معرفی و دانلود کتاب تئودور بون 1: قتل بدون شاهد

عکس جلد کتاب تئودور بون 1: قتل بدون شاهد
قیمت:
۵۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تئودور بون 1: قتل بدون شاهد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تئودور بون 1: قتل بدون شاهد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تئودور بون 1: قتل بدون شاهد

جان گریشام که برای نوشتن داستان‌های معمایی معروف است، کتاب تئودور بون 1: قتل بدون شاهد را برای کودکان و نوجوانان به نگارش درآورده. این کتاب در سال 2010 نامزد جایزه‌ی کتاب کودک به انتخاب گودریدز شد. داستان درباره‌ی تئودور بون، پسر 13ساله‌ی یک خانم و آقای وکیل است که به همین دلیل، همه چیز را درباره‌ی مسائل حقوقی و قانونی می‌داند. تئودور در این داستان از اطلاعاتش برای حل پرونده‌ی یک قتل بدون شاهد استفاده می‌کند.

درباره‌ی کتاب تئودور بون 1: قتل بدون شاهد

قهرمان داستان تئودور بون 1: قتل بدون شاهد (Theodore Boone: Kid Lawyer) تئو، یا آن طور که مادرش صدایش می‌کند، تدی، یک پسر 13‌ساله‌ی کلاس هشتمی است. پدر و مادر تئودور هر دو وکیل و صاحب موسسه‌ی حقوقی بون و بون هستند. تئودور هر روز بعد از مدرسه پدر و مادرش را در دفترشان در موسسه‌ یا در دادگاه می‌بیند. به همین دلیل، هم او قاضی، وکیل‌ها، دستیارهای حقوقی شهر و منشی‌های آن‌ها را می‌شناسد و هم هر کسی که در شهر استراتنبرگ کار حقوقی می‌کند به خوبی با تئودور آشناست. تئودور هنوز مطمئن نیست می‌خواهد در آینده وکیل شود یا قاضی؛ اما از همین کلاس هشتم تمام جزئیات جلسات دادگاه، دادرسی‌های حقوقی و اصطلاحات حقوقی تخصصی را می‌داند. به همین خاطر حتی در موسسه‌ی حقوقی پدر و مادرش دفتر وکالت خودش را تاسیس کرده و به همکلاسی‌هایش مشاوره‌ی حقوقی می‌دهد. البته دفتر او یه گنجه‌ی خیلی کوچک است اما هیچ موکلی ناراضی از آن بیرون نمی‌رود.

معرفی و دانلود کتاب تئودور بون 1: قتل بدون شاهد

از نظر تئودور، مدرسه جای جالبی برای یاد گرفتن اطلاعات جدید نیست و جلسات دادگاه‌های جنایی به مراتب جالب‌تر و آموزنده‌تر هستند. البته کلاس مدنی فرق دارد. مدنی، درس موردعلاقه‌ی تئودور است؛ چون درباره‌ی سیستم قضایی کشور به بچه‌ها آموزش می‌دهد. حالا که بچه‌های مدرسه قرار است به عنوان اردوی علمی کلاس مدنی، در جلسه‌ی دادگاه جنایی قتل خانم دافی به دست شوهرش، آقای دافی، حاضر شوند، تئودور این درس را از قبل هم بیشتر دوست دارد. همان طور که بیشتر همکلاسی‌هایش برای نتیجه‌ی مسابقات ورزشی هیجان دارند، تئودور از هیجان نتیجه‌ی این دادگاه خوابش نمی‌برد.

متهم این پرونده، پیتر دافی است و دادگاه قرار است به جرم قتل مایرا دافی به پرونده‌ی او رسیدگی کند. دادستان پرونده معتقد است آقای دافی از قصد، صحنه‌ی جرم را به شکل سرقت درآورده تا ادعا کند بی‌گناه است و از بیمه‌ی عمر همسرش استفاده کند. واقعا هم هیچ‌کس او را سر صحنه‌ی جرم ندیده. اگر او زنش را کشته باشد و دادستان مدارک کافی برای محکوم کردنش نداشته باشد، آزاد می‌شود و عدالت اجرا نخواهد شد. اما تئودور بون 13ساله قرار نیست اجازه دهد این اتفاق بیفتد. او چیزهایی می‌داند که هیچ‌کس دیگری از آن‌ها باخبر نیست.

جان گریشام (John Grisham) قبل از این که نویسندگی را شروع کند وکیل بود و مدت‌ها در دستگاه قضایی آمریکا کار می‌کرد. او بیشتر کتاب‌هایش از جمله رمان‌های تئودور بون را در ژانر داستان حقوقی نوشته. شخصیت اصلی در این ژانر، وکیل یا یکی از کارکنان دستگاه حقوقی است که برای اثبات جرم یا بی‌گناهی متهم در دادگاه تلاش می‌کند. داستان‌ها و رمان‌ها چنان شهرت و موفقیتی به جان گریشام دادند که کار وکالت را به کلی کنار گذاشت و به عنوان نویسنده‌ی تمام‌وقت مشغول به فعالیت شد. او چندین رمان، مجموعه داستان و مجموعه کتاب نوشته است. کتاب قتل بدون شاهد، اولین کتاب او از مجموعه‌ی تئودور بون است که نشر پرتقال با ترجمه‌ی روان امیرحسین دانشور کیان آن را منتشر کرده.

