معرفی و دانلود کتاب صوتی مجموعه هفت جلدی آثار شرلوک هلمز

عکس جلد کتاب صوتی مجموعه هفت جلدی آثار شرلوک هلمز
قیمت:
۳۴۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مجموعه هفت جلدی آثار شرلوک هلمز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مجموعه هفت جلدی آثار شرلوک هلمز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مجموعه هفت جلدی آثار شرلوک هلمز

کتاب صوتی مجموعه هفت جلدی آثار شرلوک هلمز برگزیده‌ای از بهترین آثار سر آرتور کانن دویل، پزشک و نویسنده‌ی محبوب اسکاتلندی و خالق داستان‌های پرمخاطبِ کارآگاهی و معمایی است. کانن دویل در داستان‌های این مجموعه، برخی از پیچیده‌ترین و حل‌ناشدنی‌ترین معماهایی را مطرح کرده است که در نهایت امر، با توانمندی و هوش مثال‌زدنی شرلوک هلمز، گره از رازشان گشوده خواهد شد.

درباره‌ی کتاب صوتی مجموعه هفت جلدی آثار شرلوک هلمز

حدود صد سال از درگذشت سر آرتور کانن دویل می‌گذرد اما نه از شهرت نویسندگی او و نه از محبوبیت ماجراجویی‌های قهرمانِ لاغراندام و بسیار هوشمند داستان‌هایش، شرلوک هلمز، اندکی کاسته شده است. آرتور کانن دویل با نام کامل سر آرتور ایگناتیوس کانن دویل (Sir Arthur Ignatius Canon Doyle) زاده‌‌ی اسکاتلند از پدر هنرمندی دائم‌الخمر و مادری داستان‌نویس و علاقه‌مند به ادبیات است. آرتور از مادر بیشترین اثر را پذیرفت و اندک‌اندک به این نتیجه رسید که همانند او، نوشتن را آغاز کند. آرتور کانن دویل هنوز در مدرسه‌ی شبانه‌روزی بود که استعداد شگفت‌انگیزش در داستان‌نویسی کشف شد. او بعدها به پیروی از یکی از دوستان خانوادگی، وارد دانشکده‌ی پزشکی شد و در این رشته تحصیل کرد. در دانشگاه بود که از مهارت و چیره‌دستی استادش، جوزف بل و توانایی کم‌نظیر او در تشخیص کوچک‌ترین جزئیات وضعیت بیمارانش شگفت‌زده شد و از روی ویژگی‌های منحصربه‌فرد همین استاد بود که در نهایت، شخصیت شرلوک هلمز را خلق کرد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مجموعه هفت جلدی آثار شرلوک هلمز

آرتور کانن دویل پس از اتمامِ نگارش اولین ماجراهای شرلوک هلمز در جست‌وجوی ناشر برای چاپ آن داستان‌ها به مشکلات بسیاری برخورد. چهارمین ناشر بود که پذیرفت این داستان‌های به‌اصطلاح «سبک» را منتشر کند. انتشار این آثار، استقبال فراوان مخاطبان و منتقدان و همین‌طور آوازه و ثروت را برای کانن دویل به ارمغان آورد. اما او که دیگر نیازهای مالی ضروری‌اش برآورده شده بود، تصمیم گرفت پس از به دست آوردن پول کافی، از زیر سایه‌ی این شخصیت مزاحم بیرون بیاید. «با قلبی اندوهناک قلم خود را برمی‌دارم و برای آخرین بار از موهبات و استعدادهایی می‌گویم که شرلوک هلمز، دوست دیرینه‌ام، به آن‌ها شناخته می‌شد.» این جملات، نخستین عبارات داستان «مشکل نهایی» است که در دسامبر 1893 در مجله‌ی استراند به انتشار رسید و در آن آرتور کانن دویل، شرلوک هلمز را همراه با دشمن دیرینه‌اش، پروفسور جیمز موریارتی از آبشار رایشنباخ به پایین انداخت؛ جملاتی که می‌توان لبخند تمسخرآمیز و شعف وصف‌نشدنی نویسنده را هنگام نگارشِ آن تصور کرد! گفته می‌شود او پس از نگارش این داستان در دفتر خاطراتش چنین نوشته است: «امروز هلمز را کشتم!»

