معرفی و دانلود کتاب کار و تمرین فارسی نهم

عکس جلد کتاب کار و تمرین فارسی نهم
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کار و تمرین فارسی نهم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کار و تمرین فارسی نهم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کار و تمرین فارسی نهم

کتاب کار و تمرین فارسی نهم تألیف نعمت الله بوالحسنی و شیرین اروجی، نکات و مطالب این کتاب درسی را خلاصه می‌کند و در قالب درس‌نامه‌هایی مختصر و فشرده توضیح می‌دهد. این کتاب کمک‌درسی دربردارنده‌ی مثال‌ها و تمرین‌های متنوع است، چندین آزمون خودارزیابی دارد که در پایان هر فصل آمده، و نمونه سؤالاتی برای امتحانات پایان‌ترم اول و دوم ارائه می‌دهد که به دانش‌آموز کمک می‌کنند آمادگی بیشتری کسب کند.

درباره‌ی کتاب کار و تمرین فارسی نهم

یکی از قدیمی‌ترین درس‌هایی که همیشه در مدارس و مکاتب ایران تدریس می‌شده، زبان فارسی بوده. دلیل این امر صرفاً به این خاطر نبوده که فارسی، زبان رسمی و ملی ماست، بلکه پیشینه‌ی غنی و زیبایی‌های آن هم در این انتخاب نقش داشته. شعرا و ادبای بزرگ فارسی‌زبان توانسته‌اند متون درخشانی خلق کنند که همه باید با آن‌ها آشنا باشند. حالا هم باوجود مدرن شدن مدارس، آموزش فارسی همچنان در برنامه‌های درسی تمام مقاطع وجود دارد. کتاب کار و تمرین فارسی نهم تألیف نعمت الله بوالحسنی و شیرین اروجی، روی کلاس نهم متمرکز شده و می‌کوشد مهم‌ترین مطالب آن را آموزش دهد. این کتاب کمک‌آموزشی درس‌نامه‌هایی خلاصه و کوتاه دارد که در آن‌ها نکات اصلی هر فصل ارائه شده است. نویسندگان در این کتاب از مثال‌های ادبی و تاریخی زیادی استفاده کرده‌اند تا خواننده بتواند به‌خوبی مفاهیم و ساختارهای زبان فارسی را درک کند و آن‌ها را تشخیص دهد.

زبان فقط یک ابزار ادبی نیست، بلکه کارکرد اصلی آن ارتباط برقرار کردن است. همین کارکرد است که باعث می‌شود دائم متحول شود و خود را به‌روز کند. دانش‌آموز امروزی برای اینکه بتواند در ارتباط برقرار کردن مهارت بیشتری پیدا کند و زندگی موفق‌تری داشته باشد، در وهله‌ی اول باید بتواند فارسی را در خود تقویت کند. مدرسه و درس فارسی اولین گام در ارتقای این مهارت است. بااین‌همه اما گاهی کتاب‌های درسی موفق نیستند و دانش‌آموز نمی‌تواند به‌درستی مطالب را بیاموزد. کتاب کار و تمرین فارسی نهم با هدف حل همین مسأله تألیف شده است. بر همین اساس نعمت الله بوالحسنی و شیرین اروجی در کتابشان آزمون‌های متعددی برای خودارزیابی قرار داده‌اند. این امتحانات طبقه‌بندی‌شده در پایان هر فصل آمده تا خواننده وضعیت خود را بسنجد و مشکلاتش را برطرف کند. همین‌طور چندین نمونه سؤال برای دروس فارسی و املا طراحی شده تا مخاطب بتواند خود را برای امتحانات پایان نوبت اول و دوم آماده کند.

کتاب کار و تمرین فارسی نهم را انتشارات گل واژه چاپ کرده است.

دربار‌ه‌ی مجموعه‌ی کار و تمرین

کار و تمرین، مجموعه کتاب‌های کمک‌آموزشی انتشارات گل واژه هستند که به دروس مهم مقاطع مختلف تحصیلی می‌پردازند و آن‌ها را مرور می‌کنند. این کتاب‌ها متشکل از درس‌نامه‌هایی هستند که نکات اصلی آن درس را به شکل مختصر و مفید توضیح می‌دهند. همین‌طور آزمون‌ها، پرسش‌ها و تمرین‌های متنوع و زیادی دارند که به درک و تعمیق مطالب کمک می‌کنند. دو آزمون جامع نیز برای پایان‌ترم اول و دوم طراحی شده است.

کتاب کار و تمرین فارسی نهم برای چه کسانی مناسب است؟

دانش‌آموزان کلاس نهم مخاطب اصلی این کتاب هستند. اگر در فارسی مشکل ‌دارید، این راهنما کمکتان خواهد کرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: زیبایی آفرینش
درس 1: آفرینش همه تنبیه خداوند دل است
درس 2: عجایب صنع حق تعالی
خودارزیابی
فصل دوم: شکفتن
درس 3: مثل آیینه، کار و شایستگی
درس 4: هم‌نشین
خودارزیابی
فصل آزاد: ادبیات بومی (1)
درس 5: درس آزاد
فصل سوم: سبک زندگی
درس 6: آداب زندگی
درس 7: پرتو امید
درس 8: هم‌زیستی یا مام میهن
خودارزیابی
نمونه سوالات امتحانی فارسی نوبت اول
نمونه سوالات امتحانی فارسی نوبت دوم
فصل چهارم: نام‌ها و یادها
درس 9: راز موفقیت
دس 10: آرشی دیگر
درس 11: زن پاسا
خودارزیابی
فصل پنجم: اسلام و انقلاب اسلامی
درس 12: پیام‌آور رحمت
درس 13: آشنایی غریبان، میاد گل
درس 14: پیدای پنهان
خودارزیابی
فصل آزاد: ادبیات بومی (2)
درس 15:‌ درس آزاد
فصل ششم: ادبیات جهان
درس 16: آرزو
درس 17: شازده کوچولو
خودارزیابی
نمونه سوالات امتحانی فارسی نوبت دوم
نمونه سوالات امتحانی املای نوبت دوم
پاسخنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کار و تمرین فارسی نهم
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات گل واژه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات157
زبانفارسی
شابک978-600-337-169-9
موضوع کتابکتاب‌های کمک آموزشی متوسطه اول
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کار و تمرین فارسی نهم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کار و تمرین فارسی نهم

برای دریافت کتاب کار و تمرین فارسی نهم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.