معرفی و دانلود کتاب صوتی ویچر - کتاب پنجم: غسل آتش

عکس جلد کتاب صوتی ویچر - کتاب پنجم: غسل آتش
قیمت:
۱۳۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ویچر - کتاب پنجم: غسل آتش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ویچر - کتاب پنجم: غسل آتش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ویچر - کتاب پنجم: غسل آتش

جهانِ بی‌رحم و دنیای اسرارآمیز و مهیج کتاب صوتی ویچر - کتاب پنجم: غسل آتش، این‌بار قصد دارد رمز و رازهای بیشتری را برای شما آشکار کند. آندژی ساپکوفسکی داستانش را از نقطه‌ای آغاز می‌کند که پرستاران در حال درمانِ گرالتِ مجروح هستند. گرالت بی‌تابانه قصد رفتن کرده و امیدوار است بتواند سیری را نجات دهد اما خبر ازدواج دخترخوانده‌اش با امپراتور نیلفگارد به گوشش می‌رسد و همه‌چیز به یک‌باره تغییر می‌کند. گفتنی است که این مجموعه در میان پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز قرار دارد.

درباره‌ی کتاب صوتی ویچر - کتاب پنجم: غسل آتش

غسل آتش (Baptism of Fire) عنوان پنجمین کتاب از مجموعه‌ی ویچر، نوشته‌ی آندژی ساپکوفسکی (Andrzej Sapkowski) است. این کتاب که در ادامه‌ی اثری دیگر از همین نویسنده به‌نام «دوران حقارت» به انتشار رسیده است، داستانی دیگر از گرالت ریویایی را روایت می‌کند. سیری ناپدید شده است و گرالت در جزیره‌ی تاند گرالت، در مسیر یافتنِ او، موانع بسیاری را بر سر راهش می‌بیند اما ویچر در این کار تنها نیست و همراهان و دوستانی را هم در میانه‌ی راه می‌یابد.

جنگل بروکلیون شاید امن‌ترین نقطه‌ی این قاره‌ی وحشی باشد. کاهنانِ به‌ظاهر بی‌طرف و متعهد به حفظ طبیعت، از گرالت، که زخم‌هایی مهلک برداشته است، پرستاری می‌کنند. گرالت در طول اقامت اجباری‌اش از همکاری کاهنان برای نجات الف‌ها خبرهایی می‌شنود. میلوا، زنی جنگجوست که فراریان را میان قلمروها جابه‌جا می‌کند. نگهبانان بروکلیون که گویا چندان هم بی‌طرف نیستند، از میلوا می‌خواهند ویچر را راهنمایی کند که به پاسخ سؤال‌هایش برسد. میلوا با اکراه می‌پذیرد به‌خصوص وقتی خبر می‌رسد که سیری در شرف ازدواج با امپراتور نیلفگارد است. شاید با شنیدنِ بخش‌های اولیه‌ی کتاب صوتی ویچر - کتاب پنجم غسل آتش به این نتیجه برسید که مأموریت ویچر به اتمام رسیده اما گرالت پایبند اخلاق است و قصد ندارد پیمان بشکند. او به‌خوبی می‌داند که پس از فروپاشی انجمن جادوگران، از جانب ساحران و به‌ویژه ینفر، کمکی دریافت نخواهد کرد و به همین‌خاطر مصمم است شخصاً سیری را پیدا کند؛ کاری که به‌دلیل خطراتی که او را احاطه کرده‌اند، چندان ساده به نظر نمی‌رسد. کتاب صوتی ویچر - کتاب پنجم: غسل آتش روایت سفر طولانی گرالت و میلواست که به‌زودی همراهان بسیار بیشتر و هدفی تازه‌تر پیدا می‌کنند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ویچر - کتاب پنجم: غسل آتش

آندژی ساپکوفسکی، نویسنده‌ی لهستانی کتاب‌های ویچر دانش‌آموخته‌ی اقتصاد است. او در سال‌هایی که جی. آر. آر. تالکین ارباب حلقه‌ها را می‌نوشت، به دنیا آمده است. ساپکوفسکی با ترجمه‌ی آثار علمی-تخیلی وارد جهان ادبیات شد و اندک‌اندک خودش نیز دست به قلم برد و شروع به نوشتن داستان کرد. بازخوردهای مثبتی که ساپکوفسکی از انتشار نوشته‌هایش دریافت کرد، او را ترغیب نمود تا به نوشتن ادامه دهد.