واکنش طرفداران او به مرگ این قهرمان تخیلی باورکردنی نبود. برخی گزارش‌ها و مستندات حاکی از آن است که گروهی از مردم پس از شنیدنِ خبر درگذشت کارآگاه محبوبشان با بازوبند مشکی در خیابان راه می‌رفتند! اما آرتور کانن دویل قصد کرده بود دیگر از هلمز ننویسد. کانن دویل پنهانی از هلمز نفرت داشت اما چرا از هلمز که او را به قله‌های ثروت و شهرت رسانده بود، متنفر شده بود؟ به باور لوسی ورسلی، مستندساز و مورخ بریتانیایی، محبوبیت این شخصیت و جذابیت داستان‌های او باعث شده بود تا آثار دیگرِ کانن دویل نادیده انگاشته شوند. کانن دویل به تاریخ علاقه داشت نه روایت‌های پلیسی و جنایی و معتقد بود که داستان‌های کارآگاهی فقط به درد وقت‌گذرانی می‌خورند و فایده‌ی دیگری ندارند. ‌گذشته از آن، خلق پرونده‌های متعدد جنایی مملو از رازها و توطئه‌های منطقی کاری دشوار و طاقت‌فرسا بود و به وقت و انرژی بسیاری نیاز داشت. حدود یک دهه بعد ناشری آمریکایی برای نوشتن ادامه‌ی داستان‌های شرلوک هلمز، 1.6 میلیون دلار به آرتور کانن دویل پیشنهاد کرد؛ مبلغی که حتی کانن دویل ثروتمند را وسوسه کرد و با وجود انزجاری که نسبت به شخصیت هلمز احساس می‌کرد، در داستان «ماجرای خانه‌ی خالی» او را دوباره زنده کرد. شاید اگر آرتور کانن دویل می‌دانست که پس از گذشت این همه سال، کسی از کتاب‌های تاریخی متعددی که نوشته خبری ندارد و هنوز هم شرلوک هلمز، مخلوقِ خیالیِ داستان‌های سبک او، محبوب‌ترین و هوشمندترین شخصیت کارآگاهی جهانِ ادبیات به شمار می‌رود، از ما هم متنفر می‌شد!

در کتاب صوتی مجموعه هفت جلدی آثار شرلوک هلمز برخی از بهترین داستان‌های سر آرتور کانن دویل از مجموعه‌ی بازگشت شرلوک هلمز (The Return of Sherlock Holmes) گنجانده شده‌اند.

در کتاب صوتی «ماجرای پیتر سیاه» قرار است با شرلوک هلمز همراه شویم تا به راز مرگ دریانوردی به نام پیتر پی ببریم؛ مردی که به‌علت خلق‌وخوی بدش او را پیتر سیاه صدا می‌زدند و با نیزه‌ی شکاری بلندی فرو رفته در سینه‌ در خانه‌اش پیدا شده بود.

کتاب صوتی «ماجرای چارلز آگستوس میلورتون» روایت زندگی مردی به همین نام را در بر دارد که شرور و فرصت‌طلب است و با به‌دست آوردن مدارک شخصی و نامه‌های خصوصی اشراف، از آنان اخاذی کرده و تهدید می‌کند اگر به خواسته‌هایش تن ندهند، آن مدارک را علنی می‌کند.

«ماجرای دومین لکه» سومین داستانی است که در کتاب صوتی مجموعه هفت جلدی آثار شرلوک هلمز شنونده‌ی آن هستیم. نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه به شرلوک هلمز مراجعه کرده‌اند تا نامه‌ی مهمی که از میان مدارک آنان به سرقت رفته را برایشان پیدا کند؛ نامه‌ای که اگر محتویات آن افشا شود، می‌تواند جرقه‌ای برای آغاز جنگ در سراسر اروپا باشد.

در «ماجرای سه چهارم گمشده»، دیگر داستان کتاب صوتی مجموعه هفت جلدی آثار شرلوک هلمز همراه کارآگاه مشهور می‌شویم تا کاپیتان تیم راگبی دانشگاه کمبریج که در آستانه‌ی مسابقه‌ای مهم ناپدید شده است را پیدا کنیم.

«ماجرای عینک دور طلائی» یکی از جذاب‌ترین داستان‌های کتاب صوتی مجموعه هفت جلدی آثار شرلوک هلمز است. شرلوک هلمز این‌بار باید به اسرار قتلی پی ببرد که قاتل یا قاتلین آن، جز یک عینک دور طلایی، هیچ رد و نشانه‌ای از خود در صحنه‌ی قتل به جا نگذاشته‌اند.

