معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی آخرین سوژه

عکس جلد کتاب صوتی آخرین سوژه
قیمت:
رایگان
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آخرین سوژه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آخرین سوژه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آخرین سوژه

کتاب صوتی آخرین سوژه نوشته‌ی مهناز پارسا، داستان کوتاهی در ژانر فانتزی و سورئال است. در این کتاب صوتی، ماجرای زن نویسنده‌ای را می‌شنویم که با قهرمان قصه‌ی صادق هدایت، یعنی داش آکل همراه می‌شود تا سوژه‌ای برای نوشتن داستان پیدا کند.

درباره‌ی کتاب صوتی آخرین سوژه

کتاب صوتی آخرین سوژه اثر مهناز پارسا، خود سوژه‌ای عجیب و کمتر شنیده شده دارد. در این داستان، قصه‌ی زنی را می‌شنویم که از پهلوان خوش‌مرام و دست‌فروش محل، که کارش فروش سوژه است، سوژه‌ای خاص می‌خواهد تا داستانی درباره‌اش بنویسد. پهلوان که همان داش آکل باشد، در بساطش سوژه‌های فراوانی دارد، اما متاعی که چشم زن را بگیرد نزد داش آکل پیدا نمی‌شود. آخر زن سوژه‌ای بکر می‌خواهد که به نابی شراب شیراز باشد.

داش آکل که عادت ندارد کسی را ناامید از پیش خود براند، از زن می‌خواهد تا با او به خانه‌ی «صاب سوژه‌ها» برود. آن‌جا مثل بهشت نویسنده‌هاست، هیچ نویسنده‌ای دست خالی و بی‌سوژه این خانه را ترک نمی‌کند. زن که قصد ندارد بیخیال نوشتن داستانش شود، با داش آکل همراه می‌شود از دل کوچه‌های تنگ و دالان‌های باریک شهر می‌گذرد تا به محله‌ای برسد که خانه‌هایش مثل طلا برق می‌زنند.

خانه‌ی صاب سوژه‌ها همین‌جاست؛ جایی که با دیدنش نمی‌توانی با اطمینان بگویی که بیداری یا در خواب. اتاقی نیمه‌تاریک با حوضچه‌های فراوانی که از هر کدام بخار بلند می‌شود. اگر با دقت نگاه کنی، در میان بخار غلیظی که در اتاق پخش شده، زن‌ها و مردهایی را می‌بینی که پشت میزهایی نشسته‌اند و تندتند بر روی ماشین‌های تایپشان چیزی تایپ می‌کنند. حتی اگر کمی بیشتر دقت کنی، می‌بینی که این نویسندگان پرشور و حرارت نیز خود در حال بخار شدن‌اند، گویی از همه‌ی وجودشان برای نوشتن قصه استفاده می‌کنند.

صاب‌سوژه‌ها که به زن می‌رسد، با لحنی آرام و مطمئن از او می‌خواهد که به سراغ حوضچه‌های مختلف برود، چون هر حوضچه، متعلق به سوژه‌های خاصی است. سوژه‌های معاصر، سوژه‌های نخ‌نماشده، سوژه‌های بکر و هزاران نوع سوژه‌ی دیگر. زن با کمی فکر و با دیدن داش آکل که او را به آنجا رسانده، به این نتیجه می‌رسد که خانه‌ی صاب‌سوژه‌ها باید جایی در میان افکار نانوشته‌ی صادق هدایت باشد...

کتاب صوتی آخرین سوژه کاری از نشر صوتی خانه‌ی داستان چوک است و شما آن را با صدای مریم رفیعی می‌شنوید.

کتاب صوتی آخرین سوژه برای چه کسانی مناسب است؟

طرفداران داستان‌های سورئال و فانتزی، از شنیدن این اثر لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی آخرین سوژه می‌شنویم

مدتی فکر کرد. بعد اخم‌هایش را از هم باز کرد و گفت: «به همین تیغه‌ی آفتاب قسم، حالا که ازم کمک خواستی نامرد باشم اگه دست‌گیریت نکنم. آبجی تا داداشتو داری غصه به دلت را نده. راهی خونه‌ای می‌شیم که بهش می‌گن خونه‌ی صاب‌سوژه‌ها.»

- خونه‌ی صاب سوژه‌ها دوره؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

18 دقیقه
آخرین سوژه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آخرین سوژه
نویسنده
راویمریم رفیعی
ناشر صوتی خانه داستان چوک
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آخرین سوژه

Negin
۱۴۰۳/۵/۲۴
خطر اسپویل :
داستان در مورد دختری که دنبال سوژه میگرده برای نوشتن داستان با پهلوان میرن تو دنیای سوژه ها متاسفانه دختر نمیتونه طبق قانون اونجا عمل کنه و تو زمان مقرر اونجا رو ترک کنه. برا همین برای همیشه اونجا گیر میافته
مریم معز
۱۴۰۳/۶/۵
سلام، داستان کوتاهی بود. اسم داش آکل را شنیده بودم. پایان داستان باز مونده بود
A.asgari
۱۴۰۳/۵/۱
واقعا هیچی ازش نفهمیدم خیلی گنگ بود برام
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آخرین سوژه

برای دریافت کتاب صوتی آخرین سوژه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.