معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی تیر چوبی‌های تار سقف

عکس جلد کتاب صوتی تیر چوبی‌های تار سقف
قیمت:
رایگان
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تیر چوبی‌های تار سقف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تیر چوبی‌های تار سقف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تیر چوبی‌های تار سقف

کتاب صوتی تیر چوبی‌های تار سقف نوشته‌ی عاطفه فرخی فرد، داستان کوتاهی از یک خواستگاری است. مرد میان‌سالی که به‌تازگی همسرش را از دست داده به خواستگاری زنی روستایی می‌رود و با هر ترفندی، سعی در راضی کردن او به این ازدواج دارد.

درباره‌ی کتاب صوتی تیر چوبی‌های تار سقف

قصه‌ی کتاب صوتی تیر چوبی‌های تار سقف نوشته‌ی عاطفه فرخی فرد از زاویه دید زنی چهل‌وپنج ساله روایت می‌شود که به‌تنهایی زندگی می‌کند. او هیچ‌وقت ازدواج نکرده و بعد از فوت پدر و مادر پیرش، از طریق یک مغازه‌ی کوچک سبزی‌فروشی، خرج زندگی‌اش را درمی‌آورد. او از دار دنیا تنها یک خواهر دارد که ازدواج کرده و به شهر رفته، و یک همسایه‌ی پیر که از بابت لطف و محبتش او را خاله صدا می‌زند. او یاد گرفته در تمام زندگی‌اش به خود متکی باشد، اما به‌تازگی، پیدا شدن سروکله‌ی یک خواستگار تازه او را هوایی کرده تا طلسم تنهایی‌اش را بشکند و سروسامانی بگیرد.

خواستگار تازه‌وارد مردی میان‌سال با سری نیمه‌کچل و چشمانی لوچ است که شش ماه پیش همسرش را بر اثر سکته از دست داده و حالا قصد تجدید فراش دارد. باب آشنایی میان آن دو از زمانی باز می‌شود که خواهر مرد، مشتری مغازه‌ی سبزی‌فروشی می‌شود و آن‌قدر می‌رود و می‌آید که همه از قصد و نیتش که گرفتن زن برای برادرش باشد، باخبر می‌شوند. خواهر مرد مدام از خوبی‌ها و رشادت‌های برادرش پیش زن تعریف می‌کند و با این حرف‌ها زن بیچاره را هوایی می‌کند. مرد که مسلم نام دارد با زن برخوردی نداشته، اما آن‌طور که خواهرش می‌گوید، عاشق حیا و سربه‌زیری این زن شده.

زن چشمش را بر روی تمام عیب و ایرادات مرد می‌بندد و خود را قانع می‌کند که عیبی ندارد که او دو دختر نوجوان دارد یا قیافه‌ی چندان قشنگی ندارد، او می‌تواند همدم تنهایی زن شود و بعد از یک عمر، طعم دوست داشتن را به او بچشاند. برای همین هم رضایت می‌دهد و قول و قرار عقد و عروسی را می‌چینند.

شب قبل عقد، مرد، زن را به همراه خواهر خودش و شوهرخواهرش به خانه‌اش دعوت می‌کند. زن که آسوده در خانه‌ی مرد نشسته و این‌طرف و آن‌طرف را بررسی می‌کند، در خیالات خود غرق است که بعد از ازدواج قرار است زندگی مرد را زیرورو کند و کدبانوگری را به او نشان بدهد. اما او نمی‌داند که مردها، آن هم در این سن‌وسال، در ازدواج به دنبال دوست داشتن نیستند و همه‌چیز برایشان در حد یک بده‌بستان حساب‌شده است...

کتاب صوتی تیر چوبی‌های تار سقف کاری از نشر صوتی خانه‌ی داستان چوک است و روایت آن نیز به عهده‌ی حمیده عظیمی بوده است.

کتاب صوتی تیر چوبی‌های تار سقف برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های کوتاه فارسی علاقه‌مندید، این کتاب مناسب شماست.

در بخشی از کتاب صوتی تیر چوبی‌های تار سقف می‌شنویم

نیم ساعتی می‌شد روی آن مبل‌های چغر و سلطنتی نشسته بودم. اگر مسلم را ندیده بودم، حتمی تابه‌حال از این همه خوشی غش کرده بودم. وقتی رسیدیم تهران، دلم به هم خورده بود. دلم می‌خواست بعد از پنج ساعت توی ماشین نشستن،‌ دراز بکشم. خاله رقیه دم خداحافظی گفت که قرص ماشین بخورم‌ها، گوش نکردم. همان وقت هم دل‌به‌هم‌خوردگی داشتم، از دلشوره شاید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

27 دقیقه
تیرچوبی‌های تار سقف

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تیر چوبی‌های تار سقف
نویسنده
راویحمیده عظیمی
ناشر صوتی خانه داستان چوک
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۲۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تیر چوبی‌های تار سقف

