معرفی و دانلود کتاب آموزش عملی و تضمینی ساخت هواپیمای مدل

عکس جلد کتاب آموزش عملی و تضمینی ساخت هواپیمای مدل
قیمت:
۷۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش عملی و تضمینی ساخت هواپیمای مدل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش عملی و تضمینی ساخت هواپیمای مدل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش عملی و تضمینی ساخت هواپیمای مدل

ساخت هواپیماهای مدل در سراسر جهان مخاطبان زیادی دارد و بسیاری از افراد سرمایه‌های کلانی برای آن صرف می‌کنند. کتاب آموزش عملی و تضمینی ساخت هواپیمای مدل قرار است از ابتدا تا انتهای این فرایند را به شما آموزش داده و مواردی را که لازم است، شرح دهد. این کتاب ساختاری آموزشی دارد و در نثر خود از جملات و اصطلاحات روان و قابل فهمی برخوردار است.

درباره‌ی کتاب آموزش عملی و تضمینی ساخت هواپیمای مدل

در سراسر دنیا ساخت هواپیماهای مدل یک شیفتگی و دل‌مشغولی مشترک است و بسیاری از افراد حاضرند برای فرم دادن به چنین مدل‌هایی هزینه‌های زیادی را متحمل شوند. ساخت هواپیمای مدل از ساختارها، سازوکارها و جزئیات پیچیده‌ای برخوردار است؛ یک شخص مبتدی بی‌شک قادر نخواهد بود با روخوانی از توضیحات مختصری که در جاهای مختلف درج شده‌اند، به‌درستی برای ساخت حرفه‌ای استفاده کند. پس برای آنکه بتوانید یک هواپیمای مدل استاندارد بسازید، باید در مورد آن اطلاعات لازم را کسب کنید. کتاب آموزش عملی و تضمینی ساخت هواپیمای مدل تلاش دارد همین اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهد. شیوه‌ و ساختار آموزشی کتاب از استاندار مناسبی برخوردار است و همه‌ی مراحل را به‌صورت گام‌به‌گام و با استفاده از تصاویر مختلف شرح داده است.

نویسندگانی که این مطالب را گردآوری کرده و ارائه داده‌اند در فصل ابتدایی، به این پرسش مهم پاسخ می‌دهند که آیا بهتر است شخص یک مدل بسازد یا آن را آماده خریداری کند؟ پاسخ به این پرسش مهم در همان بخش ابتدایی کتاب می‌تواند چشم‌انداز و نقطه‌دید مشخصی را در مخاطب به‌وجود آورد تا مطالب آموزشی را بهتر درک کند. از دیگر مطالبی که در همان بخش ابتدایی کتاب به‌ آن‌ها اشاره شده، شامل مواردی چون «زیباترین مدل جهت شروع کار» و «مقایسه مدل الکتریکی و سوختی» است. در واقع می‌توان گفت هوشمندی این کتاب در شیوه‌ی نگارش آن نهفته؛ نویسندگان در طول کتاب پرسش‌های مهمی را مطرح می‌کنند و در ادامه به بررسی دیدگاه‌های درست و نادرست در برابر سؤالات طرح‌شده می‌پردازند.

فصل دوم کتاب آموزش عملی و تضمینی ساخت هواپیمای مدل در مورد آشنایی با اجزای ساخت مدل است. اینکه برای ساخت و شکل دادن به یک مدل باید از چه ابزار، اجزاء و اصولی بهره برد تا به بهترین نتیجه‌ی ممکن منجر شود. پس در این بخش با مباحثی در باب مراحل ساخت بدنه، مراحل ساخت بال، مراحل ساخت سکان افقی، تنظیم رادیو کنترل و انواع بال‌های هواپیما آشنایی پیدا می‌کنید. در واقع می‌توان گفت فصل دوم مهم‌ترین بخش کتاب است که شما یاد می‌گیرید چه وسایلی فراهم آورید، وسایل مورد نیاز خود را از کدام نوع و از چه جنسی گردآوری کرده و در نهایت چگونه این اجزای تشکیل‌دهنده را به‌هم وصل کنید.

