معرفی و دانلود کتاب صوتی زنان کوچک، رویاهای بزرگ: املین پنک هرست

عکس جلد کتاب صوتی زنان کوچک، رویاهای بزرگ: املین پنک هرست
قیمت:
۲۸۵۰۰ ۱۹,۹۵۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زنان کوچک، رویاهای بزرگ: املین پنک هرست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زنان کوچک، رویاهای بزرگ: املین پنک هرست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زنان کوچک، رویاهای بزرگ: املین پنک هرست

کتاب صوتی زنان کوچک، رویاهای بزرگ: املین پنک هرست اثر لیزبت کیسر به یکی از زنان مهم و یکی از قهرمانان کلیدی در تاریخ مدرن می‌پردازد. امیلی پنک هرست توانست کمپینی برای حقوق برابر زنان با مردان را آغاز کند که عاقبت توانست حق رأی زنان را به تصویب مجلس بریتانیا برساند. او مجبور بود سخت کار کند و درآمد خود را خرج دخترانش کند؛ اما به تدریج در میان زنان جهان نیز شناخته شد.

درباره‌ی کتاب صوتی زنان کوچک، رویاهای بزرگ: املین پنک هرست

قهرمان در تاریخ، پیشینه‌ای طولانی دارد و به جهان باستان بازمی‌گردد، مثلاً در یونان باستان، افرادی که در مسابقات ورزشی به جایگاه اول می‌رسیدند در جامعه تبدیل به قهرمان می‌شدند. همچنین شاعران نیز مسابقه داشتند و هر کس که در این مسابقات به مدال طلا می‌رسید در میان قشر کتابخوان و اهل فرهنگ تبدیل به قهرمان می‌شد. املین پنک هرست هم قهرمانان زنان مدرن است.

جوزف کمبل که یک اسطوره‌شناس بزرگ آمریکایی بود، اعتقاد داشت قهرمان کسی است که خودش را وقف دیگران می‌کند. او باید ایثار کند تا بتواند زندگی دیگران را نجات دهد. قهرمان کسی است که دعوت به سفری قهرمانی می‌شود و باید با دشمنان زیادی مبارزه کند. از این نظر، املین پنک هرست یک زن قهرمان است که با مردان و قوانین سنتی مبارزه کرد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی زنان کوچک، رویاهای بزرگ: املین پنک هرست

لیزبت کیسر (Lisbeth Kaiser) این‌بار در کتاب زنان کوچک، رویاهای بزرگ: املین پنک هرست (Emmeline Pankhurst) به‌طور خلاصه به زندگی زنی می‌پردازد که زندگی خودش را وقف آزادی زنان دیگر کرد. او در جامعه‌ی علم‌باور قرن نوزدهم رشد کرد و در ابتدای قرن بیستم توانست قدرت زیادی به زنان آزادی‌خواه بدهد. او کسی بود که اتحادیه‌ی حق رأی زنان را برای اولین‌بار در تاریخ بنیان گذاشت.

شاید برایتان عجیب باشد که املین پنک هرست می‌خواست عضو احزاب سیاسی به‌ویژه احزاب مثلاً پیشروی کارگری شود؛ اما او را به خاطر جنسیتش رد می‌کردند. املین پنک هرست در سال 1879 با ریچارد مردسن (دوست نزدیک جان استوارت میل) ازدواج کرد و پس ازمرگ او، توانست اولین اتحادیه‌ی سیاسی زنان را بنیان بگذارد. رویکرد شوهر لیبرال و خود املین پنک هرست چپ‌گرا، معطوف به آزادی بود، مخصوصاً آزادی زنان.

شاید امروز باورتان نشود که زنان برای هر کاری که در جامعه می‌کنند مبارزه کرده‌اند. آن‌ها نمی‌توانستند به سر کار بروند و حقوق بگیرند؛ نمی‌توانستند در انتخابات نامزد یک گروه سیاسی شوند و حتی حق رأی نداشتند و نمی‌توانستند در انتخابات شرکت کنند؛ آن‌ها نمی‌توانستند وکیل و قاضی شوند؛ آن‌ها نمی‌توانستند مربی ورزش شوند؛ آن‌ها نمی‌توانستند بدون اجازه‌ی مردان خانواده حتی وارد عرصه‌ی هنر شوند. زنان برای رسیدن به تمام این خواسته‌ها مبارزه‌های طولانی‌مدتی را انجام داده‌اند.

