معرفی و دانلود کتاب بهینه سازی انرژی و جذب انرژی خورشیدی در ساختمان‌های مسکونی

برای دانلود قانونی کتاب بهینه سازی انرژی و جذب انرژی خورشیدی در ساختمان‌های مسکونی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بهینه سازی انرژی و جذب انرژی خورشیدی در ساختمان‌های مسکونی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بهینه سازی انرژی و جذب انرژی خورشیدی در ساختمان‌های مسکونی

کتاب بهینه سازی انرژی و جذب انرژی خورشیدی در ساختمان‌های مسکونی اثر مشترک محسن قلی‌زاده تلابنی، کاوه مظفری و حیدر دشتی ناصرآبادی قصد دارد تا با نشان دادن نتایج مصرف صحیح منابع انرژی، چگونگی جذب انرژی خورشیدی را در ساختمان‌های مسکونی توضیح دهد.

درباره‌ی کتاب بهینه سازی انرژی و جذب انرژی خورشیدی در ساختمان‌های مسکونی

می‌دانیم که تولید و مصرف انرژی در زندگی روزمره به مرور بیشتر شده است و هر انسانی با روش‌های مختلفی انرژی را مصرف می‌کند تا زندگی راحتی داشته باشد. مصرف انرژی معمولاً با برق تأمین می‌‌شود اما گاهی هم در صنایع مختلف، می‌توان از سوخت برای این کار بهره گرفت، برای مثال مصرف بنزین در هواپیما و ماشین نمونه‌ای از استفاده‌ از سوخت به‌عنوان منبع تامین انرژی است.‌

محسن قلی‌زاده تلابنی، کاوه مظفری و حیدر دشتی ناصرآبادی در اثر مشترک خود یعنی کتاب بهینه سازی انرژی و جذب انرژی خورشیدی در ساختمان‌های مسکونی، توضیح می‌دهند که بهینه‌سازی انرژی به این معنا نیست که کلاً انرژی را مصرف نکنیم. بلکه بهینه‌سازی مصرف انرژی این معنا را دارد که به‌اندازه‌ی کافی و صحیح انرژی را مصرف کنیم و از هدر دادن آن به هر طریقی جلوگیری کنیم.

کتاب بهینه سازی انرژی و جذب انرژی خورشیدی در ساختمان‌های مسکونی به ما می‌آموزد که چگونه از انرژی خورشید که توسط پنل‌های خورشیدی به دست می‌آید، آب گرم داخل سیستم‌های گرمایشی ساختمان را تأمین کنیم. محسن قلی‌زاده تلابنی، کاوه مظفری و حیدر دشتی ناصرآبادی معتقدند که استفاده از پنل‌های خورشیدی روشی مقرون به‌صرفه است که می‌توان از آن برای تأمین آب گرم ساختمان استفاده کرد. همچنین نویسندگان این کتاب باور دارند که با استفاده از پنل‌های خورشیدی می‌توان روشنایی برق ساختمان را نیز تأمین کرد. بعد از آنکه انرژی ساطع شده از خورشید به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود، جریان برق ایجاد شده و پس از آن می‌توان نور ساختمان را تأمین کرد.

قلی‌زاده، مظفری و ناصرآبادی چگونگی جذب انرژی خورشیدی در ساختمان‌ها را توضیح می‌دهند و با زبانی ساده و گیرا در کتاب بهینه سازی انرژی و جذب انرژی خورشیدی در ساختمان‌های مسکونی، نشان می‌دهند که استفاده از انرژی خورشیدی یکی از بهترین روش‌های مناسب و به‌صرفه برای تأمین انرژی‌ای است که ساختمان به آن نیاز دارد.

این کتاب توسط انتشارات دانشگاهی فرهمند چاپ شده است.

کتاب بهینه سازی انرژی و جذب انرژی خورشیدی در ساختمان‌های مسکونی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای دانشجویان و مهندسین عمران و برق پیشنهاد می‌شود. همچنین علاقه‌مندان به مباحث انرژی و به‌خصوص انرژی خورشیدی در معماری نیز می‌توانند از محتوای خوب این کتاب بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب بهینه سازی انرژی و جذب انرژی خورشیدی در ساختمان‌های مسکونی می‌خوانیم

انرژی جزرومد شکلی از انرژی آبی است که از تبدیل نیروی جزرومد به تولید انرژی الکتریکی به دست می‌آید. انرژی جزرومد یک منبع تجدید پذیر است. گرچه هنوز استفاده از انرژی جزرومد فراگیر نشده اما می‌تواند یکی از منابع تولید برق آینده باشد. وقوع جزرومد بهتر از انرژی باد و انرژی خورشیدی قابل پیش‌بینی است. در میان منابع انرژی‌های تجدید پذیر، استفاده از انرژی کشند همیشه با مشکل هزینه‌ی بالا و محدودیت در مکان‌های با کشند شدید یا سرعت بالای جریان آب روبرو بوده است. بااین‌وجود، بسیاری از پیشرفت‌های اخیر در طراحی (مانند نیروگاه کشند دینامیکی، تالاب‌های کشند) و هم در فنّاوری توربین (مانند توربین‌های جدید محوری و کراس جلو) نشان می‌دهد که کل برق کشند موجود ممکن است ازآنچه تا پیش از این فرض می‌شد بسیار بیشتر باشد و ممکن است هزینه‌های اقتصادی و زیست‌محیطی آن هم به سطح قابل رقابتی کاهش یابد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بهینه سازی انرژی و جذب انرژی خورشیدی در ساختمان‌های مسکونی
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات دانشگاهی فرهمند
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات308
زبانفارسی
شابک978-622-7315-75-2
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق، کتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بهینه سازی انرژی و جذب انرژی خورشیدی در ساختمان‌های مسکونی

برای دریافت کتاب بهینه سازی انرژی و جذب انرژی خورشیدی در ساختمان‌های مسکونی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.