«ماجرای کاخ ابی گرنج» از داستان‌های متفاوت کتاب صوتی مجموعه هفت جلدی آثار شرلوک هلمز به شمار می‌آید. جسد مردی به نام سریوستاس با سری متلاشی شده در کاخ محل اقامتش پیدا شده است. همسرش لیدی براکنستال نیز مجروح است و در وضعیت روحی نامناسبی به سر می‌برد. هاپکینز، کارآگاه جوانِ اسکاتلندیارد، از هملز درخواست کرده است تا در کشف راز این قتل به او کمک کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مجموعه هفت جلدی آثار شرلوک هلمز

«ماجرای مدرسه‌ی پرایری» آخرین داستان کتاب صوتی مجموعه هفت جلدی آثار شرلوک هلمز است. پسر خردسال دوک هولدرنس به شکلی غیرمنتظره و عجیب گم شده است؛ معمایی که پلیس از کشف آن ناتوان است و حالا شرلوک هلمز است که باید به قلب این ماجرا برسد و پسرک را پیش از آنکه آسیبی ببیند، پیدا کند.

کتاب صوتی مجموعه هفت جلدی آثار شرلوک هلمز را به کوشش ماه آوا و در همکاری با نشر ثالث، با ترجمه‌ی جمشید اسکندانی و خوانش رضا عمرانی، بهرام ابراهیمی، بهاز بستاندوست و مجید آقاکریمی می‌شنوید.

نکوداشت‌‌های کتاب مجموعه هفت جلدی آثار شرلوک هلمز

  • سر آرتور کانن دویل به‌خوبی می‌دانست چه‌طور باید هلمز را نسب‌به تغییر و تحول‌های اجتماعی و سیاسی هوشیار و تیزبین نگه دارد. (Library Journal)
  • داستان‌های مجموعه‌ی بازگشت شرلوک هلمز گنجینه‌ای ادبی است که جذابیت ماندگار و بازگشت پیروزمندانه‌اش باعث شده به‌عنوان برجسته‌ترین اثر کارآگاهی جهان مورد تجلیل قرار گیرد؛ داستان‌هایی که خواندنشان برای علاقه‌مندان به معماهای رازآلود، تعلیق و تسلیم‌ناپذیری ضروری است. (Amazon)
  • این آفرینش ادبی انگلیسی، اثری برآمده از فرهنگ عامه و در نوع خود بی‌نظیر است. (The Times)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از سری کتاب‌های شرلوک هلمز

با اقتباس از ماجراهای شرلوک هلمز آثار سینمایی و تلویزیونی و همچنین انیمیشن‌ها و بازی‌های ویدئویی بسیاری ساخته شده است. برخی از محبوب‌ترین و پراقبال‌ترین این آثار به‌ترتیب تاریخ تولید و انتشار عبارتند از:

  • سریال روسی ماجراهای شرلوک هولمز و دکتر واتسون ساخت سال‌های 1979 تا 1986 با بازی واسیلی لیوانوف (Vasily Livanov)
  • سریال ماجراهای شرلوک هلمز (The Adventures of Sherlock Holmes) محصول سال‌های 1984 تا 1994 با بازی جرمی برت (Jeremy Brett)
  • سریال شرلوک (Sherlock) ساخته‌شده در سال‌های 2010 تا 2017 با بازی بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch)
  • سریال ابتدایی (Elementary) ساخت سال‌های 2012 تا 2019 با بازی جانی لی میلر (Jonny Lee Miller)
  • سریال روسی شرلوک هولمز در سال 2013 با بازی ایگور پترنکو (Igor Petrenko)
  • سریال ژاپنی دوشیزه شرلوک (Miss Sherlock) در سال 2018 با بازی یوکو تاکه اوچی (Takeuchi Yūko)؛ این اولین سریالی‌ست که یک زن ویژگی‌های کارآگاه معروف، شرلوک هلمز، را داراست.
  • فیلم سینمایی آقای هولمز (Mr. Holmes) به کارگردانی بیل کاندن (Bill Condon) و با بازی ایان مک کلن (Ian McKellen)، در سال 2015

