معرفی و دانلود کتاب صوتی قانون 5 ثانیه: زندگی، کار و اعتماد به نفستان را در عرض 5 ثانیه دگرگون کنید

عکس جلد کتاب صوتی قانون 5 ثانیه: زندگی، کار و اعتماد به نفستان را در عرض 5 ثانیه دگرگون کنید
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قانون 5 ثانیه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قانون 5 ثانیه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی قانون 5 ثانیه: زندگی، کار و اعتماد به نفستان را در عرض 5 ثانیه دگرگون کنید

مل رابینز در کتاب صوتی قانون 5 ثانیه که یکی از عناوین پرفروش در سایت آمازون بوده است، قانونی ساده را معرفی می‌کند که عمل به آن، زندگیتان را دگرگون می‌کند؛ قانون پنج ثانیه که مسئله‌ای فراشناختی است و توسط مل رابینز اختراع شده،‌ به شما کمک می‌کند تا از شر اهمال‌کاری خلاص و به بهترین نسخه از خودتان تبدیل شوید.

درباره‌ی کتاب صوتی قانون 5 ثانیه

هر کس در زندگی با مشکلات زیاد و متنوعی روبه‌رو می‌شود. اصلاً ماهیت زندگی به نوعی همین است که هر کس را به شکلی منحصربه‌فرد به چالش بکشد. بی‌پولی، بیکاری، مریضی،‌ مشکلات خانوادگی،‌ مسائل کاری و حرفه‌ای و... از جمله چالش‌هایی هستند که هر کس را در مقطعی از زندگی درگیر خود می‌کنند. اما این مشکلات با تمام سختی‌ها و دردناک بودنشان، تنها یک چالش فرعی محسوب می‌شوند و چالش اصل، جایی دیگر در ذهن ما در حال اتفاق افتادن است. چالش اصلی در هر مشکل و سختی، اراده‌ی لازم برای راه افتادن و پایان دادن به مشکل است.

هر کدام از ما بهتر می‌دانیم که در زندگیمان چه مشکلاتی داریم و برای حل هر کدام از آن‌ها، نیاز به چه اقدامی خواهیم داشت. ما نیازی به یک مشاور و راهنما نداریم تا بدانیم برای خارج شدن از یک وضعیت نابه‌سامان، اولین قدم چه خواهد بود و در چه جهتی نیاز به حرکت داریم (این قدم اول حتی می‌تواند درخواست کمک از دیگران باشد). مشکل اینجاست که ما اراده‌ی لازم برای عملی کردن تصمیم خود برای حل مشکل را نداریم. طبیعت مغز ما این‌گونه طراحی شده تا مشکل را در نظرمان بیش‌ازحد بزرگ کند تا همه‌ی سختی‌‌ها و ایرادات آن را بسنجیم. این ایرادسنجی تا حدی برایمان سخت و سنگین و ترسناک می‌شود که ناخودآگاه، اراده‌ی ما برای برداشتن اولین قدم را از بین می‌برد. اما مل رابینز (Mel Robbins) در کتاب صوتی قانون 5 ثانیه (The 5 Second Rule) روشی را به وجود آورده که از انگیزه‌ی شما برای انجام کارها محافظت می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی قانون 5 ثانیه

مل رابینز پیش از به‌کارگیری قانون معروفش که قانون 5 ثانیه نام دارد، درگیر مشکلات فراوانی بود. بیکاری و بی‌پولی از یک طرف و مشکلات خانوادگی با همسرش از طرف دیگر، عزت‌نفس و انرژی او برای زندگی را از بین برده بودند. او با نوشیدن بی‌حد الکل و خوابیدن تا دیروقت، کم‌کم در باتلاق افسردگی فرو می‌رفت. او حتی دیگر توان مراقبت از بچه‌هایش را نداشت. هر شب پیش از خواب به خودش قول می‌داد تا فردا صبح آدم دیگری شود؛ به دنبال کار بگردد تا به ثبات و استقلال مالی برسد، در باشگاه ثبت نام و ورزش کند، با همسرش مهربان‌تر رفتار کند و صبح زودتر بیدار شود تا به بچه‌ها صبحانه بدهد و آن‌ها را به موقع راهی مدرسه کند. اما با طلوع دوباره‌ی خورشید، تمام انگیزه و حس‌وحالش را برای عملی کردن وعده‌هایی که به خودش داده بود از دست می‌داد و دکمه‌ی تأخیر زنگ ساعت را فشار می‌داد تا بتواند بیشتر در تخت‌خواب بماند.

