معرفی و دانلود کتاب صوتی معجزه خودآگاهی: مقدمه‌ای برای شروع مراقبه

عکس جلد کتاب صوتی معجزه خودآگاهی: مقدمه‌ای برای شروع مراقبه
قیمت:
۳۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی معجزه خودآگاهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی معجزه خودآگاهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی معجزه خودآگاهی: مقدمه‌ای برای شروع مراقبه

تیک نات هان، راهب برجسته‌ی بودایی در کتاب صوتی معجزه خودآگاهی، به ما کمک می‌کند تا با پایین آوردن سرعت ذهن و متمرکز کردن آگاهی خود بر حضور در لحظه‌ی حال، از زندگی لذت بیشتری ببریم و هر کار کوچکی چون ظرف شستن یا نوشیدن چای را به یک مراقبه و مدیتیشن تبدیل کنیم.

درباره‌ی کتاب صوتی معجزه‌ی خودآگاهی

تیک نات هان (Thich Nhat Hanh) یک راهب بودایی اهل ویتنام بود که از بابت اقدامات تأثیرگذار تاریخی خود، از شهرت بالایی برخوردار است. او در زمان حیاتش همواره بر ایده‌ی اتحاد نهادهای بودایی تأکید می‌کرد و به این خاطر بار دشمنی‌ها و سنگ‌اندازی‌های فراوانی را به جان می‌خرید. سرانجام وقتی در سال 1960 آشکارا با جنگ ویتنام مخالفت کرد و طی نامه‌ای از مارتین لوترکینگ خواست تا او را در دادن بیانیه‌ای برای مخالفت با جنگ همراهی کند، از کشورش تبعید شد و تا سال‌ها بعد نیز اجازه‌ی بازگشت به آن را پیدا نکرد. مارتین لوترکینگ به درخواست او عمل کرد و به‌طور شفاف در یک سخنرانی جنگ آمریکا با ویتنام را زیر سوال برد. بعد از آن نیز تیک نات هان را برای دریافت جایزه‌ی صلح نوبل پیشنهاد کرد و به او لقب «رسول صلح و عدم خشونت» داد.

تیک نات هان در طول مدت زندگی‌اش بیش از 130 کتاب به زبان‌های مختلف منتشر کرد که تا همین امروز نیز در لیست کتاب‌های پرفروش قرار دارند. گرچه انتشار کتاب‌های تیک نات هان تا سال‌ها در ویتنام ممنوع بود،‌ اما به کمک کسانی که این کتاب‌ها را قاچاقی وارد ویتنام می‌کردند پیام او به مردم می‌رسید. کتابی که هم‌اکنون پیش روی شماست،‌ یعنی کتاب صوتی معجزه‌ی خودآگاهی (The Miracle Of Mindfulness)، مقدمه‌ای بر یادگیری مدیتیشن و ورود به دنیای مراقبه است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی معجزه خودآگاهی

تیک نات هان بینش منحصربه‌فرد خود را از مراقبه دارد. با مثال‌هایی که از زندگی افراد در این کتاب ارائه شده، به وضوح می‌بینیم که چطور مراقبه با تغییر ذهنیت و درک افراد از جهان پیرامونشان، زندگی‌ها را متحول می‌کند. در این سبک از مراقبه نیازی نیست که مانند راهبان بودایی کنج خلوت گزینید و به روزه‌داری و تفکر بپردازید؛ بلکه تنها لازم است که در متمرکز نگه داشتن آگاهیتان تلاش کافی را داشته باشید.

با اجرای تمرین‌هایی که در کتاب ارائه شده در کنار این ذهنیت که «زنده بودن و زندگی کردن یک معجزه‌ی الهی است» قادر خواهید بود تا از صد در صد زمانتان بهره ببرید و مجبور نباشید آن را برای هیچ‌کس به جز خودتان صرف کنید. شاید این حرف در ابتدا عجیب به نظر برسد؛ زیرا ما در طول روز مجبوریم کارهای مختلفی را انجام بدهیم که دلیل پایبندی به آن‌ها صرفاً انجام وظیفه است و آن‌ها را به اختیار و علاقه‌ی خود انتخاب نکرده‌ایم. اما اگر به این طرز فکر ایمان پیدا کنیم که این زمان، بخشی از زمان زنده بودن ما و حضور فعالانه به عنوان یک موجود زنده بر روی کره‌ی زمین است،‌ با دید متفاوتی به آن نگاه خواهیم کرد. تیک نات هان به این موضوع اشاره می‌کند که در هنگام انجام هر کار به ظاهر کوچک و بی‌اهمیتی، باید یاد بگیریم که آگاهیمان را در لحظه‌ی حال نگه داریم و تنها به انجام همان کار فکر کنیم. مثلاً اگر ظرف شستن را برای تمیز کردن ظرف‌ها انجام دهید، ذهنتان مدام به این سو و آن سو می‌پرد و لحظه‌شماری می‌کند که کار ظرف شستن تمام شود، زیرا حس می‌کند مجبور است زمانش را برای انجام کاری صرف کند که برایش خوشایند نیست. اگر پیرو چنین طرز فکری باشید، در نهایت ظرف‌ها را تمیز می‌کنید،‌ اما آن زمان جزو عمر شما حساب نمی‌شود و انگار آن را تلف کرده‌اید. اما در عوض اگر در هنگام شستن ظرف‌ها، در لحظه‌ی حال، حاضر باشید و به این فکر کنید که شما زنده‌اید و توان ظرف شستن دارید، ناگهان این کار به یک معجزه و فعالیتی دلپذیر بدل می‌شود. گویی زمان ظرف شستن نیز، به خود شما اختصاص داشته.

