معرفی و دانلود کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: راهنمای طراحی و اجرای سیستم‌های اعلام حریق

عکس جلد کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: راهنمای طراحی و اجرای سیستم‌های اعلام حریق
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: راهنمای طراحی و اجرای سیستم‌های اعلام حریق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: راهنمای طراحی و اجرای سیستم‌های اعلام حریق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: راهنمای طراحی و اجرای سیستم‌های اعلام حریق

میلاد قیدی در کتاب راهنمای طراحی و اجرای سیستم‌های اعلام حریق، تجهیزات این سیستم هوشمند را معرفی می‌کند و نحوه‌ی پیکربندی آشکارساز و مناطق هشدار را آموزش می‌دهد. این راهنمای جامع که بر اساس استانداردهای بین‌المللی تدوین شده، در مورد روش‌های هشدار ساکنین صحبت می‌کند، تجهیزات کنترلی و نمایش‌دهنده‌های اعلام حریق را توضیح می‌دهد و در مورد نحوه‌ی نصب و تعمیر آن نکات مهمی را بازگو می‌کند.

درباره‌ی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: راهنمای طراحی و اجرای سیستم‌های اعلام حریق

یکی از خطراتی که همه‌ی ساختمان‌ها را تهدید می‌کند، بروز آتش‌سوزی است. اتصالی سیم‌ها، شعله‌ور شدن بخاری و اجاق یا هر مسأله‌ی دیگری می‌تواند منجر به این اتفاق شود و جان ساکنین را به خطر بیاندازد. یکی از سیستم‌هایی که برای کنترل این شرایط توسعه پیدا کرد، دستگاه اعلام حریق است. سیستمی هوشمند که می‌تواند خیلی سریع به وجود آتش پی ببرد و افراد را مطلع سازد. اما نصب این تجهیزات پیچیده به مهارت و دانش کافی نیاز دارد. کتاب راهنمای طراحی و اجرای سیستم‌های اعلام حریق نوشته‌ی میلاد قیدی همین موضوع را دستمایه قرار داده و کوشیده نحوه نصب و راه‌اندازی آن را بیاموزد. کتاب پیش رو بر اساس استانداردهای BS بریتانیا نوشته شده و به خواننده یاد می‌دهد که چطور متناسب با ساختمان و شرایط آن، سیستم اعلام حریقی مناسب طراحی کند و آن را به بهترین شکل اجرا سازد.

آتش معمولاً به سه صورت خود را نشان می‌دهد: دود، حرارت و شعله. بنابراین سیستم‌های اعلام حریق باید مجهز به سنسورها و دیتکتورهایی باشند که این سه پدیده را شناسایی کنند و سریعاً آن‌ها را اعلام نمایند. در اعلام حریق سرعت تشخیص و اطلاع اهمیت خیلی زیادی دارد، چون کوچک‌ترین تأخیری می‌تواند به بروز فاجعه منتهی شود. موضوع دیگر این است که هر ساختمان یا تأسیسی سیستم مخصوص به خود را خواهد داشت؛ برای مثال یک سوله که محصولات قابل‌احتراق در آن انبارشده با یک خانه تفاوت دارد و طبیعتاً دستگاهی که برای آن‌ها تعبیه و در نظر گرفته می‌شود، متفاوت خواهد بود. بر همین اساس میلاد قیدی در کتاب راهنمای طراحی و اجرای سیستم‌های اعلام حریق نحوه‌ی پیکربندی آشکارساز و مناطق هشدار را توضیح می‌دهد و روش‌های هشدار ساکنین را تشریح می‌کند. میلاد قیدی در ادامه به موضوع تجهیزات کنترلی و نمایش‌دهنده‌های آن می‌پردازد و آن‌ها را یک‌به‌یک معرفی می‌کند. در پایان نیز به تعمیر و نگهداری این سیستم اشاره می‌کند و آن را موردبررسی قرار می‌دهد.

