معرفی و دانلود کتاب آموزش ساخت ربات تلگرام با زبان پایتون

عکس جلد کتاب آموزش ساخت ربات تلگرام با زبان پایتون
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش ساخت ربات تلگرام با زبان پایتون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش ساخت ربات تلگرام با زبان پایتون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش ساخت ربات تلگرام با زبان پایتون

مجتبی رحیمیان شوشتر در کتاب آموزش ساخت ربات تلگرام با زبان پایتون صفر تا صد استفاده از اپلیکیشن تلگرام و کاربرد زبان برنامه‌نویسی پایتون برای ربات تلگرامی را با زبانی ساده توضیح می‌دهد. این کتاب برای آنانی است که درحال برداشتن قدم‌های اولیه خود به‌سوی یادگیری زبان برنامه‌نویسی پایتون و استفاده از آن برای طراحی ربات‌های تلگرام هستند.

درباره‌ی کتاب آموزش ساخت ربات تلگرام با زبان پایتون

قابلیت‌های رایگان تلگرام برای کاربران روزبه‌روز در حال افزایش است. این اپلیکیشن با امکانات وسیعی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، موجب ایجاد زمینه‌های تخصصی می‌شود تا گروه‌های مختلف بسته به نیازشان دست به خلاقیت و ایجاد تغییر بزنند. یکی از موارد گسترده‌ی استفاده از تلگرام، به‌خصوص در ایران، استفاده از ربات‌های آن است. استفاده‌ی مکرر از ربات‌های تلگرام نیاز برای به‌وجود آمدن دانش مرتبط با آن است.

این کتاب به معنای واقعی کلمه یک کلاس آموزشی از «صفر» است. مجتبی رحیمیان شوشتر حتی دادن پیام شخصی و ساخت گروه (یعنی بدیهیات استفاده از تلگرام) را هم به‌صورت تصویری آموزش داده است. با نگاهی کلی به کتاب، می‌توان اینطور نتیجه گرفت که شاید بهتر بود مولف به‌جای بیان مقدمات و بدیهیات، که شاید با یک جستجوی ساده در گوگل هم به دست بیایند، مستقیماً به اصل مطلب می‌پرداخت و از حواشی می‌کاست، اما شاید مولف، به فراخور تجربیات خود لازم دانسته است تا جهت حفظ انسجام کتاب، مباحث را از سطح کاملاً آسان تا کاملاً تخصصی طبقه‌بندی کند.

در بخش برنامه‌نویسی، برگ برنده‌ی کتاب، آموزش مباحث تئوری و عملی در کنار هم است، به‌نحوی که مخاطب مبتدی از ازدیاد مطالب تخصصی دلسرد و ناامید نشود. دستور ساخت ربات تلگرام مرحله به مرحله بیان شده و کدنویسی هرمرحله واضح و قابل فهم است. مخاطب می‌تواند هرمرحله را همزمان با کتاب اجرا کند تا هرآنچه فراگرفته در ذهنش تثبیت شود.

مفهوم Telegram Bot API مخاطب مبتدی ممکن است گیج‌کننده به‌نظر برسد. اما این کتاب با بیان راهکارهای عملی تلاش می‌کند تا با دادن دستوراتی ساده و قبل‌فهم به کاربر، راه را برای او هموارتر کند. کاربر پس از خواندن این مبحث می‌تواند دستورات (commands) مختلفی را اجرا و با فرمت‌های مختلف کار کند.

علیرغم اینکه سطح کتاب مبتدی است، در پایان کتاب آموزش ساخت ربات تلگرام با زبان برنامه‌نویسی پایتون، مباحث پیچیده‌تر می‌شوند و مخاطب حرفه‌ای نیز از این بخش بهره خواهد برد.

این کتاب را انتشارات مؤسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

کتاب آموزش ساخت ربات تلگرام با زبان پایتون برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما آشنایی چندانی با محیط تلگرام ندارید و خواستار استفاده‌ی تخصصی از آن و چه‌بسا کسب درآمد از این راه هستید، این کتاب راهنمای تخصصی شماست.

در بخشی از کتاب آموزش ساخت ربات تلگرام با زبان پایتون می‌خوانیم

ربات ماشین یا ابزاری است با قابلیت برنامه‌ریزی توسط رایانه و قادر به انجام خودکار شماری از اعمال پیچیده. همچنین بر پایه‌ی تعریفی دیگر، ربات دستگاهی است که به‌صورت خودکار عمل می‌کند، این دستگاه جایگزین فعالیت انسانی می‌شود. ربات معمولاً یک سیستم الکترومکانیکی است که با حرکت یا فعالیت خود، مفهومی از خود را انتقال می دهد.

از آنجایی که واژه‌ی ربات هم به ربات‌های فیزیکی و هم به ربات‌های مجازی اطلاق میشود، برای ربات‌های مجازی لفظ «بات » به‌کار برده می‌شود که معمولاً به‌صورت نماد ربات‌های نرم‌افزاری هستند. هر ربات ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد و به‌طورکلی اندازه، شکل و قابلیت‌های مختلف ربات‌ها بسیار متفاوت هستند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
انواع ربات‌ها و کاربرد آن‌ها
معرفی زبان‌های برنامه‌نویسی ربات‌ها
پیش‌نیازها
آشنایی با تلگرام
معرفی زبان برنامه‌نویسیPython
آموزش Python syntax
برقراری ارتباط با ربات‌ها
معرفی ربات‌ها در تلگرام
آشنایی با دستورات botfather@
آموزش ایجاد یک ربات در تلگرام
مدیریت ربات‌ها در API
فرمان Getme
مثال کاربردی ساخت ربات در تلگرام
جمع‌بندی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش ساخت ربات تلگرام با زبان پایتون
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات141
زبانفارسی
شابک978-622-218-646-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی، کتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش ساخت ربات تلگرام با زبان پایتون

برای دریافت کتاب آموزش ساخت ربات تلگرام با زبان پایتون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.