کتاب صوتی معجزه خودآگاهی با تلاش لیلی پسندیده به فارسی ترجمه شده و گویندگی آن نیز به عهده‌ی حامد بیطرفان، فرزانه فائزی و غلامرضا صادقی بوده است. نشر صوتی شادن پژواک مسئول انتشار این اثر بوده.

نکوداشت‌های کتاب معجزه خودآگاهی

  • ایده‌های تیک نات هان برای صلح، اگر به کار گرفته شوند، بنای یادبودی برای جهان‌گرایی، برادری جهانی و بشریت خواهند ساخت. (Martin Luther King)
  • پدر مکتب ذهن‌آگاهی. (Irish Times)
  • یکی از بهترین مقدمه‌های موجود در مورد حکمت و زیبایی تمرین مراقبه. (New Age Journal)
  • او دارای اقتدار شخصی و بودایی است. اگر امروز نامزدی برای «بودای زنده» بر روی زمین وجود داشته باشد، آن تیک نات هان است. (Roshi Richard Baker)
  • تیک نات هان ارتباط بین آرامش شخصی، درونی و صلح روی زمین را به ما نشان می‌دهد. (the Dalai Lama)

کتاب صوتی معجزه خودآگاهی برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به یادگیری اصول مراقبه و مدیتیشن،‌ از شنیدن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی معجزه خودآگاهی: مقدمه‌ای برای شروع مراقبه می‌شنویم

آلن گفت از وقتی زمان جویی و سو رو با زمان خودش یکی می‌دونه، وقت نامحدودی داره. اما شاید چنین چیزی در مجموع درست باشه، ولی بدون شک وقت‌هایی هست که اون فراموش می‌کنه زمان مرور تکالیف جویی رو وقت خودش بدونه و در نهایت ممکنه اون زمان رو از دست بده. شاید دلش بخواد زمان زودتر بگذره یا ممکنه بی‌طاقت بشه چون انگار داره وقتش رو تلف می‌کنه و اون زمان وقت اون نیست. بنابراین اگه اون واقعاً وقت نامحدود می‌خواد باید حین تکالیف جویی هوشیاریش رو حفظ کنه و بگه این زمان متعلق به منه. ولی در چنین مواقعی،‌ذهن ناگزیر با افکار دیگه منحرف می‌شه و اگه اون واقعاً بخواد آگاهی خودش رو حفظ کنه باید از همین لحظه و نه فقط در جلسات مراقبه، بلکه در زندگی روزمره‌ی خودش تمرین رو شروع کنه. از این به بعد از اصطلاح خودآگاهی برای اشاره به حفظ هوشیاری در واقعیت و لحظه‌ی حال استفاده می‌کنم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
پیشگفتار
12 دقیقه
فصل اول: نظم ضروری
22 دقیقه
فصل دوم: معجزه، راه رفتن روی زمین است
7 دقیقه
فصل سوم: روز خودآگاهی
16 دقیقه
فصل چهارم: سنگ‌ریزه
11 دقیقه
فصل پنجم: یکی همه است، همه یکی است
19 دقیقه
فصل ششم: درخت بادام در حیاط شما
12 دقیقه
فصل هفتم: سه پاسخ شگفت‌انگیز
31 دقیقه
تمرین‌های خودآگاهی
28 دقیقه
گزیده‌هایی از سوتراهای بودایی، بنیاد خودآگاهی
11 دقیقه
درباره‌ی تیک نات هان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی معجزه خودآگاهی: مقدمه‌ای برای شروع مراقبه
نویسنده
مترجملیلی پسندیده
راویحامد بیطرفان، فرزانه فائزی، غلامرضا صادقی
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۵۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی معجزه خودآگاهی

ش. هاشمی
۱۴۰۳/۲/۱۹
سلام اینکه جور دیگر هم می‌شود به زندگی نگاه کرد و با صلح وآرامش به حل مشکلات پرداخت
احمد سلطانی
۱۴۰۳/۲/۲۲
باسلام خدمت شما همراهان کتابراه این مطالب برای خود آگاهی خیلی مفیده
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی معجزه خودآگاهی

برای دریافت کتاب صوتی معجزه خودآگاهی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.