموز به تته پته بیفتد. اما هم‌گروهی‌هایش، سپهر و امیرعباس با او همکاری نمی‌کنند. آن‌ها مجبورند یاد بگیرند باهم گروهی کار کنند، حرف یکدیگر را بشنوند، با یکدیگر همدلی داشته باشند، ضعف‌های خود را تبدیل به قوت کنند و.... همه‌ی این‌ها را باید چگونه یاد بگیرند؟ شاید با پرتاب شدن به زمان شاه عباس صفوی و افتادن توی دام قلی خان و دست و پنجه نرم کردن با خطرات و اتفاقاتی که آن‌ها را با شاه‌ عباس صفوی، یکی از قدرتمند‌ترین مردم روزگار مواجه می‌کند.

داستان سفر پرماجرا زبانی بسیار ساده، صمیمانه و روان دارد. نوجوانان با خواندن خط به خط کتاب، به شخصیت‌ها احساس همدلی و نزدیکی پیدا می کنند. ریتم و روند داستان تند و مطابق با حوصله‌ی مخاطب نوجوان کتاب است. شخصیت‌ها هریک ویژگی‌هایی خاص و دوست‌داشتنی دارند که آن‌ها را به شخصیت‌های واقعی که می‌شناسیم شبیه می‌کند. می‌توانید رمان ایرانی سفر پرماجرا را دست بگیرید و در یک چشم به‌هم زدن، غرق خواندن ماجراهای پرپیچ و خم، جذاب و طنازانه‌ی آن شوید. این کتاب را نشر صاد به چاپ رسانده است.

کتاب سفر پرماجرا برای چه کسانی مناسب است؟

رمان سفر پرماجرا برای نوجوانان جذاب و خواندنی است.

در بخشی از کتاب سفر پرماجرا می‌خوانیم

آقای یاوری چند لحظه مکث کرد و گفت:

«ببینین بچه‌ها، کار گروهی مثل بازی فوتباله. دیدین همه‌ی بازیکنا با هم توی زمینن؟ هرکسی توی یه پستی بازی می‌کنه. بگین ببینم اگه از اوّل تا آخر بازی فقط یه نفر دنبال توپ باشه بهتره یا اگه توپ رو به هم پاس بدن؟ احتمال گل‌زدن توی کدوم بیشتره؟»

سپهر فوری گفت:

«معلومه آقا. وقتی به هم پاس می‌دن.»

امیرعباس طرف دیگر سبیلش را تاب داد:

«آره خب اونجوری بیشتر حال می‌ده.»

نیما چیزی نگفت. نه مثل سپهر دنبال گل‌زدن بود، نه مثل امیرعباس دنبال حال‌کردن. آقای یاوری رو کرد به نیما:

«درهرصورت گفته باشم قرار نیست به‌جای همدیگه کار انجام بدین. هر سه‌ نفرتون باید تحقیق کنید. هر سه ‌نفرتون هم باید درموردش حرف بزنین وگرنه پنج نمره از پایان دوره‌ی هر سه‌ تاتون کم می‌کنم.»

سپهر شاکی شد:

«تقصیر ما چیه آقا؟ به‌خاطر نیما، معدل ما هم پایین میاد آقا.»

نیما از نمره‌ی کتبی امتحانش راضی بود. برایش مهم نبود سپهر برای شاگرداوّل‌شدنش چقدر روی این پنج نمره حساب کرده. توجهی به حرف سپهر نکرد و قلمش را دوباره زد توی جوهر. یاد حرف پدرش افتاد که می‌گفت:

«هیچ هنرمندی با کناره ‌گرفتن از مردم به جایی نرسیده.»

می‌گفت: «تا با مردم قاتی نشی و دردشون رو نفهمی‌ کارت شاید قشنگ باشه اما هیچ حس‌وحالی توش نیست.»

فهرست مطالب کتاب

بهانه بی بهانه
خداحافظ مدرسه
اینجا کجاست؟
حالا چه می‌شود؟
گروه سه نفره
ورود خبرچین‌ها
دعا
راه نجات
اوس نیما
راز مهم
به خطرش می‌ارزد
پاس جانانه
فکر بکر
مشکل دو تا شد
گل کاشتی
کاشکی
تصمیم نهایی
جلاد را خبر کنید
شانس بزرگ
دیگر چیزی نمانده
راز سیاه‌چال
همه با هم
پوستر
اسب‌ها به کمک می‌آیند
فرصت طلایی
قلی‌خان کو؟
همه چی ردیف است
لبخند آینه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سفر پرماجرا
نویسنده
ناشر چاپینشر محتوای الکترونیک صاد
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات130
زبانفارسی
شابک978-622-97154-3-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان علمی و تخیلی نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سفر پرماجرا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سفر پرماجرا

برای دریافت کتاب سفر پرماجرا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.