معرفی و دانلود کتاب رازهای روابط طولانی

عکس جلد کتاب رازهای روابط طولانی
قیمت:
۷۵۰۰۰ ۳۷,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رازهای روابط طولانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رازهای روابط طولانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رازهای روابط طولانی

کتاب رازهای روابط طولانی راهنمایی است که برای برقراری ارتباط با دیگران و ایجاد یک رابطه‌ی سالم عاطفی، به کمکمان خواهد آمد. هاکان منگوچ تجربیاتش را در قالب نکاتی در اختیار مخاطب قرار می‌دهد و از او می‌خواهد عشق‌ورزی، صبر، پذیرش و توجه را برای حفظ یک رابطه به کار گیرد.

درباره‌ی کتاب رازهای روابط طولانی

به نقل از یونگ «ارتباط دو نفر مانند تماس شیمیایی دو ماده است، هر واکنشی که به‌همراه داشته باشد، برای هر دو نفر تغییراتی به‌همراه می‌آورد.» در طول سفر زندگی، روابط یکی از باارز‌ش‌ترین تجربیات محسوب می‌شوند. روابط می‌توانند نقطه‌ی تغییر ما باشند؛ چراکه ما خود را در آینه‌ی دیگری می‌بینیم و با جنبه‌هایی تازه از خود روبه‌رو می‌شویم. حال اگر رابطه‌ای بادوام و ماندگار بخواهیم باید خود را به رعایت اصولی پایبند کنیم. همان‌گونه که همه‌ی پدیده‌ها در طبیعت از قواعد پیروی می‌کنند، داشتن رابطه‌ی عاطفی سالم و عاشقانه نیز تابع قوانین است. هرچند نمی‌توان برای همه‌ی انسان‌ها و همه‌ی رابطه‌ها نسخه‌ای یکسان پیچید، اما می‌توان به برخی اصول یکسان اشاره کرد که نادیده گرفتنشان، منجر به مخدوش شدن رابطه و یا مرگ آن می‌شود. هاکان منگوچ (Hakan Mengüc) در کتاب رازهای روابط طولانی (Uzun Iliskilerin Sirri) پرده از این اسرار برمی‌دارد.

معرفی و دانلود کتاب رازهای روابط طولانی

عشق و صبر پایه‌های یک رابطه‌ی بادوام هستند. عشق رابطه را آغاز می‌کند، اما این صبر است که باعث ماندگاری رابطه می‌شود. هر رابطه‌ای فرازونشیب‌هایی دارد، اگر قرار باشد انسان با اولین چالش جا بزند، هیچ دو نفری باهم نخواهند ماند. هاکان منگوچ جنگیدن برای نگه داشتن چیزی ارزشمند را اصل اساسی عاشقی می‌داند. پذیرش یکی دیگر از شرط‌هایی است که در کتاب رازهای روابط طولانی عنوان می‌شود. مهم است که انسان‌ها همدیگر را همان‌طورکه هستند، بپذیرند و با فکر به تغییر یکدیگر، رابطه را آغاز نکنند. هرچند هر فرد در طول زندگی خود و همچنین در روند تکامل رابطه‌اش با دیگری، دستخوش تغییرات روحی زیادی می‌شود، اما برخی ویژگی‌های شخصیتی ممکن است تا ابد پایدار بمانند.

توجه ضلع دیگری است که عشق، صبر و پذیرش را تکمیل می‌کند. هیچ پدیده‌ای نمی‌تواند بدون توجه کردن به‌خوبی رشد کند. انسان نیز با دریافت توجه از سمت دیگران قدم در راه رشد و تکامل می‌گذارد. شاید بتوان گفت یکی از بزرگ‌ترین امیال بشر در طول ادوار، مورد توجه قرار گرفتن است. انسان دوست دارد دیده شود و این دیده شدن اگر از سمت کسی باشد که دوستش می‌دارد، انگیزه‌ی ترقی را بیشتر خواهد کرد. کتاب رازهای روابط طولانی همان‌طورکه از نامش پیداست، راه‌های برقراری روابط سالم و پایدار را به مخاطبش نشان می‌دهد. ممکن است برخی از نکات مطرح‌شده ساده و بدیهی به نظر برسند، اما همه‌ی ما گاهی اوقات آن‌ها را فراموش می‌کنیم و بی‌اهمیت می‌شماریم. رعایت این اصول نه فقط در روابط عاطفی، بلکه در بسیاری از روابط دیگر باعث ایجاد آرامش و امنیت می‌شود. در این کتاب یاد می‌گیریم که در هر رابطه‌ای با خود حقیقی‌مان مواجه شویم و رابطه‌ها مهم‌ترین بستر را برای رشد ما فراهم می‌کنند.

نشر گویا کتاب رازهای روابط طولانی را با ترجمه‌ی شهرزاد صدر به چاپ رسانده است.

