نقد، بررسی و نظرات کتاب نگذار بماند - نیکولا ساندرز

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
ترنج
۱۴۰۳/۵/۲۸
داستان در مورد زنی است که زندگی ایده آلی داره و قصد داره نامادری خوبی باشه و دخترهمسرش رو به خونه راه میده اما اتفاقاتی میفته که از تصمیمش پشیمون میشه البته تو این کتاب تقریبا هیچ چیز اونطور که به نظر میرسه نیست.
داستان بخصوص در اواخرش پر از غافلگیریه طوری که مدام باید نظرت رو نسبت به شخصیتها تغییر بدی و در نهایت شخصیت خوب و بد قصه رو گم میکنی.
من از این نویسنده تا قبل از این کتاب اثر دیگه‌ای نخونده بودم واسم جالب بود و قلمش رو دوست داشتم بخشهایی از کتاب مخصوصا نگرانیها و دغدغه‌های مادرانه جوآن به خوبی توصیف شده طوری که میشه حدس نویسنده خودش زمانی نوزاد داشته و با اون ایام و مشکلاتش کاملا آشناست.
شخصیت کلویی شخصیت پیچیده و غیر قابل پیش بینیه حتی با وجود اینکه دیگه حتی نوجوون هم نیست اما بعضی از کارهاش به نظر مختص این سنه.
ریچارد هم که همه سعیش رو میکنه وصل کننده باشه اما در واقع فقط کارها رو بدتر میکنه.
ترجمه خوب بود و قابل قبول!
ممنون از کتابراه
M
۱۴۰۳/۵/۱۹
کتاب خیلی خوبی در ژانر جنایی و رازآلود بود.
ارتباط گرفتن با کتاب بسیار راحت بود و همه چیز بشدت غیر قابل پیش بینی بود. نویسنده به راحتی کنترل ذهن خواننده را بدست گرفته و هرگاه می‌اندیشیدی که به راز ماجرا پی برده نویسنده برگی تازه از حقایق رو میکرد.
نام کتاب متناسب با داستان بود. شخصیت‌های مناسبی در داستان بودن و نویسنده از اوردن شخصیت‌های اضافی اجتناب کرده بود که بسیار خوب بود. اما متاسفانه زیاد روی شخصیت پردازی‌ها توجهی نشده بود و صرفا به موضوع اصلی داستان پرداخته شده بود. به عنوان مثال بجز شخصیت کلویی و تا حدودی ریچارد درباره سایر کاراکتر‌ها به توصیفات بیشتری اشاره نشده بود. ما هیچ تصوری از جوآن که کاراکتر اصلی و راوی بود بجز موهای نازک و اینکه کمی چاق است نداشتیم و یا حتی درباره ایوی و رابین و روکسان.
اما در کل کتاب خوبی بود. ممنونم از تیم ترجمه برای زحماتشون و اپلیکیشن کتابراه.
ف.غلامی
۱۴۰۳/۶/۱۷
خیلی کتاب عجیبی بود. به عنوان چهارمین جنایی که دارم میخونم خوب بود و نذاشت که بتونم پایانش رو پیش بینی کنم. و به معنای واقعی کلمه جنایی بود، نه مثل نویسنده‌های دیگه که سعی می‌کنن با وارد موضوعات غیر اخلاقی داستان بنویسند. دلم واقعا برای ریچارد سوخت و باورم نمیشه که جوآن انقدر احمق و ساده باشه و ازش حرصم گرفت. حاوی اسپویلولی یکسری جاهای داستان غیر منطقی بود چطور یه بچه یازده ساله میتونه انقدر نفرت توی دلش باشه؟! اگر بعد از حادثه بود منطقی تر بود ولی برای یه بچه؟ درست نیست. و باورم نمیشه جوآن دختری که تمام مدت آزارش داده و به خوبی با شیوه فریب اون آشنا بود رو باور کرد و شوهرش رو از دست داد. و دلم بیشتر از همه به حال ریچارد می‌سوزه که به همچین زندگی و مرگی گرفتار شد.
