معرفی و دانلود کتاب توسعه بافت میان افزا شهری

عکس جلد کتاب توسعه بافت میان افزا شهری
قیمت:
۹۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب توسعه بافت میان افزا شهری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب توسعه بافت میان افزا شهری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب توسعه بافت میان افزا شهری

کتاب توسعه بافت میان افزا شهری، اثری برای بررسیِ چگونگیِ گسترشِ مناطق بینابینیِ شهرهاست. سعید حیدری بزنجانی، نویسنده‌ی کتاب، راهکارهایی برای بهبود و توسعه‌ی مناطقی که نه کاملاً مرکز شهر هستند و نه کاملاً حاشیه، پیش روی علاقه‌مندان به پژوهش‌های مطالعات شهری قرار داده‌ تا کاربریِ این مناطق به شکلی انجام شود که در کنار سودمندبودن برای ساکنان، کمک‌حال شهر باشند. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر با روش‌های توسعه‌ی بافت بینابینیِ شهرها آشنا می‌شوید.

درباره‌ی کتاب توسعه بافت میان افزا شهری

کتاب توسعه بافت میان افزا شهری، اثری پژوهشی برای پیداکردن راه‌‌کارهایی در جهت بهتر کردن زندگی مردم در مناطق بینابینیِ شهرهاست. منظور سعید حیدری بزنجانی، نویسنده‌ی کتاب، از مناطق بینابینی یا میان‌ افزا، مناطقی هستند که نه کاملاً در مرکز شهر قرار دارند و نه کاملاً در حاشیه‌ی آن. این مناطق معمولا ترکیبی از کاربری‌های مسکونی، تجاری و صنعتی به‌‍شمار می‌روند و به دلیل موقعیت مکانیِ خاصِ خود، از اهمیت ویژه‌ای در توسعه‌ی شهری برخوردارند. نویسنده‌ی کتاب در ابتدای این اثر، کلیاتِ پژوهشِ خود را پیش روی خواننده قرار داده است.

در این بخش، توضیحاتی را درباره‌ی مفهوم گسترش بافت میان افزا شهری، اهمیت و ضرورتِ پژوهش در این حوزه و شرح روش‌های تجزیه‌‌و‌تحلیل داده‌های کیفی و کمی، مطالعه می‌کنید. در بخش بعدی این کتاب به توضیح مبانی نظری بافت میان افزا شهری می‌رسیم. مفاهیم مهم حوزه‌ی گسترش شهری در این بخش توضیح داده‌ شده‌اند. انواع توسعه‌ی کالبدی شهر، توسعه‌ی بیرونی شهر، سکونتگاه‌های موثر در پراکنده‌روی شهری و ضرورت توسعه‌ی میان‌افزا، مطالبی هستند که نویسنده درباره‌ی آن‌ها بحث کرده است. سعید حیدری بزنجانی، نویسنده‌ی کتاب، برای آماده‌سازی اطلاعاتِ پژوهش آماریِ این اثر، شهر کرمان را به‌عنوان ملاک در نظر گرفته است. ویژگی‌های جغرافیایی استان کرمان، تاریخچه‌ی شکل‌گیری شهر کرمان، جمعیت این شهر، شکل و جهت‌های گسترش آن و مدل آنتروپی کرمان را نیز در ادامه‌ی کتاب توسعه بافت میان افزا شهری مطالعه می‌کنید.

پس از طرح اطلاعات لازم درباره‌ی جغرافیا و شرایط گسترش شهر کرمان، داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط نویسنده و سازمان‌های توسعه‌ی شهری در این کتاب تجزیه‌و‌تحلیل شده‌اند. با مطالعه‌ی این بررسی‌ها، اطلاعات مفیدی درباره‌ی تحلیل وضعیت رشد کالبدیِ شهر کرمان با استفاده از مدل آنتروپی در سال 1395، بررسی جمعیت منطقه سه شهر کرمان، کاربری اراضی منطقه سه شهر کرمان و ارزیابی کیفی کاربری اراضی منطقه سه شهر کرمان، در اختیار خواننده قرار می‌گیرد. در کنار منطقه سه شهر کرمان، آمارهایی از ظرفیت‌های توسعه‌ی میان افزای موجود در نواحی دیگر این شهر نیز در کتاب حاضر گنجانده شده است.

پس از مطالعه‌ی این آمارها، نویسنده در بخش پایانی کتاب توسعه بافت میان افزا شهری به نتیجه‌گیری آمارها و اطلاعات مطرح‌شده در این اثر پرداخته است. در انتهای کتاب نیز پیشنهادهایی را برای بهینه‌سازی توسعه‌ی بافت میان افزا شهری مطالعه می‌کنید. مولفِ این اثر، منابع و ماخذهایی را برای مطالعه‌ی بیشتر در حوزه‌ گسترش فضای بینابینیِ شهری در این اثر قرار داده‌ تا با کتابی مرجع روبه‌رو باشیم که اطلاعاتی تمام‌و‌کمال را در این حوزه پیش روی مدیران شهری قرار می‌دهد.

کتاب توسعه بافت میان افزا شهری را انتشارات شهرسازی، چاپ و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب توسعه بافت میان افزا شهری برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که در سمت‌های اجرایی برای توسعه‌ی شهرها مشغول به‌ کار هستند، مخاطب‌های اصلی کتاب توسعه بافت میان افزا شهری به‌شمار می‌روند. مطالعه‌ی این کتاب برای فعالانِ رشته‌های معماری و شهرسازی و پژوهشگرانِ حوزه‌های گسترش شهری نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب توسعه بافت میان افزا شهری می‌خوانیم

شهر کرمان با گسترش فیزیکی مشکلاتی از قبیل تخریب زمین‌های کشاورزی اطراف شهر، مشکلات زیست‌محیطی، افزایش هزینه‌های شهری روبه‌رو است که در نهایت باعث کاهش امکانات زیربنایی و تاسیسات می‌شود. درواقع رشد فیزیکی منجر به ساخت‌سازهای بدون برنامه و تغییرات زیاد در ساختار فضایی – کالبدی شهر کرمان و گسترش آن در زمین‌های کشاورزی اطراف شهر شده است؛ که با فراهم آمدن اطلاعات تحلیلی در زمینه توسعه میان‌افزا که توسعه میان‌افزا پیامدهایی مانند تراکم‌های بالاتر، یکپارچه‌سازی فعالیت‌ها در درون شهر، توسعه درونی ، ترکیبی کاربری‌ها، کاهش مصرف زمین و کاهش فواصل بین محل کار و زندگی، بهره‌گیری مفیدتر از فضا، کاهش مصرف انرژی، کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی، کاهش استفاده از حمل‌ونقل عمومی و حداکثر دسترسی به خدمات شهری و... را پدید می‌آورد تا بتواند به بهبود کیفیت محیط شهر کمک نماید و همچنین در پی آن بتوان به گام‌های مهمی در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار شهری دست یافت.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: کلیات پژوهش
فصل 2: مبانی نظری
فصل 3: ویژگی‌های جغرافیایی محدوده مورد مطالعه
فصل 4: تجزیه و تحلیل داده‌ها
فصل 5: نتیجه‌گیری
منابع و مأخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب توسعه بافت میان افزا شهری
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شهرسازی
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات132
زبانفارسی
شابک978-622-8058-08-5
موضوع کتابکتاب‌های معماری، کتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب توسعه بافت میان افزا شهری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب توسعه بافت میان افزا شهری

برای دریافت کتاب توسعه بافت میان افزا شهری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.