معرفی و دانلود کتاب درسنامه طلایی جراحی

برای دانلود قانونی کتاب درسنامه طلایی جراحی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درسنامه طلایی جراحی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درسنامه طلایی جراحی

کتاب درسنامه طلایی جراحی که به همت دکتر حسین گندم کار، دکتر ابوذر پوررشیدی و دکتر عدنان تیزمغز گردآوری و تألیف شده، برای پاسخ دادن به سؤالات جراحی آزمون دستیاری پزشکی، که بخش زیادی از پرسش‌ها را شامل می‌شود، بسیار کاربردی است. این کتاب یکی از مهم‌ترین منابع آزمون را که توسط وزارت بهداشت معرفی شده، به صورت خلاصه و طبقه‌بندی شده اما جامع و کامل به داوطلبین ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب درسنامه طلایی جراحی

قبولی در آزمون دستیاری، یکی از مهم‌ترین آرزوها و اهداف دانشجویان پزشکی و پزشکان عمومی است. با قبولی در آزمون دستیاری که منجر به دریافت درجه‌ی تخصص می‌شود، درآمد بهتر، اعتبار بیشتر و موفقیت چشمگیرتری در انتظار افراد است. به همین دلیل است که دانشجویان پزشکی از ترم‌های آخر، به فکر آمادگی برای این آزمون هستند و پزشکان عمومی، ماه‌ها برای خواندن منابع این آزمون تلاش می‌کنند. با این حال، منابع انقدر پرحجم و متنوع است که کمتر کسی می‌تواند بگوید که همه‌ی منابع این آزمون را مطالعه کرده. داشتن جزواتی جامع، طبقه‌بندی‌شده و خلاصه، آرزوی هر یک از داوطلبین این آزمون است. از طرفی، جراحی، یکی از مهم‌ترین بخش‌های این آزمون است که حدود 24 سؤال را به خود اختصاص می‌دهد. پاسخ صحیح به این تعداد سؤال، می‌تواند نمره و رتبه‌ی داوطلبین را بسیار ارتقا دهد. انتشارات نوآوران دانش ماهان، به همین منظور، کتاب درسنامه طلایی جراحی را در اختیار داوطلبین آزمون دستیاری قرار می‌دهد.

کتاب درسنامه طلایی جراحی تقریبا همه‌ی مباحثی که در آزمون از آن سؤال می‌آید، ارائه می‌دهد. این کتاب را سه تن از متخصصان برتر جراحی و اساتید دانشگاه کشور از روی یکی از مهم‌ترین منابع این درس ترجمه و تلخیص کرده‌اند. دکتر حسین گندمکار، دکتر ابوذر پوررشیدی و دکتر عدنان تیزمغز، همه‌ی نکاتی که می‌توان از ویرایش ششم کتاب ملزومات جراحی عمومی و تخصص‌های جراحی (Essentials of General Surgery and Surgical Specialties) آموخت، در کتاب درسنامه طلایی جراحی گردآوری کرده‌اند.

معرفی و دانلود کتاب درسنامه طلایی جراحی

کتاب درسنامه طلایی جراحی 30 فصل دارد که هر کدام، به موضوعات مرتبط با جراحی می‌پردازد. در هر فصل، نکات مهم، در کادرهایی مشخص شده است تا به آن بیشتر توجه کنید. کتاب تمام رنگی است و باعث می‌شود با لذت بیشتری به مطالعه‌ی آن بپردازید و از خواندن آن کمتر خسته شوید. این کتاب، به همراه فیلم‌های آموزشی مجموعه‌ی ماهان، می‌تواند به یادگیری هر چه بیشتر جراحی کمک کند. همین‌طور محتوای طبقه‌بندی و خلاصه‌ی کتاب در دوره‌ی بخش‌هایی که احساس می‌کنید فراموش کرده‌اید، یاری‌رسان است.

