معرفی و دانلود کتاب کارخانه ناب: راهنمای پیاده سازی تولید ناب در کف کارگاه

عکس جلد کتاب کارخانه ناب: راهنمای پیاده سازی تولید ناب در کف کارگاه
قیمت:
۱۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کارخانه ناب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کارخانه ناب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کارخانه ناب: راهنمای پیاده سازی تولید ناب در کف کارگاه

کتاب کارخانه ناب داستانی است از سرگذشت یک مدیرِ در آستانه‌ی ورشکستگی که در پی یافتن راه چاره با فردی باتجربه ملاقات می‌کند. این فرد متخصص تمام نکاتی را که یک مدیر باید درمورد اجرا و پیاده‌سازی ایده‌ی ناب برای تجارت خود به کار بندد، شرح می‌دهد. این کتاب به نویسندگی مایکل بالی و فردی بالی، موفق به دریافت جایزه‌ی Shingo Research شده است.

درباره‌ی کتاب کارخانه‌ی ناب

کتاب کارخانه‌ی ناب (The Gold Mine) در پاسخ به این سوال که چطور می‌توان از یک کارخانه همچون معدن طلا، همواره طلا استخراج کرد، نوشته شده است. مایکل بالی (Michael Balle) و فردی بالی (Freddy Balle) رویکرد یکپارچه‌ای را در قالب یک داستان ارائه می‌دهند که به‌واسطه‌ی آن، ارزش محصولات و خدمات سازمان‌ها به حداکثر می‌رسد و هزینه‌های اضافی به‌طرز چشمگیری کاهش می‌یابد.

کتاب کارخانه‌ی ناب درباره یک کارخانه‌ی بحران‌زده و در مرز ورشکستگی است که به کمک یک مشاور خوب، روند ناب شدن را تکمیل می‌کند و نجات می‌یابد. سبک بیان روایی و داستانی کتاب کمک می‌کند مباحث علمی و تکنیکی در حین عمل و به شکل تجربی آموزش داده شوند؛ گویی خواننده خود در حال تجربه کردن آن‌هاست. نکته‌ی دیگری که کتاب کارخانه‌ی ناب را از دیگر کتب مشابه متمایز می‌سازد، پرداختن به وجهی از ناب‌سازی است که تاکنون در هیچ یک از آثار مربوط به تولید ناب به آن پرداخته نشده و آن وجه عامل انسانی در پیشبرد تغییرات ناب است. در واقع این کتاب یک اثر کاملاً علمی و تکنیکی است که از سبک بیان داستانی سود می‌جوید تا واقعیت‌هایی را مطرح کند که در زبان صرفاً فنی، قابل بیان و لمس نیستند، واقعیت‌هایی چون لزوم توجه به تولید انسان ناب‌اندیش و متعهد به ناب، قبل از شروع هرگونه پروژه‌ی دگردیسی ناب.

معرفی و دانلود کتاب کارخانه ناب

داستان درمورد فرد موفقی به نام فیلیپ است. او دکترای فیزیکش را از برکلی گرفته. نوعی ابزارِ های‌تک اختراع و امتیاز بهره‌برداری از آن را به نام خود ثبت کرده است. سپس با شراکت یک نفر دیگر، یک عملیات ساخت و تولید کوچک را با موفقیت شروع کرده. داستان از جایی شروع می‌شود که فیل و شریکش متیو، همه‌ی دارایی‌شان را برای دریافت وام‌های سنگین و خرید یک شرکت ضعیف و تبدیل آن به یک ابرقدرت، در رهن بانک گذاشته‌اند و حالا در آستانه‌ی ورشکستگی‌اند. وقتی فیلیپ این موضوع را با دوستش در میان می‌گذارد، دوستش کلید حل‌ مشکل فیلیپ را در دستان پدر خود می‌بیند، کسی که در دوران شکوفایی‌اش، مدیر اجرایی موفقی در صنعت تأمین خودرو بوده است. پس آن‌دو راهی سفری می‌شوند تا آقای وودز را بر روی قایق تفریحی‌اش ملاقات کنند.

مایکل بالی و فردی بالی با پی‌ریزی این داستان، اصول و تکنیک‌های ناب مدیریت را به‌راحتی به خواننده انتقال می‌دهند. گویی انتقال چنین مفاهمی در قالب گفت‌وگوهای میان فرد شکست‌خورده و فرد متخصص، درک مطالب مدیریت و رهبری را تسریع می‌کند.

