معرفی و دانلود کتاب نگاهی آینده پژوهانه به شکاف نسل‌ها

عکس جلد کتاب نگاهی آینده پژوهانه به شکاف نسل‌ها
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نگاهی آینده پژوهانه به شکاف نسل‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نگاهی آینده پژوهانه به شکاف نسل‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نگاهی آینده پژوهانه به شکاف نسل‌ها

کتاب نگاهی آینده پژوهانه به شکاف نسل‌ها نوشته‌ی فردین شورج و سروش سردشتی، کتابی علمی درباره‌ی تفاوت‌های بین نسلی و تغییرات نسل‌ها است که اگر به درستی مدیریت نشود، به انقطاع میان‌نسلی می‌انجامد. این کتاب تأثیر عوامل مختلف از جمله علم، هوش و شرایط را بر هر نسل، تغییرات و تفاوت نسل‌ها در جهان و ایران و تغییراتی که نسل‌های آینده‌ خواهند داشت، بررسی می‌کند.

درباره‌ی کتاب نگاهی آینده پژوهانه به شکاف نسل‌ها

عبارت شکاف بین نسل‌ها را زیاد شنیده‌ایم. جوان‌تر که بودیم، بعضی اوقات احساس می‌کردیم که به عنوان سلاحی در مقابلمان استفاده می‌شود؛ به شکلی که انگار، بزرگترها به عنوان عبارتی برای نشان دادن بی‌تعهدی ما نسبت به سنت‌ها، افکار و روش زندگی آن‌ها استفاده می‌کردند. به عنوان یک پدر و مادر یا فرد بزرگسال، احتمالا حالا حس می‌کنیم شکاف میان نسل‌ ما با نسل‌های بعدی، بسیار بزرگ و عمیق است. نمی‌توانیم بسیاری از رفتارها و کارهای نسل‌های بعدی را درک کنیم. برای سبک زندگی‌شان به شدت نگرانیم و جایگاه اخلاقیات و معنویات در زندگی‌شان مضطربمان می‌کند. احتمالا این اضطراب، در آینده‌ای نزدیک بیشتر می‌شود چرا که این روزها، تفاوت سنی بین نسل‌های مختلف بسیار کمتر شده است. در حالی که قدیم‌ترها، مادر و پدر و فرزند از دو نسل متمایز بودند، این روزها، شاید حتی خواهر و برادری با پنج سال اختلاف سن، تفاوت نسلی را بین خود احساس کنند. به همین دلیل، شاید بهتر باشد، کتابی عمیق و علمی درباره‌ی شکاف نسل‌ها و تغییراتی که در آینده برای نسل‌ها اتفاق می‌افتد بخوانیم، تا نگاهی عاقلانه‌تر نسبت به این پدیده‌ی مهم داشته باشیم. کتاب نگاهی آینده پژوهانه به شکاف نسل‌ها نه فقط درباره‌ی تفاوت نسل‌ها در جهان، که درباره تغییرات نسل‌ها در ایران نیز، مطالب علمی ارزشمندی ارائه می‌دهد.

دکتر فردین شورج و مهندس سروش سردشتی در کتاب نگاهی آینده پژوهانه به شکاف نسل‌ها،‌ این مسئله را فقط از جنبه‌ی نظری بررسی نمی‌کنند، بلکه نگاهی کاربردی به آن دارند و برای کمک به حل مسائل مرتبط با نسل‌های امروز و آینده، این اثر را پدید آورده‌اند.

کتاب حاضر برای همه‌ی کسانی که دغدغه‌ی آینده را دارند جذاب خواهد بود. همین‌طور سیاستگذاران، مدیران و افرادی که به نوعی، با تصمیماتشان بر انسان‌ها در نسل‌های امروز و آینده اثر خواهند گذاشت، باید این کتاب را بخوانند.

در ابتدای کتاب نگاهی آینده پژوهانه به شکاف نسل‌ها به توضیح تأثیر علم بر نسل‌های مختلف، مفاهیم جهانی شدن و کاهش فاصله ارتباطات پرداخته می‌شود. فصل دوم کتاب به موضوع هوش، لزوم و کاربردهای مدیریت هوش، هوش مدیریتی و... اختصاص دارد. در فصل سوم، تغییرات نسل بشر در دوره‌های مختلف از نظر علمی و اقتصادی مطالعه می‌شود و ویژگی‌های هر نسل و همین طور نسل‌های آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد. نویسندگان در فصل چهارم کتاب، همه‌ی نکات گفته شده در فصول قبل را به صورت کاربردی در مورد نسل‌های مختلف جامعه‌ی ایران به کار می‌بندد و جامعه ایران را از منظرهای مختلف مطالعه می‌کند. فصل ششم نیز به بررسی آرای آینده‌پژوهان بزرگ جهان در زمینه‌ی نسل‌های آینده می‌پردازد و همه‌ی چیزهایی را که دوست داریم درباره‌ی دیدگاه نسل‌های آینده درباره‌ی جهان و بهره‌برداری از آن بدانیم پیش‌بینی می‌کند.

کتاب حاضر را انتشارات نمای علم به چاپ رسانده و منتشر کرده است.

کتاب نگاهی آینده پژوهانه به شکاف نسل‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب نگاهی آینده پژوهانه به شکاف نسل‌ها برای همه‌ی کسانی که دوست دارند اطلاعاتی علمی درباره‌ی شکاف نسل‌ها داشته باشند، بسیار مناسب است. همین‌طور، کتاب حاضر می‌تواند نگاهی ژرف‌تر و گسترده‌تر از امروز و آینده را به سیاستگذاران و تصمیم‌گیرندگان رده بالای سیاسی و اقتصادی، اهدا کند.

