معرفی و دانلود مجله هجده - شماره 2: مخالفت

عکس جلد مجله هجده - شماره 2: مخالفت
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی مجله هجده - شماره 2: مخالفت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی مجله هجده - شماره 2: مخالفت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی مجله هجده - شماره 2: مخالفت

مجله هجده - شماره 2: مخالفت منتشر شد. «من نمی‌خواهم تو باشم»، «تاریخ مشت‌های گره کرده»، «چیزهایی که من نیستم»، «نعمت مخالف داشتن»، «این اکثریت با ما چه خواهند کرد؟»، «نچرال، بدون دخالت غیر»، «رازهای قفقاز»، «آرام و خشونت‌پرهیز» و ... از جمله عناوینی است که در این شماره از مجله می‌خوانید.

«مجله هجده مجله‌ایست برای هجده ساله‌ها و نه فقط هجده ساله‌ها». مجله هجده به وسیله‌ی گروه جوانان دغدغه‌مندی بنا نهاده شده که حرفی برای زدن دارند و گوشی برای شنیدن. هجده سالگی، پایان کودکی، آستانه‌ی بزرگ‌سالی و درعین‌حال به رسمیت شناخته شدن به‌عنوان یک شهروند مستقل است و دغدغه‌ها و مسائل مخصوص خود را نیز دارد؛ دغدغه‌هایی دشوار، پیچیده، عمیق و گاهی مسخره. مجله هجده به روایت و تحلیل این دست مسائل اختصاص داده شده است. مجله هجده طیف مطالب گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف مانند اقتصاد، سیاست، سرگرمی و هنر را در برمی‌گیرد و در نهایت آرزو دارد تجربه‌ی هجده سالگی را با مخاطبان خود شریک شود و شاید حتی آن را برای آن‌ها کمی ساده‌تر کند.

در بخشی از مجله هجده - شماره 2: مخالفت می‌خوانیم

در قدیم که هنوز میدان بهارستان و راسته فروشندگان کارت عروسی اختراع نشده بود، وظیفه دعوت، به‌خصوص در روستاها، به عهده آدم‌ها بود. رسم در رودبار چنین بود که خانواده عروس و داماد، یک نفر را مأمور می‌کردند تا برود در خانه مردم را بزند و آن‌ها را به عروسی بچه‌هایشان دعوت کند. به این شخص «طلبنده» می‌گفتند که همان طلب‌کننده قدوم بزرگواران برای شرکت در جشن و سرور معنی می‌دهد. آدم مؤثر بعدی «سرپامج» بود که از لقبش پیداست تمام مدت سرپا بوده. او کسی بود که روی سفره می‌ایستاد و مسئول پخش غذا بین مهمانان بود. این رسم البته بین تمام مردان تمام فامیل‌ها رایج بوده و هست. در دورهمی‌های فامیلی در افطار ماه رمضان یا مناسبت‌های دیگر، اگر تعداد مهمانان زیاد باشد و تقسیم عادی و رودربایستی‌دار غذا خیلی طول بکشد، همیشه یک یا دو نفر می‌روند وسط سفره می‌ایستند و غذا و نوشابه را با سرعت بالا بین مهمانان پخش می‌کنند و چون وسط سفره‌اند، دیگر رودربایستی معنی ندارد؛ تقریبا غذا و نوشابه را پرت می‌کنند.

فهرست مطالب

خبرخوان
سرمقاله: هنر مخالفت ورزیدن
میز 18: من نمی‌خواهم تو باشم
نعمت مخالف داشتن
چیزهایی که من نیستم
خلاصه آدم باش
بیرون از قاعده مفروض
تاریخ مشت‌های گره کرده
جادوی کلمات: هشدار نجیبانه‌ای که شنیده نشد
به زبان آدمیزاد (علوم سیاسی): این اکثریت با ما چه خواهند کرد؟
به زبان آدمیزاد (فلسفه): مردد بین «تر» و همینی که هست
به زبان آدمیزاد (اقتصاد): نچرال، بدون دخالت غیر
به زبان آدمیزاد (هنر): تجمع محو و مخدوش در تالار ردشدگان
تاریخ: رازهای قفقاز
تاریخ: آرام و خشونت‌پرهیز
رویداد شهر
بسته پیشنهادی: فیلم
بسته پیشنهادی: کتاب
بسته پیشنهادی: موسیقی
بسته پیشنهادی: تئاتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابمجله هجده - شماره 2: مخالفت
ناشر چاپینشریه سه‌نقطه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات137
زبانفارسی
موضوع کتابمجله‌های سبک زندگی و سرگرمی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۰,۰۰۰ ت
خرید مجله

نقد، بررسی و نظرات مجله هجده - شماره 2: مخالفت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه مجله هجده - شماره 2: مخالفت

برای دریافت مجله هجده - شماره 2: مخالفت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.