معرفی و دانلود کتاب تحلیل اجزاء محدود با SOLIDWORKS

عکس جلد کتاب تحلیل اجزاء محدود با SOLIDWORKS
قیمت:
۸۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تحلیل اجزاء محدود با SOLIDWORKS و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تحلیل اجزاء محدود با SOLIDWORKS و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تحلیل اجزاء محدود با SOLIDWORKS

کتاب تحلیل اجزاء محدود با SOLIDWORKS اثری در حوزه‌ی مهندسی است که به قلم صبا سمنکان و نوا زرخواه به رشته‌ی تحریر درآمده است. استفاده از روش اجزاء محدود، به‌عنوان کارآمدترین ابزار تحلیل عددی برای مهندسین و ریاضی‌دانان کاربردی شناخته می‌شود. این کتاب، علاوه بر اینکه یک خودآموز نرم‌افزار است که به تحلیل درست این اجزاء و حل مسئله می‌انجامد، دید مهندسی خواننده را وسعت می‌بخشد.

درباره‌ی کتاب تحلیل اجزاء محدود با SOLIDWORKS

کتاب تحلیل اجزاء محدود با SOLIDWORKS یک کتاب آموزشی برای حل مسائل مهندسی به کمک روش عددی اجزاء محدود است. این روش، مدل را به اجزاء کوچک تقسیم می‌کند و پس از اینکه معادلات حاکم را بر هر یک از اجزاء می‌نشاند، با تجمیع اجزاء و المان‌ها، یک سیستم ماتریسی تشکیل می‌دهد تا در نهایت، مجهولات مسئله را به دست آورد. امروزه، با استفاده از تکنولوژی و رایانه‌های شخصی و همچنین، بهینه‌سازی کدهای نرم‌افزاری، استفاده از این روش آسان‌تر شده است. روش اجزاء محدود، شبیه‌سازی و حل مسئله‌های پیچیده را ممکن می‌کند و به این ترتیب، نه تنها سرعت طراحی محصولات و قطعات را بالا می‌برد، بلکه هزینه‌های ساخت و خطا را به شدت کاهش می‌دهد.

نرم‌افزار اجزاء محدود قدرت مدل‌سازی بالایی دارد و صحیح‌ترین صورت مدل‌سازی را پیاده‌سازی می‌کند. می‌توان گفت، Solidworks در واقع یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارها در این زمینه محسوب می‌شود که به دلیل قابلیت‌هایش، در شمار پرکاربردترین نرم‌افزارهای مهندسی در ایران قرار دارد. این نرم‌افزار طی چندین مرحله به شما کمک می‌کند اجزاء محدود را شبیه‌سازی کنید و به قضاوت مهندسی درستی در فرایند مدل‌سازی و پیاده‌سازی مدل در Solidworks دست یابید.
با مطالعه‌ی این کتاب، بینش مهندسی خود را تقویت کنید و از اشتباهات مرسوم و رایج فرایند شبیه‌سازی و مش‌زنی مصون بمانید. کتاب تحلیل اجزاء محدود با SOLIDWORKS یک راهنمای عملی برای یادگیری این نرم‌افزار به‌شمار می‌رود که در قالب تمرینات راهبردی و مثال‌های مختلف، به شما نشان می‌دهد چگونه می‌توانید بعد از حل مسئله، خروجی مورد نظر خود را از میان ده‌ها متغیر و نمودار استخراج کنید و اعتبار نتایج به‌دست آمده را ارزیابی کنید. باید بدانید که هر خطایی، اعتبار کار شما را زیر سؤال نمی‌برد و تشخیص برخی از خطاها، فقط با استفاده‌ی کاربر، شناسایی می‌شوند. چیزی که شایسته است به آن توجه کنید، مقایسه‌ی پاسخ عددی با پاسخ‌های تحلیلی و استناد به نتایج آزمایش‌های تجربی در اعتبارسنجی است.

برای اینکه بهترین استفاده را از کتاب تحلیل اجزاء محدود با SOLIDWORKS داشته باشید، لازم است مفاهیم علمی دروس استاتیک و مقاومت مصالح مقطع کارشناسی را بدانید و با نحوه‌ی مدل‌سازی در نرم‌افزار SW تا حدی آشنا باشید. این کتاب، همزمان با آموزش تئوری روش اجزاء محدود،به فرایند حل مسئله در نرم‌افزار را می‌پردازد و از این طریق، درک بهتری از روابط تحلیلی حاکم به دست می‌دهد.

این کتاب به کوشش انتشارات مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده است.

کتاب تحلیل اجزاء محدود با SOLIDWORKS برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب، به مهندسان مکانیک و عمران و دانشجویان مقاطع مختلف این رشته‌ها یا همه‌ی کسانی که به یادگیری بیشتر نرم‌افزار SolidWorks علاقه‌مندند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب تحلیل اجزاء محدود با SOLIDWORKS می‌خوانیم

زمانی که قطعه‌ای را مدل می‌کنید، باید از پیش برنامه داشته باشید تا بتوان آن مدل را برای شرایط بارگذاری و قیدگذاری واقعی اجزا محدود استفاده کرد. این کار در مرحله‌ی مدل‌سازی قطعه، با استفاده از خطوط و کمان‌ها برای تقسیم کردن خطوط، منحنی‌ها یا سطوح انجام می‌شود و آن در سالیدوور کز و شبیه‌سازی SW، استفاده کردن از خط تقسیم‌کننده می‌نامند.

همچنین دستور مشابهی به نام تقسیم قطعه وجود دارد که یک قطعه را به چند زیرقطعه تقسیم می‌کند. استفاده از این دستور گاهی برای تحلیل‌های اجزا محدود متققارن یا پادمتقارن، به منظور تحلیل کارآمدتر قطعه مورد نیاز است. در اینجا مفهوم تقسیم صفحات برای کنترل مش، از طریق تحلیل تنش توضیح داده خواهد شد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: روش‌های تحلیل اجزاء محدود
فصل دوم: بررسی کلی شبیه‌سازی در سالیدورکز
فصل سوم: مفاهیم تحلیل تنش
فصل چهارم: کنترل مش در شبیه‌سازی SW
فصل پنجم: تحلیل عمومی تنش سه‌بعدی
فصل ششم: تحلیل تنش صفحه‌ای
فصل هفتم: بارها و شتاب‌های دورانی
فصل هشتم: تحلیل ورق تخت
فصل نهم: تحلیل پیوسته
فصل دهم: تحلیل خرپای فضایی و قاب فضایی
فصل یازدهم: تحلیل ارتعاشات
فصل دوازدهم: تحلیل کمانش
فصل سیزدهم: تحلیل تنش حرارت
فصل چهاردهم: همانندسازی تحلیل‌های مرتبط

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تحلیل اجزاء محدود با SOLIDWORKS
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات237
زبانفارسی
شابک978-622-218-279-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تحلیل اجزاء محدود با SOLIDWORKS

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تحلیل اجزاء محدود با SOLIDWORKS

برای دریافت کتاب تحلیل اجزاء محدود با SOLIDWORKS و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.