آندژی ساپکوفسکی با پیروی از شیوه‌ی تالکین، زبانی بر پایه‌ی زبانِ الف‌ها ساخته و در داستانش از آن استفاده کرده است. علاوه بر الهام‌گرفتن از دیگر نویسندگان این حوزه، ساپکوفسکی از افسانه‌ها و فرهنگ فولکلور لهستان و کشورهای دیگر اروپای شرقی نیز برای خلق روایات خود بهره برده است. جهانِ مخلوقِ ساپکوفسکی در کتاب‌های ویچر متشکل از چندین و چند پادشاهی و دوک‌نشین است که گاهی در صلح و دوستی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و گاه بر سر قدرت و ثروت و زمین با یکدیگر به نزاع مشغولند. علاوه‌بر انسان‌های عادی، ویچرها، جادوگران و موجودات دیگری مانند الف‌ها، دورف‌ها و کوادرون‌ها در کتاب‌های او حضور دارند. جادوگران، مشاوران دربار هستند و درواقع آن‌ها هستند که قدرت را در دست دارند. ویچرها مزدورانی هستند که برای نابودی هیولاها یا دشمنان به کار گرفته می‌شوند. دورف‌ها کارگر و سربازند و قدرت الف‌ها، که قدمتی بیش از انسان دارند، اکنون رو به زوال است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ویچر - کتاب پنجم: غسل آتش

مجموعه‌ی هشت جلدیِ کتاب‌های ویچر، آثار داستانی گفت‌وگو محوری هستند که مملو از تصویرسازی‌های قدرتمند و شخصیت‌پردازی‌های قوی و اثرگذارند. گرالت ریویایی که به گرگ سفید و قصاب بلاوکین نیز شهره است، ویچری دارای مهارت‌های ماورایی است که همانند دیگر ویچرها، قابلیت شکار و جادوگری دارد و به دلیل بهره بردن از فعالیت‌های بدنی متعدد و تمرین‌های ویژه، می‌تواند به‌خوبی با موجودات اهریمنی و پلید بجنگد و آن‌ها را شکست دهد.

مانند دیگر آثار فانتزی جهانِ ادبیات، کتاب‌های ویچر نیز از جهانی ساختگی و منحصربه‌فرد برخوردارند. به گمان بسیاری، داستان‌های ویچر که در لهستانِ دهه‌ی 1990 میلادی، پس از سال‌های فروپاشی اتحادیه‌ی جماهیر شوروی و آغاز حرکت به سمت دموکراتیزه‌ شدنِ این کشور به نگارش درآمده‌اند، از سیاست‌زدایی در لهستان و رشد روحیه‌ی نئولیبرالیسم در این کشور خبر می‌دهد. این روحیه را شاید بتوان در خصلت‌های گوناگون شخصیت گرالت مانند سکوت و گوشه‌گیری او و کناره‌گیری‌اش از جهان سیاست مشاهده کرد.

کتاب صوتی ویچر - کتاب پنجم: غسل آتش را به همت نشر صوتی آوانامه و در همکاری با انتشارات کتاب‌سرای تندیس، با ترجمه‌ی امیرحسین خداکرمی و به گویندگی آرمان سلطان زاده، سحر بیرانوند، مریم پاک ذات، سارا فیض و دیگر گویندگان تهیه شده و در اختیار علاقه‌مندان و مخاطبان قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه‌ی حماسه ویچر

حماسه‌ی ویچر (The Witcher Saga) عنوان مجموعه‌ای از کتاب‌های مشهور به قلم نویسنده‌ی برجسته و نام‌آشنای لهستانی، آندژی ساپکوفسکی است. این مجموعه، یکی از محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین آثار فانتزی در جهان به شمار می‌رود به‌طوری که با اقتباس از آن، فیلم‌های سینمایی، سریال‌های تلویزیونی و بازی‌های رایانه‌ای بسیاری ساخته شده‌اند. ساپکوفسکی برای شرکت در مسابقه‌ی داستان کوتاه، شخصیتی به نام گرالت ریویایی را خلق کرد. پس از آنکه داستانش توسط منتقدان مورد استقبال قرار گرفت و مخاطبان به آن اقبال نشان دادند، تصمیم گرفت تا با الهام از اساطیر اسلاویک و پروراندن قوه‌ی تخیل خود، دست به آفرینش اثری عظیم‌تر بزند و مجموعه‌ کتاب‌هایی را حول محور این شخصیت و فرازونشیب‌های زندگی او خلق کند. این مجموعه کتاب هم‌اکنون در میان آثار فانتزی جهان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. شخصیتِ اصلی آن، قهرمان و منجی با قدرت‌هایی فراطبیعی است که مردم را از دست اهریمنان نجات می‌دهد. عناوین جلدهای این مجموعه به‌ترتیب عبارتند از: 1- آخرین آرزو 2- شمشیر سرنوشت 3- خون الف‌ها 4- زمان خواری 5-غسل آتش 6- برج پرستو 7- بانوی دریاچه 8- فصل طوفان‌ها.