درباره‌ی مجموعه‌ی تئودور بون

رمان قتل بدون شاهد، اولین کتاب از 7 کتاب مجموعه‌ی تئودور بون است. جان گریشام دختری به نام «شیا» دارد که معلم کلاس پنجم است. این شغل دخترش بود که او را ترغیب کرد مجموعه داستانی برای کودکان و نوجوانان بنویسد که علاوه بر سرگرم‌کننده بودن، اطلاعات حقوقی آن‌ها را هم افزایش دهد. در هر کدام از کتاب‌های این مجموعه، تئودور با چالش متفاوتی روبرو می‌شود که با استفاده از توانایی‌هایش برای حل آن تلاش می‌کند. جان گریشام در مصاحبه‌ای گفته که قصد داشته مجموعه‌ای شبیه به هری پاتر، اما در ژانر جنایی و حقوقی، بنویسد.

جوایز و افتخارات کتاب تئودور بون 1: قتل بدون شاهد

  • نامزد جایزه‌ی آگاتا در سال 2010
  • برنده‌ی جایزه‌ی Charlie May Simon در سال 2013
  • نامزد جایزه‌ی کتاب کودک به انتخاب گودریدز در سال 2013

نکوداشت‌های کتاب تئودور بون 1: قتل بدون شاهد

  • هیچ‌کس از این بهتر در ژانر حقوقی داستان نمی‌نویسد. (روزنامه‌ی Daily Express)
  • اگر دوست دارید فرزندتان به شغل وکالت علاقه‌مند شود، این کار را به جان گریشام و این کتاب بسپارید. (روزنامه‌ی Sunday Times)
  • این کتاب، جذاب و گیرا است و آن را به هرکسی که عاشق داستان‌های معمایی خوب است پیشنهاد می‌کنم. فکر می‌کنم همه مجذوب این رمان خواهند شد. (Scholastic News)

کتاب تئودور بون 1: قتل بدون شاهد برای چه کسانی مناسب است؟

علاوه بر دوست‌داران ادبیات کودک و نوجوان و داستان‌های جنایی، این کتاب برای نوجوانان بالای 12 سال که به تحصیل حقوق در آینده و شغل وکالت فکر می‌کنند پیشنهاد بسیار خوبی است.

در بخشی از کتاب تئودور بون 1: قتل بدون شاهد می‌خوانیم

مؤسسه دو وکیل داشت؛ آقای بون و خانم بون که به‌ معنی واقعی کلمه همکار و همراه هم بودند. آقای بون، پدر تئو، پنجاه‌وچندساله بود، اما حداقل از نظر تئو، خیلی پیرتر به ‌نظر می‌آمد؛ هرچند هیچ‌وقت نظرش را به زبان نمی‌آورد. اسم کوچکش وودز بود که از نظر تئو بیشتر به درد فامیلی می‌خورد. تایگر وودزِ گلف‌باز. جیمز وودزِ بازیگر. تئو هنوز دنبال کس دیگری می‌گشت که اسم کوچکش وودز باشد؛ هرچند خیلی هم خودش را درگیر این نکته‌ی جزئی اعصاب‌خردکن نمی‌کرد. سعی می‌کرد نگران چیزهایی که از عهده‌اش خارج‌اند نباشد. وودز بون. تئو بعضی وقت‌ها اسمش را سریع تلفظ می‌کرد و شبیه وودسپون می‌شد. گشته بود و دیده بود چنین کلمه‌ای وجود ندارد، اما به ‌نظرش باید می‌داشت. به قاشقی که از چوب ساخته شده باشد می‌گویند قاشق چوبی، نه قاشق‌چوبی. اما مگر کسی از قاشق چوبی استفاده می‌کرد؟ چرا باید فکرش را درگیر چنین چیزهای بی‌اهمیتی می‌کرد؟ خلاصه، مثل یکی از آن عادت‌های بیخودی که آدم نمی‌تواند ترکشان کند، تئو هر بار که نزدیک در دفتر پدرش می‌شد و اسمش را که با شابلون سیاه حروف‌چینی شده بود می‌دید، یاد کلمه‌ی قاشق‌چوبی می‌افتاد.

دفتر پدرش طبقه‌ی دوم بود، بالای پله‌های زهوار‌در‌رفته‌ای که با فرشی لکه‌دار و مندرس پوشیده شده بود. آقای بون در طبقه‌ی دوم تنها بود، چون خانم‌های طبقه‌ی پایین به دو دلیل فرستاده بودندش آنجا: یک ‌اینکه شلخته بود و دفترش نامرتب؛ هرچند تئو از دفترش خوشش می‌آمد. و دلیل دوم، که خیلی از اولی بدتر بود، اینکه آقای بون پیپ می‌کشید و دوست داشت این کار را در اتاقی با پنجره‌های بسته و پنکه‌سقفی خاموش بکند تا هوا عطر تند توتون طعم‌داری را بگیرد که آن روز ترجیح داده بود. دود تئو را اذیت نمی‌کرد، اما نگران سلامتی پدرش بود. آقای بون اهمیت چندانی به تندرستی‌اش نمی‌داد. کم ورزش می‌کرد و کمی اضافه‌وزن داشت. سخت کار می‌کرد اما کارش که تمام می‌شد، مشکلاتش را جا می‌گذاشت توی دفتر؛ برعکس شریک حقوقی‌اش، مادر تئو.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تئودور بون 1: قتل بدون شاهد
نویسنده
مترجمامیرحسین دانشورکیان
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-622-274-405-2
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تئودور بون 1: قتل بدون شاهد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تئودور بون 1: قتل بدون شاهد

برای دریافت کتاب تئودور بون 1: قتل بدون شاهد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.