کتاب رازهای روابط طولانی برای چه کسانی مناسب است؟

هرکس که می‌خواهد رابطه‌ای عمیق و ماندگار را تجربه کند، باید این کتاب را بخواند.

در بخشی از کتاب رازهای روابط طولانی می‌خوانیم

یکی از موضوعاتی که امروزه جوان‌ها خیلی از من می‌پرسند، شکل‌دهی صحیح به روابط است، یعنی اینکه چگونه روابط خود را به‌شکلِ صحیحی پیش ببرند. مثلاً دخترها می‌خواهند بدانند که چگونه باید رفتار کنند تا شخصی که مناسب برای ازدواج است، از آن‌ها فراری نباشد و از آن‌ها دلسرد نشود.

می‌خواهم چیزی را که آخر کار خواهم گفت اول بگویم. اینجا فراموش نکنید، کسی که با سیاست و تاکتیک وارد زندگی شما شود به همین وسیله هم از آن خارج خواهد شد. شرایط هرچه می‌خواهد باشد، صمیمیت و درست‌کاری اصل است.

مثلاً اینکه شرایط این‌طور ایجاب کرد و این را گفتم، مجبور شدم خودم را طور دیگری نشان بدهم، فیلم بازی کنم، شوخی کردم، خودم را شبیه دیگری جا زدم، شخصیت اصلی خودم را پنهان کردم و... این توجیه‌ها هیچ‌کدام به‌اندازه‌ی نیتی خوب و صمیمانه نمی‌تواند رابطه را به‌خوبی پیش ببرد و سلامت آن را تضمین کند. حتی اگر به‌نظر برسد که درستی و راستگویی ممکن است باعث ضرر شود، از لحاظ سلامت رابطه برای هر دو طرف بهتر و مفیدتر است.

شکل دادن درست به روابط و نام‌گذاری صحیح آن‌ها، رفتار و سؤال اشتباهی نیست. هر انسانی سعی می‌کند که در زندگی‌اش اتفاقات روشن و واضحی رخ دهد. هیچ‌کس نمی‌خواهد که در شرایط بلاتکلیفی باشد. غیر از این است؟

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
درباره‌ی نویسنده
بنفشه‌های جلوی پنجره‌ی آشپزخانه
راز روابط طولانی‌مدت
قانون 1+4
خوش آمدی عشق
ما شدن، آرزوی باهم‌بودنی بامعنا و باارزش‌
روابط فرصت روبه‌رو شدن با خود است
زیبایی یک توهم است
طبیعت زن، طبیعت مرد
تأثیرات هورمونی
رابطه‌ی خوب چگونه رابطه‌ای است؟
آزمون: آیا رابطه‌ای که داری سالم است یا نه؟
شکل‌دهی رابطه‌ها
افراد بلاتکلیف
توقع یا خواسته؟
خواسته‌های منصفانه
قبل از اینکه چیزی بگویم مرا درک کند، قبل از اینکه به زبان بیاورم احتیاجاتم را رفع کند
عشق صمیمانه بسیار متفاوت‌تر از عشق با شور و هیجان است
روابط سمی
تاوان سنگین فداکاری‌ها
آزمون: چقدر فداکار هستیم؟
اگر دوست داشت...
نه با تو، نه بدون تو
زنگ تفریح تنهایی
یک خیانت عمیق
من چه کم داشتم؟
اگر خیانت هم کند با هم هستیم، روابطی که بعد از خیانت محکم‌تر می‌شود
راه‌های بازگشت اعتماد بعد از خیانت
قدرت نه گفتن
تلاش برای ترک نشدن، جنگ غرور
حسادت
شک که درون را می‌خورد
اگر حسادت نمی‌کند دوست ندارد؟
کسی که در پول خرج کردن خسیس است آیا در عشق هم خسیس است؟
هنر برقراری ارتباط
درد تَرک شدن
چرا نمی‌توانی رابطه‌ای را به پایان برسانی
جدایی‌ها هم بخشی از عشق هستند
درد عشق چه زمانی تمام می‌شود؟
فراموش کردن را یاد بگیر، فراموش کردن موضوعی است که اول از همه به ذهن می‌رسد
عشق‌های فضای مجازی
آرزوی دیده شدن
باور اینکه اگر دیده نمی‌شوم یعنی نیستم
اختلاف سنی
هدف از رابطه
آیا یکنواختی خسته‌کننده است؟
سخن آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رازهای روابط طولانی
نویسنده
مترجمشهرزاد صدر
ناشر چاپینشر گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات215
زبانفارسی
شابک978-622-312-191-3
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
۷۵۰۰۰ ۳۷,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رازهای روابط طولانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رازهای روابط طولانی

برای دریافت کتاب رازهای روابط طولانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.