معرفی و دانلود کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی به زبان جاوا - ویراست سوم

عکس جلد کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی به زبان جاوا - ویراست سوم
قیمت:
۲۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی به زبان جاوا - ویراست سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی به زبان جاوا - ویراست سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی به زبان جاوا - ویراست سوم

تنها یک ‌بار کد را بنویسید و قلب برنامه‌نویسان را تسخیر کنید. این شعار مشهور زبان برنامه‌نویسی جاوا است. کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی به زبان جاوا - ویراست سوم اثر عین الله جعفرنژاد قمی یک منبع آموزشی جذاب و کاربردی برای یادگیری زبان برنامه‌نویسی جاوا است. در این کتاب مفاهیم اساسی جاوا به‌صورت گام‌به‌گام و با مثال‌های ساده توضیح داده می‌شوند.

درباره‌ی کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی به زبان جاوا - ویراست سوم

برنامه‌نویسی مجموعه‌ای از دستورات و کدهایی است که سیستم‌ها می‌توانند درک کرده و خط‌به‌خط این دستورات را اجرا کنند. به عبارت دیگر، فرآیند برنامه‌نویسی قطعه کدهایی را دربرمی‌گیرد که باعث برقراری ارتباط میان انسان و ماشین می‌شود. برنامه‌نویسی در دنیای واقعی از ساعت‌های هوشمند گرفته تا سیستم‌های حریق، همگی با کدنویسی کار می‌کنند. این مهارت مهم در بسیاری از مشاغل اهمیت دارد و با رشد صنعت فناوری، اهمیت آن روزبه‌روز بیشتر می‌شود. برنامه‌نویسی زبان‌های مختلفی دارد و جاوا یکی از برترین و پرکاربردترین زبان‌های برنامه‌نویسی در دنیاست.

کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی به زبان جاوا - ویراست سوم قصد دارد تا این زبان برنامه‌نویسی را به‌شکلی کاربردی و جامع به ما آموزش دهد. عین الله جعفرنژاد قمی توضیح می‌دهد این زبان طوری طراحی شده که برنامه‌نویسان می‌توانند کدهای جاوا را در هر مکانی بنویسند و آن را بدون نگرانی از معماری کامپیوتر اجرا کنند. این قابلیت به همان شعارِ یک بار بنویس و همه‌جا اجرا کن نیز مشهور است.

در کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی به زبان جاوا - ویراست سوم می‌آموزیم که جاوا شبیه به زبان سی‌پلاس‌پلاس است اما مدل آسان‌تری دارد و از قابلیت‌های سطح پایین کمتری پشتیبانی می‌کند. عین الله جعفرنژاد قمی معتقد است که یکی از قابلیت‌های بنیادین جاوا این است که مدیریت حافظه را به‌طور خودکار انجام می‌دهد و کدهایش توسط ماشین مجازی جاوا تبدیل و اجرا می‌شود. برخلاف دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی که وابسته به سیستم‌عامل خاصی هستند، جاوا روی هر نوع سیستم‌عامل و هرگونه وسیله‌ی الکترونیکی قابل اجرا است. این ویژگی جاوا را مستقل از سکو می‌نامند.

کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی به زبان جاوا - ویراست سوم ابتدا در مورد تاریخچه‌ی جاوا، نصب و نحوه‌ی نوشتن اولین برنامه توضیح می‌دهد و سپس به بررسی ساختارهای کنترلی و مفاهمی مانند دستورها، حلقه‌ها و سوئیچ‌ها می‌پردازد. عین الله جعفرنژاد قمی در این کتاب به نحوه‌ی تعریف و استفاده از توابع در جاوا پرداخته است و کار با آرایه‌ها و ایجاد کلاس‌ها در جاوا را به ما می‌آموزد.

کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی به زبان جاوا - ویراست سوم نوشته‌ی عین الله جعفرنژاد قمی توسط انتشارات علوم رایانه منتشر شده است.

کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی به زبان جاوا - ویراست سوم مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب به‌عنوان یک منبع مفید برای کسانی که می‌خواهند با برنامه‌نویسی جاوا آشنا شوند، توصیه می‌شود. همچنین علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی می‌توانند از مطالب این اثر بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی به زبان جاوا - ویراست سوم می‌خوانیم

کلاس داخلی ایستا، همانند کلاس داخلی معمولی است که با واژه‌ی static مشخص شده است. بنابراین، مثل عضو سطح کلاس عمل می‌کند. یعنی برای ایجاد نمونه‌ای از کلاس داخلی ایستا، لازم نیست کلاس بیرونی نمونه‌سازی شود. برای نمونه‌سازی کلاس داخلی ایستا، باید از نام کلاس بیرونی و نام کلاس داخلی استفاده کنید. به نکات زیر درباره کلاس داخلی ایستا توجه کنید: عضو ایستای کلاس دربرگیرنده است. تمام کنترل‌های دستیابی مثل private ،public و غیره را می‌پذیرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمات زبان جاوا
فصل دوم: ساختار برنامه، ورودی - خروجی و متدها
فصل سوم: ساختارهای کنترلی
فصل چهارم: کلاس‌ها و رشته‌ها
فص پنجم: آرایه‌ها و کاربرد آن‌ها
فصل ششم: وراثت کلاس‌ها و چندریختی
فصل هفتم: واسط‌ها و کلاس‌های داخلی
فصل هشتم: اداره کردن استثناها
فصل نهم: ورودی - خروجی فایل‌ها
فصل دهم: فناوری مدرن java FX نصب و پیکربندی
فصل یازدهم: طراحی واسط کاربری با JAVAFX بخش اول
فصل دوازدهم: طراحی واسط کاربری با JAVAFX بخش دوم
فصل سیزدهم: گرافیک، نمودارها و چندرسانه‌ای
فصل چهاردهم: برنامه‌نویسی همروند
فصل پانزدهم: برنامه‌نویسی پایگاه داده در جاوا
پیوست: نصب eclipse و ایجاد برنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی به زبان جاوا - ویراست سوم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات509
زبانفارسی
شابک978-600-205-197-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی به زبان جاوا - ویراست سوم

برای دریافت کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی به زبان جاوا - ویراست سوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.