معرفی و دانلود کتاب مرجع کاربردی پرینتر سه بعدی

عکس جلد کتاب مرجع کاربردی پرینتر سه بعدی
قیمت:
۱۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرجع کاربردی پرینتر سه بعدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرجع کاربردی پرینتر سه بعدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرجع کاربردی پرینتر سه بعدی

کتاب مرجع کاربردی پرینتر سه بعدی، همه‌ی اطلاعاتی را که درباره‌ی پرینترهای سه‌بعدی نیاز دارید، به شما ارائه می‌دهد. از معرفی انوع پرینتر سه‌بعدی، تا نحوه‌ی کار با آن، چگونگی ساخت پرینتر سه‌بعدی، نحوه‌ی طراحی در نرم‌افزار‌های مختلف برای این نوع پرینتر و...، همه با جزئیات و مرحله به مرحله در این کتاب تشریح شده‌اند.

درباره‌ی کتاب مرجع کاربردی پرینتر سه‌بعدی

پرینتر سه بعدی، دستگاهی است که می‌تواند اشیاء را به صورت سه‌بعدی طراحی و ایجاد کند. این دستگاه‌ها معمولاً با استفاده از تکنیک‌هایی مانند چاپ افزایشی، لایه‌لایه مواد را به هم متصل می‌کنند تا یک شیء سه‌بعدی بسازند که به این فرآیند «چاپ سه‌بعدی» می‌گویند. پرینتر سه‌بعدی در دنیای علم و صنعت امروز، کارکردهای فراوانی دارد. ساخت مدل‌های اولیه، قطعات صنعتی خاص و پیچیده که با روش‌های سنتی امکان‌پذیر نیست، پروتز‌های سفارشی‌، مدل‌های آناتومیک یا حتی بافت‌های زنده در پزشکی، ساخت جواهرات با طراحی پیچیده، لوازم خانگی، لوازم یدکی و... فقط تعدادی از کارکردهای رو‌به‌افزایش پرینترهای سه‌بعدی هستند. در نتیجه، خواندن کتاب مرجع کاربردی پرینتر سه‌بعدی که اطلاعات جامع و همه‌جانبه‌ای را از این تکنولوژی درحال‌توسعه به ما ارائه می‌دهد، بسیار کاربردی خواهد بود.

گروه مؤلفان انتشارات نبض دانش، که چاپ کتاب مرجع کاربردی پرینتر سه‌بعدی را بر عهده داشته است، همه‌ی نکات ریز و درشت مرتبط با پرینتر سه‌بعدی را در این کتاب جمع‌آوری کرده‌اند. در فصول ابتدایی، پرینتر سه‌بعدی و انواع آن معرفی می‌شود. نحوه‌ی کار با پرینتر سه‌بعدی و حل مشکلات احتمالی در فرآیند کار، بخش دیگری از این کتاب است. در بخش‌ بعدی، راهنمای بسیار خوبی برای خرید پرینتر سه‌بعدی بر اساس نیاز مخاطب ارائه شده و مراحل ساخت پرینتر سه‌بعدی با همه‌ی جزئیات توضیح داده می‌شود. نحوه‌ی طراحی برای پرینترهای سه‌بعدی با سه نرم‌افزار سالید ورکس، Sketch Up و CATIA و همه‌ی جزئیاتی که باید دراین‌باره بیاموزید بخش دیگری از کتاب است. فصول دیگر به نحوه‌ی ساخت موارد مختلف با پرینتر سه‌بعدی، پرداخت سطح، اتصال قطعات، رنگ کردن و... اختصاص دارد. عیب‌یابی پرینتر سه‌بعدی، قالب‌گیری سه‌بعدی، حل مشکل تاب‌خوردگی قطعات و... نیز از دیگر مباحث مطرح‌شده در کتاب مرجع کاربردی پرینتر سه‌بعدی هستند.

