معرفی و دانلود کتاب wind power plant construction site selection by using hierarchical and network analysis methods

عکس جلد کتاب wind power plant construction site selection by using hierarchical and network analysis methods
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب wind power plant construction site selection by using hierarchical and network analysis methods و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب wind power plant construction site selection by using hierarchical and network analysis methods و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب wind power plant construction site selection by using hierarchical and network analysis methods

کتاب wind power plant construction site selection by using hierarchical and network analysis methods اثری پژوهشی و تالیف‌شده توسط مهدی ابراهیمی وایقان در رابطه با مطالعات مکان‌یابی احداث نیروگاه‌های بادی در استان خوزستان و شیوه‌ی انجام آن است که از فرایند تحلیل سلسله‌مراتبی و استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی مربوطه بهره برده است.

درباره‌ی کتاب wind power plant construction site selection by using hierarchical and network analysis methods

در جهان امروز، که سطح زندگی جوامع با میزان انرژیِ مصرف‌شده سنجیده می‌شود و باتوجه به نیازهای روزافزون انسان‌ها و منابع محدودی که طبیعت در اختیار ما گذاشته، برنامه‌ریزی پایدار در راستای حفظ، تولید و تجدید انرژی‌های موجود، در اولویت خواهد بود. سال‌هاست که کارشناسان و مهندسان حوزه‌های مختلف، به استفاده‌ی صحیح از منابع انرژی، به‌ویژه آن دسته از انرژی‌ها که تجدیدپذیر هستند یا امکان تبدیل دارند، تاکید می‌ورزند و در این راستا مطالعات و اقدامات گوناگونی انجام داده‌اند.

باد، از تجدیدپذیرترین انرژی‌های موجود در دنیاست که به‌عنوان یکی از پایه‌های توسعه‌ی فعالیت‌های انسانی به‌شمار می‌رود. اکثر فعالیت‌ها وابسته به نیروی برق است و تولید برق، نیازمند صرف هزینه و امکانات متعددی‌ست که در سطح کره‌ی زمین پراکنش یکسانی نیز ندارد و بسیاری از کشورها که تحریم شده یا زیرساخت‌های مناسب در اختیار ندارند، دچار محرومیت و تبعات ناشی از کمبود یا قطعی مکرر برق هستند. یکی از روش‌های ساده که در سراسر جهان بسیار گسترش یافته، استفاده از نیروی باد و ساخت نیروگاه‌های بادی یا توربین‌های بادی برای تولید برق است.

مهدی ابراهیمی وایقان در کتاب wind power plant construction site selection by using hierarchical and network analysis methods، انتخاب محل احداث نیروگاه بادی با استفاده از روش‌های تحلیل سلسله‌مراتبی و شبکه‌ای، به بیان تاریخچه‌ی شکل‌گیری و موارد استفاده از انرژی بادی، اهمیت و ویژگی‌های آن به‌دلیل آلودگی پایین، تجدیدپذیری بالا و ساده بودن به‌کارگیری و تبدیل آن می‌پردازد. او سپس ضرورت مسئله را با اشاره به این‌که استان خوزستان در ایران دارای اقلیم نیمه‌بیابانی است، بادهای مختلفی در آن‌جا می‌وزد و پتانسیل بالایی برای استفاده از این نیروهای طبیعی دارد، تبیین می‌کند.

کتاب پیشِ رو، یک اثر ارزشمند و پژوهشی است که مطابق با ساختار و اصول انجام مطالعات دانشگاهی، آماده شده است و اطلاعات کامل، مفید و علمی را در رابطه با ایجاد نیروگاه‌های بادی در استان خوزستان، در اختیار خواننده قرار می‌دهد.

نویسنده در ادامه، به‌شکل دقیق و با ارائه‌ی جزئیات لازم برای انجام این تحقیق، استان خوزستان را به‌عنوان نمونه‌ی مورد مطالعه، به خواننده می‌شناساند و پس از آن در رابطه با روش‌ها و داده‌های تحقیق خود، سخن به میان می‌آورد. درنهایت آزمون‌های لازم را انجام داده و از روش تحلیل سلسله‌مراتبی AHP برای تعیین و امتیازدهی شاخص‌های خود استفاده کرده و از نرم‌افزارهایی همانند GIS‌ نیز برای تولید نقشه‌های نهایی و ارائه‌ی نتیجه‌گیری پایانی در رابطه با محل مناسب احداث نیروگاه‌های بادی در استان خوزستان، بهره می‌جوید. با مطالعه‌ی این کتاب یا در واقع پژوهش، علاوه‌بر آشنایی با استفاده از فرایندهای تحلیل و آزمودن داده‌های خود، بخشی از کاربرد نرم‌افزارهای جامعی هم‌چون GIS‌ را شناخته و ضمن آشنایی کامل با موقعیت و فرصت‌های استان خوزستان برای تولید انرژی پاک و تجدیدپذیر که می‌تواند آن را به مکانی غنی و توانمند تبدیل کند، به اهمیت استفاده از نیروهای طبیعی و تجدیدپذیر بیشتر و بهتر، پی می‌برید.

کتاب wind power plant construction site selection by using hierarchical and network analysis methods توسط مهدی ابراهیمی وایقان گردآوری و نوشته شده و انتشارات آریا دانش آن را به چاپ رسانده است.

کتاب wind power plant construction site selection by using hierarchical and network analysis methods برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی دانش‌جویان و اساتید مهندسی علاقه‌مند یا فعال در حوزه‌ی انرژی، به‌ویژه مهندسان عمران، برق و مکانیک، می‌توانند از این کتاب بهره ببرند.

در بخشی از کتاب wind power plant construction site selection by using hierarchical and network analysis methods می‌خوانیم

Remote sensing can be called technology of information acquisition and field imaging using aeronautical equipment such as airplanes, balloons, or space equipment such as satellites. Remote sensing is the extraction of information from ground objects indirectly and by sensor. Output at an early stage by any sensor is an image. Usually, each satellite has several sensors by which they take pictures. The heights of remote sensing satellites are often more than 700 kilometers and less than 1500 to 1600 kilometers. That's less than the height of GPS satellites, because less precision is needed. Each sensor has a different application and is designed according to the desired application. Simply, farreaching science and art is to obtain information about any subject under review by means that is not in physical contact with it. The superior advantage of satellite information over other sources of information is their duplicate coverage of certain areas at a given time interval. In remote sensing, information is transmitted using electromagnetic radiation. The following figure schematically shows the overall efficiency and effective elements in electromagnetic distance measurement of grounded materials. In the underlying process, it involves obtaining data and analyzing them.

فهرست مطالب کتاب

Chapter One: Introduction and general topics
Chapter Two: Theoretical foundations of research
Chapter Three: Geographical features of the study area
Chapter Four: Materials, methods and data analysis
Chapter Five: Test of hypotheses, conclusions and suggestions
References
Appendix

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب wind power plant construction site selection by using hierarchical and network analysis methods
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آریا دانش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات232
زبانانگلیسی
شابک978-622-7662-99-3
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی عمران، کتاب‌های مهندسی مکانیک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب wind power plant construction site selection by using hierarchical and network analysis methods

برای دریافت کتاب wind power plant construction site selection by using hierarchical and network analysis methods و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.