A.asgari
۱۴۰۳/۴/۲۴
خیلی خوشم امد از داستان
داستان تازه‌ای بود
داستان در باره‌ی زنی بود که از اینکه داشت ازدواج میکرد خوشحال بود که از تنهایی راحت شده و دیگه تنها نیست
اما از بخت بدش داستان یه جور دیگه‌ی بود
وقتی به تهران رفت برای عقد شوهراینده شو دید
که چشماش چپ موهاش ریخته و دندون نداشت مرد ۲ تا دختر داشت و و
همسرش سکته کرده بود تازگیا فوت کرده بود
یه مادر مریض داشت و خواهرش از مادرش پرستاری نمیکرد و قرار بود این دخترو برا برادرش بگیره که پرستاری مادرشو بکنه وقتی عیب‌های شوهرشو میدید میگفت که خودشم عیب داره و دلداری میداد و میگفت بهتر از تنهاییه خواهرش بهش گفته بود تو که دستت تو جیب خودته شوهر میخوای چیکار
وقتی رفت تویه کوچه صدای شوهر اینده شو شنید که داشت میگفت این زنو میگیرم تویه خونه نمیاریم و میذارمش پیش مادرش باشه پرستاری شو بکنه و اگه مادرش فوت کرد حتما طلاقش میده
دختر هم دلش برای خونه خودش تنگ شد برایه خاله رقیه و دید رکب خورده و اون حرفا همش دروغ بوده
ممنون از کتابراه
خاطره
۱۴۰۳/۵/۱۴
خطر اسپویل :
داستان یه دختر تنها و یتیم که سنش تا ۴۵ رسیده و و ازدواج نکرده وحالا برایش یه خواستگار زن مرده بدقیافه با دوتا بچه دختر اومده و مونده که بله بگه و سر پیری وکوری تنها نمونه یا بازم تنها بمونه که با خواستگار با خواهرش میاد دنبالش تا ببرش هم خونه زندگی اینده اش رو ببینه هم خرید کنه وهم و
عقد ولی با رفتن به خونه خواستگار ماجراهایی پیش میاد وخیلی از چیزها که ازش پنهان کرده بودن رو میشه. خیلی خوشم اومد از داستان روان وساده واقعی.
مهسا قربانی
۱۴۰۳/۵/۲۹
سلام. من کمتر کتاب‌هایی ک نویسندگان جوان و کم تجربه دارن رو میخونم اما واقعا این کتاب رو با گویندگی بسیار عالی خانم عظیمی خیلی زیاد دوس داشتم تا حالا شاید حدود ده بار گوش دادم وداستان رو در ذهنم مجسم کردم
فاطمه رنجبر
۱۴۰۳/۵/۲۳
این برنامه عالیه از این کتاب خوشم اومد، از همه ی کتاب ها خوشم میاد. مخصوصا کتاب هایی که رایگان هستن. پیشنهاد می کنم که اگه میشه کتاب های دفترچه خاطرات چارلی کوچولو رو هم به این برنامه اضافه کنید چون که خیلی باحال هستند.
س.م
۱۴۰۳/۶/۱۵
عالی بود من واقعا لذت بردم صدای راوی عالییی بود انگار خود شهناز بود داستان رو با وجودم حس میکردی و قابل تجسم بود لذت بردم👍
رحیمه رئوفی
۱۴۰۳/۵/۲۵
باز هم حکایت دخترانی که باید از بین بد و بدتر یکی رو انتخاب کنن! اگر پسر بود وضعیتش خیلی فرق می‌کرد... خواندنش خالی از لطف نیست.
Lavasani
۱۴۰۳/۶/۳
گوینده بسیا. عالی و باتجربه بودن، داستان بسیار جالبی بود وبه واقعیت جامعه خیلی نزدیک بود
سیاوش
۱۴۰۳/۶/۳
با سلام داستان عالی بود روایت بی‌نظیر در مدت زمان کوتاهی اینهمه تصویر سازی بسیار سخت ولی فوق‌العاده بود ممنون
فروغ السادات شهیدی
۱۴۰۳/۴/۲۸
داستان موضوع جالبی داره و خوب وجذاب پیش میره صدا و حالت گوینده خوب بود ولی به متن مسلط نبود، در کل خسته نباشید
کاربر ف
۱۴۰۳/۵/۱۷
داستان جالب و البته تو واقعیت زیادی تکراری استثمار و سو استفاده از دختران مسن و تنها
امیرمجیدمطهری
۱۴۰۳/۴/۲۵
از لحاظ موضوع و محتوا بسیار جزا و گیرا و شیرین و از لحاظ گویندگی بسیار عالی بود
شینا احمدی
۱۴۰۳/۶/۱۲
جالب بود و نزدیک به حقیقت، حقیقت زنهای تنها در این جامعه گرگ وکثیف مردانه
Amirali
۱۴۰۳/۶/۱۰
کتاب صوتی من همیشه دوست دارم و این هم عالی بود کاش همیشه از این صوت‌ها بیاید
م. خ.
۱۴۰۳/۶/۶
قصه‌ی کوتاهی بود صدای راوی عالی و متناسب با حال و هوای قصه من خیلی خوشم اومد
رعنا نظری
۱۴۰۳/۶/۱
داستان و راوی هر دو عالی بودند. دست مریزاد
مشاهده همه نظرات 28

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تیر چوبی‌های تار سقف

برای دریافت کتاب صوتی تیر چوبی‌های تار سقف و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.