معرفی و دانلود کتاب گل‌ها، میوه‌ها و سبزیجات: شیوه‌هایی ساده برای طراحی اشکال طبیعی

عکس جلد کتاب گل‌ها، میوه‌ها و سبزیجات: شیوه‌هایی ساده برای طراحی اشکال طبیعی
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گل‌ها، میوه‌ها و سبزیجات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گل‌ها، میوه‌ها و سبزیجات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گل‌ها، میوه‌ها و سبزیجات: شیوه‌هایی ساده برای طراحی اشکال طبیعی

جیووانی سیواردی در کتاب گل‌ها، میوه‌ها و سبزیجات، تلاش می‌کند منبع آموزشی ساده و جذابی را در اختیار هنرجویانی قرار بدهد که قصد یادگیری طراحی به‌‌صورت خودآموز را دارند. مؤلف که خود یک نقاش، مجسمه‌ساز و طراح پرتره است و سال‌های زیادی از فعالیت هنری خود را وقف آموزش نقاشی و طراحی به هنرجویان تازه‌کار کرده، در این مجموعه تلاش می‌کند نتیجه‌ی سال‌ها تجربه و مهارت خود را در اختیار خوانندگان علاقه‌مند در سرتاسر جهان قرار بدهد.

درباره‌ی کتاب گل‌ها، میوه‌ها و سبزیجات

جیووانی سیواردی (Giovanni Civardi) در مقدمه‌ی کتاب گل‌ها، میوه‌ها و سبزیجات (Flowers, Fruit & Vegetables: Simple Approaches to Drawing Natural Forms) به این نکته اشاره می‌کند که طبیعت بی‌جان، اصطلاحی که مطمئناً همه با آن آشنایی داریم، سال‌هاست به یکی از مهم‌ترین شاخه‌های موضوعی هنر طراحی و نقاشی تبدیل شده اما تاکید می‌کند که همیشه چنین نبوده است. سیواردی می‌نویسد که نقاشی از طبیعت بی‌جان، تا پیش از قرن هفدهم میلادی به شکلی که امروزه با آن آشنا هستیم رواج نداشته و این موضوعات تنها به‌عنوان پس‌زمینه‌ی دیگر آثار هنری و جزئیات تابلوهای نقاشی مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند. اما پس از قرن هفدهم، هنرمندانی مانند ون‌گوگ، مونه و پیکاسو که متوجه شدند با طراحی طبیعت می‌توانند بیش از پیش، مهارت و هنر خود را در کشیدن سوژه‌های پیچیده و فرم‌های متنوع به نمایش بگذارند، توجه و علاقه‌ی خود را به این سوژه‌ها معطوف کردند و در همین راستا، به معرفی برخی از مهم‌ترین سبک‌های هنر نقاشی مانند اکسپرسیونیسم و امپرسیونیسم پرداختند.

معرفی و دانلود کتاب گل‌ها، میوه‌ها و سبزیجات

جیووانی سیواردی در کتاب گل‌ها، میوه‌ها و سبزیجات، در شرح دلیل اهمیت این سوژه‌ها در طراحی و نقاشی به این موضوع اشاره می‌کند که گل‌ها و میوه‌ها با تنوع رنگ و فرم و جزئیات بسیار، می‌توانند گزینه‌ی بی‌نظیری برای تقویت مهارت و تکنیک‌های طراحی در هنرمندان تازه‌کار باشند و آن‌ها را برای طراحی سوژه‌های پیچیده‌تری مانند چهره و بدن انسان آماده می‌کنند. از دیگر دلایل محبوبیت این موضوعات در بین هنرمندان تازه‌کار می‌توان به دسترس‌پذیر بودن و فراوانی این سوژه‌ها در جهان اطراف اشاره کرد، که فرصت مطالعه و ترکیب‌بندی‌های بی‌شمار را برای هنرمندان فراهم می‌کند. سیواردی در ادامه به این موضوع اشاره می‌کند که دو روش کاملاً متفاوت در طراحی طبیعت بی‌جان وجود دارد که تکمیل‌کننده‌ی یکدیگر هستند: روش علمی و روش هنری طراحی. به زعم جیووانی سیواردی حتی اگر به مطالعات گیاه‌شناسی و یادگیری طراحی علمی علاقه‌ای ندارید، آغاز یادگیری طراحی طبیعت با سبک علمی می‌تواند باعث غنای سبک هنری شما و توجه بیشترتان به سوژه، به‌عنوان یک هنرمند بشود.

