معرفی و دانلود کتاب صوتی فرازمینی‌ها: نخستین نشانه حیات هوشمند فرازمینی

عکس جلد کتاب صوتی فرازمینی‌ها: نخستین نشانه حیات هوشمند فرازمینی
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فرازمینی‌ها: نخستین نشانه حیات هوشمند فرازمینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فرازمینی‌ها: نخستین نشانه حیات هوشمند فرازمینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فرازمینی‌ها: نخستین نشانه حیات هوشمند فرازمینی

کتاب صوتی فرازمینی‌ها: نخستین نشانه حیات هوشمند فرازمینی اثری از آوی لوئب، استاد کرسی اخترفیزیک دانشگاه هاروارد و مدیر گروه اخترشناسی و فیزیک در فرهنگستان علوم آمریکاست. لوئب در این کتاب پرفروش نیویورک تایمز و برنده‌ی جایزه‌ی ویلسون، از تازه‌ترین و شگفت‌انگیزترین یافته‌های جهان اخترشناسی سخن گفته و تلاش کرده به این پرسش پاسخ دهد که آیا در سیارات دیگر نیز حیات وجود دارد یا خیر.

درباره‌ی کتاب صوتی فرازمینی‌ها: نخستین نشانه حیات هوشمند فرازمینی

آیا تا به حال شب‌هنگام به آسمان نگریسته‌اید؟ آیا درخشش ستارگان شما را شگفت‌زده کرده و باعث شده است به این بیندیشید که شاید درست در همان لحظه‌ای که به آن ستاره‌ها نگاه می‌کنید، موجودی از سیاره‌ای دیگر به زمین چشم دوخته باشد؟ یا اینکه تصور می‌کنید انسان تنها موجود دارای شعور در پهنه‌ی گیتی است؟ آیا به این موضوع فکر کرده‌اید که زمین و ساکنانِ آن در قیاس با عظمت کیهان، ذره‌ای بیش نیستند و چه بسیار راز و رمزهایی که در این فضای لایتناهی نهان شده است؟

با وجود اکتشافات علمی روزافزون بشر، آن‌چنان از اسرار جهان هستی ناآگاه هستیم و دستاوردهایمان برای آزمودن ایده‌هایی که در ذهن می‌پرورانیم آن‌قدر اندک است که برخی از یافته‌های علمی ما بیشتر به حدس و گمان می‌مانند. پرسشگری و کنجکاوی اما در ذات بشر نهادینه است و از این رو، او هرگز دست از تلاش و کندوکاو برنمی‌دارد. یکی از مهم‌ترین و جالب‌توجه‌ترین سؤال‌های همیشگی بشر این است که آیا در سیارات دیگر، حیات به هر شکلی وجود دارد یا خیر. این پرسشی است که آوی لوئب (Avi Loeb) در کتاب صوتی فرازمینی‌ها: نخستین نشانه‌‌‌ی حیات هوشمند فرازمینی (Extraterrestrial : The First Sign Of Intelligent Life Beyond Earth) درصدد پاسخ گفتن به آن برآمده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی فرازمینی‌ها: نخستین نشانه حیات هوشمند فرازمینی

آوی (آبراهام) لوئب، فیزیکدانی نظری است و اغلب پژوهش‌هایش بر اخترفیزیک و کیهان‌شناسی فیزیک متمرکز است. در سال 2017 دانشمندان هاوایی یک شیء را رصد کردند که از منظومه‌ی شمسی می‌گذشت و چنان شتاب زیادی داشت که گویی از ستاره‌ای دوردست آمده بود. آوی لوئب توانست ثابت کند که این شیء سیارک نیست چرا که نه سرعت و مسیری که طی کرده است مشابه با دیگر سیارک‌هاست و نه پس از عبور از منظومه‌ی شمسی، اثر و ردپایی از خود به جای گذاشته است. یگانه توضیح قابل‌قبول برای چنین پدیده‌ای از نظر لوئب این بود که این شیء قطعه‌ای از یک نوع فناوری پیشرفته، ساخته‌ی دست تمدنی بیگانه در دوردست‌ها در کیهان است. جای تعجب نیست که نظریه‌ی او مباحث گسترده‌ی بسیاری را در میان دانشمندان این حوزه به راه انداخت. همین رویداد بود که به جرقه‌ای برای نگارش کتاب فرازمینی‌ها تبدیل شد.

