معرفی و دانلود کتاب مهندسی نرم افزار با بهره گیری از UML

عکس جلد کتاب مهندسی نرم افزار با بهره گیری از UML
قیمت:
۱۲۰۰۰۰ ۱۰۸,۰۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مهندسی نرم افزار با بهره گیری از UML و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهندسی نرم افزار با بهره گیری از UML و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهندسی نرم افزار با بهره گیری از UML

کتاب مهندسی نرم افزار با بهره گیری از UML منبعی است برای آشنایی و فراگیری کار با زبان مدل‌سازی یکپارچه UML. امیرمهدی هدایت فر، نویسنده‌ی کتاب، تجسم‌ بصری در مدل‌سازی و شیوه‌ی اجرای پروژه‌های نرم‌افزاری بر اساس سازوکار مبتنی بر شی‌‌ءگرایی را به مخاطب آموزش می‌دهد. نویسنده‌ی این کتاب روشی خودآموز در پیش گرفته تا مخاطب با اجرای نمونه‌های کاربردی، مهندسی نرم‌‌افزار با بهره‌گیری از یو.ام.ال را فرا بگیرد.

درباره‌ی کتاب مهندسی نرم افزار با بهره‌ گیری از UML

کتاب مهندسی نرم افزار با بهره گیری از UML، تمامی اطلاعات لازم برای درک، طراحی، مرور، پیکربندی، نگهداری و کنترل اطلاعات سیستم‌های نرم‌افزاری را به کمک یو.‌اِ‌م‌.اِل به خواننده آموزش می‌دهد. امیرمهدی هدایت فر، نویسنده‌‌‌ی این اثر، کتاب را با توضیح این مفهوم آغاز می‌‌کند که یو.‌ام.‌ال، به‌عنوان زبان مدل‌سازی نسل سوم شناخته می‌شود. این زبان برای مستندسازی قسمت‌های یک سیستم نرم‌افزاری، ساخت، توصیف ویژگی‌ها و نمایش گرافیکی توسعه داده می‌شود. پس از آشنایی با مفهوم یو.‌ام.‌ال، نویسنده در فصل دوم کتاب به توضیح نگرش شی‌ء‌ و درک شی‌‌ء‌گرایی می‌پردازد. نویسنده توضیح می‌دهد که آشنایی با شی‌ء‌گرایی برای بهره گیری از یو.‌ام‌.‌ال ضروری است. «تاریخچه‌ی شی‌ء‌گرایی»، «چرا از شی‌ء‌گرایی استفاده می‌کنیم»، «درک متدولوژی شی‌‌ءگرایی» و مفاهیم آن، «هر چیزی می‌تواند شیء باشد» و... برخی سرفصل‌های مهم دومین فصل کتاب مهندسی نرم افزار با بهره گیری از UML هستند. در پایان این فصل، چکیده‌ای از مفاهیم آن پیش روی خواننده قرار می‌گیرد.

معرفی و دانلود کتاب مهندسی نرم افزار با بهره گیری از UML

نویسنده‌ی این کتاب پس از آشنا ساختن خواننده با شی‌ء‌گرایی، روش کار با شی‌‌ء‌گرایی را به خواننده آموزش می‌دهد. به همین دلیل در فصل سوم با سرفصل‌هایی مانند مجسم سازی یک کلاس، صفت اعمال و مجسم‌سازی، مسئولیت‌ها و محدودیت‌ها، اضافه نمودن یادداشت‌ها، کلاس‌ها چه کاری انجام می‌دهند و چگونه می‌توان آن‌ها را پیدا نمود مواجه می‌شویم. چهارمین فصل از کتاب مهندسی نرم افزار با بهره گیری از UML به مبحث ارتباطات اختصاص دارد. با مطالعه‌ی فصل پنجم در جریان مفاهیم تجمع، ترکیب، واسط و محقق سازی قرار می‌گیریم. معرفی نمودار مورد کاربرد، و کار با نمودار مورد کاربرد، به‌ترتیب محتواهای اصلی فصل‌های ششم و هفتم این کتاب به‌حساب می‌آیند.

