معرفی و دانلود کتاب رهبری مثبت نگر در عمل: مدلی برای آینده

عکس جلد کتاب رهبری مثبت نگر در عمل: مدلی برای آینده
قیمت:
۱۹۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رهبری مثبت نگر در عمل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رهبری مثبت نگر در عمل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رهبری مثبت نگر در عمل: مدلی برای آینده

روانشناسی مثبت‌نگر برای اصلاح رفتار مدیران و رهبران کسب‌وکار، ایده‌های نوینی را ارائه کرده و کورنلیا لوسی و یولانتا برک در همین راستا کتاب رهبری مثبت نگر در عمل را نوشته‌اند که نظریه‌های تازه‌ای را درباره‌ی این موضوع مطرح می‌کند. این ایده‌ها در سال‌های اخیر تغییرات فراوانی داشته‌اند و هر روز مورد بازنگری قرار می‌گیرند.

درباره‌ی کتاب رهبری مثبت نگر در عمل

با رشد سریع گروه‌های تولیدی و افزایش شرکت‌های صنعتی در قرن بیستم، رهبری و مدیریت شرکت‌های تجاری با چالش‌های زیادی مواجه شده است. نظریه‌پردازان اقتصاد و روان‌شناسی در پی کشف راه‌های تازه برای آموزش مدیران و بهبود فرآیندهای کسب‌وکار همواره به دنبال آزمایش متدهای تازه هستند. دنیای فناوری و علوم مدیریتی پیشرفت روزافزونی دارد و همزمان با رشد سریع کارگاه‌های تولیدی، شرکت‌ها، سازمان‌های بزرگ و کمپانی‌های بین‌المللی نیاز نیروهای مدیریتی به آموزش نیز گسترش می‌یابد. کتاب رهبری مثبت‌نگر در عمل (Positive Leadership in Practice) نوشته‌ی کورنلیا لوسی (Cornelia Lucey) و یولانتا برک (Jolanta Burke) با ارائه‌ی متدهای نوین کنترل و جذب نیروهای بهینه‌سازی شده رفتار مدیران و رهبران شرکت‌ها را به‌سمت انگیزه‌های مثبت در کسب موفقیت هدایت می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب رهبری مثبت نگر در عمل

در جریان یک تجارت پویا برای مدیران فعال و آینده‌نگر همواره موانعی به وجود می‌آید که می‌تواند آسیب‌های زیادی را در پی داشته باشد. این آسیب‌ها تنها مبادلات مالی شرکت‌ها را دچار اختلال نمی‌کند و ممکن است شرایط ذهنی نیروهای کار را به تاریکی بکشاند. به همین دلیل نظریه‌پردازان و کارشناسان این رشته بیش از هر چیز نگران چالش‌های روحی و روانی برای کارمندان، مدیران و نیروهای کار و تولید هستند. کورنلیا لوسی و یولانتا بِرک در کتاب رهبری مثبت نگر در عمل تلاش می‌کنند ابعاد مختلف آسیب‌های احتمالی برای مدیران را بررسی کرده و با استفاده از روان‌شناسی مثبت‌نگر مسیر مشکلات را هموار سازند.

در کتاب رهبری مثبت نگر در عمل نیاز مدیران و کارمندان امروز به رفتار بهینه‌سازی‌شده بازگو می‌شود. نویسندگان کتاب در مقدمه‌ای مفصل به این نکته اشاره می‌‌کنند که با شیوع بیماری کرونا شرایط اقتصادی در سراسر دنیا سمت‌وسوی دیگری یافت و مشکلات تازه‌ای به زندگی بشر اضافه شد. این دورانِ سخت بیش از هر چیز سازمان‌ها و گروه‌های تجاری را از مسیر رشد اقتصادی‌شان منحرف کرد. از این رو کارمندان و نیروهای کار علاوه‌بر چالش‌های مالی، درگیر نوسانات روحی نیز شدند. با توجه به این موضوع و با در نظر گرفتن ساعت‌های طولانی کار و حضور مستمر کارمندان و مدیران در سازمان‌ها و شرکت‌ها اهمیت چگونه زیستن در محیط کار دوچندان می‌شود. برای انسان امروز محل کار به خانه‌ای تبدیل شده که رفتار اعضای این خانه در جهت گسترش کسب‌وکار اهمیت فراوان دارد.

با وجود اینکه روش‌های متعددی در حوزه‌ی رهبری مثبت نگر وجود دارد و طی سال‌های اخیر نظر بسیاری از مدیران و کارمندان را جلب کرده، هنوز هم کم و کاستی‌های زیادی مربوط به زوایای کاربردی این رویکرد نوین در مدیریت خودنمایی می‌کند. کورنلیا لوسی و یولانتا بِرک در کتاب رهبری مثبت نگر در عمل می‌کوشند رهبری مثبت نگر را از زاویه‌ای دیگر بنگرند و تمرکز خود را بر بررسی دقیق آن بگذارند نویسندگان کتاب در پی معرفی چارچوبی هستند که رهبران و سازمان‌ها بتوانند با تکیه بر روش‌های اجرایی و برنامه‌ریزی دقیق در محقق ساختن ایده‌های نظری، تغییرات سودمندی را در مدیریت و بهبود رفتار سازمانی تجربه کنند.