الهه ابیار
۱۴۰۳/۶/۱۱
اسم کتاب خیلی به جا انتخاب شده، باید کتابو بخونین تا متوجه منظورم بشین. رمان جذابی هست و اصلا نمیتونی حدس بزنی آخرش قراره چی بشه که این موضوع بنظرم خیلی جالب توجه هستو حتی توی صفحه آخر کتاب هم باز با شگفتی رو به رو شدم و این یعنی نویسنده خوبی داره این کتاب که میتونه خواننده رو تا ته قصه با خودش همراه کنه و مدام فکر خواننده رو سمت شخصیت‌های مختلف قصه سوق بده و بعد باز میبینی اشتباه حدس زدی و این خیلی جذابه. نگارش خوبی داشت کتاب قصه خوبی داشتغلط املایی نداشت نحوه بیانش راحت و صمیمی بود و پیچیده نمی‌کرد فهم داستان رو. در کل در این ژانر من خیلی پسندیدم این کتاب رو از همه لحاظ. بازم مرسی از کتابراه.
هوشنگ شیرالی پور
۱۴۰۳/۶/۴
رمان بغایت پر کشش وگیراست. نویسنده باتوانایی، خواننده را همراه باشخصیت اصلی داستان درکمال استرس و تقلا نگه میدارد بگونه‌ای که گوئی خود شخصیت اصلی و درگیر این بحران و اضظرابست. نویسنده چنان اتفاقات ومحاوره‌ها وصحنه‌ها را بیان کرده که تا اخرین کلام داستان خواننده گیج ومبهوت میماند که واقعاً و سرانجام چه کسی حقیقت را میگوید وفرد درستکار ماجراست؟ بویژه اینکه درجائی اشاره به آلزایمر داشتن مادر بزرگ کلویی میشود. عمق درماندگی وفشار روحی وترس مادر ایمی دراثبات تصوراتش ومحافظت ازفرزندش با استادی نویسنده نشان داده شده. خلاصه اینکه رمان سراسر تعلیق وتآمل بر انگیز است
s,sh,h
۱۴۰۳/۵/۲۱
کتاب خوبی بود اما یه چیزهایی خیلی شوکه کننده بود البته این شوک از جذابیتش کم میکرد مثلا شخصیت اول داستان خیلی زود ذهنیتش عوض شد و اینکه پدر و مادر وقتی بچه هاشون اشتباهات محضی دارن چطور باهاشون برخورد میکنن خیلی ساده بود نویسنده سعی کرده بود حالت جنایش شوکه کننده جذاب بشه ولی خیلی خوب نبود ولی کلا من داستان‌های روانشناختی رو دوست دارم هرچنده عقده الکترا تو سن چهار پنچ سال هستش ولی شاید تو اون سن کلویی مونده بود میشه تو این لحاظ قانع شد
البته به دوستانی که تو یه روز خوندن یه کم حسودی نه😒 غبطه خوردم من چند روز طول کشید
در کل دوست داشتم ممنون از کتابراه 😊💙
مهناز کیان مهر
۱۴۰۳/۵/۲۱
داستان جذاب و هیجانی هست، البته خواننده رو گیج میکند. اوایل داستان طوری هست که انگار شبیهش رو خوندی، اما بعدش جذاب تر میشه. به نظرم دو فصل آخر زیادی بود، چون با توجه به شخصیت ریچارد، داستان اگه قبل از فصل چهل وچهار به پایان می‌رسید کاملا خوب بود، اما دو فصل آخر با رفتارهای ریچارد در فصل‌های قبل به بعد همخوانی و توجیه ندارد، مثل عکس العمل شدید در برابر کار گذاشتن دوربین، مگر اینکه نویسنده بخواهد داستان را ادامه دهد. و بقیه ابهامات را رفع کند.
اگه ازش فیلم بسازن، خوب میشه
ترجمه روان و خوب بود، کتاب رو به دوستداران داستانهای جنایی توصیه میکنم
پری دریایی
۱۴۰۳/۵/۲۵
با سلام
کتاب خوبی بود. یه داستان معمایی وهیجان انگیز. داستان زنی که به دختر شوهرش که به تازگی به خونشون اومده شک داره و برای اثبات حرفاش سعی در یافتن حقیقت زندگی شوهرش و دخترش میکنه، که با حقایقی روبه رو میشه. داستان خوب پیشرفت داشت و خواننده رو ترقیب به خوندنش میکرد. ولی به نظرم اون تیکه آخر داستان گیج کننده بود. اگه ریچارد قاتل نبود پس چرا یه کارهایی میکرد که خواننده رو مطمئن میکرد که قاتله و کارهای خطرناک میکنه. در کل کتاب خوبی بود.