کتاب راهنمای طراحی و اجرای سیستم‌های اعلام حریق را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران چاپ کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی افزایش مهارت‌های شغلی

مجموعه‌ی افزایش مهارت‌های شغلی نشر دیباگران، شامل کتاب‌هایی خودآموز است که انواع مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را از سطح پایه و به صورت گام‌به‌گام آموزش می‌دهند. در این مجموعه تابه‌حال بیش از 50 عنوان کتاب به انتشار رسیده که به آموزش مشاغلی همچون مکانیک خودرو، برق و تأسیسات ساختمان، عمران، حسابداری، خیاطی و... پرداخته‌اند.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: راهنمای طراحی و اجرای سیستم‌های اعلام حریق برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به مهندسین و تکنیسین‌های برق پیشنهاد می‌شود. همین‌طور پیمانکاران ساختمانی هم می‌توانند از مباحث این راهنما بهره ببرند.

در بخشی از کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: راهنمای طراحی و اجرای سیستم‌های اعلام حریق می‌خوانیم

سیستم‌های آدرس‌پذیر می‌توانند دقیقاً مشخص کنند که کدام آشکارساز یا نقطه تماس در شرایط هشدار قرار دارد و بنابراین مکان دقیق حریق تعیین می‌شود. صرف نظر از این مزیت قابل توجه یعنی توانایی تشخیص دقیق منشأ آتش ساختمان باید مطابق بند 13 آیین‌نامه به یک سری مناطق تشخیصی تقسیم شود. به صورت کلی آیین‌نامه بیان می‌دارد که نشانه اولیه مبدأ هشدار باید نشان‌دهنده شاخص منطقه تشخیصی مبدأ حریق باشد.

اینکه صفحه نمایش تنها اطلاعاتی را ارائه دهد که به محل آشکارساز خاصی که در وضعیت هشدار است ارتباط داشته باشد مثلاً مدار 2 آشکارساز 7 یک ساختمان اداری بسیار مفید است، اما در حذف آن امکان تعیین دقیق گسترش حریق را هم‌زمان با قرار گرفتن دیگر آشکارسازها در وضعیت هشدار فراهم نمی‌آورد؛ بنابراین نمایش آشکارسازهای منفرد در منطقه هشدار باید نسبت به چراغ‌هایی که نشانگرهای بصری منطقه تشخیص هستند در درجه دوم اهمیت قرار داشته باشد.

برای برآورده شدن این توصیه می‌بایست یک نشانگر قابل مشاهده مجزا و مستمر برای هر منطقه تشخیصی که یک آشکارساز یا نقطه تماس موجود در آن به کار افتاده است بر روی تجهیزات کنترل و شناسایی یا بر روی یک پنل نشانگر جداگانه مرتبط با آن نصب شده باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه‌ای بر طراحی سیستم اعلام حریق
فصل دوم: شناخت اولیه تجهیزات اعلام حریق
فصل سوم: انتخاب رده حفاظتی
فصل چهارم: نحوهٔ پیکربندی مناطق آشکارساز و مناطق هشدار درون ساختمان
فصل پنجم: انتخاب آشکارساز
فصل ششم: شستی اعلام حریق
فصل هفتم: ملاحظات مدیریتی
فصل هشتم: روش‌های هشدار به ساکنین
فصل نهم: تجهیزات کنترلی و نمایش‌دهنده‌ها
فصل دهم: منابع تغذیه
فصل یازدهم: ملاحظات کابل‌کشی
فصل دوازدهم: ارتباط با سرویس آتش‌نشانی
فصل سیزدهم: نصب سیستم اعلام حریق
فصل چهاردهم: اسناد و مدارک
فصل پانزدهم: تعمیرات
فصل شانزدهم: سرویس‌ها
فصل هفدهم: ویژگی‌های سیستم حریق نشانی‌پذیر دیجیتال

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افزایش مهارت‌های شغلی: راهنمای طراحی و اجرای سیستم‌های اعلام حریق
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات285
زبانفارسی
شابک978-600-124-960-0
موضوع کتابکتاب‌های ایمنی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: راهنمای طراحی و اجرای سیستم‌های اعلام حریق

برای دریافت کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: راهنمای طراحی و اجرای سیستم‌های اعلام حریق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.