با توجه به مطالب ارائه‌شده در کتاب می‌توان به‌راحتی گفت که نام اثر بسیار هوشمندانه انتخاب شده است؛ چرا که هر سؤال و مسئله‌ای درباره‌ی به پرینتر سه‌بعدی داشته باشید، می‌توانید جواب آن را در این اثر پیدا کنید. همین‌طور نویسندگان در ابتدای کتاب، سایتی را معرفی کرده‌اند تا بتوانید ابزارها و تجهیزاتی را که برای ساخت پرینتر با استفاده از کتاب نیاز دارید از آنجا تهیه کنید. عکس‌های رنگی متعدد، توضیحات ساده و قابل فهم، راهنمایی‌های گام‌به‌گام تصویری و... از دیگر ویژگی‌های مثبت کتاب مرجع کاربردی پرینتر سه‌بعدی است.

این اثر را انتشارات نبض دانش چاپ و منتشر کرده است.

کتاب مرجع کاربردی پرینتر سه‌بعدی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب مرجع کاربردی پرینتر سه‌بعدی برای همه‌ی کسانی که به کار با پرینتر سه بعدی و صنایع مرتبط با آن علاقه‌مند هستند، بسیار کاربردی است.

در بخشی از کتاب مرجع کاربردی پرینتر سه بعدی می‌خوانیم

اسکچ آپ یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارها برای پرینتر سه‌بعدی است. کار با این نرم‌افزار هم بسیار ساده است. حتماً به شما توصیه می‌کنیم که اگر در اول راه پرینت سه‌بعدی هستید، از این نرم‌افزار استفاده کنید. از این نرم‌افزار عموماً برای انجام طراحی‌های معماری استفاده می‌شود؛ ولی شما برای طراحی‌های دیگر هم می‌توانید به‌راحتی از آن استفاده کنید؛ مثلاً می‌توانید یک افزونه (extension) را روی این نرم‌افزار نصب کنید که طراحی‌های شما را به صورت stl و یا obj خروجی بگیرد. این یعنی مدل‌های شما به راحتی قابل پرینت خواهند بود.

فهرست مطالب کتاب

1) آشنایی با انواع پرینتر سه‌بعدی
2) از طراحی تا ساخت یک قطعه
3) 10 نکته که باید قبل از خرید پرینتر سه‌بعدی بدانید
4) 10 مشکل رایج در پرینت سه‌بعدی
5) آموزش ساخت پرینتر سه‌بعدی با کمترین هزینه
6) ساخت یک پرینتر سه‌بعدی ساده و ارزان‌قیمت
7) با ساده‌ترین وسایل قطعه پرینت سه‌بعدی خود را متحول کنیم
8) 5 نکته پرینت سه‌بعدی که در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند
9) آموزش طراحی برای پرینت سه‌بعدی در Sketch Up
10) آموزش سالیدورکس برای پرینت سه‌بعدی
11) طراحی با Catia
12) 8 نکته در مورد فرمت STL
13) مهم‌ترین نکات برای یک طراح پرینتر سه‌بعدی
14) پرداخت سطح و سمباده‌زنی حرفه‌ای قطعات پرینت سه‌بعدی
15) چسباندن حرفه‌ای قطعات پرینت سه‌بعدی
16) رنگ کردن حرفه‌ای قطعات پرینت سه‌بعدی
17) حل مشکل تاب‌خوردگی قطعات
18) عیب‌یابی پرینتر سه‌بعدی
19) راهنمای پیچ کردن قطعات پرینت‌شده
20) قالب‌گیری سیلیکونی قطعات پرینت سه‌بعدی
21) ضمیمه: ABS یا PLA کدام‌یک؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرجع کاربردی پرینتر سه بعدی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات254
زبانفارسی
شابک978-600-8871-69-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سخت افزار
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مرجع کاربردی پرینتر سه بعدی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مرجع کاربردی پرینتر سه بعدی

برای دریافت کتاب مرجع کاربردی پرینتر سه بعدی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.