با تشکر از نویسنده، مترجم وسایت کتابراه
hossine karimi
۱۴۰۳/۵/۲۰
داستانش از این لحاظ که همیشه زنه باباها بد بودن ولی این کتاب برعکسشه قشنگی و جذابیتش رو داره ولی یه جاهایی داستان خیلی لوس یا مسخره میشه مخصوصا اون قسمت هایی که جو خیلی از حرفایی رو که باید بگه نمیگه اخه کدوم انسان اینقدر تحمل داره همش سکوت کنه مخصوصا وسط داستان که میره پیش دکتر روان پزشک به اونم همه چیزو نمیگه اخه کجایه دنیا زن راز نگهدار بوده، اینکه هم زجر بکشه هم خفه خون بگیره دیگه خیلی مسخرست هیچی نگه سکوت کنه فقط دارو بگیره بره که ثابت شه دیوونست!
م ن
۱۴۰۳/۵/۱۷
داستان تعلیق زیادی داشت دلم میخواست پایانش غافلگیر کننده باشه البته تا حدودی گیج کننده بود و به مخاطب رودست میزد که همینم خوب بود. یه نفس خوندمش چون نتونستم کنارش بذارم به خاطر موقعیتهایی که مدام خلق میشد و کشمکشهای شخصیتها اونو جذابترش میکرد. وقتی که به اخر رسیدم دلم میخواست دوباره برگردم و سکانس اکشن پایانی رو بخونم. به نظرم کتابی بود که ارزش خوندن داشت و کتابراه عزیز سخاوتمندانه به صورت رایگان در اختیارمون قرار داد. ممنون.
مریم نوری
۱۴۰۳/۷/۷
کتاب گیرایی بود نویسنده به خوبی مخاطب رو پای کتاب میخکوب میکنه تکنیک های ذوانشناسی که شخصیت ها پیاده میکنن به خوبی قابل تشخیصه و چیزهای اموزنده ای در مورد روان ادمی به شخص یاد میده و من احساس کردم خود ریچارد هم اختلال روانی داره و کلویی این اختلال رو از پدرش به ارث برده چون با تمام تفاسیراون دخترش رو قبول کرد وبه خونش راه داد در کل داستان جالبی بود با شخصیت اصلی همزاد پنداری کردم ممنون از نویسنده و کتابراه
نگار
۱۴۰۳/۵/۲۸
کتاب خیلی جالبی بود، بسیار روان بود و میشد در عرض دو سه روز کتاب رو تموم کرد. غیرقابل پیش بینی بود و همین باعث میشد خواننده مدام ترغیب بشه که بره جلوتر و رازهای بیشتری از داستان رو کشف کنه، در بعضی از قسمت ها میشد اینقدر غرق جریان داستان شد که زمان از دست در بره. در کل داستان منسجم و نزدیک به واقعیتی داشت، تنها مشکلش این بود که در انتهای کتاب، داستان کمی باز تمام شد و سرنوشت بعضی از شخصیتها معلوم نشد.
N re
۱۴۰۳/۵/۱۷
کتاب هیجان و کشش خاصی داشت اما به نظرم غافلگیری‌ای نداشت و کاملا قابل حدس بود تا آخر داستان خوندم شاید حدسم اشتباه باشه اما دیدم نه البته داستانش آدم رو روانی میکرداما حقیقتا غیرقابل پیش بینی نبود معمای پیش پا افتاده و خیلی خیلی ساده که از سادگی زیاد آدم فکر میکرد اشتباه حدس زده کتاب معمایی خوبه که آخرش با یه غافلگیری بزرگ همراه باشه و به خواننده رو دست بزنه اما این کتاب این مؤلفه رو نداشت
Ash Whatever
۱۴۰۳/۶/۵
این کتاب فووووق العاده بود،
من با وجود کلی مشغله و کار و درس ده روزه تمومش کردم و اصلا نمیتونستم صبر کنم فصل‌ها فقط جلو میرفتن.
