معرفی و دانلود کتاب مهم‌ترین گیاهان دارویی جهان

برای دانلود قانونی کتاب مهم‌ترین گیاهان دارویی جهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهم‌ترین گیاهان دارویی جهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهم‌ترین گیاهان دارویی جهان

مرجعی برای شناسایی بیش از 170 گیاه دارویی مهم در سراسر جهان؛ کتاب مهم‌ترین گیاهان دارویی جهان نوشته‌ی بن اریک فون ویک و مایکل وینک یکی از کامل‌ترین کتاب‌ها برای آشنایی با گیاهانی است که خواص درمانی دارند و برای مقابله با بسیاری از بیماری‌ها از خود خواص معجزه‌آسا نشان می‌دهند.

درباره‌ی کتاب مهم‌ترین گیاهان دارویی جهان

هزاران سال است که گیاهان دارویی به‌عنوان منبعی مهم برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌شوند؛ مردمان گذشته همواره در پی شناخت گیاهان و خواص درمانی آن‌ها بوده‌اند و کشفیات خود در این زمینه را در قالب رساله‌ها و کتاب‌های ارزشمندی مکتوب کرده‌اند تا استفاده از این گیاهان با شناخت و اثرگذاری بیشتری همراه باشد.

کتاب مهم‌ترین گیاهان دارویی جهان (Medicinal Plants of the World) نوشته‌ی بن اریک فون ویک (Ben-Erik van Wyk) و مایکل وینک (Michael Wink) در ادامه‌ی سنت شناسایی و معرفی گیاهان دارویی که از دیرباز رواج داشته نوشته شده و نمونه‌ای کامل و مرجع برای این کار به حساب می‌آید؛ نمونه‌ای که اطلاعات و خواص گیاهان دارویی را به‌شکلی دقیق و جامع ارائه می‌دهد. در کتاب مهم‌ترین گیاهان دارویی جهان با توجه به پیشرفت‌هایی که علم و تکنولوژی درمان به‌وجود آمده و صنعت درمان و داروسازی جهش‌های قابل‌ملاحظه‌ای داشته است، تلاش شده تا فهرستی به‌روز و قابل‌استفاده برای کاربران و دانشجویان تهیه و اطلاعات و خواص گیاهان با توجه به ضرورت‌های جدید دانش پزشکی تشریح شود.

در این کتاب 170 گیاه با خواص دارویی و درمانی معرفی و اطلاعات هر کدام از گیاهان با به‌روزترین اطلاعات و یافته‌ها تطبیق داده شده است. مؤلفین این کتاب که از شناخته‌شده‌ترین افراد در زمینه‌ی شناخت و کاربرد گیاهان دارویی در جهان هستند، در اثر خود به ارائه‌ی مفاهیم بنیادی و تشریح جامع کارکردهای گیاهان می‌پردازند تا استفاده از کتاب به‌عنوان راهنمایی علمی با سهولت همراه باشد و در مسیر درمان بیماری‌ها کاربرد مؤثرتری داشته باشد.

کتاب مهم‌ترین گیاهان دارویی جهان نوشته‌ی بن اریک فون ویک و مایکل وینک و ترجمه‌ی ساسان جعفرنیا و مهدی صفایی خرم برای نخستین بار در ایران به مبحث بررسی مکانیسم اثر گیاهان دارویی پرداخته است؛ علاقه‌مندان به گیاهان دارویی با مطالعه‌ی این کتاب مکانیسم اثر مواد مؤثره‌ی گیاهان را فرا خواهند گرفت و با عوارض احتمالی مصرف هر کدام از آن‌ها آشنا خواهند شد.

از نکات قابل‌توجه این کتاب پرداختن به گیاهان دارویی ایران است؛ ایران به عنوان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های رشد گیاهان دارویی در جهان نقش بسزایی در معرفی این علم و صادرات آن به نقاط مختلف جهان دارد که این کتاب می تواند سهم مهمی در شناسایی بیشتر و آشنایی متخصصان و فعالان صنعت در پیشرفت‌های اقتصادی و علمی زمینه‌ی کاریشان ایفا کند.

