معرفی و دانلود کتاب توسعه شهری دانش بنیان

عکس جلد کتاب توسعه شهری دانش بنیان
قیمت:
۲۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب توسعه شهری دانش بنیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب توسعه شهری دانش بنیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب توسعه شهری دانش بنیان

کتاب توسعه شهری دانش بنیان، نوشته‌ی دکتر علی وزیری، در ابتدا به ارتباط شهر و دانش می‌پردازد. سپس درباره‌ی بسترهای پیدایش توسعه‌ی شهری دانش‌بنیان مطالب ارزشمندی ارائه می‌دهد و رویکردها و دیدگاه‌های مختلف در این حوزه را معرفی می‌کند. در انتها نیز تجارب و چالش‌های توسعه‌ی شهری دانش‌بنیان و این که چگونه می‌توانیم در شهرهای ایران توسعه‌ی شهری دانش‌بنیان ایجاد کنیم را به صورت تفصیلی بررسی می‌کند.

دربار‌ه‌ی کتاب توسعه شهری دانش بنیان

توسعه‌ی شهری دانش‌بنیان به فرایند شکل‌گیری و پیشرفت شهرها بر اساس دانش و فناوری‌های نوین گفته می‌شود. این فرایند شامل ابعاد مختلفی نظیر مدیریت شهری، حمل‌ونقل پایدار، انرژی‌های تجدیدپذیر و بهبود خدمات عمومی می‌شود. هدف اصلی توسعه‌ی شهری دانش‌بنیان، ایجاد فضایی است که در آن قابلیت‌های انسانی بالفعل شود و جامعه به سمت پایداری و رشد اقتصادی و اجتماعی حرکت کند، که این امور از مهم‌ترین نیازهای جامعه‌ی ایران است. در ایران شهرهای زیادی وجود دارد که عمر بسیاری از آن‌ها به صدها یا حتی هزاران سال پیش می‌رسد. کلان‌شهرهایی که جمعیت برخی، از مجموع جمعیت چندین کشور نیز بیشتر است. همین است که موضوع توسعه‌ی شهری دانش‌بنیان در ایران را به مسئله‌ای مهم بدل می‌کند و اهمیت کتاب توسعه شهری دانش بنیان، نوشته‌ی دکتر علی وزیری، را نیز بیشتر می‌کند.

در کتاب توسعه شهری دانش بنیان به موضوع شهرها و دانش توجه می‌شود و این موضوع که توسعه‌ی شهری دانش‌بنیان چیست و چه اهمیتی دارد، مورد بحث قرار می‌گیرد. در بخش‌های بعدی، به نظریات مرتبط با توسعه‌ی شهری دانش‌بنیان در جهان امروز پرداخته می‌شود و شهرمنطقه‌های دانش‌بنیان، چگونگی برنامه‌ریزی و تجارب مربوط به ایجاد این شهرمنطقه‌ها مورد مطالعه قرار می‌گیرد. در ادامه نیز، اطلاعات به دست آمده، برای برنامه‌ریزی شهرمنطقه‌های دانش‌بنیان در ایران، با توجه به شرایط و موقعیت کشور، بررسی می‌شود.

بخش دیگر کتاب توسعه شهری دانش بنیان، با این هدف که بتوان الگویی برای توسعه‌ی شهری دانش‌بنیان برای شهرهای ایران ایجاد کرد به بررسی و مطالعه‌ی ابعاد نظری توسعه‌ی شهری دانش‌بنیان می‌پردازد و در آن درباره‌ی موضوعاتی از جمله دستورکار چهارگانه‌ی توسعه‌ی شهری دانش‌بنیان، رهیافت‌های برنامه‌ریزی شهری در این زمینه، ذی‌نفعان توسعه‌ی شهری دانش‌بنیان و ارتباط سرمایه‌ی اجتماعی و توسعه‌ی شهری دانش‌بنیان بحث می‌شود.

تجارب و چالش‌های توسعه‌ی شهری دانش‌بنیان، بخش دیگر این کتاب را تشکیل می‌دهد که مواردی مانند رویکرد اتحادیه‌ی اروپا در زمینه‌ی توسعه‌ی شهری دانش‌بنیان، ملاحظات سیاسی و اقتصادی این موضوع، اهمیت فناوری اطلاعات در این زمینه، مسئله‌ی شکاف دیجیتال و... را بررسی می‌کند. در بخش آخر نیز، فرآیند شکل‌گیری شهرهای دانش‌بنیان را از نظریه تا عمل می‌شکافد و در انتها الگویی نهایی ارائه می‌دهد که بتواند پاسخگوی نیاز همه جانبه‌ی این روزهای کشور، به توسعه‌ی شهری دانش‌بنیان باشد.

کتاب توسعه شهری دانش بنیان، بر اساس مطالعات علمی متعددی و منابع علمی به روز نوشته شده است و در جای جای کتاب، به سیاق مقالات علمی، نام منبع مطلب ذکر شده است. نمودارها و جداول متعدد نیز به یادگیری بهتر مطالب کتاب کمک می‌کند. کتاب توسعه شهری دانش بنیان را انتشارات شهرسازی به چاپ رسانده است.

کتاب توسعه شهری دانش بنیان برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب توسعه شهری دانش بنیان برای دانشجویان رشته‌ی شهرسازی، علاقه‌مندان به این حوزه و همچنین مدیران و مسئولان شهری در جای جای کشور خواندنی است.

در بخشی از کتاب توسعه شهری دانش بنیان می‌خوانیم

پدیده شهری شدن جهان اتفاق افتاده است و 400 شهر در جهان وجود دارد که جمعیت هر یک از آن‌ها بیش از یک میلیون نفر می‌باشد. برای مثال، توکیو به عنوان بزرگ‌ترین منطقه مادر شهری دارای 28 میلیون شهروند است و همین طور شهر نیویورک بیش از 20 میلیون نفر جمعیت دارد. افزون بر این، شهرها مکان‌هایی پیچیده، زنده و پویا هستند که همواره در معرض تغییرات کالبدی، اجتماعی، اقتصادی و حتی فرهنگی و سیاسی می‌باشند. با آغاز سده بیست و یکم، شاهد حرکت سریع ‌تر به سمت یکپارچگی اقتصاد جهانی هستیم و نقش شهرهای بزرگ در راهبری رشد، رونق و رفاه اجتماعی به طور روزافزونی درحال تغییر می‌باشد. امروزه شهرها، شبکه‌های انبوه و متراکم مبادلات سرمایه‌گذاری اطلاعات کالاها و مردم و همچنین مراکز نوآوری و مدیریت دانش هستند. به تعبیر بهتر، سده بیست و یکم به عنوان «سده شهرها» شناخته می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: شهر و دانش
فصل 2: شهر و زمینه‌های پیدایش توسعه شهری دانش بنیان
فصل 3: توسعه شهری دانش بنیان: دیدگاه‌ها و رویکردهای پیدایش
فصل 4: تجارب و چالش‌های توسعه شهری دانش بنیان
فصل 5: چگونه توسعه شهری دانش بنیان ایجاد کنیم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب توسعه شهری دانش بنیان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شهرسازی
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات464
زبانفارسی
شابک978-622-8058-10-8
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب توسعه شهری دانش بنیان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب توسعه شهری دانش بنیان

برای دریافت کتاب توسعه شهری دانش بنیان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.