و واقعا وااااقعا داستان خیلییییی شگفت زدم کرد!
خیلی خیلی جالب بود واقعا قلم نویسنده عالی بود، هبجان داستان عالی بود، جزئیات داستان خیلی خوب مطرح شده بودن طوری که کاملا توی ذهن قابل تصور بودن و انگار داری فیلم میبینی نه اینکه کتاب بخونی.
صدرا سروش
۱۴۰۳/۶/۵
خوب داستان در مورد خانمی هستش که با یه آقایی که اختلاف سنیشون نسبتا زیاده ازدواج کرده و امکانات خوبی براش فراهم کرده تازه چن ماهه که از تولد بچشون میگزره که دختر ریچارد که از همسر اولشونه از راه میرسه و ماجراها از همون روز شروع میشه بد نبود ولی در کل نویسنده از همون اول یه آلارمایی به خواننده میده که بفهمه همه ماجراها تقصیر کیه بازم ممنون از نویسنده کتاب
ترکان شایان
۱۴۰۳/۵/۲۲
خیلی خوب بود و باور نمیکنید چقدر هیجان انگیز و کاملا متفاوت با چیزی که پیش بینی کرده اید هست ماجرای بین این افراد ذهنتون رو به شدت به چالش می کشه و تنها گله ای که دارم پایان گمنام این قصه ی زیباست واقعا حیف این کتاب بود همچین پایان گمنامی. اما همچنان ارزش خواندن داره این کتاب من رو به ژانر جنایی، معمایی و درام خیلی خیلی علاقه مند کرد
M.Mohammadi
۱۴۰۳/۶/۱۸
کتابی که زمین نخواهید گذاشت به معنای واقعی داستانی معمایی و هولناک که بی گناهانی که به خاطر حسادت یک نفر حتی اگر کودک باشد جات خودشان را از دست می‌دهند. داستان به زبان ساده و روان و قابل فهم با اطلاع رسانی به موقع اسامی در تلفظ و شناخت معنای آن کلمه یاریگر خواننده است.
F.s
۱۴۰۳/۶/۱۵
کتاب زیبایی بود. مخصوصا که من ژانر رازآلود و خیلی دوست دارم برای اینکه این کتاب و بخونم شب ها هم وقت میذاشتم و وقتی به خودم میومدم ساعت از ۲ گذشته بود البته که یه جاهاییش واقعا آدم و تو شک می برد ولی در کل کتاب قشنگی بود
منصوره حکمت شعار
۱۴۰۳/۶/۸
کتابیست در ژانر ماجرایی... از نظر تکنیک نوشتار نسبتا قابل قبول است ولی دقیقا بشکلی تالیف شده که گویا نویسنده از آغاز قصد داشته از روی آن فیلمی بسازد. در واقع افت و خیز داستانی کمی دارد و مناسب فیلم هالیوود است. ولی در کل بد نبود. ممنون
معصومه سلطانی
۱۴۰۳/۵/۳۰
کتاب خیلی خوبی بود همش آدمو وادار میکرد که ادامه داستانو بخونه به نظرم جو خیلی آدم تاثیر پذیری بود و بی فکر کار میکرد البته به خاطر اتفاقات دور و اطرافش هم بود ولی یکم زیادی بود تهش غیر قابل پیش بینی بود در کل داستان جذابی بود
کیمیا هژبری
۱۴۰۳/۵/۱۹
متن کتاب چند جایی اشتباه هست (نام‌ها به اشتباه آورده شده یا کلمات چندبار پشت هم تکرار شده)
روند داستان روون بود و یک روزه میشه تمومش کرد ولی پلات توریست قوی‌ای اصلا نداره و پایان کتاب خیلی قابل پیش بینیه.
