معرفی و دانلود کتاب با تمامی گوش ماهی‌ها: مجموعه شعر

عکس جلد کتاب با تمامی گوش ماهی‌ها: مجموعه شعر
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب با تمامی گوش ماهی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب با تمامی گوش ماهی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب با تمامی گوش ماهی‌ها: مجموعه شعر

شعر زبانِ لطیفی است که ناگفتنی‌های جهان را همراه با خیال و احساسات قوی بیان می‌کند. کتاب با تمامی گوش ماهی‌ها نوشته‌ی ابوالفضل پاشا یکی از کتاب‌های موفق در حوزه‌ی شعر فارسی‌ست که مجموعه‌ای از اشعار نو این شاعر را در خود جای داده است.

درباره‌ی کتاب با تمامی گوش ماهی‌ها

بیان احساسات از طریق شعر به نویسنده و شاعر امکان خلق موقعیت‌های ذهنی و انتزاعی را می‌دهد. احساسات آدم‌ها در اکثر موارد مشترک است. همه‌ی ما از دیدن منظره‌های طبیعی و چشم‌اندازهای سرسبز لذت می‌بریم و شنیدن قطعات موسیقی برای اکثرمان گوش‌نواز و دلپذیر است. اما تفاوتی در آنچه اشخاص می‌بینند و تخیل می‌کنند وجود دارد. جهان خیال‌پردازی و ساخت موقعیت‌های ذهنی، نویسنده و شاعر را از دنیای واقعی دور کرده و به جهانی مشترک با همه‌ی آدم‌ها می‌برد. البته این دنیای پر احساس ممکن است برای برخی از خوانندگان که اشعار کلاسیک را دنبال می‌کنند، تازه به نظر برسد. کتاب با تمامی گوش ماهی‌ها احساسات شاعر را در ضمن ارائه‌ی تصاویری ذهنی با مخاطب به اشتراک می‌گذارد.

اشعار ابوالفضل پاشا در کتاب با تمامی گوش ماهی‌ها سفری خیالی را بازسازی می‌کند که در هر کدام از اشعار این کتاب، کیفیت این سفر متفاوت جلوه می‌کند. این کتاب با حضور شخصیتی خیالی، در صحنه‌ای متفاوت، داستان‌های ساده‌ای را شکل می‌دهد. سفر این شخصیت به موقعیت‌های مختلف داستان هر شعر را کامل می‌کند. البته اشعار از یک خط داستانی واضح برخوردار نیستند و کیفیت طراحی داستان و عناصر داستانی در هر شعر متفاوت است. ابوالفضل پاشا با تجربه‌ای که در سرودن شعر آوانگارد یا پیشرو دارد و در مجموعه آثار پیشین خود اشعار مختلفی در این زمینه منتشر کرده است، در این کتاب به سراغ خلق موقعیت‌های ذهنی می‌رود. به همین دلیل عناصر داستانی در اشعار او به صورتی پیدا و پنهان احساس می‌شوند و به شکلی مرسوم قبل شناسایی نیستند.

در شعر نو خط داستانی با تغییرات زیادی مواجه می‌شود و استفاده از وزن و قافیه نیز قواعد متفاوتی نسبت به سایر قالب‌های شعری دارد. کتاب با تمامی گوش ماهی‌ها در تلاش است مخاطب را با احساسات عمیقی مواجه سازد که در هر شعر این احساسات از طریق بازسازی یک تصویر شاعرانه منتقل می‌شود. در اینگونه اشعار حضور شخصیت‌ها، مکان‌ها و زمان واقعی دچار اختلالی شیرین می‌شود که درک مخاطب از موقعیت‌های شناخته شده‌اش را به‌تعویق می‌اندازد. از این رو مخاطب با رجوع به احساسات خود می‌تواند پرده از برخی تصاویر مبهم بردارد و این اتفاق لذت شنیدن و خواندن اشعار را دوچندان می‌کند.

کتاب با تمامی گوش ماهی‌ها شامل چهل‌وسه شعر، نوشته‌ی ابوالفضل پاشاست و انتشارات کتاب هرمز آن را به وارد دنیای کتاب کرده است.

کتاب با تمامی گوش ماهی‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبان کتاب‌های شعر فارسی و علاقه‌مندان به قالب‌های شعری معاصر می‌توانند از این کتاب بهره‌ی کافی را ببرند.

در بخشی از کتاب با تمامی گوش ماهی‌ها: مجموعه شعر می‌خوانیم

دستی برای نیفتادن (دستِ من همین باید از تو یاد بگیرد)
و دستی برای نگه داشتن
کاش یک لحظه جای دست‌ها بتوانی استراحت کنی
از این نیفتادن
و یا از این نگه داشتن
با واژه‌ها من اگر با تو رها باشم
جز تو آیا چه کسی لب‌خندِ خود به من هدیه می‌دهد؟
نه از دست‌ها
و نه از انگشت‌ها
که ناخن‌های تو نیز حتا به من حرفی نمی‌گویند
و این‌ها همه یعنی که هیچ با من کسی موافق نیست

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب با تمامی گوش ماهی‌ها: مجموعه شعر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کتاب هرمز
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات102
زبانفارسی
شابک978-622-5257-90-0
موضوع کتابکتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب با تمامی گوش ماهی‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب با تمامی گوش ماهی‌ها

برای دریافت کتاب با تمامی گوش ماهی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.