امیرمهدی هدایت فر در فصل هشتم به معرفی نمودار حالت می‌پردازد. نهمین فصل از این کتاب به نمودار توالی اختصاص دارد. نمودار همکاری، نمودار فعالیت، نمودار استقرار و درک اصول یو.‌ام.‌ال به‌عنوان برخی از دیگر سرفصل‌های کتاب پیش‌رو شناخته می‌شود.

هر فصل از کتاب مهندسی نرم افزار با بهره گیری از یو.‌ام.‌ال با سوال و جواب و آزمون به پایان می‌رساند. چنین رویکردی، این کتاب را به اثری تبدیل کرده که مفاهیم آن به‌خوبی در ذهن خواننده نقش می‌بندد. برای کامل‌شدن اطلاعات کتاب، نویسنده، سومین بخش را به ارائه‌ی جواب آزمون‌ها، ابزار مدل‌سازی یو.‌ام.‌ال و خلاصه‌ای از تصاویر اختصاص داده است.

کتاب مهندسی نرم افزار با بهره گیری از UML برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندانِ آشنایی با زبان مد‌ل‌سازی نسل سوم UML، مخاطبین اصلی این کتاب‌ به‌حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب مهندسی نرم افزار با بهره گیری از UML می‌خوانیم

تعیین موارد کاربرد
برای تحلیل موارد کاربرد مجبور به برگزاری جلسه JAD دیگری هستیم بحث در این جلسه JAD موکول به تعیین یک تحلیل‌گر برای هر مورد کاربرد است. جلسه JAD مورد کاربرد معمولاً مشکل‌ترین آن‌ها می‌باشد چون از کاربران بالقوه‌ی سیستم می‌خواهد که همانند تحلیل‌گر شوند. هرکسی در شغل خود یک خبره در آن حوزه می‌باشد و حتماً باید از این تجربه‌ی وی استفاده کرد. آن‌ها عادت به تحلیل آنچه که می‌دانند ندارند و احتمالاً جزئی از تیم طراحی نیز نبوده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول:‌ معرفی UML
فصل دوم:‌ نگرش شیء و درک شیءگرایی
فصل سوم:‌ کار با شیءگرایی
فصل چهارم: ارتباطات
فصل پنجم:‌ مفاهیم تجمع، ترکیب، واسط و محقق‌سازی
فصل ششم:‌ معرفی نمودار مورد کاربرد
فصل هفتم:‌ کار با نمودار مورد کاربرد
فصل هشتم:‌ نمودار حالت
فصل نهم:‌ نمودار توالی
فصل دهم:‌ نمودار همکاری
فصل یازدهم:‌ نمودار فعالیت
فصل دوازدهم:‌ نمودار جزء
فصل سیزدهم:‌ نمودار استقرار
فصل چهاردهم:‌ درک اصول UML
فصل پانزدهم:‌ استفاده از UML در فرآیند توسعه‌ی سیستم
فصل شانزدهم:‌ مطالعه و آموزش عملی
فصل هفدهم:‌ اجرای تحلیلی حوزه‌ی مورد بررسی
فصل هجدهم:‌ گردآوری نیاز‌‌‌‌های سیستم
فصل نوزدهم:‌ توسعه‌ی موارد کاربرد
فصل بیستم:‌ تعاملات و تغییرات حالت
فصل بیست و یکم:‌ ظاهر طراحی و استقرار
فصل بیست و دوم:‌ درک الگو‌های طراحی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهندسی نرم افزار با بهره گیری از UML
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات413
زبانفارسی
شابک978-964-354-450-8
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی کامپیوتر، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۲۰۰۰۰ ۱۰۸,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مهندسی نرم افزار با بهره گیری از UML

برای دریافت کتاب مهندسی نرم افزار با بهره گیری از UML و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.