معرفی و دانلود رایگان ماهنامه ادبیات داستانی چوک - شماره 169

عکس جلد ماهنامه ادبیات داستانی چوک - شماره 169
قیمت:
رایگان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی ماهنامه ادبیات داستانی چوک - شماره 169 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی ماهنامه ادبیات داستانی چوک - شماره 169 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی ماهنامه ادبیات داستانی چوک - شماره 169

ماهنامه ادبیات داستانی چوک - شماره 169 منتشر شد. باورهای عامیانه‌ی «پیاز»، نگاهی به فیلم «داستان یک سگ»، خلاصه‌ی اسطوره‌ی «مرگ پاتروکلس»، مقاله‌ی «فبک؛ فلسفه برای کودکان»، مقاله‌ی «رابعه‌ی بلخی، مادر شعر پارسی»، نگاهی به فیلم «پرواز بر فراز آشیانه‌ی فاخته»، نگاهی به نمایشنامه‌ی «غروب در دیاری غریب» و... از جمله عناوینی است که در این شماره از مجله می‌خوانید.

چوک اولین ماهنامه الکترونیک (پی‌دی‌اف) ادبیات داستانی ایران است که به سردبیری‌ مهدی رضایی، اولین شماره‌ی آن در شهریور سال 1388 منتشر شد و همچنان ادامه دارد. کانون فرهنگی چوک، متعلق به هیچ سازمان و نهاد خاصی نیست و برخاسته از همت عده‌ای جوان دوست‌دار ادبیات است که قصد دارند در جهت ارتقای فرهنگ و ادبیات فارسی در حوزه‌ی داستان تلاش کنند.

در بخشی از ماهنامه ادبیات داستانی چوک - شماره 169 می‌خوانیم

نمایشنامه‌های اولیه‌ی سویینکا بر دوگانگی خیر در مقابل شر و پیشرفت در مقابل سنت در فرهنگ آفریقا تمرکز دارد. برای مثال، ساکنان مرداب (The Swamp Dwellers 1958) با نشان دادن اینکه چگونه رهبران مذهبی از ترس مردم شهر خود برای منافع شخصی سوء استفاده می‌کنند، خرافات آفریقایی را محکوم می‌کند.

آثار او کاوش عمیقی در موضوعاتی مانند هویت، سیاست، عدالت اجتماعی و حقوق بشر است و اغلب منعکس‌کننده‌ی تجربیات او در نیجریه، انتقادات او از سرکوب سیاسی، و تعهد او به بیان فرهنگی و هنری است. بسیاری از اشعار سویینکا فساد سیاسی و اقتدارگرایی را نکوهش می‌کند و منعکس کننده‌ی فعالیت او علیه رژیم‌های سرکوبگر در نیجریه و فراتر از آن است.

فهرست مطالب

باورهای عامیانه: پیاز
خلاصه اسطوره: مرگ پاتروکلس
مقاله: رابعه بلخی، مادر شعر پارسی
مقاله: فبک؛ فلسفه برای کودکان
معرفی برنده جایزه نوبل: آکینوانده اولووله (وله) سویینکا
معرفی رمان: درک یک پایان؛ جولیان بارنز
بررسی داستان: اسفرد بی‌دم؛ هاروکی موراکامی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابماهنامه ادبیات داستانی چوک - شماره 169
ناشر چاپی خانه داستان چوک
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات121
زبانفارسی
موضوع کتابمجله‌های هنری و فرهنگی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه ماهنامه ادبیات داستانی چوک - شماره 169

برای دریافت ماهنامه ادبیات داستانی چوک - شماره 169 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.