معرفی و دانلود کتاب IQ یا ضریب هوش خود را بسنجید به همراه صد معمای هوش

عکس جلد کتاب IQ یا ضریب هوش خود را بسنجید به همراه صد معمای هوش
قیمت:
۱۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب IQ یا ضریب هوش خود را بسنجید به همراه صد معمای هوش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب IQ یا ضریب هوش خود را بسنجید به همراه صد معمای هوش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب IQ یا ضریب هوش خود را بسنجید به همراه صد معمای هوش

در سراسر دنیا سنجیدن ضریب آی‌کیو برای افراد کنجکاوی‌برانگیز است و کتاب IQ یا ضریب هوش خود را بسنجید (به همراه صد معمای هوش) کوشش دارد به شما در باب این زمینه اطلاعات ارزشمندی ارائه دهد. تست هوش اساساً از قواعد و اصول خاصی پیروی می‌کند و از مغز شما مجموعه اطلاعاتی به دست می‌دهد که در سنجش توانایی‌هایتان نقش مهمی ایفا می‌کند. علی پورعلی دانشور و مجید قندیان کوچه باغ دو مؤلف این کتاب تعدادی از تست‌های کاربردی را به اشتراک گذاشته‌اند.

درباره‌ی کتاب IQ یا ضریب هوش خود را بسنجید به همراه صد معمای هوش

تست آی‌کیو از دستاوردهای مدرن انسان است که برای بسیاری از افراد معیار مهمی جهت ارزیابی هوش افراد محسوب می‌شود. در واقع، توانایی یک شخص در پاسخ‌دهی به آزمون‌های تست ضریب هوش، از معیارهایی به‌حساب می‌آید که به‌واسطه‌ی آن در محیط شغلی یا آموزشی سنجیده می‌شود. کتاب‌ها و منابعی نیز وجود دارند که افراد را برای این آزمون‌ها آماده و راهنمایی می‌کنند. می‌توان گفت یکی از راهکارهایی که فرد را از چنین تست‌هایی سربلند بیرون می‌آورد به میزان شناخت شخص از شیوه‌ی طراحی سؤالات ارائه‌شده بازمی‌گردد. کتاب IQ یا ضریب هوش خود را بسنجید به همراه صد معمای هوش یکی از آثار معتبر و ارزشمندی‌ست که می‌تواند برای افراد مفید واقع شود.

در فصل اول کتاب IQ یا ضریب هوش خود را بسنجید به همراه صد معمای هوش، علی پورعلی دانشور و مجید قندیان کوچه باغ تاریخچه‌ای جامع و فشرده از آزمون‌های مربوطه ارائه داده‌اند. اینکه در طول گذر زمان این تست‌ها چه تغییراتی کرده‌اند، در گذشته چه جایگاهی داشته‌اند و امروز توسط عموم چگونه ارزیابی می‌شوند. اطلاعاتی که شما را با شماتیک و سازوکارهای کلی این آزمون آشنا می‌کند، مبنای اصلی کتاب حاضر است.

تعریف هوش می‌تواند برای هر شخص یا ارگان و در هر عصری متفاوت باشد. نمی‌توان گفت فقط یک تعریف کلی از تمام خصیصه‌های هوش موجود است. به همین روی، در همان فصل نخست این کتاب، علی پورعلی دانشور و مجید قندیان کوچه باغ مجموعه دیدگاه‌ها و رویکردهایی را که پیرامون مقوله‌ی هوش اعتبار دارد، شرح داده و به اشتراک گذاشته‌اند.

در کتاب IQ یا ضریب هوش خود را بسنجید به همراه صد معمای هوش با رویکرد متفاوتی نسبت به ارزیابی مواجه می‌شوید. مؤلفین این کتاب باور دارند که زمانی می‌توان گفت یک شخص از هوش بالایی برخوردار است که بداند چگونه میان خود و محیط پیوند ایجاد کند. در واقع، پاسخ به تعدادی پرسش قرار نیست تعیین کند که شما باهوش‌ هستید یا نه. پس دو مؤلف این کتاب ایده‌ی دیگر در سر دارند که به‌خوبی و باحوصله آن را شرح داده‌اند.