معرفی و دانلود کتاب رهبری مثبت نگر در عمل

کتاب رهبری مثبت نگر در عمل علاوه‌بر ارائه‌ی روش‌های اجرایی، به بررسی تطبیقی پژوهش‌های پیشین درباره‌ی رهبری مثبت‌نگر می‌پردازد. در مرحله‌ی اولِ این مقایسه‌ی خواندنی، پژوهش‌های بیست سال گذشته در زمینه‌ی رهبری مثبت‌نگر، رواج موضوعات آن و تاثیرشان بر افراد، سازمان‌ها و جامعه ارزیابی می‌شود. در مرحله‌ی دوم کاربرد پژوهش‌ها در کار مدیران و رهبران بررسی شده و در مرحله‌ی سوم با ایجاد مدل شش مرحله‌ای اِلایت (ALIGHT) موضوعات پژوهشی به محور اصلی مورد نظر نویسندگان کتاب تبدیل می‌شود.

مدل ALIGHT امکان گسترش هدف‌ها را فراهم می‌کند و در کتاب رهبری مثبت نگر در عمل این واژه در ازای مفاهیمی همچون انعطاف‌پذیری، الهام‌بخشی و طرح بزرگ استفاده می‌شود. از طرفی در بخش‌هایی از کتاب مصاحبه‌هایی خواندنی وجود دارد که نظر برخی از رهبران موفق درباره‌ی شیوه‌ی عملی رهبری و مدیریت را نشان می‌دهد. این کتاب با ترجمه‌ی پروانه یوسفی و تورج اله‌وردی توسط انتشارات دُکسا منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب رهبری مثبت نگر در عمل

  • کتابی الهام‌بخش، دقیق و آموزنده برای مدیران، کارشناسان و کارکنان شرکت‌ها برای شکوفایی و رسیدن به بالاترین سطح توانایی‌ها. (Dr Andrea Giraldez-Hayes)
  • این کتاب درک ما از رهبری را به درستی افزایش می‌دهد. (Liz Robinson)

کتاب رهبری مثبت نگر در عمل برای چه کسانی مناسب است؟

مدیران شرکت‌ها و صاحبان کسب‌وکارهای پویا می‌توانند از مطالب این کتاب بهره‌ی کافی را ببرند.

در بخشی از کتاب رهبری مثبت نگر در عمل: مدلی برای آینده می‌خوانیم

رهبری مثبت‌نگر به این معنا نیست که تحت هر شرایطی مثبت‌نگر بمانیم. در واقع، این نوع مثبت‌نگری نشانگر نوعی راهبرد اجتنابی برای مقابله با مشکلات است که در کار سودمند نیست. هنگامی که رهبر از درگیر شدن با مشکلات کارمندان اجتناب می‌کند، پیامی که به طور غیرمستقیم برایشان ارسال می‌کند این است که مشکلات آن‌ها فاقد اهمیت یا بدتر از آن موهوم هستند. بااین‌حال، کارمندان پیام دیگری را نیز دریافت می‌کنند که می‌تواند تأثیری منفی بر نتایجشان داشته باشد. کار کردن با رهبری که قادر به دیدن مشکل نیست، به همان اندازه‌ی کار با رهبری که صرفاً مشکلات را می‌ببیند، دلسردکننده است. به همین دلیل رهبری مثبت‌نگر به معنای تظاهر به عالی بودن همه‌چیز نیست، بلکه پذیرش چیزی که اتفاق می‌افتد، ارائه‌ی راهبرد‌هایی برای حل‌وفصل موضوع به بهترین شکل، و ادامه دادن مسیر است.

رهبری مثبت‌نگر به معنای انکار وجود منفی نیست. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که بد، قوی‌تر از خوب است. ما، به عنوان رهبر، به طور طبیعی تمایل داریم به جنبه‌های منفی تجربیاتمان در محل کار بیش‌تر از جنبه‌های مثبت توجه کنیم. ما دارای نوعی رادار برای اموری هستیم که کار، تصویر ذهنی، یا نتایج خودمان یا شرکت را تهدید می‌کنند. ممکن است از شکست هراس داشته باشیم یا از فکر یک تلاش چالش‌برانگیز مضطرب شویم. تمام این افکار منفی جنبه‌های مهم وجودیمان و عواملی قدرتمند در رهبری هستند. آن‌ها همچون علائمی هشدار‌دهنده عمل می‌کنند و از ما در برابر خطرات محافظت می‌کنند. بدون آن‌ها نمی‌توانیم زنده بمانیم و در کار پیشرفت کنیم. بااین‌حال، همانند تمام امور در زندگی، زمانی که میان ادراک منفی و مثبت از جهان ناهمخوانی وجود دارد، جنبه‌هایی از واقعیت نادیده گرفته می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
رهبری مثبت‌نگر در عمل
پیش‌گفتار
درباره‌ی نویسندگان
سپاس‌گزاری
مصاحبه‌شوندگان
1: مقدمه
2: فراوانی
3: انعطاف‌پذیری
4: الهام‌بخشی
5: طرح بزرگ
6: سلامت
7: قبیله
8: اجزاء مدل اِلایت چگونه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند؟
9: مقیاس منابع رهبری مثبت‌نگر مدل اِلایت
10: کلام پایانی
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رهبری مثبت نگر در عمل: مدلی برای آینده
نویسنده،
مترجمپروانه یوسفی، تورج اله وردی
ناشر چاپیانتشارات دکسا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات364
زبانفارسی
شابک978-622-5571-67-9
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رهبری مثبت نگر در عمل

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رهبری مثبت نگر در عمل

برای دریافت کتاب رهبری مثبت نگر در عمل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.