معرفی و دانلود کتاب روانشناسی سرمایه‌های انسانی سازمان

عکس جلد کتاب روانشناسی سرمایه‌های انسانی سازمان
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی سرمایه‌های انسانی سازمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی سرمایه‌های انسانی سازمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روانشناسی سرمایه‌های انسانی سازمان

متین آل احمد در کتاب روانشناسی سرمایه‌های انسانی سازمان، بر اهمیت کارکنان در سازمان‌ها تأکید می‌کند و به مدیران نشان می‌دهد که چطور این افراد را درک و به آن‌ها کمک کنند به رشد و تعالی برسند. این راهنمای جامع با مرور شیوه‌های جذب و هدایت کارکنان، از مهارت‌های نرم و سختی سخن می‌گوید که مدیران باید از آن‌ها برخوردار باشند و شیوه‌های آنالیز شغلی، مدیریت تعارضات و مواجهه با آسیب‌های کار را می‌آموزد.

درباره‌ی کتاب روانشناسی سرمایه‌های انسانی سازمان

در کسب‌وکار مدرن، نیروی انسانی سرمایه‌ی اصلی سازمان به‌حساب می‌آید. در دنیای حاضر اعتقاد بر این است که مجموعه هرچقدر هم ثروتمند و بزرگ باشد، باز هم متکی به کارکنانش است و با کمک آن‌ها به‌پیش می‌رود. بنابراین نوع رفتار با این افراد و مدیریت کردن آن‌ها، برخلاف مدل‌های سنتی، از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است. کتاب روانشناسی سرمایه‌های انسانی سازمان نوشته‌ی متین آل احمد با هدف کمک به مدیران نوشته شده و قرار است به آن‌ها یاد بدهد که چطور با این سرمایه‌ها مواجه شوند. این کتاب راهنما اصول روان‌شناختی هدایت کارکنان را به مدیران و صاحبان کسب‌وکارها می‌آموزد و به مدیران و افراد بالادست نشان می‌دهد که چگونه گروهشان را درک کنند و به آن‌ها این فرصت را بدهند تا رشد کرده و ارتقا یابند. چون ثابت شده که اگر نیروی انسانی به اوج خلاقیت و بهره‌وری برسد، قطعاً سازمان نیز از این امر نفع می‌برد و به بالاترین سطح خود خواهد رسید.

در سیستم‌های مدیریتی کلاسیک، مدیر منابع انسانی معمولاً کسی بود که به قوانین اداره‌ی کار تسلط داشت. دلیل این مسأله این بود که بتواند بر کارکنان مسلط باشد، آن‌ها را تطمیع و تهدید کند و راه‌های شکایت را ببندد. در این سیستم چیزی به نام همدلی و همراهی وجود نداشت و نگاه مدیر به کارمند همیشه از بالا به پایین و تهدیدآمیز بود. اما در مدل‌های مدرن تلاش شده این نگاه تغییر کند. چون سازمان‌ها دریافته‌اند که اگر کارمند در محیط کار مشکلی نداشته و راحت باشد، می‌تواند کاملاً به سیستم خدمت کند. و این مستلزم مدیرانی است که در وهله‌ی اول همدلی بلد باشند. دیگر تسلط به قوانین، مهارت اصلی به شمار نمی‌رود، بلکه درک و همراهی با کارمند است که حیاتی شمرده می‌شود و بر آن تأکید می‌کنند. و دقیقاً به خاطر همین است که حالا استارتاپ‌ها از مدیرانی استفاده می‌کنند که با مبانی روانشناسی آشنا هستند یا در آن دوره‌ دیده‌اند. حتی از مشاوران روانشناس هم بهره می‌برند تا به شکل دوره‌ای سازمان را ارزیابی کند. مدیر یا مشاوری که قصد دارد به‌عنوان روانشناس سازمانی و صنعتی به مجموعه خدمت کند، پیش از هر چیز باید درک درستی از سیستم داشته باشد. متین آل احمد در کتاب روانشناسی سرمایه‌های انسانی سازمان همین موضوع را دست‌مایه قرار داده و در ابتدا کوشیده مفهوم سازمان، مدیریت و نیروی انسانی را تشریح کند. پس‌ازآن از نحوه‌ی برنامه‌ریزی، مدیریت و رهبری گفته و شیوه‌ی جذب و استخدام کارکنان را آموزش داده است. در ادامه نیز به مهارت‌های سخت و نرمی که مشاور و روانشناس به آن‌ها نیاز دارند اشاره کرده و راه‌های حل تعارضات را توضیح داده است. تجزیه‌وتحلیل شغلی و مواجهه با آسیب‌های شغلی هم از دیگر مطالبی هستند که در این کتاب از آن‌ها صحبت شده است.

کتاب روانشناسی سرمایه‌های انسانی سازمان را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

کتاب روانشناسی سرمایه‌های انسانی سازمان برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به مدیران سازمان، مدیران منابع انسانی و روانشناسان صنعتی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب روانشناسی سرمایه‌های انسانی سازمان می‌خوانیم

شاید شنیده باشید که پول و سرمایه بیشتر با سرعت بیشتری رشد می‌کند، این مسئله در مدیریت سرمایه‌های انسانی هم صدق می‌کند. بدین معنی که اگر شما پرسنل خود را با رویکرد صحیح و دقیق انتخاب کنید؛ نه‌تنها بسیار راحت‌تر کشف و جذب می‌شوند، بلکه بسیار راحت سازمان شما را به سودآوری می‌رسانند و مدیریت و هماهنگی آن‌ها بسیار راحت‌تر و مؤثرتر خواهد بود.

وقتی شما پرسنل خود را در جایگاه سرمایه ببینید، همیشه سعی می‌کنید که این سرمایه را توسعه دهید؛ برای مثال، شما زمانی که قصد خرید زمینی را برای سرمایه‌گذاری دارید به مکان خرید آن دقت می‌کنید و توجه دارید که زمین مورد نظر جابه‌جا نخواهد شد؛ برای همین با توجه به پول و سرمایه‌ای که دارید زمینی را خریداری می‌کنید که جای رشد و توسعه در آینده داشته باشد، بعد از تحقیق و تفحص زیاد، راستی‌آزمایی مستندات و مشاوره از متخصصین، خرید خود انجام می‌دهید. بعد از خرید خود سعی می‌کنید با تغییر کاربری آن، آباد نمودن، ایجاد یک بنا و... ارزش آن را افزایش دهید و توسعه‌اش دهید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
مقدمه و معرفی
سازمان، چیستی و چگونگی
کارکنان،‌ نیروی انسانی،‌ سرمایه انسانی
مدیر کیست و مدیریت چگونه است؟
برنامه‌ریزی در سازمان
سازماندهی در سازمان
کارگزینی در سازمان
هدایت در سازمان
هماهنگی در سازمان
روانشناسی صنعتی و سازمانی
مهارت‌های نرم و مهارت‌های سخت در روانشناسی صنعتی و سازمانی
تجزیه‌وتحلیل شغلی
انتخاب کارکنان
مدیریت تعارض
آسیب‌های جسمی و روانی در سازمان
تست‌ها و ابزارهای کاربردی در روانشناسی صنعتی و سازمانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روانشناسی سرمایه‌های انسانی سازمان
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات167
زبانفارسی
شابک978-622-218-631-9
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب روانشناسی سرمایه‌های انسانی سازمان

برای دریافت کتاب روانشناسی سرمایه‌های انسانی سازمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.