این اثر را انتشارات زمان تغییر منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب مهم‌ترین گیاهان دارویی جهان

  • یک کتاب خوب و کاربردی؛ در کتاب اطلاعات مربوط به هر گیاه به بخش‌های کوچک تقسیم می‌شود، بنابراین لازم نیست کل پاراگراف‌ها را مرور کنید تا آنچه را که به دنبال آن هستید بیابید. (وب‌سایت آمازون)

  • کتاب بسیار سیستماتیک است. عکس‌های کتاب واقعاً برای شناسایی گیاهان بسیار مفید هستند. اغلب متوجه می‌شوید که گیاهانی که هر روز می‌شناسید و می‌بینید گیاهان قابل‌ استفاده برای کاری هستند. (دکتر سوزان کارلتون، پزشک)

کتاب مهم‌ترین گیاهان دارویی جهان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به شناخت و کاربرد گیاهان دارویی، علاقه‌مندان به طب سنتی و دانشجویان پزشکی و داروسازی یک مرجع خواندنی و بسیار آموزنده است.

با بن اریک فون ویک و مایکل وینک بیشتر آشنا شوید

بن اریک فون ویک (متولد 1956 آفریقای جنوبی) محقق، نویسنده و استاد گیاه‌شناسی بومی آفریقای جنوبی و طب سنتی آفریقا در دانشگاه ژوهانسبورگ است. او دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد جنگلداری و حفاظت از طبیعت و دکترای فلسفه است. او از سال 2005 استاد گروه گیاه‌شناسی و بیوتکنولوژی گیاهی در دانشگاه ژوهانسبورگ است و بیش از 200 مقاله در نشریات علمی منتشر کرده است. فون ویک همچنین یکی از اعضای پیوسته‌ی فرهنگستان علوم آفریقای جنوبی است.

پروفسور مایکل وینک (متولد 1951 _ آلمان) زیست شناس و استاد دانشگاه ماینس است. او بنیان‌گذار و رئیس دانشکده بیوتکنولوژی مولکولی دانشگاه ماینس بوده و به عنوان پژوهشگر با مراکز تحقیقاتی و علمی معتبری همچون مرکز تحقیقات اصلاح نباتات در کلن و مرکز ژن LMU در مونیخ همکاری داشته است.

در بخشی از کتاب مهم‌ترین گیاهان دارویی جهان می‌خوانیم

این چهار طبع در انسان با حالات سرما، گرما، رطوبت و خشکی نیز مرتبط بوده و هریک دامنه خاصی را به خود اختصاص داده است که با بر هم خوردن این تعادل و دامنه مربوط به هریک از این خصوصیات، توازن طبیعی بدن برهم می‌خورد۔ طب سنتی اروپایی تاثیر زیادی از روش‌های دارویی سنتی در اقوام مختلف گرفته است. در کتابی به نام ‌de materia medica‌ که توسط پزشک معروف یونانی در قرن اول پس از میلاد نوشته شده، اولین اصول مربوط به گیاهان دارویی اروپا توضیح داده شده است.

این کتاب برای مدت بیش از هزار سال به عنوان کتاب مرجع و استاندارد مورد استفاده قرار می‌گرفته است و یکی از کتاب‌های مهم در طب گیاهان دارویی بوده است. حدود سال 800 پس از میلاد مسیح، گیاهان دارویی در کلیساها کشت شده‌اند تا به صورت علمی بر روی آن‌ها مطالعه گردد. هیلگارد یکی از متبحرترین افرادی است که در کار گیاهان درمانی بوده و در سال‌های 1098-1179 میلادی می‌زیسته است. پس از وی، شخص دیگری به نام پاراسلسوس (1493-1541) اهمیت دُز معالجه‌ای گیاهان دارویی را در درمان بیماری‌های مختلف مورد بررسی قرار داد. پس از این محققان، افراد مختلفی در سرتاسر اروپا روی گیاهان دارویی مطالعه کرده و گام‌های مهمی را در این زمینه برداشته‌اند.