گویندگی کتاب زنان کوچک، رویاهای بزرگ: املین پنک هرست نوشته‌ی لیزبت کیسر و ترجمه‌ی زهره زاهدی را فرزانه فائزی انجام داده که از سوی انتشارات جیحون منتشر شده است.

جوایز و افتخارات کتاب زنان کوچک، رویاهای بزرگ: املین پنک هرست

  • کتاب پرفروش بین‌المللی
  • حضور در لیست کتاب‌های ALA's Amelia Bloomer

درباره‌ی مجموعه‌ی زنان کوچک، رویاهای بزرگ

مجموعه‌ی حاضر که اثر لیزبت کیسر است به زنانی می‌پردازد که تبدیل به قهرمانان تاریخ مدرن شدند. آن‌ها برای حقوق زنان مبارزه کردند و در آخر توانستند زندگی بهتری را برای زنان رقم بزنند. خواندن کتاب‌های تاریخی و زندگی‌نامه‌ای همیشه در میان خوانندگان کتاب طرفداران خودش را داشته است. اخیراً نویسندگان کاربلدی مثل لیزبت کیسر به نوشتن زندگی‌نامه‌ی زنان بزرگ تاریخ به صورت ساده و روان برای کودکان ‌می‌پردازند. این امر می‌تواند در بالا رفتن هوش اجتماعی کودکان بسیار کارساز شود.

نکوداشت‌های کتاب زنان کوچک، رویاهای بزرگ: املین پنک هرست

  • مجموعه‌ای از تلنگرهای عاطفی و حسی در این کتاب وجود دارد. (اینترتیمنت ویکلی)
  • این کتاب مردم کوچک با رویاهای بزرگ را تشویق می‌کند. (کرکوس)
  • کتابی برای آموزش حرکت و مبارزه، با الهام گرفتن از سرگذشت زنانی که بر مشکلات غلبه کردند و رویاهای بزرگ کودکی‌شان را ساختند. (تورنتو استار)

کتاب صوتی زنان کوچک، رویاهای بزرگ: املین پنک هرست برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب آموزنده برای کودکان 5 تا 8 مناسب است. البته اگر مادر یک دختر کوچک هستید می‌توانید همراه فرزند خود به این کتاب گوش کنید و با زنان مهم تاریخ آشنا شوید.

در بخشی از کتاب صوتی زنان کوچک، رویاهای بزرگ: املین پنک هرست می‌شنویم

بعضی به آن‌ها می‌خندیدند ولی بقیه به حرف‌شان گوش می‌دادند. آن‌ها در خیابان‌ها رژه رفتند... خودشان را به ریل‌های قطار زنجیر کردند. گرچه برخی صدمه دیدند و برخی دستگیر شدند. با این حال زنان زیادی به گروه املین پیوستند. او بعد از زندان به آمریکا رفت و در سالن‌های بزرگ سخنرانی کرد. هزاران نفر برای شنیدن حرف‌های او جمع شدند. او تا زمانی که همه‌ی زنان آزاد باشند تا همان کارهایی را بکنند که مردان می‌کنند به مبارزه‌ی خود ادامه داد.

بعد جنگ بزرگی در گرفت و مردان زیادی به جبهه رفتند. املین زنان طرفدار حق رأی زنان را تشویق کرد کارهایی را به عهده بگیرند که قبلاً مردان انجام می‌داند.

سرانجام زنان حق رأی را به دست آوردند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
1 دقیقه
متن پشت جلد
8 دقیقه
امیلی پنک هرست

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زنان کوچک، رویاهای بزرگ: املین پنک هرست
نویسنده
مترجمزهره زاهدی
راویفرزانه فائزی
ناشر چاپیانتشارات سپاس
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی
۲۸۵۰۰ ۱۹,۹۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زنان کوچک، رویاهای بزرگ: املین پنک هرست

برای دریافت کتاب صوتی زنان کوچک، رویاهای بزرگ: املین پنک هرست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.