فیلیپ در ادامه توضیح می‌دهد که محصولاتشان سودآور است، اما به شرطی که بتوانند آن‌ها را بدون وقفه و به موقع تولید کنند. گرانی مواد اولیه مسئله‌ای است که آن‌ها را به نقدینگی بیشتری محتاج می‌کند. در این میان هزینه‌های اضافی و غیرمنتظره، شرکتشان را متحمل ضرر فراوانی کرده است. آقای وودز کمی درمورد هزینه‌های سربار و سرمایه‌ی در گردش و موجودی‌ها از فیلیپ سوال می‌پرسد و در ادامه تصویری روشن از وضعیت شرکت آن‌ها به دست می‌دهد: «این افزایش موجودی‌ها به مشکل جریان نقدینگی‌ شما دامن می‌زند. حالا اگر سفارش‌هایتان هم افزایش پیدا کند به معنای آن است که به نقدینگی بیشتری برای ساخت محصول نیاز دارید، مسئله‌ای که با مشکل موجودی و هزینه‌های ضروری مثل هزینه‌ی دستمزدها و تجهیزات، دست به دست هم می‌دهد تا بعد از مدتی، نقدینگی شروع کار شما را به کلی دود کند و بفرستد هوا.»

مخاطب با خواندن کتاب کارخانه‌ی ناب، هرآنچه را لازم است درمورد نقدینگی، مدیریت سرمایه، سودآوری و افزایش بازدهی بداند، دریافت می‌کند. این کتاب را آزاده رادنژاد ترجمه کرده و نشر ناب اندیشان به چاپ رسانده است.

کتاب کارخانه ناب برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای بالا بردن دانش مدیران و سرمایه‌گذاران درباب مدیریت و تولید ناب، اثری مفید و کاربردی به شمار می‌آید.

در بخشی از کتاب کارخانه ناب: راهنمای پیاده سازی تولید ناب در کف کارگاه می‌خوانیم

مورگان منفجر شد و درحالی‌که از عصبانیت به لکنت افتاده بود، گفت: “هی شماها دارید چه می‌گویید؟ من باید وظایف دیگران را به جایشان انجام دهم؟ به من گفته شده که موجودی را پایین بیاورم، من هم همین کار را کرده‌ام. وظیفه‌ی من برنامه‌ریزی تولید توسط MRP است و می‌توانم تضمین کنم، تضمین که زمانبندی‌های تولید من کار می‌کند! حالا به من چه ربطی دارد اگر تأمین‌کننده به تعهدات خودش وفادار نیست، یا اگر نفرات دیو در کف کارگاه، اطلاعات درست را وارد سیستم نمی‌کنند یا اگر تولید نمی‌تواند طبق برنامه پیش برود و نمی‌تواند تغییرات را در تمام مدت ثبت کند؟ این وظیفه‌ی من است؟ هیچ‌کس نمی‌تواند به برنامه‌ریزی من ایراد بگیرد، برنامه‌ریزی، وظیفه‌ی من است و من فقط دلم می‌خواهد آن‌ها که مسئول تحویل قطعات و محصولات هستند، کار خودشان را انجام دهند و به‌ موقع تحویل بدهند.”

هری کاملاً جدی گفت: “فیل، نصیحت مرا بپذیر، این احمق را اخراج کن، قبل از آنکه زیان دیگری به تو وارد کند. به من اعتماد کن، تو در این کارخانه به اندازه‌ی کافی مشکل داری، دیگر لازم نیست از دست چنین کودن‌هایی هم عذاب بکشی. او، دیر یا زود، خودش به این نتیجه می‌رسد که باید برود، باور کن!”

همه با ناباوری به هری زل زده بودیم و او مزورانه همه‌ی ما را برانداز می‌کرد و کوین مورگان که داشت سرخ می‌شد، ساکت و هاج و واج مانده بود و متحیر بود که آنچه می‌شنود درست است یا نه. بعد با صدایی که به سختی از گلویش درمی‌آمد گفت: “به خاطر همه ....”

فهرست مطالب کتاب

کارخانه‌ی ناب: از تولید انسان تا تولید ثروت
کارخانه‌ی ناب یا معدن طلا؟
فصل اول: سود شاه است، ولی نقدینگی حکومت می‌کند
فصل دوم: طلا، دستآورد حرکت
فصل سوم: زمان تکت
فصل چهارم: کار استاندارد
فصل پنجم: همه چیز به افراد بستگی دارد
فصل ششم: از هموارسازی تا کشش
فصل هفتم: قواعد کانبان
فصل هشتم: نگرش گمبایی
فصل نهم: راه هی‌جونکا‌
فصل دهم: کایزن، وظیفه‌ی همیشگی
پی‌نگاشت
برای مطالعه‌ی بیشتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کارخانه ناب: راهنمای پیاده سازی تولید ناب در کف کارگاه
نویسنده،
مترجمآزاده رادنژاد
ناشر چاپیانتشارات ناب اندیشان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات368
زبانفارسی
شابک978-622-99668-5-3
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کارخانه ناب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کارخانه ناب

برای دریافت کتاب کارخانه ناب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.