Sarina
۱۴۰۳/۵/۱۹
سلام به همگی این کتاب یکی از بهترین کتاب‌های راز الودی بود که خوندم عالی بود. ممنون از کتابراه و نویسنده‌ی محترم. فقط یه سوال داشتم اینکه این کتاب جلد‌های دیگری هم داره یا نه؟ ممنون
Fateme taghipour
۱۴۰۳/۵/۱۷
پایان غیر قابل پیش بینی‌ای داشت. وسطای داستان وقتی حس کردم پایان داستان روشن شده، سیر داستان به کلی تغییر کرد.
حس اضطراب و حس پشیمانی شخصیت اصلی داستان رو کاملا میشه درک کرد و باهاش همزادپنداری کرد.
هلن
۱۴۰۳/۶/۶
واقعاً کتاب خوبیه تا آخرش فکر می کنی همه چیز و میدونی ولی تهش باورت بهم می ریزه. شاید کمی خسته کننده بنظر بیاد وتصاویری که تو ذهن بوجود میاره واقعی و گیراست و آدم و کنجکاو می کنه که تا آخر بره
نازنین شریفی
۱۴۰۳/۵/۲۳
جالب و شوکه کننده بود البته داستانش برای من تکراری بود کتابهای دیگه ای هم که شخصیت اصلی داستان کودکی است که مادر و خواهر خود را میکشد را نیز خوانده بودم ولی آخر این کتاب واقعا غافلگیر کننده بود
افشار
۱۴۰۳/۷/۴
وااااااای محشره نویسنده خیلی عالی ذهن آدمو رو بچالش میکشه هربار که فکر میکنی مجرم اصلی رو درست حدس زدی ناگهان غافل میشی و میفهمی که نمیتونی از درون کسی خبر داشته باشی
ک. طوفان
۱۴۰۳/۷/۱
۲۰۰صفحه‌اش روخوندم ولی برخلاف نظرات ثبت شده وحشتی درداستان ندیدم بیشتراعصاب خراب کنه. البته اگه بخوان ازروش فیلم ترسناک بسازن گارگردان بافضای تاریک وآهنگ میتونه ترسناکش کنه
Zohre
۱۴۰۳/۵/۲۷
«این کتاب یک تریلر روان‌شناختی نفس‌گیر و غیر قابل پیش‌بینی با پیچش‌های فراوان است که خواندن آن را به علاقه‌مندان به قلم فریدا مک فادن، دنیل هارست و کلر مک‌گان توصیه می‌کنم
ماهور مرادی
۱۴۰۳/۵/۲۳
مثل فیلم‌هایی که در خانه تنها هستند و کسی برای سرقت می‌ابد بود. سعی شده در طول داستان به خواننده تلقین نیرویی ماورایی بشه!
برای دوره سنی پایان نوجوانی خوبه نه بیشتر.
کیوان صالحی
۱۴۰۳/۵/۲۱
باید وقت بذارم. کار و شغلم طوری است که تمام ذهنم رو می‌گیرد در حال حاضر کتاب در انتهای شب سلین در دستم هست و مسخ کافکا و چند تا فیلم که نمی‌دونم بهش میرسم یا نه
آیلین اکبری
۱۴۰۳/۶/۲۲
کتاب خیلی خوبی در ژانر راز الود بود ترجمه هم خیلی خوب بود آدم خیلی خوب متوجه میشه ممنون از کتابراه اگه به این ژانر علاقه خوندن کتاب رو از دست ندید
مرسانا دهقانی
۱۴۰۳/۶/۲۲
کلا من از کتاب‌هایی که آخرش را نویسنده باز نگه میدارد خیلی خوشم نمیاد این کتاب بنظر من جای خوبی تمام نشد و اصلا نباید نویسنده آخر کتاب را باز نگه میداشت
مهدی عزتی
۱۴۰۳/۶/۱۲
پایان جالب توجه داشت که مجبور میشی دائما نظر عوض کنی چه کسی شخصیت بد هست یا خوب اوایل داستان خیلی عادی پیش میره ولی بعد یه زمانی خیلی هیجان انگیز میشه
سوسن
۱۴۰۳/۵/۲۶
داستانی جهت سرگرمی و تا حدودی هیجانی اما خسته کننده نیست و نویسنده داستان رو با ماجراهای پیوسته‌ای را بیان میکند که از یکنواخت شدن داستان جلوگیری کرده
Mozhan Amiri
۱۴۰۳/۵/۲۳
اگه به کتاب‌های جنایی علاقه دارین، و از اون دسته آدمایی هستین که کتاب‌های از قبل پیش بینی شده براتون منزجر کننده‌ست، این کتاب رو حتما بخونین.
