معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر تنبلی: بر اهمال کاری غلبه کنید و بهره وری خود را افزایش دهید

عکس جلد کتاب صوتی هنر تنبلی: بر اهمال کاری غلبه کنید و بهره وری خود را افزایش دهید
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر تنبلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر تنبلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هنر تنبلی: بر اهمال کاری غلبه کنید و بهره وری خود را افزایش دهید

اگر احساس می‌کنید به اندازه‌ی کافی زندگی نکرده‌اید، این کتاب برای شما نوشته شده است! کتاب صوتی هنر تنبلی اثر گروهی از نویسندگان است که به شما کمک می‌کند ذهنیت درست برای اقدام در لحظه را یاد بگیرید و با انجام تکنیک‌های خاص، از تنبلی و تردید برای انجام کارهایتان دور بمانید.

درباره‌ی کتاب صوتی هنر تنبلی

زمانی که کودک هستیم، آرزوهای زیادی برای زمان بزرگسالی خود داریم. دلمان می‌خواهد فلان شغل خاص را داشته باشیم، جور خاصی لباس بپوشیم، به جاهای خاصی سفر کنیم و هزاران کار متفاوت انجام دهیم. با ورود به دنیای بزرگسالی و درگیر شدن با هزاران مشغله‌ی کوچک و بزرگ، کم‌کم آن آرزوها را فراموش می‌کنیم و تمام تلاشمان صرفاً بر این موضوع متمرکز می‌شود که بتوانیم به زندگی، هرجوری که هست، ادامه دهیم. شاید هنوز هم آن آرزوها و آن کارهای ارزشمندی که دلمان می‌خواسته گوشه‌ای از ذهنمان جا خوش کرده باشند، اما ذهنمان آن‌قدر انرژی صرف کارهای دیگر کرده که پیگیری آرزوها دیگر برایش اولویت ندارد. این‌گونه می‌شود که هر روزمان صرف انجام کارهای تکراری می‌شود و اگر زمان فراغتی هم پیدا کنیم، آن را به کارهای بیهوده مثل چرت زدن روی مبل یا گشتن در فضای مجازی اختصاص می‌دهیم.

کتاب صوتی هنر تنبلی (The Art of Laziness) که اثر گروهی از نویسندگان است، زنگ خطری را در گوشمان به صدا در می‌آورد. متوسط امید به زندگی در انسان‌ها چیزی حدود 72 سال است. تصور کنید به 80 سالگی رسیده‌اید و وقتی به گذشته‌ی خود نگاه می‌کنید می‌بینید که خاطرات زیادی نساخته‌اید، تجارب ارزشمندی نداشته‌اید و آن کارهایی را که همیشه دلتان می‌خواسته انجام دهید انجام نداده‌اید. در آن لحظه احساس می‌کنید که فرصت خود را برای زندگی کردن از دست داده‌اید و بی‌آنکه بدانید، بخش اعظم آن را به بطالت و تردید گذرانده‌اید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر تنبلی

شاید 72 سال زندگی در ابتدا زمان طولانی‌ای به نظر برسد، اما این‌طور نیست. زمان به سرعت می‌گذرد و پیش از آن که بدانیم، مهلتمان برای زندگی تمام می‌شود. کتاب صوتی هنر تنبلی این نکته را به شما یادآوری می‌کند که تنها خودتان مسئول زندگی‌تان هستید و هیچ‌کس دیگری آن را برای شما نخواهد ساخت. مردم آن‌قدر درگیر زندگی‌های آشفته‌ی خود هستند که وقتی برای رسیدگی به زندگی آشفته‌ی شما ندارند. خبر تلخ این است که حتی اگر از کارهای دیگران آسیب دیده و متوقف شده‌اید، باز هم تصمیم‌گیری برای ماندن در مسیر آسیب در دست خودتان است. می‌توانید تمام دنیا را برای اتفاقاتی که برایتان افتاده مقصر بدانید و سرزنش کنید، ولی این چیزی از این واقعیت که خود شما تصمیم به گرفتار شدن در باتلاق تروما گرفته‌اید و انگیزه و کششی برای خروج از آن ندارید، کم نمی‌کند. شرایطی که در آن گیر افتاده‌اید سخت است و شما حق دارید مدتی را برای حس کردن آنچه در ذهنتان می‌گذرد سپری کنید، اما بعد از آن تنها خودتان منجی خودتان خواهید بود و کسی برای نجات شما نخواهد آمد.