آوی لوئب در کتاب صوتی فرازمینی‌ها راوی ماجرای نخستین گردشگر میان‌ستاره‌ای‌ست که از منظومه‌ی شمسی دیدن کرده است. او باور دارد چه در گذشته چه امروزه، تمدن‌هایی دارای هوش و شعور همانند تمدن بشری در جهان وجود داشته‌اند که مانند ما به کاوش در ستارگان دست می‌زدند و معتقد است اعتبار چنین نظریه‌ای، همسنگ با نظریه‌های معتبر این حوزه نظیر وجود جهان‌های موازی و ماده‌ی تاریک است. لوئب پس از شرح و بسط ایده‌های خود در این زمینه، به پیامدهایی که چنین رویدادی برای علوم مختلف و ادیان متفاوت به دنبال دارد و همین‌طور اثری که بر آینده‌ی انسان و سیاره‌ی زمین به جا می‌گذارد، پرداخته است. آوی لوئب در فرازمینی‌ها مخاطب خود را به سفر به دور از ذهن‌ترین خیالات بشر و عبور از مرزهای علم، زمان و فضا ترغیب می‌کند و او را به تفکر و تعمق در کیهان فرا می‌خواند.

کتاب صوتی فرازمینی‌ها نوعی بازنگری در تمامی پنداره‌هایی است که از جهان هستی در ذهن داریم. آوی لوئب در این کتاب تلاش کرده تا مخاطب را راهنمایی کند با رویکردی متفاوت و بینشی بازتر و ژرف‌تر به آسمان و اسرار نهفته در آن بنگرد.

کتاب صوتی فرازمینی‌ها را به همت آوانامه، در همکاری با انتشارات مازیار، با ترجمه‌ی جمیل آریایی و خوانش محمد ولیان می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های قلمرو علم

قلمرو علم عنوان مجموعه‌ای از کتاب‌ها در زمینه‌های گوناگون علم از جمله ریاضی، نجوم، فلسفه، سیاست و... است. سادگیِ زبان و روانی بیان از مهم‌ترین و بارزترین ویژگی‌های کتاب‌های این مجموعه به شمار می‌رود. در این مجموعه که به همت نشر مازیار چاپ و منتشر شده است، با جالب‌توجه‌ترین و به‌روزترین یافته‌های برترین دانشمندان و اندیشمندانِ بین‌المللی آشنا می‌شویم. «آب در گیتی»، «آچار سیاست»، «نظریه‌ی ریسمان»، «آچار فلسفه»، «آونگ گالیله»، «آینده‌ی انسان» و «آینده‌ی ذهن» از جمله عناوین کتاب‌هایی هستند که از این مجموعه تا به امروز به انتشار رسیده‌اند.

جوایز و افتخارات کتاب فرازمینی‌ها: نخستین نشانه حیات هوشمند فرازمینی

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
  • پرفروش‌ترین کتاب هفته‌نامه‌ی ناشران
  • پرفروش‌ترین کتاب وال‌استریت ژورنال
  • بهترین کتاب سالِ سایت آمازون
  • برنده‌ی جایزه‌ی نویسندگی علوم ادبی ویلسون

معرفی و دانلود کتاب صوتی فرازمینی‌ها: نخستین نشانه حیات هوشمند فرازمینی

نکوداشت‌های کتاب فرازمینی‌ها: نخستین نشانه حیات هوشمند فرازمینی

  • کتاب فرازمینی‌ها پژوهشی روشنگر، جذاب و کاوشگرانه درباره‌ی احتمال زندگیِ موجودات بیگانه در کیهان است. (Kirkus Reviews)
  • چه‌قدر خوب خواهد شد اگر بتوانیم جسورانه به تمام ایده‌ها شک کنیم و در عین حال، ذهن خود را برای پذیرش هر احتمال و هر اندیشه‌ای باز بگذاریم و پیامدهای آن را بپذیریم. کتاب آوی لوئب خواننده‌ی خود را ترغیب می‌کند تا به امکان وجود یک زندگی هوشمند در نقطه‌ی دیگری در جهان بیندیشد. (شان کارول، فیزیکدان آمریکایی و نویسنده‌ی کتاب ذره در پایان گیتی)
  • فرازمینی‌ها کتابی مهیج و تأمل‌برانگیز است. آوی لوئب، نویسنده‌ی کتاب، از ما می‌خواهد بلندپروازانه بیندیشیم و همواره انتظار غیرمنتظره‌ها را داشته باشیم. (آلن لایتمن، فیزیکدان، نویسنده و کارآفرین امریکایی)
  • آوی لوئب دانشمندی شهیر و متفکری نوآور در جهان به شمار می‌آید. لوئب ذهن مخاطب خود را به روی برخی از مهم‌ترین پرسش‌هایی که بشر با آن‌ها روبه‌روست باز می‌کند و او را متقاعد می‌سازد که کنکاش و کنجکاوی در علم، کلید موفقیت آینده است. (آن وویچیکی، از فعالانِ برجسته‌ی بیوتکنولوژی)