امروزه داروهای گیاهی در بسیاری از قسمت‌های اروپا به روش‌های علمی و کاملا مشخص در درمان بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و اغلب این داروها نیز به عنوان داروهای مکمل و کمکی همراه با روش‌های درمانی جدید تجویز می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

سیستم‌های طب در دنیا
استفاده منطقی از گیاهان دارویی در عهد قدیم
طب در اروپا
طب سنتی چین
طب آیووردیک
طب سنتی آفریقا
طب سنتی خاورمیانه و آفریقای شمالی
طب سنتی آمریکای شمالی
طب سنتی آمریکای مرکزی و جنوبی
طب سنتی جنوب شرقی آسیا و استرالیا
رایحه درمانی (آروماتراپی)
هومئوپاتی
طب آنتروپوزوفیکال
داروهای bach flower
قسمت‌های مورد استفاده گیاهان
شکل‌های مصرف (فرمولاسیون)
استفاده از فرآورده‌های گیاهان دارویی
روش مصرف
دز مناسب مصرف داروها و انتظارات
مواد مؤثره
چگونگی عمل داروهای گیاهی- مکانیسم اثر متابولیت‌های ثانویه
کیفیت و ایمنی
کارایی فرآورده‌های گیاهان دارویی
مقررات داروهای گیاهی و گیاهان دارویی
مرور کلی متابولیتهای ثانویه و اثرات آن‌ها
آلکالوئیدها و مکانیسم عمل آن‌ها
آمینواسیدهای غیرپروتئینی و مکانیسم عمل آن‌ها
گلیکوزیدهای سیانوزنیک‌ها و مکانیسم عمل آن‌ها
گلوکزینولات‌ها و مکانیسم عمل آن‌ها
ترپنوئیدها و مکانیسم عمل آن‌ها
ترکیبات فنلی و مکانیسم عمل آن‌ها
پلی کتیدها و مکانیسم عمل آن‌ها
پلی استیلن‌ها و مکانیسم عمل آن‌ها
کربوهیدرات‌ها و مکانیسم عمل آن‌ها
گیاهان دارویی بر حسب حروف الفبا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهم‌ترین گیاهان دارویی جهان
نویسنده،
مترجممهدی صفایی خرم، ساسان جعفرنیا
ناشر چاپیانتشارات زمان تغییر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات435
زبانفارسی
شابک978-622-5872-30-1
موضوع کتابکتاب‌های گیاهان دارویی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مهم‌ترین گیاهان دارویی جهان

سمیه صفری
۱۴۰۲/۴/۱۳
کتاب از نظر علمی و تخصصی به متون دانشگاهی بسیار نزدیک بوده و در نگارش پایان نامه میتوان از آن استفاده کرد ولی در مورد برخی از گونه‌های بومی ایران مطلبی در کتاب آورده نشده.
یکسری تغییر در رده بندی گیاهان اعمال شده ولی در کتاب تغییر مشاهده نکردم‌
در کل برام مفید بود‌
از خریدش بسیار راضی هستم.
ممنون از کتابراه
آرش رحمانی
۱۴۰۲/۱۱/۴
در مورد گیاهان اطلاعات زیادی بهم داده است
Nafiseh
۱۴۰۳/۱/۱۳
اطلاعات خوبی در مورد گیاهان نوشته شده
تکتم لسانی
۱۴۰۲/۵/۱۵
عالی است ولی کامل نیست
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب مهم‌ترین گیاهان دارویی جهان

برای دریافت کتاب مهم‌ترین گیاهان دارویی جهان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.