نکوداشت‌های کتاب ویچر - کتاب پنجم: غسل آتش

  • لذت‌بخش، تکان‌دهنده، بی‌رحم و قانع‌کننده... باید کتاب‌های ویچر را بخوانید چرا که آن‌ها مملو از تمام عناصری هستند که می‌توانند شما را عاشق ادبیات داستانی و به‌ویژه داستان‌های فانتزی کنند. (Hypable)
  • کتاب‌های ویچر از بهترین آثاری هستند که تا به حال خوانده‌ام. (Nerds of a Feather)
  • آندژی ساپکوفسکی مانند نیل گیمن و چاینا مینه‌ویل، گذشته را با روایتش امروزی کرده است. کتاب‌های او برداشتی تازه از فانتزی را به خواننده القا می‌کنند. (Foundation)
  • صدای آندژی ساپکوفسکی در کتاب‌هایش پرصلابت و غنی است و چنان در نثرش نفوذ کرده است که حتی پس از ترجمه هم می‌توان رگه‌هایی از آن را مشاهده کرد. خواندن این کتاب را به هر فردی که طرفدار داستان‌های قهرمانانه با فضاهایی سیاه است، پیشنهاد می‌کنم. (SF Book Reviews)
  • کتاب‌های ویچر سرگرم‌کننده و مهیج‌اند، آن‌چنان که نمی‌توانید آن‌ها را زمین بگذارید. (BuzzFeed News)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب ویچر - کتاب پنجم: غسل آتش

مجموعه کتاب‌های ویچر شهرت، اعتبار و محبوبیت خود را مدیون آثار سینمایی و تلویزیونی‌ای هستند که با اقتباس از آن‌ها ساخته شده‌اند. اولین اقتباس سینمایی از این مجموعه در سال 2001 تولید شد. فیلمی به همین نام محصول سینمای لهستان که بعدها به منبعی برای ساخت یک سریال تلویزیونی تبدیل شد و در آن، بازیگرانی مانند میخاو ژبروفسکی (Michał Żebrowski) در نقش گرالت، زبیگنیف زاماخوفسکی (Zbigniew Zamachowski) در نقش دندلاین و گراژینا ولشچاک (Grażyna Wolszczak) در نقش ینفر به ایفای نقش پرداختند.

از دیگر آثار نمایشی که برگرفته از روایات مجموعه‌ی ویچر و با اقتباس از آن‌ها تولید شده‌اند می‌توان سریال شبکه‌ی نتفلیکس آمریکا را نام برد که در آن هنری کویل (Henry Cavill) در نقش گرالت، فریا آلن (Freya Allan) در نقش سیری و آنیا چالوترا (Anya Chalotra) در نقش ینفر حضور داشتند. سریالی موفق که ساپکوفسکی از انتخاب بازیگران آن بسیار رضایت داشت و از بازی تمام نقش‌آفرینان به‌ویژه هنری کویل به جای گرالت همیشه با تحسین یاد می‌کرد.

حماسه‌ی ویچر مانند اغلب آثار ژانر تخیلی و فانتزی، پتانسیلی عظیم برای تبدیل شدن به خرده‌فرهنگ را دارد و از این رو، علاوه بر فیلم و سریال، اکشن‌فیگرها، کمیک‌بوک‌ها و بازی‌های رایانه‌ای بسیاری نیز از آنان ساخته می‌شود. بازی‌های کامپیوتری موفقی با اقتباس از شخصیت‌های این حماسه طراحی و عرضه شده‌اند، در شناساندنِ این مجموعه و قهرمانانِ آن به جهان نقش به‌سزایی داشته‌اند تا آنجا که در سفر باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در آن زمان به لهستان، ریاست‌جمهوری لهستان، دونالد تاسک، یک نسخه از این بازی‌ها را به او هدیه داد تا به‌طور ضمنی این پیام را ابراز کند که کشورش از قابلیت ادغام با جامعه‌ی جهانی برخوردار است و در صعنت سرگرمی، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

