معرفی و دانلود کتاب همه‌ی دوست‌های من...

عکس جلد کتاب همه‌ی دوست‌های من...
قیمت:
۲۲,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب همه‌ی دوست‌های من... و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب همه‌ی دوست‌های من... و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب همه‌ی دوست‌های من...

وقتی پیر می‌شویم کم‌کم تعداد دوستانمان کمتر می‌شود؛ شاید بپرسید چرا؟ یکی از علت‌های مهمش می‌تواند مرگ باشد. اوری مانسن و جوری جان در کتاب همه‌ی دوست‌های من... شما را با دایناسور، نانوا، جوراب، شیر مدت‌دار و موجودات و اشیاء مختلفی آشنا می‌کنند که هرکدام به‌طریقی دوستانشان را از دست داده‌اند. نویسندگان در این کتاب سعی داشته‌اند با نگاهی فلسفی و طنزآمیز کودکان را با مفهوم مرگ‌ روبه‌رو کنند. این کتاب با فروش بیش از 100 هزار نسخه به کتاب پرفروش ملی آمریکا بدل شده است.

درباره‌ی کتاب همه‌ی دوست‌های من...

درک مفهوم مرگ در کودکی، در شرایط که در اوج حس تازگی و بالندگی هستیم، چندان ساده نخواهد بود. بااین‌حال کودکان همواره درباره‌ی چرایی و چگونگی آن از والدین و معلمان‌شان سوال‌های زیادی می‌پرسند. شاید بیشترین گروهی که می‌توانند احساس مرگ و تنهایی ناشی از آن را با ما در میان بگذارند، افرادی باشند که پیر شده‌اند، یا در نبود دوستانشان احساس پیری و فرسودگی می‌کنند.

در کتاب همه‌ی دوست‌های من... (All my friends are still dead)، نوشته‌ی اوری مانسن (Avery Monsen) و جوری جان (Jory John) صحبت از دوستانی‌ست که دیگر نداریم؛ چراکه پیش از ما از دنیا رفته‌اند و بازماندگان به‌خاطر نبودشان احساس تنهایی می‌کنند.

این کتاب می‌تواند به‌طور غیر مستقیم کودکان را در حال‌و‌هوای روزهای پیری و پیامدهای آن قرار دهد و به آن‌ها بیاموزد با حقیقت وجود مرگ کنار بیایند و آن را به‌عنوان مرحله‌ای از حیات انسانی درک کنند. تصویرگری‌های کتاب، در کنار متن، طنز تلخی ایجاد کرده که مخاطب را عمیقاً به فکر فرو می‌برد.

شاید بتوان گفت از خواندن این کتاب برای بزرگسالان نیز مناسب است و حتی شاید بهتر است با صلاح‌دید والدین و مربیان کودک در اختیار بچه‌ها قرار گیرد. کتاب همه‌ی دوستان من... با ترجمه‌ی پیام ابراهیمی از سوی نشر تخصصی پرتقال منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب همه‌ی دوست‌های من...

  • کتاب پرفروش ملی
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز در بخش طنز (2010)

نکوداشت‌های کتاب همه‌ی دوست‌های من...

  • دوست دارم با ذهن‌های پشت این کتاب کوچک و تاریک دوست باشم. (Jessica Biel)
  • کتاب «همه‌ی دوست‌های من...» شوخ‌طبعی را به موضوع مرگ‌و‌میر می‌کشاند. (Paste Magazine)
  • این کتاب به طرز بیمارگونه‌ای خنده‌دار است. (Laughing Squid)

کتاب همه‌ی دوست‌های من... مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای کودکان 7 تا 12 سال نوشته شده و به آن‌ها یاد می‌دهد درباره‌ی مفهوم مرگ بیندیشند و بتوانند با آن مواجه شوند.

با نویسندگان کتاب همه‌ی دوست‌های من... بیشتر آشنا شویم

اوری مانسن، بازیگر و نویسنده است و در لس‌آنجلس زندگی می‌کند. ممکن است او را در حال بازیگری حرفه‌ای هالیوود در برنامه‌های تلویزیونی دیده باشید یا در تبلیغات ملی و موارد دیگر با او آشنا شده باشید. مانسن تاکنون نویسنده و تصویرگر چندین کتاب طنز، از جمله کتاب پرفروش ملی «همه‌ی دوستان من...» بوده است.

جوری جان نویسنده‌ی‌ آمریکایی مشهوری است که آثار موفق و محبوب بسیاری برای کودکان و نوجوانان نوشته و تاکنون تعدادی از این آثار در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز قرار گرفته‌اند. او با همکاری مک بارنت مجموعه موفق و خنده‌دار «دو تا خفن» را خلق کردن. جلد نخست این مجموعه‌ی بی‌نظیر در سال 2015 برنده جایزه ای. بی. وایت (E. B. White Read-Aloud Honor) و در سال 2017 نامزد جایزه دوروتی کنفیلد (Dorothy Canfield Fisher) شد. کتاب «برگرد خونه دیگه» از دیگر آثار مطرح وی است که در شمار بهترین کتاب سال کودکان در A Bank Street College of Education قرار گرفته است. علاوه بر نویسندگی کتاب‌های کودک، جان با نشریات معتبر بسیاری چون نیویورک تایمز، گاردین، بازفید، شرح وقایع سان فرانسیسکو و... همکاری می‌کند.

در بخشی از کتاب همه‌ی دوست های من... می‌خوانیم

بعضی وقت‌ها احساس تنهایی می‌کنم. بعضی روز‌ها طولانی‌اند و خیلی سخت می‌گذرند. اما وقتی به دنیای اطرافم نگاه می‌کنم، از این همه زیبایی انگشت به دهان می‌مانم.

از این همه اتفاق‌های فوق‌العاده که باعث شده‌اند ما موشک کاغذی، خانه‌ی حلزون یا لبخند‌های کوچولو و کج‌و‌کوله‌ای روی صورت بچه‌ها باشیم. وقتی به همه‌ی این چیزهای کوچیک اما بی‌عیب‌و نقص فکر می‌کنم، مطمئن می‌شوم که یک روز هم نوبت من می‌شود، نوری گرما‌بخش به وجودم می‌تابد و به آرامش می‌رسم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب همه‌ی دوست‌های من...
نویسنده،
مترجمپیام ابراهیمی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-600-462-795-5
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب همه‌ی دوست‌های من...

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب همه‌ی دوست‌های من...

برای دریافت کتاب همه‌ی دوست‌های من... و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.