کتاب صوتی فرازمینی‌ها: نخستین نشانه حیات هوشمند فرازمینی برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب مهیج و جذاب فرازمینی‌ها را به تمامی طرفداران فیزیک و نجوم و همین‌طور علاقه‌مندان به کاوش در رمز و رازهای نهفته در آسمان پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی فرازمینی‌ها: نخستین نشانه حیات هوشمند فرازمینی می‌شنویم

میخکوب شده بودم. بالای سرم کهکشان راه شیری‌مان از این سر تا آن سر آسمان ادامه داشت و ستارگان بی‌شمارش در برابرم صف‌آرایی کرده بودند. در کرانه‌های کهکشان راه شیری، ابرهای ماژلانی بزرگ و نزدیک‌ترین کهکشان همسایگی‌مان، آندرومدا را می‌دیدم که لکه‌ی رنگین‌کمان‌گونه‌ای کم‌وبیش به‌اندازه‌ی کره‌ی ماه بود. بخشی از لذتی که از منظره‌ی پیش‌روی‌ام می‌بردم از این بابت بود که می‌دانستم جاودانی نیست. هر کسی که آنجا می‌بود همین حدس را می‌زد. لیکن قطعیتی است که اگر بالا را نگاه کنیم، هر آنچه را می‌بینیم، مثل خود ما فانی است.

من آن روزها حساسیت ویژه‌ای به فناپذیری جهان هستی داشتم. چند سال پیش از آن، می‌خواستم برخورد آینده‌ی میان کهکشان راه شیری و آندرومدا را شبیه‌سازی کنم. پس از نوشتن چند مقاله‌ی اولیه که در آن‌ها نشان دادم انبساط شتاب‌دار جهان، کهکشان خانگی ما را به ناکجاآبادی در فضای تهی خواهد برد، علاقه‌ی خاصی به آینده‌ی کیهانی دورمان پیدا کرده بودم. همین‌که جهان ده برابر مسن‌تر شود، همه‌ی کهکشان‌های دور با سرعتی بیش از سرعت نور از ما خواهند گریخت و انسان قادر خواهد بود که تنها ستارگان کهکشان ما را مشاهده کند. این کهکشان به چه شکلی در خواهد آمد؟ گذشته از این که ظاهر آسمان شب تغییر خواهد کرد، برخورد سهمناک با آندرومدا خواهد توانست خورشید را به کرانه‌های کهکشان درهم‌آمیخته پرتاب کند...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
27 دقیقه
معرفی و مصاحبه با نویسنده
23 دقیقه
مقدمه
23 دقیقه
فصل اول: پیشآهنگ
36 دقیقه
فصل دوم: مزرعه
50 دقیقه
فصل سوم: ناهنجاری‌ها
35 دقیقه
فصل چهارم: استارچیپ‌ها
22 دقیقه
فصل پنجم: فرضیه‌ی بادبان نوری
40 دقیقه
فصل ششم: صدف‌های دریایی و شناورهای میان‌ستاره‌ای
56 دقیقه
فصل هفتم: از کودکان بیاموزیم
22 دقیقه
فصل هشت: بی‌کرانگی
33 دقیقه
فصل نهم: فیلترها
47 دقیقه
فصل دهم: اختر باستان‌شناسی
26 دقیقه
فصل یازدهم: شرط‌بندی اوموآموآ
34 دقیقه
فصل دوازدهم: دانه‌ها
44 دقیقه
فصل سیزدهم: تکینگی‌ها
14 دقیقه
فصل چهاردهم: نتیجه‌گیری
5 دقیقه
فصل پانزدهم: سخن پایانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فرازمینی‌ها: نخستین نشانه حیات هوشمند فرازمینی
نویسنده
مترجمجمیل آریایی
راویمحمد ولیان
ناشر چاپیانتشارات مازیار
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۵۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی علمی و آموزشی، کتاب‌های نجوم و اختر شناسی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فرازمینی‌ها: نخستین نشانه حیات هوشمند فرازمینی

برای دریافت کتاب صوتی فرازمینی‌ها: نخستین نشانه حیات هوشمند فرازمینی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.