معرفی و دانلود کتاب پولیپ

عکس جلد کتاب پولیپ
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پولیپ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پولیپ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پولیپ

کتاب پولیپ، یک فیلم‌نامه‌ی سینمایی به قلم نویسنده‌ی ایرانی امیر ماهرو است. ماجرای این فیلم‌نامه در دهه‌ی هفتاد و در فضای تهران روایت می‌شود. علی‌بابا شخصیت اصلی فیلم‌نامه، در یک باجه‌ی کوچک بلیط‌فروشی در کنار ایستگاه اتوبوس کار می‌کند. او به یک مشکل به‌ظاهر کوچک اما درحقیقت بزرگ و مصیبت‌بار دچار است. علی‌بابا پلیپ بینی دارد و این اختلال نه‌تنها راه تنفس او بسته، بلکه راه رسیدن به آرزو‌های دور‌ودراز و عشق شیرینش را نیز مختل کرده است.

درباره‌‌ی کتاب پولیپ

علاقه‌مندان به دنیای ادبیات نمایشی و فیلم‌نامه می‌توانند در اثر تازه‌ی نویسنده‌ی ایرانی، امیر ماهرو، شاهد نمونه‌ی ویژه‌ای از این سبک روایی باشند. کتاب پولیپ، یک فیلم‌نامه‌ی سینمایی بلند است که با سبک و سیاق خاص این نویسنده، در بستر فرهنگ جامعه‌ی ایران دهه‌ی هفتاد و در دل شلوغی‌های شهر تهران روایت می‌شود.

داستان پولیپ، با صدای شخصیت اصلی آن یعنی علی‌بابا آغاز می‌شود و با روایت اوست که گره داستان آهسته و پیوسته برای خواننده روشن‌تر می‌گردد. در ادامه‌ی صفحات فیلم‌نامه‌ی پولیپ، با شخصیت‌های دیگر ماجرا از جمله شیرین آشنا می‌شویم و هرچه با کتاب پیش می‌رویم، به ظرافت قلم نویسنده در انتخاب دیالوگ‌ها و پس‌وپیش کردن واژه‌ها بیشتر پی می‌بریم. علی‌بابا، قهرمان کتاب پولیپ به مشکل پولیپ بینی دچار است؛ اما این مشکل بیش از چیزی که تصور می‌کنیم زندگی و حتی آینده‌ی او را تحت‌تأثیر خود قرار داده است. علی‌بابا عاشق شیرین بیست و سه ساله است؛ اما برای رسیدن به این عشق شیرین باید ابتدا مشکل پولیپ بینی خود را حل کند. علی‌بابا ماجرای این مشکل عجیب و بزرگ را از روزی که به همراه شیرین در یک باجه‌ی کوچک بلیط‌فروشی نشسته‌اند، آغاز می‌کند.

کتاب پولیپ نمونه‌ی خوبی برای آشنایی مخاطبان با تکنیک‌های مختلف روایی و شیوه‌ی دیالوگ‌نویسی در فیلم‌نامه است. امیر ماهرو، نگارنده‌ی این فیلم‌نامه، نه‌تنها در فضاسازی محیط‌های گوناگون خوب عمل کرده، بلکه در خلق حال و هوا و موقعیت‌های احساسی مختلف نیز هنرمندی ویژه‌ای به خرج داده است. نویسنده‌ی کتاب پولیپ همچنین توانسته با دادن لحن و بیان اختصاصی به هر یک از کارکترهای فیلم‌نامه، شخصیت مستقلی به آن‌ها ببخشد و ارتباط عمیقی میان مخاطب با ماجرای فیلم‌نامه برقرار کند.

امیر ماهرو از فیلم‌نامه‌نویسان و نمایشنامه‌نویسان خوب این سال‌های ادبیات است، از او آثار دیگری همچون «پشت ابرها شهریست»، «تلخ اما شیرین»، و «ازدواج نادر با شیرین» نیز در سال‌های اخیر به چاپ رسیده است. کتاب پولیپ نیز از دیگر آثار خواندنی این نویسنده است که با تلاش انتشارات هنرمندان طره خیال به دست علاقه‌مندان می‌رسد.

کتاب پولیپ برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبان جهان فیلم و فیلم‌نامه و دنبال‌کنندگان هنر‌های نمایشی از خواندن این اثر لذت می‌برند. همچنین دانشجویان رشته‌های سینما و می‌توانند با مطالعه‌ی این ماجرای پرکشش مهارت‌های نوشتاری خود را گسترش دهند.

در بخشی از کتاب پولیپ می‌خوانیم

بتول با عصبانیت در حالی که غرولند می‌کند و زیر لب به زمین و زمان بدو بیراه می‌گوید محتوی کیف دستی‌اش را روی پاهایش جایی که حاجی شُهره بتواند ببینند، خالی می‌کند. چند کتاب ادعیه، دفترچه‌ی تلفن، پنجۀ بوکس، تسبیح، یک جانماز کوچک و یک نصفه پاره آجر را می‌بینیم که نگاه حاجی‌شُهره روی پاره آجر می‌ماند. بتول حالا بدنبال چیزی در ته کیفش است.
بتول: وای یا خدا کیفم؟ زدن بی‌شرفا
حاجی شُهره با نگرانی نگاهش می‌کند.
حاجی شُهره: خوب بگرد ایشاالله پیدا می‌شه...
بتول: ایناهاش... خدایا شکرت
حاجی شُهره هم خدا را شکر می‌کند.
بتول: ‌ای مُرده‌شور بی‌کسی رو بِبَرن، تو کیفِ زن‌های مَردم رُژ و خط لب، تو کیف منم پنجه بوکس و پاره آجر...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پولیپ
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات هنرمندان طره خیال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات167
زبانفارسی
شابک978-622-90898-0-4
موضوع کتابکتاب‌های فیلمنامه اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پولیپ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پولیپ

برای دریافت کتاب پولیپ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.