این کتاب مجموعه‌ سؤالاتی را طراحی کرده که در طی آن مشخص می‌شود تا چه حد از خود و محیط پیرامونتان شناخت دارید. این سؤالات دیدگاه‌ دیگری را نسبت به هوش پی گرفته‌اند و کمک می‌کنند با زاویه‌دید جدیدی ضریب هوش خود را بسنجید. در طول کتاب IQ یا ضریب هوش خود را بسنجید به همراه صد معمای هوش، علی پورعلی دانشور و مجید قندیان کوچه باغ به پرسش‌ها و معماهای طرح‌شده پاسخ داده‌اند.

اما بخش اصلی کتاب در شرح استراتژی مؤلفین در ارزیابی و درجه‌بندی هوش نهفته است. این کتاب به‌طور کامل و باجزئیات شرح داده که چگونه با جواب‌هایی که به سؤالات طرح‌شده ارائه می‌دهید، قادر خواهید بود از میزان آی‌کیوی خود شناخت پیدا کنید. پس اگر به دنبال کتابی هستید که قادر باشد به‌صورت منطقی، قابل لمس و با استراتژی‌های تازه ضریب هوش شما را محاسبه کند، این کتاب را هرچه زودتر تهیه کنید. این کتاب توسط انتشارات اختر منتشر شده است.

کتاب IQ یا ضریب هوش خود را بسنجید به همراه صد معمای هوش برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به کسانی که می‌خواهند ضریب هوش خود را با روشی تازه محاسبه کنند پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب IQ یا ضریب هوش خود را بسنجید به همراه صد معمای هوش می‌خوانیم

در گذشته ضریب هوشی افراد را محرمانه نگه می‌داشتند و برای این کار دلایلی داشتند، امروزه باتوجه به پیشرفت علمی و تحصیلی از معنی ضریب هوشی اطلاع کافی دارند. اطلاعات باید به طور کامل مطرح شود تا ملاک مناسب قرار بگیرد، ولی تنها شاخص ارزش یک انسان ضریب هوشی نیست و تنها با گرفتن یک تست هوش نباید برچسب باهوش یا کم‌هوش بودن به افراد بزنیم، الگوهای ضریب هوشی را با سایر عوامل مثل طرز فکر، رفتار و علاقه افراد می‌توان ارزیابی نمود.

معمولاْ از هر 160 نفر افراد جامعه، یک نفر دارای ضریب هوشی بالای 140 است اما از هر 11000 نفر یک نفر ضریب هوشی بالاتر از 160 دارد.

حتی به‌عنوان یک نابغه، عامل مهم در هوش، پیشرفت و استفاده از آن می‌باشد، بدون پیشرفت، استفاده و بهره‌وری، ویژگی داشتن یک هوش بالا هم برای خود فرد و هم برای جامعه بی‌ارزش می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول
گذری بر تاریخچه‌ی پیدایش آزمون‌های هوشی
تعریف هوش از دیدگاه‌های مختلف
ضریب هوشی
درجه‌بندی ضریب هوشی
فصل دوم
آزمون نخست
دستورالعمل امتیازبندی
جدول امتیازبندی
تست تعیین ضریب هوشی
پاسخ به سوالات آزمون نخست
تست تعیین ضریب هوشی
پاسخ به سوالات آزمون دوم
فصل سوم
سوالاتی برای هوش‌آزمایی
پاسخ سوالاتی برای هوش‌آزمایی
منابع و مأخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب IQ یا ضریب هوش خود را بسنجید به همراه صد معمای هوش
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات اختر
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-964-517-222-8
موضوع کتابکتاب‌های تست روانشناسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب IQ یا ضریب هوش خود را بسنجید به همراه صد معمای هوش

برای دریافت کتاب IQ یا ضریب هوش خود را بسنجید به همراه صد معمای هوش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.