بهترین وقت برای انجام کاری که در ذهن دارید، همین حالاست! در کتاب صوتی هنر تنبلی نقل قول جذابی هست که می‌گوید «بهترین زمان برای کاشت درخت 20 سال پیش بود. بهترین زمان بعدی برای انجام این کار، همین حالاست.» در بخش اول کتاب صوتی هنر تنبلی به شما کمک می‌شود تا ذهنیت درست برای انجام کارهایتان را به دست آورید، و در بخش دوم، تکنیک‌ها و تمرین‌هایی را یاد می‌گیرید که در عملی کردن این ذهنیت به شما کمک می‌کنند.

کتاب صوتی هنر تنبلی با تلاش ساسان جعفرنیا به فارسی ترجمه شده و شما آن را با صدای محمدمهدی عربشاهی می‌شنوید. این کتاب اثری از انتشارات زمان تغییر است.

کتاب صوتی هنر تنبلی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم در تله‌ی اهمال‌کاری و تنبلی گیر افتاده‌اید و برای انجام کارهایتان تردید می‌کنید، این کتاب به شما کمک می‌کند تا هرچه سریع‌تر از این حالت خلاص شوید.

در بخشی از کتاب صوتی هنر تنبلی: بر اهمال کاری غلبه کنید و بهره وری خود را افزایش دهید می‌شنویم

شما می‌توانید دو کار انجام دهید. می‌توانید بلندمدت فکر کنید و کارهایی را انجام دهید که در درازمدت برای شما ارزشمند خواهد بود، یا می‌توانید لذت‌های کوتاه‌مدت خود را برآورده کنید و آینده را نادیده بگیرید.

باید در نظر داشت که اقداماتی که در حال انجام می‌دهید چگونه بر آینده تأثیر می‌گذارد. نکته‌ای که می‌توانم با اطمینان به شما بگویم این است که همیشه از تنبلی پشیمان خواهید شد. تنبلی در زمان حال احساس خوبی دارد زیرا فوراً دوپامین را وارد خون می‌کند. انجام یک کار جدید همواره سخت است و دوپامین فوری ایجاد نمی‌کند، اما در آینده از اینکه تنبلی کردید و کارهایی را که مهم بودند انجام ندادید، پشیمان خواهید شد.

باید رضایت فوری را به تأخیر بیندازید، کارهای سخت را انجام دهید، کمی استرس را تحمل و فداکاری کنید تا بتوانید به اهداف آینده خود برسید.

من به شما نمی‌گویم که از همه سرگرمی‌ها در زمان حال اجتناب کنید، اما گاهی اوقات فداکاری‌های کوتاه مدت برای آینده‌ای بهتر ضروری است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
مقدمه
1 دقیقه
بخش یک: طرز فکر
17 دقیقه
بخش یک ـ قسمت دو
12 دقیقه
بخش یک ـ قسمت سه
10 دقیقه
بخش یک ـ قسمت چهار
7 دقیقه
بخش یک ـ قسمت پنج
3 دقیقه
بخش یک ـ قسمت شش
5 دقیقه
بخش یک ـ قسمت هفت
6 دقیقه
بخش یک ـ قسمت هشت
7 دقیقه
بخش یک ـ قسمت نه
3 دقیقه
بخش یک ـ قسمت ده
5 دقیقه
بخش یک ـ قسمت یازده
7 دقیقه
بخش یک ـ قسمت دوازده
5 دقیقه
بخش یک ـ قسمت سیزده
3 دقیقه
بخش یک ـ قسمت چهارده
7 دقیقه
بخش یک ـ قسمت پانزده
3 دقیقه
بخش یک ـ قسمت شانزده
3 دقیقه
بخش یک ـ قسمت هفده
1 دقیقه
بخش دو: نکته و تکنیک‌ها
2 دقیقه
بخش دو ـ قسمت دو
1 دقیقه
بخش دو ـ قسمت سه
1 دقیقه
بخش دو ـ قسمت چهار
4 دقیقه
بخش دو ـ قسمت پنج
2 دقیقه
بخش دو ـ قسمت شش
1 دقیقه
بخش دو ـ قسمت هفت
4 دقیقه
بخش دو ـ قسمت هشت
1 دقیقه
بخش دو ـ قسمت نه
2 دقیقه
بخش دو ـ قسمت ده
1 دقیقه
بخش دو ـ قسمت یازده
4 دقیقه
بخش دو ـ قسمت دوازده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هنر تنبلی: بر اهمال کاری غلبه کنید و بهره وری خود را افزایش دهید
نویسنده
مترجمساسان جعفرنیا
راویمحمدمهدی عربشاهی
ناشر صوتیانتشارات زمان تغییر
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هنر تنبلی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هنر تنبلی

برای دریافت کتاب صوتی هنر تنبلی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.