مل رابینز، نویسنده‌ی کتاب صوتی قانون 5 ثانیه، در چنین چرخه‌ی باطلی گرفتار بود و توان خروج از آن را نداشت. ولی یک روز با تماشای اخبار پرت کردن موشکی به فضا، جرقه‌ی یک ایده‌ی نوین و کاربردی در ذهنش زده شد. در ایستگاه فضایی، موشک با به پایان رسیدن شمارش معکوس به فضا پرت می‌شد و هیچ چیز جلویش را نمی‌گرفت. مهندسین آن موشک بعد از صفر شدن شمارش معکوس بی هیچ تردیدی موشک را به هوا می‌فرستادند و دیگر فکر موفق شدن و یا نشدن آن را نمی‌کردند، زیرا آن‌ها تمام تلاششان را از قبل کرده بودند. این مسئله الهام‌بخش مل رابینز شد تا برای عملی کردن تصمیماتش نیز پایبند چنین شمارش معکوسی باشد. پس قانون پنج ثانیه را اختراع کرد که در آن برای برداشتن اولین قدم، تنها پنج ثانیه فرصت تردید داشت.

قانون پنج ثانیه به افراد زیادی در سرتاسر جهان کمک کرده تا زندگی خود را تغییر دهند. کتاب صوتی قانون 5 ثانیه علاوه بر روایت تعدادی از این داستان‌های الهام‌بخش موفقیت، روش به‌کارگیری این قانون را نیز توضیح می‌دهد.

کتاب صوتی قانون 5 ثانیه توسط آزاده اعرابی به فارسی ترجمه شده و گویندگی آن نیز به عهده‌ی پروین دشتی بوده است. نشر صوتی ماه آوا و انتشارات نسل نواندیش، ناشران این کتاب هستند.

افتخارات کتاب قانون 5 ثانیه

  • حدود 2 میلیون جلد فروش جهانی
  • کتاب شماره یک Audible در دسته‌ی کتاب غیرداستانی سال
  • ششمین کتاب پرفروش سال آمازون

نکوداشت‌های کتاب قانون 5 ثانیه

  • کتابی پر از نکته‌های فراموش‌نشدنی و کاربردی و تاثیرگذار. (Blinkist)
  • ابزاری مفید برای بهتر شدن در همه‌ی زمینه‌های زندگی. (Paul Minors)
  • این کتاب نشانتان می‌دهد که چگونه می‌توان در پنج ثانیه زندگی را بهبود بخشید و شک و تردید را نابود کرد. (Barnes & Noble)

کتاب صوتی قانون 5 ثانیه برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب خودیاری به تمام کسانی که قصد بهبود شرایط زندگی و رسیدن به اهدافشان را دارند توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی قانون 5 ثانیه: زندگی، کار و اعتماد به نفستان را در عرض 5 ثانیه دگرگون کنید می‌شنویم

بعدازظهر گرمی است در تگزاس و خانمی به نام کریستین در یک جلسه‌ی کاری نشسته است. رئیسش این نشست را ترتیب داده است تا در مورد ایده‌هایی صحبت کنند که به بستن قرارداد مشاوره‌ای بزرگ کمک می‌کند. قرار است یکی از دو شرکت انتخاب شود و هفته‌ی آینده تصمیم‌گیری نهایی انجام می‌شود. کریستین درحالی‌که گوش می‌کند یادداشت برمی‌دارد که ناگهان ایده‌ی دور از ذهنی به مغزش خطور می‌کند: «اگر یک فیلتر جغرافیایی سفارش اسنپ‌چت ایجاد کنیم و ساختمان اداری مشتریان را تگ کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟» همه‌ی افراد حاضر در ساختمان که از اسنپ‌چت استفاده می‌کنند آن را می‌بینند و این سر و صدایی راجع به شرکت ما برپا می‌کند. ایده‌های جالبی که می‌توانست به مرحله‌ی اجرا در آورد، یکی پس از دیگری به ذهنش خطور کردند. گفتگوی همکارانش داشت به پایان می‌رسید که رئیس بخش توسعه‌ی کسب‌وکار گفت: «این پیشنهادها عالی‌اند. کس دیگه‌ای نظری نداره؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
92 دقیقه
قسمت یک
84 دقیقه
قسمت دو
75 دقیقه
قسمت سه
54 دقیقه
قسمت چهار
92 دقیقه
قسمت پنج
60 دقیقه
قسمت شش

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی قانون 5 ثانیه: زندگی، کار و اعتماد به نفستان را در عرض 5 ثانیه دگرگون کنید
نویسنده
مترجمآزاده اعرابی
راویپروین دشتی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۳۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی قانون 5 ثانیه

gandom
۱۴۰۳/۱/۲۱
حس میکنم کتاب کامل نیست از یه موضوع میره یه موضوع دیگه بیشتر تعریف از قانون پنج ثانیه بود تا اجراش و انگیزه برای اجرای اون
علی حسن زاده
۱۴۰۳/۱/۱۲
والا نمیدونم چطور این کتابها در این حد معروف میشن؟؟ یه کتاب معمولی
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی قانون 5 ثانیه

برای دریافت کتاب صوتی قانون 5 ثانیه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.