در بخشی از کتاب نگاهی آینده پژوهانه به شکاف نسل‌ها می‌خوانیم

در سال 2001 ماکس وبر موضوعی را درباره سازمان‌های چند ملیتی پیش کشید که در آن دو فرهنگی که ارزش‌ها و باورهای متفاوتی دارند، به هم برخورد می‌کنند. در قرن 21، وجود گروه‌های سنی مختلف، که خواسته‌ها، تجربه‌ها و نیازهای متفاوتی دارند، باعث شده که مدیریت اختلاف نسل‌ها در سازمان اهمیت بالایی پیدا کند. این که چطور می‌توان نسل‌های مختلف حاضر در یک سازمان را مدیریت کرد، مسئله مهم و با اهمیتی است که باید علاوه بر شناخت تغییر فرهنگ‌ها و ملل مختلف به چگونگی اختلاف نسل‌های بیبی بومر، ایکس، وای، زد پی برد. چنانچه این شناخت ایجاد نشود به دلیل تغییر نگرش، خواسته‌ها و عملکرد هرکدام از این نسل‌ها و در نتیجه ایجاد شکاف بین این نسل‌ها مشکلات غیر قابل حلی را برای سازمان‌ها ایجاد خواهد کرد.

از نظر روان‌شناختی، خواسته‌ها، دیدگاه‌ها و سلیقه هر نسل با نسل دیگر متفاوت است. تحولی که باعث می‌شود در طول زمان همه چیز تغییر کند، نسل‌های متفاوتی را هم رشد می‌دهد و اکنون این تفاوت نسل‌ها بیشتر از قبل حس می‌شود. خطری که وجود دارد، خطر گسست نسل‌ها است. گسست نسل یعنی از لحاظ جغرافیایی، احساسی، ارزشی و… نسل‌ها از همدیگر دور می‌شوند و یکدیگر را نمی‌توانند درک کنند. عدم درک متقابل نسل‌ها حاصلی جز ناکارآمدی سازمان‌ها نخواهد داشت. لذا در این کتاب به بررسی خصوصیات نسل‌ها در سازمان می‌پردازیم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار: چرا بنویسیم؟
مقدمه نویسندگان
فصل اول: کلیات و مفاهیم
مقدمه فصل اول
تاریخ انسان
مفهوم علم و تاریخچه آن
علم چیست؟
کارکردهای علم
پیشرفت علم در غرب
آشنایی با نسل‌های مختلف و تفاوت آن‌ها با یکدیگر
دلایل آشنایی با نسل‌های بشری
نام‌گذاری نسل‌ها بر اساس سال تولد
وضعیت نسل‌های فرهنگی در ایران
شناخت انواع هوش انسانی
فصل دوم: مدیریت تغییر و هوش نسل z
مدیریت تغییر
مدیریت تغییر چیست؟
مدیریت تغییر در گذشته
سطوح مدیریت تغییر
فرایند مدیریت تغییر
تأثیر هوش بر مدیریت تغییر
بهره هوشی
رابطه انواع هوش
چگونگی تغییر موفقیت‌آمیز
ضرورت مدیریت تغییر و بهبود سازمان
معنی و مفهوم بهبود سازمان
هدف‌های برنامه‌های بهبود سازمان
مدیریت تغییر امری الزامی است
علاقه به تغییر
فصل سوم: نسل‌های اقتصادی
مقدمه
سیرتحول توسعه زندگی بشر
تاریخچه اقتصاد در عصر کشاورزی
ارتباطات در عصر کشاورزی
انقلاب موج دوم
اختراعات مهم در طول انقلاب فناوری
نتیجه موج دوم (عصر صنعتی)
منبع تأمین انرژی موج دوم
تقسیم وظایف در موج دوم
مفهوم موج سوم
جایگاه الکترونیک
نتیجه موج سوم
تاریخچه انقلاب صنعتی
مفاهیم اصلی انقلاب صنعتی چهار
ارکان انقلاب صنعتی چهارم و آینده بهره‌وری و رشد سازمان‌ها
کاربردهای موج چهارم انقلاب صنعتی
چالش‌های انقلاب صنعتی چهارم
مزایای انقلاب صنعتی چهارم
ستون‌های صنایع جدید در انقلاب صنعتی چهارم
انقلاب صنعتی پنجم
تحقق انقلاب صنعتی پنجم
انقلاب صنعتی پنجم مرکز توجه بشر
تأثیر فناوری 5G
فناوری بدون کاغذ
انقلاب صنعتی پنجم نیاز اصلی همگان
فصل چهارم: نسل‌های بشری براساس سال تولد
مقدمه
تعریف نسل
انواع نسل‌ها بر اساس تئوری استراوس-ها و
خصوصیات نسل‌های بشری از منظر مدیریتی
نسل‌های فرهنگی در ایران
مفهوم نسل
تفاوت نسل‌ها
نسل‌هاى فرهنگی ایران
دهه چهلی‌ها
دهه پنجاهی‌ها
دهه شصتی‌ها
دهه هفتادی‌ها
دهه هشتادی‌ها
نگاه نسل زد ایرانی به انقلاب و مذهب
دهه نودی‌های ایران
وظیفه والدین در مقابل فرزندان نسل آلفا
نحوه مدیریت اختلاف نسل‌های بیبی بومر، ایکس، وای و زد
منابع و مواخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نگاهی آینده پژوهانه به شکاف نسل‌ها
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات نمای علم
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات198
زبانفارسی
شابک978-622-8005-14-0
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نگاهی آینده پژوهانه به شکاف نسل‌ها

برای دریافت کتاب نگاهی آینده پژوهانه به شکاف نسل‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.