معرفی و دانلود کتاب صوتی قوی سفید - 11 افسانه از آسیای میانه: افسانه‌های مردم دنیا

عکس جلد کتاب صوتی قوی سفید - 11 افسانه از آسیای میانه: افسانه‌های مردم دنیا
قیمت:
۳۵۰۰۰ ۲۴,۵۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قوی سفید - 11 افسانه از آسیای میانه: افسانه‌های مردم دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قوی سفید - 11 افسانه از آسیای میانه: افسانه‌های مردم دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی قوی سفید - 11 افسانه از آسیای میانه: افسانه‌های مردم دنیا

کتاب صوتی قوی سفید - 11 افسانه از آسیای میانه: افسانه‌های مردم دنیا مجموعه‌ای از افسانه‌های باستانی ملل مختلف است که توسط فتح‌الله دیده‌بان گردآوری و ترجمه شده است. بچه‌ها با شنیدن این داستان‌ها، به نقاط گوناگونی از دنیا سفر می‌کنند و مهمان خانه‌های اقوام مختلف می‌شوند.

درباره‌ی کتاب صوتی قوی سفید - 11 افسانه از آسیای میانه: افسانه‌های مردم دنیا

افسانه‌های ملل، گنجینه‌های بی‌مثالی هستند که از قرن‌ها قبل، سینه‌به‌سینه نقل شده‌ و امروز به دست ما رسیده‌اند. هر یک از این افسانه‌ها در دل خود، هزاران قصه‌ی نگفته دارند که تنها مردمان هوشیار توان خواندن و شنیدن آن‌ها را دارند. ازآنجاکه این افسانه‌ها توسط خیال قدرتمند مردم عادی به وجود آمده‌اند، با دقت در هر کدام از آن‌ها می‌توان ردپایی از ارزش‌ها، آداب و سنن، فرهنگ و ناملایمات زندگی مردمان در هر زمان و هر منطقه را مشاهده کرد و فهمید که هرکدام از آن‌ها، چه قصه‌هایی را زندگی کرده‌اند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی قوی سفید - 11 افسانه از آسیای میانه: افسانه‌های مردم دنیا

نظر به اینکه افسانه‌ها مخازنی ارزشمند از هنر و تاریخ و فرهنگ هر منطقه هستند، مردم همواره تلاش می‌کنند تا آن‌ها را با نقل برای یکدیگر، زنده و پایدار نگه دارند. فتح‌الله دیده‌بان نیز در همین راستا، این افسانه‌ها را ترجمه و در کتاب صوتی قوی سفید - 11 افسانه از آسیای میانه: افسانه‌های مردم دنیا گردآوری کرده است. در این کتاب کم‌نظیر، یازده افسانه از یازده نقطه‌ی مختلف دنیا و اقوامشان را می‌شنویم. داستان‌های روسی، تووینی، تاتاری، نوگا، اولچی، ساآمی، کارلی، آدیگی، اوروچی، اسکیمویی و ماریی، قصه‌هایی هستند که در این مجموعه ارائه شده‌اند. پیش از شروع هر قصه، پیش‌زمینه‌ی کوتاهی از مردمان هر منطقه، جغرافیای محل زندگیشان و زبانی که به آن صحبت می‌کنند نیز در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد.

در اولین قصه‌ی این کتاب که یک داستان روسی است و «پیرمرد دانا» نام دارد، ماجرای پیرمردی را می‌شنویم که با پسرش زندگی می‌کند. پیرمرد سرشار از علم و حکمت است؛ سالیان طولانی زیست بر روی کره‌ی خاکی، به او خردی عطا کرده که در کمتر کسی دیده می‌شود. پیرمرد به پسرش توصیه کرده که سه چیز را همیشه در زندگی رعایت کند: یک اینکه در هر روستا برای خود خانه‌ای داشته باشد، دو اینکه هرروز چکمه‌ای نو بپوشد و سه اینکه کاری کند همه‌ی مردم به او احترام بگذارند. پسر با شنیدن این نصیحت کمی گیج می‌شود؛ آخر چطور ممکن است کسی از پس انجام این کارها برآید؟ اما پدر توضیح می‌دهد که اگر او بتواند در هر روستا دوستی صمیمی برای خود پیدا کند، یعنی در هر روستا خانه‌ای برای خودش مهیا کرده، اگر هرروز با چکمه‌ای تمیز از خانه بیرون برود، یعنی هرروز کفشی نو پوشیده و اگر هرروز پیش از بقیه‌ی مردم بیدار شود و به دنبال کار و روزی‌اش برود، جوری می‌شود که همه‌ی مردم به او احترام خواهند گذاشت. پسر توصیه‌های پدر را موبه‌مو انجام می‌دهد و برای خود آوازه‌ی خوب و آبرویی میان مردم می‌سازد. تا اینکه پادشاه ستمگر و زورگو، دستور عجیبی صادر می‌کند: مأموران وظیفه دارند مردان پیر و ازکارافتاده‌ی روستا را پیدا کنند و همگی آن‌ها را بکشند...