درباره مجموعه‌ی درسنامه‌ی طلایی انتشارات نوآوران دانش ماهان

مجموعه‌ی درسنامه‌ی طلایی انتشارات نوآوران دانش ماهان، برای داوطلبین آزمون دستیاری یا تخصص پزشکی طراحی شده است. این کتاب‌ها همه‌ی دروس موجود در آزمون دستیاری را پوشش می‌دهد و ویدئوهایی نیز دارد که در آن مؤلف کتاب به توضیح و تشریح مباحثی می‌پردازد که به صورت خلاصه در کتاب به آن‌ها اشاره شده. این کتاب‌ها همگی به جامع، کامل و در عین حال خلاصه بودن معروفند و برای یادگیری در زمان محدود و دوره‌ی دروس بسیار کاربردی محسوب می‌شوند. مؤلفین این کتاب‌ها که همگی از متخصصان و اساتید برتر رشته‌ی پزشکی هستند، کتاب‌ها را بر اساس منبع اصلی آزمون که توسط وزارت بهداشت معرفی شده است، گردآوری کرده‌اند. عناوین درسنامه‌ی طلایی اطفال، درسنامه‌ی طلایی گوش و حلق و بینی، درسنامه‌ی طلایی جراحی و... تعدادی از کتاب‌های این مجموعه است.

کتاب درسنامه طلایی جراحی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب درسنامه طلایی جراحی برای داوطلبین آزمون دستیاری پزشکی کاربردی است.

در بخشی از کتاب درسنامه طلایی جراحی می‌خوانیم

زخم های جراحی یا به صورت اولیه یا ثانویه التیام می‌یابد. التیام اولیه زخم یعنی این که لبه‌های زخم روبه‌رو هم با سوچور، استایلر، نوار یا چسب پوستی روبه‌روی هم قرار گیرند. التیام زخم ثانویه یعنی این که لبه‌های زخم کنار هم قرار نگیرند. معمولاً پانسمان برای جمع کردن مایع زخم و کمک به این که زخم نابه‌هنگام بسته نشود، به کار میرود. یکی از شرایط شایع که ترمیم به صورت ثانویه انجام می‌شود، مدیریت زخم‌های آبسه است. یک پانسمان با گازه آغشته به سالین که در حفره آبسه قرار داده می‌شود. حفره زخم نباید به صورت محکم و تحت فشار با گاز باشد تا از ایسکمی بافتی جلوگیری شود. این کار از جمع شدن آبسه و چرک در محل زخم جلوگیری می‌کند. مواد مختلف برای آغشته کردن گاز به کار می‌رود. مثل محلول ٪0٫25 و اسید استیک و محلول داکین Dakin (سدیم هیدکلریت) و محلول Paridone Iodine. نشان داده شده که همه این‌ها می‌تواند از تکثیر فیروبلاست در کشت بافت جلوگیری و هیچ مزیت فوق العاده‌ای نسبت به محلول سالین ندارند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: ارزیابی قبل از عمل
فصل 2: مایعات، الکترولیت‌ها و تعادل اسید و باز
فصل 3: تغذیه در جراحی
فصل 4: خونریزی جراحی: اختلالات خونریزی، شرایط هیپرکواگولاسیون Hypercoagulable و درمان‌های جایگزین در بیماران جراحی
فصل 5: شوک
فصل 6: مراقبت‌های ویژه جراحی
فصل 7: زخم‌ها و التیام زخم
فصل 8: عفونت جراحی
فصل 9: تروما
فصل 10: سوختگی
فصل 11: هرنی جدار شکم
فصل 12: مری
فصل 13: معده
فصل 14: روده باریک
فصل 15: کولون، رکتوم و آنوس
فصل 16: بیماری کیسه صفرا
فصل 17: پانکراس
فصل 18: پستان
فصل 19: جراحی غدد
فصل 20: کبد و طحال
فصل 22: اونکولوژی جراحی: بیماری‌های بدخیم پوست و بافت نرم
فصل 23: جراحی کودکان: بیماری‌های جراحی کودکان
فصل 24: جراحی پلاستیک: بیماری‌های پوست و بافت نرم، صورت و دست
فصل 25: بیماری‌های حفره توراسیک: دیواره قفسه سینه، مدیاستن و ریه‌ها
فصل 26: بیماری‌های سیستم عروقی
فصل 30: آسیب به سر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درسنامه طلایی جراحی
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات نوآوران دانش ماهان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات338
زبانفارسی
شابک978-622-96661-7-3
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب درسنامه طلایی جراحی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب درسنامه طلایی جراحی

برای دریافت کتاب درسنامه طلایی جراحی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.