hana
۱۴۰۳/۵/۱۹
داستان هیجانی و اکشن عالیی داشت خیلی ممنون از نویسنده فقط چند جایی کتاب اشتباهاتی داشت مثل آوردن اسم اشتباه یا تکرار چند کلمه ولی در کل کتاب عالیی بود
پروانه
۱۴۰۳/۷/۴
خیلی خوب بود و بعد چند روز که تموم کردم هنوز فکرم درگیرشه یه جورایی انگار پایان باز داره یا جلد ۲ یهو تموم شد کاش بهتر اخرشو جمع بندی میکرد
زهرا تیموری
۱۴۰۳/۶/۲۶
برای من یه کم قابل پیش بینی بود
و البته پایانش هم یه جورایی باز بود که من زیاد دوست نداشتم
اما تعلیق و هیجان خوبی داشت
leila ghaemi
۱۴۰۳/۵/۲۱
کتاب ژانر معمایی هست اما برای کسی که چند تا کتاب خوب جنایی خونده باشه، از اول داستان، همه چی قابل حدسه، غافلگیری خاصی نداشت،
HOSSEIN
۱۴۰۳/۵/۱۹
کتاب خوبی بود ولی اصلا فرقی با بقیه کتاب‌ها در این سبک نداشت و خیلی هم کتاب پچیده نبود که آدم رو درگیر خودش کنه ولی موضوع بدنبود
هاجر عباسی
۱۴۰۳/۶/۸
داستانی معمایی وجالب که مجبورت می‌کنه تا آخرش بخونی من که دوست داشتم و پیشنهاد میکنم با تشکر از کتابراه
حسام محمدی
۱۴۰۳/۶/۶
کتاب جالبی بود پر از هیجان و غیرقابل پیش‌بینی. خیلی سرگرم کننده. با اینحال اینهمه نقشه از طرف یه دختر نوجوان!!!
Nyusha
۱۴۰۳/۶/۲
کتابی عالی در ژانر معماییو راز آلود بود یک کتاب عالی برای افرادی که عاشق کتاب‌های راز آلود هستند ممنونم از کتابراه
محیاامینی
۱۴۰۳/۶/۱
بنظرم کتاب راجع به بحران سی سالگی بود خوب بود برای پر کردن وقت هایی که مشغول انجام کارهای خونه هستید گوش بدید
زهرا سلطانی
۱۴۰۳/۵/۳۰
سلام کتاب هیجان انگیز و رمز آلودی بود که یه جاهایی واقعاً ذهن آدم رو منحرف میکرد اما ای کاش پایانبندی مناسبی هم داشت
ندا ونه بینی
۱۴۰۳/۵/۲۱
خیلی جذاب بودهااا، خیلی. با یک پایان غیرقابل پیش بینی
فراز و نشیب داشت و البته که داستانش روانی میکرد آدم رو.
آرش صالحی
۱۴۰۳/۵/۲۱
سلام با تشکر از کتابراه نگذار بماند تا لحظه آخر درگیر ماجرا هستی. جذاب و با ترجمه خوب. پیشنهاد میکنم برای خوندن.
کاربر ف
۱۴۰۳/۵/۱۸
رمان جذابی بود، نگرانی های یک مادر برای طفلش کشش خاصی داشت وقتی حس میکنی اخر داستان رو متوجه شدی یهو اونم تغییر می کنه
دختر شاد
۱۴۰۳/۵/۱۸
کتاب خوبی است اما زیادهیجانی نیست وکشش خاصی نداردبه نظر من برای اینکه اوقات فراغت پر کنی باهاش مناسبه
سامان سرابادانی
۱۴۰۳/۵/۱۷
با مهارت و ساختار قوی لذت و اسرار برای هیجان بیشتر را بصورتی جذاب احساس میکنید، تبریک بنویسنده و مترجم وشما همراه عزیز
1 2 >>