جیووانی سیواردی در کتاب گل‌ها، میوه‌ها و سبزیجات به آموزش طراحی با ابتدایی‌ترین و بهترین ابزار طراحی، یعنی کاغذ و مداد می‌پردازد اما ادعا می‌کند که هنرجویان می‌توانند با ترکیب مهارت‌های آموزش داده شده در این کتاب با تحلیل‌های رنگ و تکنیک، آموزش‌های کتاب را به سادگی با دیگر ابزارها، مانند مداد رنگی یا آبرنگ پیاده کنند. او در ادامه به معرفی مختصر ابزارها، تکنیک‌ها و مفاهیم ضروری در آموزش طراحی طبیعت بی‌جان می‌پردازد و سپس به تشریح تعدادی از عناصر و مفاهیم کاربردی در این زمینه، مانند پرسپکتیو، ترکیب‌بندی، آناتومی گیاهی و نورپردازی دست می‌زند. در ادامه‌ی مطالب کتاب با آموزش قدم به قدم و ساده‌ی طراحی گل‌ها، میوه‌ها و سبزیجات با معرفی نمونه‌های طراحی متنوع در این زمینه همراه می‌شویم. کتاب پیش رو، به دلیل سادگی مفاهیم، راهکارها و ابزارهای معرفی شده‌اش، می‌تواند بهترین انتخاب برای آشنایی با طراحی و نقاشی برای هنرجویان تازه‌کار باشد.

کتاب گل‌ها، میوه‌ها و سبزیجات به قلم جووانی سیواردی و ترجمه‌ی ایرج شیرنژاد از طرف انتشارات برگ نگار در اختیار مخاطبان فارسی زبان قرار گرفته است.

در نکوداشت‌ کتاب گل‌ها، میوه‌ها و سبزیجات

  • نویسنده در این کتاب، دامنه‌ی گسترده‌ای از سوژه‌ها را به‌دقت و به‌وسیله‌ی مداد به تصویر می‌کشد و موضوعاتی مانند نورپردازی، ترکیب‌بندی و ساختار را هم در این آموزش‌ها دخیل می‌کند. ادامه‌ی مطالب کتاب گل‌ها، میوه‌ها و سبزیجات از نمونه‌های طراحی‌ای تشکیل شده که به‌خوبی قدرت تصویرسازی با خط، سایه و هاشور را به تصویر می‌کشد. (آرتیست)

کتاب گل‌ها، میوه‌ها و سبزیجات برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب گل‌ها، میوه‌ها و سبزیجات به تمام هنرجویان تازه‌کار و علاقه‌مندان به هنر طراحی و نقاشی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب گل‌ها، میوه‌ها و سبزیجات: شیوه‌هایی ساده برای طراحی اشکال طبیعی می‌خوانیم

چگونه ببینیم

فرقی نمی‌کند که موضوع شما گل، میوه و یا سبزیجات باشد، روش یادگیری دیدن (نه صرفاً نگاه کردن ساده) همیشه یکسان است: مشاهده، درک و تفسیر. برای هنرمندان، مشاهده به معنی بررسی بصری موضوع و دنبال کردن حس کنجکاوی برای دیدن آنچه غیرمعمول یا استثنایی است؛ درک به معنی بررسی یک موضوع به روشی علمی اما با نگاهی حساس و هنری؛ و تفسیر به معنای افزایش شدت احساسات برای برقراری ارتباط خالقانه است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
شروع کنید
پرسپکتیو
ترکیب‌بندی
آناتومی گیاهی
ساختار
نورپردازی
مراحل یک طراحی
دفتر طراحی گیاهی: گل‌ها
دفتر طراحی گیاهی: میوه
دفتر طراحی گیاهی: سبزیجات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گل‌ها، میوه‌ها و سبزیجات: شیوه‌هایی ساده برای طراحی اشکال طبیعی
نویسنده
مترجمایرج شیرنژاد
ناشر چاپیانتشارات برگ نگار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات65
زبانفارسی
شابک978-964-7352-60-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گل‌ها، میوه‌ها و سبزیجات

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب گل‌ها، میوه‌ها و سبزیجات

برای دریافت کتاب گل‌ها، میوه‌ها و سبزیجات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.