معرفی و دانلود کتاب لقمه طلایی مفهوم و قرابت معنایی: دهم، یازدهم، دوازدهم

عکس جلد کتاب لقمه طلایی مفهوم و قرابت معنایی: دهم، یازدهم، دوازدهم
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لقمه طلایی مفهوم و قرابت معنایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لقمه طلایی مفهوم و قرابت معنایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لقمه طلایی مفهوم و قرابت معنایی: دهم، یازدهم، دوازدهم

حمیدرضا تاجیک در کتاب لقمه طلایی مفهوم و قرابت معنایی بهترین روش‌های درک معانی و مفاهیم اشعار را به دانش‌آموزان می‌آموزد، مفاهیم مهم و پرتکرار در کنکور را به شکلی طبقه‌بندی شده در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد و در نهایت با طراحی سوالاتی مشابه کنکور دانسته‌های آن‌ها را به چالش می‌کشد. این کتاب مناسب آن دسته از دانش‌آموزانی‌ست که مایلند با صرف زمانی اندک، به درصدی چشمگیر در درس ادبیات فارسی دست یابند.

درباره‌ی کتاب لقمه طلایی مفهوم و قرابت معنایی

ادبیات فارسی درس بسیار شیرینی است که درصد آن تاثیر به‌سزایی در کسب رتبه‌های خوب کنکور دارد. یکی از چالش‌های پیش‌روی دانش‌آموزان برای مطالعه‌ی این درس، حل تست‌های قرابت معنایی است. هر شعر دو جزء معنایی مختلف دارد؛ یکی ترجمه آن است که با دانستن معنای کلمات می‌توان آن را متوجه شد و دیگری مفهوم آن است که دانستنش نیازمند دانش ادبی بیشتری است. آنچه در تست‌های قرابت معنایی موردنظر است، مفهوم اشعار و شباهت آن به ابیات دیگر است.

حدود هشتاد درصد از اشعار به کار رفته در تست‌های قرابت معنایی کنکور، خارج از کتاب درسی هستند و صرفا با مطالعه‌ی دقیق کتاب درسی نمی‌توان از پس حل آن‌ها برآمد. پس چه می‌توان کرد و چطور می‌توان به درصد خوبی در این بخش رسید؟!

کتاب لقمه طلایی مفهوم و قرابت معنایی که از سوی نشر مهر و ماه نو به چاپ رسیده پر از تکنیک‌ها و روش‌هایی‌ست که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا از پس حل این تست‌ها برآیند. این کتاب که توسط حمیدرضا تاجیک تهیه و تدوین شده، متشکل از 4 بخش است.

در بخش اول نویسنده به صورت درس به درس به شرح مفاهیم و معانی اشعار کتاب فارسی دهم، یازدهم و دوازدهم رفته است، بخش دوم که یکی از مهم‌ترین بخش‌های کتاب لقمه طلایی مفهوم و قرابت معنایی نیز هست به ارائه‌ی مفاهیم پر تکرار در حوزه‌هایی مانند عشق، اخلاق، عرفان و خداوند اختصاص یافته است. بخش‌های سوم و چهارم کتاب هم شامل سوالات تالیفی و تست‌های کنکور است که دانش ادبی دانش‌آموزان را به چالش می‌کشد.

از نقاط قوت این کتاب، می‌توان به حجم کم آن و پوشش‌دهی کامل اشعار کتاب درسی اشاره کرد. این کتاب می‌تواند بهترین انتخاب برای دانش‌آموزانی باشد که مایلند با صرف زمان کم، بر تست‌های قرابت معنایی تسلط یافته و از این طریق بر رقیبان خود در کنکور برتری یابند.

درباره‌ی مجموعه‌ی لقمه‌ی طلایی مهر و ماه نو

کتاب‌های لقمه‌ی طلایی مهر و ماه نو، مجموعه‌ای جمع‌آوری شده از مهم‌ترین نکات هر درس به خلاصه‌ترین شیوه‌ی ممکن هستند که به دانش‌آموزان کمک می‌کنند با مرور و مطالعه‌ی آن‌ها به تسلط کامل‌تری نسب به دروس رسیده و به شکل غیرقابل انتظار درصدهای خود را در کنکور بالا ببرند. در این مجموعه کتاب تمام مباحث به شکل طبقه‌بندی شده تدوین و تلاش شده است که با کمک نمودارها و اشکال و جداول دانش‌آموزان را در فهم بهتر مطالب یاری دهد. از دیگر کتاب‌های این مجموعه می‌توان به «لقمه طلایی تاریخ کنکور»، «لقمه طلایی عروض و قافیه»، «لقمه طلایی اقتصاد کنکور»، «لقمه طلایی فلسفه و منطق کنکور» و... اشاره کرد.

کتاب لقمه طلایی مفهوم و قرابت معنایی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به داوطلبان کنکور رشته‌ی ریاضی، تجربی و انسانی پیشنهاد می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: معانی و مفاهیم درس‌به‌درس
مفاهیم مهم و کلیدی فارسی دهم
مفاهیم مهم و کلیدی فارسی یازدهم
مفاهیم مهم و کلیدی فارسی دوازدهم
بخش 2: مفاهیم مهم و پرتکرار
فهرست مفاهیم
حوزه‌ی عشق
حوزه‌ی اخلاق
حوزه‌ی عرفان
حوزه‌ی خداوند
حوزه‌ی پایداری و مقاومت
سایر مفاهیم کلی
بخش 3: پرسش‌های چهارگزینه‌ای
بخش 4: پاسخ‌نامه‌ی تشریحی
پیوست: سوالات کنکور سراسری 1400

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لقمه طلایی مفهوم و قرابت معنایی: دهم، یازدهم، دوازدهم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مهر و ماه نو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات369
زبانفارسی
شابک978-600-317-359-0
موضوع کتابکتاب‌های کنکور کارشناسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب لقمه طلایی مفهوم و قرابت معنایی

برای دریافت کتاب لقمه طلایی مفهوم و قرابت معنایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.