معرفی و دانلود کتاب صوتی قوی سفید - 11 افسانه از آسیای میانه: افسانه‌های مردم دنیا

در داستان دیگر این کتاب که «سه دختر» نام دارد و افسانه‌ای تاتاری است، داستان پیرزنی را می‌شنویم که سه دختر زیبا دارد. دختر اول آن‌چنان زیباست که خورشید به احترام او طلوع می‌کند. او ترجیح می‌دهد که هرروز، دیگ‌های مسی را بسابد تا مثل آینه شوند و بتواند تصویر خودش را درون آن‌ها ببیند. به‌غیر از این، او در هیچ کار دیگری به مادر و خواهرانش کمک نمی‌کند. دختر دوم نیز، چیزی از زیبایی کم ندارد و مردم او را به ستاره‌ها تشبیه می‌کنند. او بسیار سرد و بی‌روح است و دلش نمی‌خواهد با هیچ‌کس حرف بزند. او هرروز نخ می‌ریسد تا بتواند روزی به کمک آن نخ‌ها، خود را به ماه و ستاره‌ها برساند و با آن‌ها حرف بزند و به‌جز نخ ریسیدن، هیچ کار دیگری نمی‌کند. دختر سوم اما با آن‌ها متفاوت است. او چهره‌ای معمولی دارد اما بی‌نهایت مهربان است و در انجام تمام کارها کمک می‌کند. او حتی با سنجاب بالای درخت کنار خانه‌شان نیز دوست شده و با او حرف می‌زند. سال‌ها می‌گذرد و دخترها همه به خانه‌ی بخت می‌روند. یک روز مادر مریض می‌شود و چون تنها بوده و کسی را نداشته که از او مراقبت کند، سنجاب خودش را به دخترها می‌رساند تا آن‌ها را خبر کند اما...

کتاب صوتی قوی سفید - 11 افسانه از آسیای میانه: افسانه‌های مردم دنیا کاری از نشر صوتی سماوا و انتشارات افق است. این کتاب را با ترجمه‌ی فتح‌الله دیده‌بان و گویندگی زیبا بروفه می‌شنوید.

کتاب صوتی قوی سفید - 11 افسانه از آسیای میانه: افسانه‌های مردم دنیا برای چه کسانی مناسب است؟

بچه‌های 6 تا 12 ساله از شنیدن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی قوی سفید - 11 افسانه از آسیای میانه: افسانه‌های مردم دنیا می‌شنویم

دخترهای چوبی دوروبر تایتریش می‌گشتند. هرکس برای او کاری می‌کرد. یکی لحاف رویش می‌کشید، دیگری با شاخه‌ی درخت او را باد می‌زد، سومی پنیر به او تعارف می‌کرد، چهارمی برایش پیراشکی می‌پخت، پنجمی آش گندم درست می‌کرد، ششمی کباب گوشت گوسفند می‌آورد، هفتمی برای او چای مخصوص دم می‌کرد، هشتمی عسل روی میز می‌گذاشت و نهمی برایش کدو می‌برید. تایتریش غذاها را خورد و خواهرها او را در رختخواب گذاشتند.

عروسک‌ها، صبح زود از خواب بیدار شدند. به‌سرعت کارهای خانه را انجام دادند. غذای بسیار خوشمزه‌ای درست کردند و نزدیک ظهر تایتریش را از خواب بیدار کردند.

روزها گذشت. خواهرها کار می‌کردند و تایتریش در رختخواب می‌خوابید و ناز می‌کرد. تا لباس‌هایش را تنش نمی‌کردند، از جا بلند نمی‌شد. اگر دستش را نمی‌گرفتند، سر میز غذا نمی‌رفت. تا به او اصرار نمی‌کردند، غذا نمی‌خورد. هرچه خواهرها بیش‌تر از او مواظبت می‌کردند، او بیش‌تر لوس می‌شد و ناز می‌کرد.

دختر می‌گفت: «وای! مگر به دختر زیبا و ظریفی مثل من، این غذاهای پرگوشت و چربی را می‌دهند؟ شما می‌خواهید من چاق و زشت بشوم.» و گوشت پخته را به سگ‌ها می‌داد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
13 دقیقه
یک: پیرمرد دانا
9 دقیقه
دو: چگونه اوسکیوس‌اُول، خان را در بازی برد
8 دقیقه
سه: سه دختر
11 دقیقه
چهار: تایتریش
10 دقیقه
پنج: پیرزنِ تاراق توروقی
10 دقیقه
شش: خرس تالا و جادوگر بزرگ
6 دقیقه
هفت: شیره‌ی درخت توس
5 دقیقه
هشت: شیر و پشه
8 دقیقه
نه: ماهیگیر واقعی
4 دقیقه
ده: مرغابی‌ها و روباه
10 دقیقه
یازده: قوی سفید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی قوی سفید - 11 افسانه از آسیای میانه: افسانه‌های مردم دنیا
مترجمفتح الله دیده بان
راویزیبا بروفه
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی
۳۵۰۰۰ ۲۴,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی قوی سفید - 11 افسانه از آسیای میانه: افسانه‌های مردم دنیا

برای دریافت کتاب صوتی قوی سفید - 11 افسانه از آسیای میانه: افسانه‌های مردم دنیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.