معرفی و دانلود کتاب اصول طراحی و مدیریت دیتاسنتر

عکس جلد کتاب اصول طراحی و مدیریت دیتاسنتر
قیمت:
۸۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول طراحی و مدیریت دیتاسنتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول طراحی و مدیریت دیتاسنتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول طراحی و مدیریت دیتاسنتر

با کتاب اصول طراحی و مدیریت دیتاسنتر، صفر‌ تا صد طراحی تا اجرای یک مرکز داده‌ی کارآمد را در دست بگیرید. سید رضا روح الامینی، مهندس علوم کامپیوتری و نگارنده‌ی این کتاب آموزشی، از مبانی اولیه‌ی ذخیره‌ی اطلاعات تا ظریف‌ترین نکات تأسیس یک اتاق سرور را به شما خواهد آموخت و در باب پشتیبانی و محافظت از داده‌ها و همچنین امنیت شبکه راهکار‌های کلیدی و ارزنده‌ای در اختیارتان قرار خواهد داد.

درباره‌‌ی کتاب اصول طراحی و مدیریت دیتاسنتر

مرکز ذخیره‌ی داده‌ها یا دیتا سنتر را می‌توان قلب تپنده‌ی هر مجموعه و سازمانی دانست؛ مرکزی که طراحی هوشمندانه و همچنین محافظت دقیق از اطلاعات موجود در آن لازمه‌ی بقای سایر اعضای هر سیستم است. سید رضا روح الامینی، از کارشناسان پرسابقه‌ی حوزه‌ی امنیت شبکه، در کتاب اصول طراحی و مدیریت دیتاسنتر data center نگرش جزئی و تخصصی‌تری از ماهیت مرکز داده را به خوانندگان خود ارائه می‌دهد و علاقه‌مندان دنیای علوم کامپیوتری را قدم‌به‌قدم تا طراحی اتاق سرور کارآمد، راهنمایی می‌کند.

با آغاز انقلاب فناوری، زندگی انسان با دگرگونی بزرگی رو‌به‌رو شد؛ نوع بشر که تا به دیروز با حجم اطلاعاتی محدودی دست‌وپنجه نرم می‌کرد حالا هر ساعت و هر دقیقه با انبوه داده‌ها و اطلاعات تازه‌ای رو‌به‌رو گردیده و همین موضوع، چالش جدیدی را در راستای ذخیره‌ و محافظت از اطلاعات پدید آورده‌ است. موضوع حفاظت و طبقه‌بندی داده‌ها به‌ویژه برای سازمان‌ها و کسب‌وکار‌ها نقش جدی‌تری به خود می‌گیرد و به عبارتی بقا و پیشرفت هر مجموعه را در گرو خود دارد. از همین روست که صاحبان مجموعه‌ها، طراحی مرکزی برای بایگانی و دسته‌بندی دقیق و همچنین حفاطت از اطلاعات را در رأس کارهای خود قرار می‌دهند. مرکز ذخیره‌ی داده یا دیتا سنتر‌ها این‌روز‌ها نیز به موازات رشد فناوری شکل و شمایل تازه‌ای به خود گرفته‌اند؛ به‌صورتی که می‌توان گفت کار با دنیای داده‌ها و طراحی و راه‌اندازی یک دیتا سنتر به یک امر کاملاً تخصصی تبدیل شده و نیازمند شناخت مجموعه‌ای از اصول و استاندار‌هاست.

نویسنده‌ی کتاب اصول طراحی و مدیریت دیتاسنتر data center نتیجه‌ی سال‌ها دانش مطالعاتی و همچنین تجربه‌ی عملی خود را گرد هم آورده تا به‌طور فشرده، الفبای طراحی یک مرکز داده‌ی دقیق و کارآمد را به خوانندگان خود بیاموزد. در این مسیر شما علاوه‌بر آشنایی با ساختار اساسی و همچنین قواعد اصلی ایجاد یک دیتا سنتر، با انواع و سطوح مختلف آن، محیط فیزیکی لازم برای اجرای دیتا سنتر، کابل‌کشی و سرور‌های شبکه و همچنین مسائل مهمی همچون امنیت و پشتیبانی داده‌ها آشنا خواهید شد.

در همین راستا موضوعات پرکاربرد دیگری از جمله تفاوت‌ دیتا سنتر با اتاق رک، آسیب‌های احتمالی دیتا سنتر و مراتب محافظت از آن، نکات خرید یک سرور مناسب برای دیتا سنتر، دیتاسنتر ابری و مجازی‌‌سازی دیتا سنتر، روش‌های ذخیره‌سازی اطلاعات و ده‌ها سرفصل و عنوان خواندنی و پرکاربرد دیگر در اختیار خواننده قرار خواهد گرفت. تصاویر و جدول‌های تهیه‌شده در این خودآموز به یاری شما خواهد آمد تا تمامی مطالب را بدون چالش و ابهام بیاموزید. همچنین نویسنده با اضافه کردن یک فصل به عنوان چکیده‌ی مطالب، دسترسی سریع به خلاصه‌ای از اطلاعات را برای شما فراهم کرده و فرم برآورد تجهیز اتاق سرور که در انتهای کتاب آماده شده نیز، خوانندگان را برای ابعاد اجرایی و عملی آموزه‌ها آماده خواهد کرد. این اثر ارزشمند با تلاش‌های یکی از ناشرین حوزه‌ی کتاب‌های فنی و تخصصی یعنی موسسه‌ی فرهنگی و هنری دیباگران تهران به دست شما می‌رسد.

کتاب اصول طراحی و مدیریت دیتاسنتر برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب راهنما را به علاقه‌مندان علوم کامپیوتری و حوزه‌ی امنیت داده و شبکه پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب اصول طراحی و مدیریت دیتاسنتر می‌خوانیم

هرچند این امکان وجود دارد تا تقریباً هر نوع فضایی را با تغییر کاربری به دیتاسنتر تبدیل نمود، اما معماری ساختارمند و اصولی ساختمان دیتاسنتر از همان ابتدا نیازمند مطالعات و بررسی‌های پیچیده‌ی فنی و کارشناسی می‌باشد.

صرف نظر از مباحث مربوط به هزینه‌های اولیه لازم است تا نقاطی که برای استقرار و احداث ساختمان دیتاسنترها انتخاب می‌شوند از لحاظ جغرافیایی، پایداری لرزه‌ای و شرایط جوی هوا مورد بررسی قرار گیرند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با دیتاسنتر
فصل دوم: مشخصات مرکز داده
فصل سوم: مفاهیم و اصطلاحات تخصصی در دیتاسنتر
فصل چهارم: خرید سرور فیزیکی
فصل پنجم: امنیت مرکز داده
فصل ششم: دیتاسنترهای ابری
فصل هفتم: مجازی‌سازی دیتاسنتر
فصل هشتم: دخیره‌سازی‌های دیتاسنتر
فصل نهم: ممیزی یک دیتاسنتر
فصل دهم: چکیده‌ی فصل‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول طراحی و مدیریت دیتاسنتر
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات196
زبانفارسی
شابک978-622-218-345-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش شبکه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصول طراحی و مدیریت دیتاسنتر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اصول طراحی و مدیریت دیتاسنتر

برای دریافت کتاب اصول طراحی و مدیریت دیتاسنتر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.