کتاب صوتی ویچر - کتاب پنجم: غسل آتش برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های تخیلی علاقه‌مند هستید و آثار فانتزی را دنبال می‌کنید، شنیدنِ کتاب صوتی ویچر - کتاب پنجم: غسل آتش برای شما تجربه‌ی دلچسب و جذاب خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی ویچر - کتاب پنجم: غسل آتش می‌شنویم

جاده‌ی قدیم نسبت‌به آخرین‌باری که ویچر از آن رد شده بود کمی تغییر کرده بود. جاده که صدها سال پیش توسط الف‌ها و دورف‌ها با قطعات صافِ مرمرِ سیاه سنگ‌فرش شده بود، حالا به ویرانه‌ای سوراخ‌سوراخ و فرسوده تبدیل شده بود. گاهی‌اوقات چاله‌ها آن‌قدر عمیق بودند که انگار معدنی کوچک در آن جا استخراج شده بود. از این رو، سرعت حرکت‌شان کم شده بود و درشکه‌ی دورف‌ها با سختی بسیار از میان چاله‌ها جلو می‌رفت و پشت سر هم گیر می‌کرد. زلتان چی‌وی علت ویرانی جاده را می‌دانست. بعد از جنگ اخیر با نیلفگاردها، تقاضا برای مصالح ساختمانی به‌شدت افزایش یافته بود. همان موقع بود که مردم فهمیدند جاده‌ی قدیمی منبع تقریباً ناتمامی از سنگ تراشیده‌شده است. از آن‌جایی که این مسیر با بی‌دقتی در محیط‌های وحشی واقع شده بود و ناکجا را به ناکجا وصل می‌کرد، مدت‌ها قبل، اهمیت ترابری‌اش را از دست داده بود و خیلی به‌ندرت استفاده می‌شد. در نتیجه مردم هم بدون هیچ رحم و فکری، نابودش کرده بودند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
نمونه‌ی سه
45 دقیقه
فصل اول - قسمت اول
24 دقیقه
فصل اول - قسمت دوم
19 دقیقه
فصل اول - قسمت سوم
37 دقیقه
فصل اول - قسمت چهارم
11 دقیقه
فصل اول - قسمت پنجم
34 دقیقه
فصل دوم - قسمت اول
23 دقیقه
فصل دوم - قسمت دوم
39 دقیقه
فصل دوم - قسمت سوم
19 دقیقه
فصل دوم - قسمت چهارم
32 دقیقه
فصل دوم - قسمت پنجم
21 دقیقه
فصل سوم - قسمت اول
24 دقیقه
فصل سوم - قسمت دوم
34 دقیقه
فصل سوم - قسمت سوم
18 دقیقه
فصل سوم - قسمت چهارم
23 دقیقه
فصل چهارم - قسمت اول
37 دقیقه
فصل چهارم - قسمت دوم
19 دقیقه
فصل چهارم - قسمت سوم
19 دقیقه
فصل چهارم - قسمت چهارم
27 دقیقه
فصل پنجم - قسمت اول
26 دقیقه
فصل پنجم - قسمت دوم
17 دقیقه
فصل پنجم - قسمت سوم
21 دقیقه
فصل پنجم - قسمت چهارم
38 دقیقه
فصل پنجم - قسمت پنجم
34 دقیقه
فصل ششم - قسمت اول
25 دقیقه
فصل ششم - قسمت دوم
43 دقیقه
فصل ششم - قسمت سوم
38 دقیقه
فصل ششم - قسمت چهارم
45 دقیقه
فصل هفتم - قسمت اول
29 دقیقه
فصل هفتم - قسمت دوم
30 دقیقه
فصل هفتم - قسمت سوم
47 دقیقه
فصل هفتم - قسمت چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ویچر - کتاب پنجم: غسل آتش
نویسنده
مترجمامیرحسین خداکرمی
راویآرمان سلطان زاده، سحر بیرانوند، مریم پاک ذات، سارا فیض، گروه گویندگان
ناشر چاپیانتشارات کتابسرای تندیس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۵۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ویچر - کتاب پنجم: غسل آتش

علی فلسفی
۱۴۰۳/۲/۱۵
جلد پنجم از کتاب دوس داشتنی ویچر همراه با صداگذاری عالی تیم آقای سلطان زاده که کمک می‌کنه خودت در دنیای داستان تصور کنی.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ویچر - کتاب پنجم: غسل آتش

برای دریافت کتاب صوتی ویچر - کتاب پنجم: غسل آتش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.