کتاب صوتی مجموعه هفت جلدی آثار شرلوک هلمز برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن مجموعه هفت جلدی آثار شرلوک هلمز را به تمام علاقه‌مندان داستان‌های معمایی و طرفداران شرلوک هلمز پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی مجموعه هفت جلدی آثار شرلوک هلمز می‌شنویم

داستان از این قرار است که من مدت‌ها پیش هلمز را راضی کردم و از او قول گرفتم که در صورت گردآوری و تدوین معدودی از شاهکارهای برجسته و فراموش‌نشدنی‌اش اجازه دهد ماجرای حیرت‌انگیز و بین‌المللی دومین لکه را به‌عنوان حسن‌ختام یا بهتر بگویم، نقطه‌ی اوج این مجموعه، نقل کنم. به این ترتیب بود که سرانجام موافقتش را برای نقل این ماجرا گرفتم. با پوزش از شما، به علت اهمیت خاص این ماجرا، بعضی موضوع‌ها را به عمد، مبهم و نامشخص باقی گذاشتم که بی‌تردید در پایان ماجرا به علت آن پی خواهید برد.

در بامداد یک روز سه‌شنبه در سالی که نام نمی‌برم دو شخصیت والامقام و بلندآوازه در سرتاسر اروپا به آپارتمان کوچک ما در خیابان بیکر آمدند. نفر اول مردی مسن بود با چشمانی تیزبین، چهره‌ای عبوس و جدی و مغرور. لرد بلینگر، که اکنون برای دومین‌بار به مقام نخست‌وزیری انگلستان رسیده بود. نفر دوم، عالیجناب تریلونی هوپ بود؛ مردی به‌مراتب جوان‌تر، شاید چهل‌ودو سه ساله و در کمال آراستگی که سمت وزارت امور خارجه را به عهده داشت. مردی با جذابیت خدادادی که یکی از مهره‌های اصلی و از امیدهای مسلم کابینه‌ی دولت انگلستان به شمار می‌رفت. این دو شخصیت مهم کنار یکدیگر پشت میز شلوغِ پر از کاغذ و کتابِ ما نشستند. نگرانی عمیقی در چهره‌ی هر دوی آن‌ها موج می‌زد. مشخص بود که موضوع بسیار مهم و پیچیده‌ای آن‌ها را به آپارتمان ما کشانده است. دست‌های لاغر و رگ‌نمای نخست‌وزیر اسبق روی دسته‌ی عاجی چترش محکم مشت شده بود و با نگاهی شبیه راهبانِ دیرهای قدیمی به من و هلمز نگاه می‌کرد. وزیر خارجه هم با حالتی عصبی، با یک دست با زنجیر ساعتش ور می‌رفت و با دستی دیگر با سبیلش بازی می‌کرد. سرانجام او بود که سکوت را شکست.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
48 دقیقه
ماجرای پیتر سیاه - قسمت اول
26 دقیقه
ماجرای پیتر سیاه - قسمت دوم
30 دقیقه
ماجرای چارلز آگستوس میلورتون - قسمت اول
33 دقیقه
ماجرای چارلز آگستوس میلورتون - قسمت دوم
26 دقیقه
ماجرای دومین لکه - قسمت اول
31 دقیقه
ماجرای دومین لکه - قسمت دوم
27 دقیقه
ماجرای دومین لکه - قسمت سوم
31 دقیقه
ماجرای سه چهارم گمشده - قسمت اول
42 دقیقه
ماجرای سه چهارم گمشده - قسمت دوم
31 دقیقه
ماجرای عینک دور طلایی - قسمت اول
51 دقیقه
ماجرای عینک دور طلایی - قسمت دوم
35 دقیقه
ماجرای کاخ ابی گرنج - قسمت اول
47 دقیقه
ماجرای کاخ ابی گرنج - قسمت دوم
25 دقیقه
ماجرای مدرسه پرایری - قسمت اول
42 دقیقه
ماجرای مدرسه پرایری - قسمت دوم
35 دقیقه
ماجرای مدرسه پرایری - قسمت سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مجموعه هفت جلدی آثار شرلوک هلمز
نویسنده
مترجمجمشید اسکندانی
راویرضا عمرانی، بهرام ابراهیمی، بهناز بستاندوست، مجید آقاکریمی
ناشر چاپینشر ثالث
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مجموعه هفت جلدی آثار شرلوک هلمز

برای دریافت کتاب صوتی مجموعه هفت جلدی آثار شرلوک هلمز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.