در ادامه فصل‌های سه تا هفتم کتاب را خواهید خواند درباره‌ی تکنیک‌ها کاربردی ساخت هواپیمای مدل،‌ ارائه‌ی مدل‌های سوختنی و ... صحبت می‌کنند. در فصل هشتم نیز مطالبی را برای آن دسته از مخاطبان و علاقه‌مندان به این مبحث در بر می‌گیرد که پیش‌تر تجربیاتی در این زمینه داشته‌اند و اکنون به‌دنبال ساخت یک مدل ویژه هستند. بنابراین فصل هشتم کتاب آموزش عملی و تضمینی ساخت هواپیمای مدل در مورد شیوه‌های ساخت یک هواپیمای فومی به نام ریتون است. در این بخش همانطور که از عنوان آن برمی‌آید قرار است با توضیحات و اجزای ساخت پیچیده‌تری مواجه شوید که شما را در فرم دادن به مدل محبوب‌تان یاری می‌دهد.

در کلیت می‌توان گفت کتاب آموزش عملی و تضمینی ساخت هواپیمای مدل از نثر آموزشی روان و ساده‌ای برخوردار است و گروه مؤلفان به‌خوبی تمام مباحث مورد نظر را در آن پوشش داده‌اند. این کتاب توسط نشر نبض دانش منتشر شده است.

کتاب آموزش عملی و تضمینی ساخت هواپیمای مدل برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر به همه‌ی کسانی که می‌خواهند به‌صورت عملی و حرفه‌ای هواپیمای مدل بسازند پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب آموزش عملی و تضمینی ساخت هواپیمای مدل می‌خوانیم

سوال: بهتر است اول یک مدل الکتریکی بسازم یا سوختی؟

جواب: توصیه بی‌قید و شرط ما این است که یک مبتدی باید حتما با مدل الکتریکی وارد دنیای مدل شده و بعد از اینکه چند ماه با مدل‌های الکتریکی پرواز کرده و اصول پرواز را یاد گرفت، شروع به ساخت و پرواز مدل‌های سوختی بنماید.

دلایل این کار عبارتند از:

- مدل‌های الکتریک عموما وزنی حدود 1000 تا 1500 گرم دارند ولی مدل‌های سوختی وزنی بین 2000 الی 3000 گرم دارند. طبیعی است که هرچه مدل سبک‌تر باشد، کنترل آن راحت‌تر خواهد بود.
- موتورهای سوختی نیاز به آب‌بندی اولیه دارند در حالی که موتورهای الکتریکی به‌محض اتصال به اسپید کنترل، آماده هستند.
- موتورهای سوختی نیاز به تنظیمات مختلفی برای هوای گرم و سرد داشته و نسبت به نوع سوخت هم حساس هستند در حالی که موتورهای الکتریکی نیاز به هیچ تنظیمی نداشته و به‌سرعت آماده پرواز می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: بهترین نقطه شروع برای ورود به دنیای مدل
فصل دوم: آشنایی با اجزای یک هواپیمای مدل
فصل سوم: ساخت هواپیمای مدل آموزشی با بدنه‌ای از جنس فوم برد و چوب
فصل چهارم: تکنیک‌های کاربردی ساخت هواپیمای مدل
فصل پنجم: هواپیمای ایگل 2، انتخابی مناسب برای ساخت یک مدل سوختی
فصل ششم: ساخت یک هواپیمای فومی به نام ریتون
فصل هفتم: اولین تجربه کار با فایبر گلاس من برای ساخت یک مدل سرعتی
فصل هشتم: نگاهی به امکانات جالب نرم‌افزار شبیه‌ساز ریل فلایت (Real Flight)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش عملی و تضمینی ساخت هواپیمای مدل
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات214
زبانفارسی
شابک978-622-7848-09-0
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی هوافضا
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش عملی و تضمینی ساخت هواپیمای مدل

برای دریافت کتاب آموزش عملی و تضمینی ساخت هواپیمای مدل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.